Washington
4 اردیبهشت 1402
آمریکا

بهترین زمان سفر به واشنگتن از نظر آب‌وهوا و قیمت‌

اگر تابه‌حال به واشنگتن سفر نکرده‌اید، ممکن است فکر کنید تنها چیزهایی که در پایتخت ارزش دیدن دارد بناهای تاریخی و ساختمان‌های نئوکلاسیک بسیار آن است. با این حال، واشنگتن چیزی فراتر از این جاذبه‌هاست. رستوران‌های فوق‌العاده، فروشگاه‌های محلی منحصربه‌فرد، برخی از بهترین موزه‌های تاریخ‌و‌هنر، گشت‌های شهری و چندین جاذبه‌ی سرگرم‌کننده و آموزشی دیگر دارد. از آن‌جایی که بار اولی‌ست که به این شهر می‌روید و واشنگتن نیز مملو از سرگرمی‌ها و جاذبه‌هاست، ممکن است ندانید که بهتر است در چه ماه‌هایی به این کشور سفر کنید. ما برای کمک به شما، بهترین زمان سفر به واشنگتن را مشخص کرده‌ایم. هم‌چنین به بررسی بهترین و بدترین زمان سفر به واشنگتن پرداختیم؛ زیرا بسته به زمانی که می‌روید، می‌توانید تجربیات بسیار متفاوتی را رقم بزنید.

برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

چرا باید از واشنگتن دیدن کنیم؟ 

Washington
  • مکان‌های دیدنی که می‌توانید در واشنگتن بیابید، از جمله بهترین جاذبه‌هایی هستند که در هر جای دیگری می‌بینید؛ این به‌تنهایی دلیلی برای بازدید از پایتخت ایالات متحده به شما می‌دهد.
  • اگر علاقه‌ای به بازدید از بناهای تاریخی، موزه‌ها یا سرگرمی‌های تفریحی مشابه ندارید، می‌توانید از زیبایی شهر لذت ببرید.
  • واشنگتن مانند دیگر شهرهای ایالات متحده از جمله لس‌آنجلس، شیکاگو، هیوستون و برخی شهرهای بزرگ دیگر گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما برخلاف آن‌ها از مشکل ازدحام جمعیت رنج نمی‌برد. بنابراین شما می‌توانید در آرامش تمام و بدون نگرانی از شلوغی جمعیت از بازدید از جاهای دیدنی واشنگتن لذت ببرید.
  • سهولت حمل‌و‌نقل، واشنگتن دی.سی را به مکانی تبدیل می‌کند که به‌راحتی می‌توانید به انواع فعالیت‌ها دسترسی داشته باشید، هم‌چنان از گشت‌وگذار در شهر لذت ببرید و در خیابان‌ها قدم بزنید بدون این‌که برای سوار شدن در وسایل نقلیه ساعت‌ها در صف خرید بلیط باشید.

حالا که با دلایل بازدید از واشنگتن آشنا شدید، به معرفی بهترین زمان سفر به واشنگتن می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به واشنگتن

اکثریت قریب‌به‌اتفاق مردم دوست دارند زمانی که آب‌و‌هوا خوب است به تعطیلات بروند. این بدین معنی‌ست که هر زمان که آب‌وهوا مطلوب است، با جمعیت زیادی از گردشگران مواجه خواهید شد. از بین تمام فصول سال، پاییز بهترین زمان سفر به واشنگتن است. این فصل، شامل سپتامبر، اکتبر و نوامبر بوده که هیچ جنبه منفی قابل توجهی ندارد. کم‌کم گرما و طوبت تابستان کم می‌شود و واشنگتن برای سرمای زمستان آماده می‌شود. بنابراین شما هنوز هم می‌توانید از جاذبه‌های خارجی و داخلی پایتخت لذت ببرید. برای مثال، اگر می‌خواهید پارک ملی جانورشناسی Smithsonian را ببینید، سفر به واشنگتن در پاییز را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا حیوانات معمولا در هوای خنک‌تر حال‌وحوصله بیش‌تری برای بازی دارند، درحالی‌که در فصل گرما منفعل می‌شوند.

در سفر به واشنگتن در پاییز شما نیز می‌توانید زمان بیشتری را خارج از هتل بمانید، هم‌چنین لازم نیست نگران آفتاب‌سوختگی یا آبریزش بینی ناشی از گرما و سرمای هوا باشید.

