Port Angeles
15 اردیبهشت 1402
آمریکا

جاهای دیدنی واشنگتن؛ سیاتل، پورت انجلس یا درای فالز!

اگر اولین باری است که قصد سفر به واشنگتن را دارید، باید این اطمینان را به شما دهیم که واقعاً چیزهایی بسیار عجیب و هیجان انگیزی در انتظار شما هستند. واشنگتن پر از جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی است و به همین خاطر هیچ موقع مسافران را دست خالی به خانه‌هایشان بازنمی‌گرداند. از کوه‌های بلند، سواحل خیره‌ کننده و آبشارهای مرتفع گرفته تا مکان‌های هنری، بازارهای مختلف، خیابان‌های تاریخی و… تمام چیزهایی است که می‌توانید در واشنگتن پیدا کنید. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا درباره جاهای دیدنی واشنگتن صحبت کنیم پس اگر می‌خواهید به زودی سفری به این ایالت داشته باشید بهتر است که از قبل با جاهای دیدنی آن به خوبی آشنا شوید تا از سفر خود نهایت استفاده را ببرید.

برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

پارک ملی المپیک

Washington Olympic National Park

در سمت غربی واشنگتن یک مکان مورد علاقه و جذاب یعنی پارک ملی المپیک قرار دارد. این پارک ملی غول پیکر 1442 متر مربعی ترکیبی خیره کننده از جنگل‌های بارانی، کوه‌های پوشیده از برف و سواحل ساحلی زیبا در شبه جزیره المپیک است. علاقه مندان به فضای باز، پارک ملی المپیک را به دلیل مسیرهای پیاده روی و فرصت‌های کمپینگ دوست خواهند داشت. سواحلی که غروب‌های دیدنی خورشید را بر فراز اقیانوس آرام ارائه می‌دهند و شما را شگفت زده خواهند کرد. چشمه‌های آب گرم سول داک در انتهای شمالی پارک قرار دارند و به ویژه برای کسانی که به اینجا سفر می‌کنند و می‌خواهند در یک فضای آرامش بخش شنا کنند مناسب باشند. همچنین می‌توانید مکان اقامتی در Sol Duc Hot Springs Resort رزرو کنید تا زمانی که دوست دارید از چشمه‌های آب گرم لذت ببرید.

سیاتل

بسیاری از مردم سیاتل را در صدر فهرست بهترین جاهای دیدنی واشنگتن می‌دانند. مطمئناً سیاتل بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین شهر ایالت است و کارهای جالب بی شماری در آنجا وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید به بازار Pike Place بروید، از مرکز سیاتل دیدن کنید و به بالای Space Needle بروید. می‌توانید محله پویا کاپیتول هیل را کاوش کنید، در منطقه تاریخی میدان پایونیر پرسه بزنید، و غروب آفتاب را در گلدن گاردن تماشا کنید. اگر می‌خواهید موسیقی زنده بشنوید، در رستوران‌های کلاس جهانی ناهار بخورید، یک فنجان از بهترین قهوه‌ایی که تا به حال خورده‌اید بخورید، موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری را ببینید، پارک‌های زیبای شهر را کشف کنید یا با کشتی سوار بر Puget Sound شوید، سیاتل بهترین گزینه خواهد بود.

جزایر سن خوان

مجمع الجزایر سن خوان در انتهای شمالی Puget Sound قرار دارد. بزرگ‌ترین و پربازدیدی‌ترین جزایر سان خوان، اورکاس و لوپز هستند. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نهنگ‌ها در ایالت واشنگتن، پارک ایالتی لیم کیلن در جمعه بندر، جزیره سان خوان است. سان خوان پرجمعیت‌ترین جزیره است و به ساحل دسترسی زیادی دارد. در همین حال، جزیره اورکاس یک مکان زیبا و جنگلی است. برای افرادی که هوس آرامش و دوری از جزیره را دارند بسیار عالی است. دوچرخه سواران جزیره لوپز را دوست خواهند داشت. زمین‌های باز پهناور و تپه‌های متحرک آن، دوچرخه ‌سواری در لوپز را لذت‌بخش کرده است. 

پارک ملی کوه رینیر

Mount Rainier National Park

پارک ملی کوه رینیر یکی دیگر از جاهای دیدنی واشنگتن است. در اینجا، ماجراجویان جنگل‌های باستانی، دریاچه‌های آلپ، مراتع و آبشارها را پیدا خواهند کرد. همچنین فرصت‌های پیاده روی در تمام طول سال وجود دارد. از بهار تا پاییز در مسیرها پیاده روی کنید و در زمستان حتماً کفش‌های برفی بروید. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند به تورهای رانندگی خوش منظره بروند یا یک تله کابین از کوه کریستال رزرو کنند تا رینیر را از بالا ببینند.  شهرهای اطراف برای کسانی که می‌خواهند اقامت خود را در نزدیکی کوه مورد علاقه واشنگتن تمدید کنند، گزینه‌های اقامتی دارند. از بین تمام کارهایی که باید در ایالت واشنگتن انجام دهید، آمدن به اینجا باید در صدر اکثر لیست‌ها باشد.

لیونورث

Leavenworth شهری کوچک و با الهام از باواریا در نزدیکی کوه‌های Cascade است. صرف نظر از فصلی که بازدید می‌کنید، سرگرمی در تمام طول سال ارائه می‌دهد. بهار و تابستان برای پیاده‌روی، تماشای پرندگان، گلف و شنا در دریاچه کولچوک در مجاورت بسیار مناسب است. Oktoberfest Leavenworth یک رویداد مهم پاییزی است، اما دوچرخه سواری، صخره نوردی و زیپلینگ بر فراز شاخ و برگ‌های زیبای پاییزی از دیگر فعالیت‌های برتر هستند. نورپردازی معروف کریسمس در زمستان، شهر را مستقیماً از یک کتاب داستان به یک سرزمین عجایب زیبا تبدیل می‌کند. علاوه بر این‌ها، اسکی و اسنوموبیل در بقیه فصل زیاد است.

پارک ملی کاسکید شمالی

یکی دیگر از جاهای دیدنی واشنگتن پارک ملی کاسکید شمالی است. اگر طبیعت وحشی و زیبا را دوست دارید، پارک ملی کاسکید شمالی یکی از بهترین پارک‌های ملی ایالت واشنگتن برای بازدید است. این پارک ملی که در شرق بلینگهام قرار دارد، صدها مسیر پیاده ‌روی برای کاوش، حیات وحش برای دیدن و مناظر زیبا برای دیدن دارد. حتماً از آب‌های فیروزه‌ای دلربای دریاچه دیابلو دیدن کنید. برای گذراندن یک روز دلپذیر در اینجا پیشنهاد می‌شود که وسایل پیک نیک بیاورید. همچنین می‌توانید کمپینگ با قایق یا کوله ‌پشتی را امتحان کنید تا با سرعت خودتان در پارک بگردید.

اسپوکین

Spokane

اسپوکین بزرگ‌ترین شهر شرق واشنگتن است. اگر Spokane در برنامه سفر شما برای بازدید شما قرار دارد، پس حتماً باید ریورفرانت پارک، جواهر شهر را ببینید. این پارک تاریخی که برای نمایشگاه جهانی نمایشگاه در سال 1974 طراحی شده است، دارای یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای شهری در ایالت به نام Spokane Falls است. از دیگر جاذبه‌های پارک می‌توان به برج ساعت، Numerica SkyRide (یک تله کابین که شما را به بالای آبشار می‌برد) اشاره کرد. اسپوکین در نزدیکی خود فرصت‌های پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری در کوهستان را دارد و رستوران‌های بسیار خوب زیادی وجود دارد که دوستداران غذا و نوشیدنی را راضی نگه می‌دارند. علاقه مندان به موسیقی باید بازدید از موزه خانه بینگ کرازبی را به لیست کارهای خود اضافه کنند.

تاکوما

تاکوما، واقع در یک ساعت در جنوب سیاتل، سومین شهر بزرگ واشنگتن است و شما می‌توانید کارهای سرگرم کننده زیادی را در تاکوما پیدا کنید. مناظر فوق‌العاده‌ای از کوه رینیر در تاکوما خواهید داشت و این شهر یک مرکز عالی برای اکتشاف فرهنگی است. بازدیدکنندگان می‌توانند از موزه‌های جذابی مانند موزه شیشه، موزه اتومبیل LeMay و موزه هنر تاکوما بازدید کنند. باغ وحش پوینت دیفینس نیز ارزش یک سفر برای تفریح ​​خانوادگی را دارد. تاکوما گزینه‌های غذا خوری زیادی در کنار آب برای آن دسته از رستوران‌هایی دارد که بر طعم‌ها و غذاهای شمال غربی اقیانوس آرام تمرکز دارند.