یکی دیگر از بهترین زمان‌های سفر به واشنگتن فصل بهار است. این فصل شامل ماه مارس، آوریل و می است. در این ماه‌ها آب‌وهوا قابل تحمل است و امکان انجام فعالیت‌های خارج از منزل را دارید. هم‌چنین، در سفر به واشنگتن در بهار می‌توانید در جشنواره ملی شکوفه‌های گیلاس که یک رویداد فصلی فوق‌العاده است و معمولا بین ماه‌های مارس و آوریل برگزار می‌شود شرکت کنید.

ارزان‌ترین زمان سفر به واشنگتن 

Washington

متاسفانه باید بگوییم که ارزان‌ترین زمان سفر به واشنگتن، زمانی‌ست که هوا در بدترین حالت خود قرار داشته باشد. چرا که تقاضای سفر در این زمان کم شده و در نتیجه قیمت هتل‌ها و بلیط کاهش می‌یابد. واشنگتن در زمستان، بارش برف سنگینی را تجربه می‌کند. این میزان بارش هر سال متفاوت است. این آب‌وهوا ممکن است شما را گرفتار بارش شدید برف کند و هرگونه برنامه‌ای که برای لذت بردن از تفریحات و دیدنی‌های فضای باز چیده‌اید را خراب کند، شاید هم سرمای هوا شما را بیمار کند و بهتان اجازه ندهد از هتل خارج شوید. آب‌وهوای واشنگتن در زمستان ناسازگار است؛ بنابراین ممکن است سفر زمستانه به واشنگتن بهترین زمان نباشد. اگر قصد سفر در زمستان را دارید، بهتر است به وضعیت پیش‌بینی آب‌و‌هوا توجه کنید. اما در هر صورت انتخاب با خودتان است؛ می‌توانید سفری اقتصادی را به بازدید از برخی از جاذبه‌های واشنگتن ترجیح دهید.

پولتان را پس انداز کنید!

سفر به واشنگتن در تابستان نیز به همین صورت است. شما باید با گرمای هوا دست‌وپنجه نرم کنید. علاوه بر آن، احتمالا حوصله بیرون رفتن از هتل و بازدید از مکان‌های دیدنی واشنگتن را نخواهید داشت؛ شاید هم گرمازده شوید. البته نمی‌توان منکر فستیوال‌های جذاب تابستانه واشنگتن در این فصل شد، اما باید گفت که تابستان بهترین زمان سفر به واشنگتن نخواهد بود.

در سفر به واشنگتن در زمستان و تابستان، ممکن است قیمت‌های فردبه‌فرد آن‌قدر کاهش نیابد، اما مقدار پولی که در نهایت می‌توانید در طول سفر پس‌انداز کنید به اندازه‌ای قابل توجه است که تفاوت ایجاد می‌کند. علاوه بر قیمت‌های پایین‌تر، به دلیل عدم حضور جمعیت زیاد، به همه‌چیز دسترسی سریع‌تری نیز خواهید داشت. برای مثال، در صف‌های طولانی برای بازدید از بسیاری از موزه‌ها، بناهای تاریخی یا سایر مکان‌های دیدنی واشنگتن نیز منتظر نخواهید ماند. قیمت‌های پایین‌تر و زمان انتظار کم‌تر امتیاز قابل ‌توجهی است؛ چرا که به این معنی‌ست که  در طول اقامتتان می‌توانید چیزهای بیشتری را ببینید.

خلوت‌ترین زمان سفر به واشنگتن

بهترین زمان سفر به واشنگتن برای دوری از شلوغی جمعیت، زمانی‌ست که هوا در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. تابستان و زمستان، بهترین زمان بازدید از واشنگتن به شمار می‌روند، اگر از ازدحام جمعیت بیزارید. البته با توجه به شرایط متغیر آب‌وهوایی، ممکن است چند روزی این اتفاق دیرتر و زودتر بیفتد. اما به هر حال، تابستان و زمستان، خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به واشنگتن محسوب می‌شود. البته این وضعیت زمانی صدق می‌کند که هیچ تعطیلاتی پیش روی شما نباشد. در تعطیلات، شمار افرادی که به سفر می‌روند بیشتر می‌شود؛ بنابراین نباید انتظار خلوتی جمعیت یا ارزانی را داشته باشید.

بدترین زمان سفر به واشنگتن 

Washington

پاسخ به این سوال به نگرش شما بستگی دارد. ممکن است یک نفر آن را به شلوغی جمعیت گره بزند، دیگری به آب‌وهوا و برخی دیگر به افزایش قیمت‌ها. به هر حال، بهار و پاییز به علت برخورداری از بهترین آب‌وهوا و شلوغی جمعیت، بهترین زمان سفر به واشنگتن خواهد بود. مردم در این زمان‌ها دائما بیرون می‌روند؛ بنابراین باید انتظار شلوغی و ترافیک زیاد را داشت. ورود به موزه‌ها، بناهای تاریخی و سایر مکان‌های محبوب برای گردشگران نیز به دلیل تعداد زیاد مردم زمان‌بر خواهد بود. شما به احتمال زیاد مجبور خواهید شد هرجا که می‌روید در صف‌های طولانی منتظر بمانید و این‌گونه زمانتان را هدر بدهید. پس می‌شود این‌گونه هم بیان کرد که سفر به واشنگتن در بهار و پاییز به علت خوبی آب‌وهوا، هجوم گردشگران و ازدحام جمعیت بدترین زمان سفر خواهد بود.

آب و هوا چطور؟

از نظر آب‌وهوا، بدترین زمان سفر به واشنگتن تابستان و زمستان خواهد بود. در این دو فصل، به‌ترتیب هوا خیلی گرم و مرطوب یا خیلی سرد است؛ بنابراین امکان بازدید از جاذبه‌های فضای باز کمتر می‌شود. می‌توانید لباس مناسب فصل را بپوشید و از هتل بیرون بزنید. درست است که گرمی و سردی آب‌وهوا گردشگران را فراری می‌دهد، اما هم‌چنان می‌توانید امیدوار باشید که لباس‌های متناسب با فصل را همراهتان برده‌اید و می‌توانید از خلوت بودن جمعیت استفاده کنید و تا می‌توانید عکس‌ بگیرید و مطمئن باشید که هیچ‌کس داخل عکس‌های شما نخواهد افتاد. بستگی به خودتان دارد که کدام مورد را بر دیگری ترجیح می‌دهید. به هرحال از ما گفتن بود؛ ما انتظار ماندن در صف‌های طولانی در هوای مطبوع بهار و پاییز را به گرما و سرمای شدید تابستان و زمستان واشنگتن ترجیح می‌دهیم.

تا این‌جای مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به واشنگتن از نظر آب‌وهوا، هزینه بلیط و اقامت‌گاه و تراکم جمعیت پرداختیم. فکر می‌کنیم برای انتخاب بهترین زمان بازدید از این شهر قانع شده باشید. پیش از آن‌که بلیط سفر به واشنگتن را رزرو کنید، لازم است که برای تجربه بهترین سفر به نکات زیر توجه کنید. همراه ما باشید.

نکاتی که باید در نظر بگیرید

  • قدرت برنامه‌ریزی را دست‌کم نگیرید: اولین عاملی که تاثیر مستقیمی در لذت بردن از سفرتان دارد، برنامه‌ریزی صحیح است. اگر می‌خواهید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و سایر جاذبه‌های دیدنی واشنگتن دیدن کنید، مکان‌های نزدیک به هم را بیابید و با انتخاب بهترین شیوه حمل‌ونقل از آن‌ها بازدید کنید. بدین گونه بسیاری از مکان‌های دیدنی واشنگتن را در یک روز خواهید دید.
  • در هتلی خوب اقامت کنید: هرقدر هم به هتل به‌عنوان جای خوابی شبانه نگاه کنید و بیشتر وقت‌تان را بیرون از آن بگذرانید، باز هم برای استراحت بدان نیازمندید. تصور کنید هتلی که رزرو کرده‌اید فقط وعده صبحانه را سرو می‌کند، یا لوله‌های آب هتل مشکل دارد و همیشه آب قطع است، شاید هم تشک تخت‌های آن نامناسب باشد، آن وقت باید بیشتر وقت خود را به حل کردن این مشکلات بگذرانید و زمانی برای لذت بردن از سفر و بازدید از مکان‌های دیدنی واشنگتن باقی نمی‌ماند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از رزرو هتل، چندین هتل را با یکدیگر مقایسه کنید، نظرات کاربران را بخوانید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. فراموش نکنید که برای صرفه‌جویی در وقت خود در هتلی نزدیک به جاهای دیدنی شهر اقامت کنید تا پس از پیاده‌روی کوتاه به مقصد برسید و بیشتر بودجه خود را صرف حمل‌ونقل نکنید.
  • از جاذبه‌های دیدنی رایگان دیدن کنید: واشنگتن مکان‌های دیدنی رایگان زیادی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استقبال کنید. موزه جانورشناسی Smithsonian و national mall از آن جمله‌اند.

در ادامه!

  • پیاده‌روی کنید: بیشتر جاهای دیدنی واشنگتن در اطراف هتل‌ها هستند؛ بنابراین به‌راحتی و با پای پیاده می‌توانید به آن‌جا بروید و بازدید کنید. چنان‌چه این مسافت برای شما طولانی بود یا از مشکل جسمانی برخودارید هم می‌توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی آن‌جا استفاده کنید.
  • کفش راحتی بپوشید: از آن‌جایی که در طول سفر به واشنگتن زیاد پیاده‌روی خواهید کرد، بهتر است از کفش مناسب استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک کفش ورزشی همراه خود بیاورید و یا اگر هم ندارید، پیش از سفر یک جفت بخرید.
  • بیش از حد برنامه‌ریزی نکنید: درست است که واشنگتن و جاذبه‌های زیاد آن شما را برای بازدید وسوسه می‌کند، اما اگر برای تمام روز خود برنامه بچینید قطعا ناامید خواهید شد؛ چرا که باید مدت زمانی را به انتظار در صف‌های شلوغ اختصاص دهید؛ بنابراین بسیاری از برنامه‌تان تیک نخواهد خورد و مایوس خواهید شد.
  • مراقب باشید: درست است که واشنگتن یک شهر نسبتا امن است، اما این‌جا نیز مانند هر شهر دیگری عاری از دزد و خلاف‌کار نخواهد بود. جانب احتیاط را رعایت کنید، وسایل‌تان را نزد خود نگه دارید، از افراد مشکوک دوری گزینید و از رفتن به مکان‌های خلوت و تاریک در شب اجتناب کنید.

در آخر

همان‌طور که در طول مقاله گفتیم، بهار و پاییز بهترین زمان بازدید از واشنگتن محسوب می‌شودد. ماه‌‌های مارس، آوریل، می و سپتامبر، اکتبر و نوامبر از نظر آب‌وهوایی به‌قدری خوبند که گردشگران زیادی را برای سفر به واشنگتن ترغیب می‌کنند. اما باید توجه داشت که در سفر به واشنگتن در بهار و پاییز، با مشکل ازدحام جمعیت و گرانی قیمت‌ها مواجه خواهید شد. تابستان و زمستان نیز بدترین زمان سفر به واشنگتن به حساب می‌آیند؛ چرا که وضعیت نامطلوب آب‌وهوایی چنین شرایطی را فراهم آورده است. اما سفر تابستانه و زمستانه، سفری اقتصادی و ارزان خواهد بود.

سوالات متداول

چند روز برای بازدید از واشنگتن کافی‌ست؟

معمولا 5 روز زمان کافی برای داشتن یک تجربه لذت‌بخش از سفر به واشنگتن خواهد بود. شما زمانی کافی برای بازدید از مکان‌های دیدنی پایتخت، گشت‌وگذار و استراحت کردن را دارید.

بهترین زمان سفر به واشنگتن چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به واشنگتن بهار و پاییز است. ماه‌های مارس، آوریل و می و سپتامبر، اکتبر و نوامبر است. در سفر به واشنگتن در بهار و پاییز بهترین شرایط آب‌و‌هوایی را تجربه خواهید کرد. درست است که با شلوغی جمعیت سرو‌کار دارید، اما این مشکل بسیار کم‌تری نسبت به مواجهه با سرما و گرمای شدید زمستان و تابستان خواهد بود.

ارزان‌ترین زمان سفر به واشنگتن چه زمانی‌ست؟

تابستان و زمستان بدترین زمان سفر به واشنگتن خواهد بود. در این زمان آب‌وهوا به‌ترتیب به‌شدت گرم و سرد است و امکان انجام فعالیت‌های بیرون از هتل را کم‌تر می‌کند. البته باید توجه داشت که تابستان و زمستان موقع خلوتی جمعیت است؛ بنابراین هزینه بلیط و هتل‌ها به علت استقبال کم گردشگران کم‌‌تر است.

نظرات کاربران