پورت آنجلس

پورت آنجلس در شمال پارک ملی المپیک و جنوب جزیره ونکوور، بریتیش کلمبیا قرار دارد. در حالی که پورت آنجلس دروازه‌ای به چندین مکان شگفت انگیز برای بازدید است، خود پورت آنجلس چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. شما می‌توانید در امتداد مسیر اکتشاف المپیک دوچرخه ‌سواری کنید، در ادیز هوک به دنبال فوک‌ها و سمورها قدم بزنید و در دریاچه زیبای کرسنت شنا کنید یا پارو بزنید. علاقه مندان به هنر باید مسیر نقاشی دیواری پورت آنجلس را طی کنند و از صحنه هنری جالب شهر دیدن کنند. حتماً از یک یا دو موزه نیز دیدن کنید تا در مورد تاریخ بومیان آمریکا بیشتر بدانید.

یادبود ملی آتشفشانی کوه سنت هلنس

Mount St. Helens

اگر می‌خواهید یک آتشفشان فعال را کشف کنید، به یادبود آتشفشانی ملی کوه سنت هلنس بروید. چندین مرکز بازدید در این منطقه برای افرادی وجود دارد که می‌خواهند درباره تاریخ زمین شناسی شگفت انگیز کوه اطلاع کسب کنند. آن‌ها به بیان داستان فوران دهه 80 کمک می‌کنند که کوه سنت هلنس را به بالای دهانه شکل متمایز خود داد. کسانی که به ویژه علاقه مند به تماشای شگفتی‌های آتشفشانی هستند، می‌توانند برای دیدن آن از بالا، یک تور هواپیمای دریایی در اختیار بگیرند. فعالیت‌های بی پایانی در فضای باز برای بازدیدکنندگان بنای یادبود آتشفشانی ملی سنت هلنس وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید به کمپینگ بروید، مسیرها را پیاده روی کنید یا غارهای میمون را که 2000 سال پیش از جریان گدازه تشکیل شده‌اند را کاوش کنید.

بلینگهام

بلینگهام بزرگ‌ترین شهر واشنگتن در نزدیکی مرز کانادا است و به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی واشنگتن به شمار می‌رود. این یک مکان عالی برای بازدید برای فعالیت در فضای باز است. بلینگهام نزدیک پارک ملی کاسکید شمالی است و دسترسی آسان را به جزایر سن خوان را فراهم می‌کند. چوکانوت درایو و کوه بیکر Scenic Byway دو تا از برجسته‌ترین مسیرهای دیدنی در اطراف بلینگهام هستند. شما می‌خواهید از تمام مناظر اطراف بلینگهام دیدن کنید، اما منطقه مرکز شهر همچنین مکانی عالی برای خوردن غذاهای دریایی فوق العاده و نوشیدنی است.

Bellevue

Bellevue شهری در شرق سیاتل است و دروازه خوبی برای کاوش در سایر شهرهای شرقی Mercer Island، Kirkland و Redmond است. Bellevue که بین دریاچه واشنگتن و دریاچه Sammamish قرار دارد، مکانی مناسب برای خانواده با فضاهای سبز، پارک‌ها و مکان‌های فراوان برای لذت بردن از فضای باز است. پارک مرکز شهر Bellevue یکی از مکان‌های مورد علاقه محلی برای پیک نیک است. باغ گیاه شناسی Bellevue پناهگاهی زیبا برای دوستداران طبیعت است. خریداران همچنین فروشگاه‌ها، مغازه‌های خرده‌ فروشی و برند‌های لوکس زیادی را در بسیاری از مناطق خرید شهر پیدا خواهند کرد.

پورت تاونسند

Port Townsend

پورت تاونسند شهری جذاب با معماری ویکتوریایی تاریخی و فرهنگ دریایی است. بیرون رفتن روی آب در اینجا تقریباً ضروری است. گزینه‌های بی پایان قایقرانی، کایاک سواری، و قایقرانی همراه با فرصت‌های آموزشی در مرکز دریایی شمال غربی و مرکز علوم دریایی بندر تاونسند وجود دارد. بازدیدکنندگانی که علاقه مند به سواحل، دوچرخه سواری یا پیاده روی هستند می‌توانند از فورت وردن دیدن کنند. این پارک یکی از جالب‌ترین پارک‌های دولتی در این منطقه است و می‌توانید اقامتی در ساختمان‌های بازسازی‌ شده در اردوگاه نظامی سابق رزرو کنید. فقط از منطقه مرکز شهر غافل نشوید. این منطقه در اسکله است و دارای فروشگاه‌های عتیقه و رستوران‌های عالی است که لذت سفر به این منطقه را دو چندان می‌کند.

پارک ایالتی آبشار پالوس

پارک ایالتی Palouse Falls یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های واشنگتن است. از Spokane و شمال رودخانه Snake 2 ساعت فاصله دارد. آبشار Palouse یک شگفتی طبیعی 13000 ساله است که نتیجه سیل یخبندان از آخرین عصر یخبندان است. این آبشار در سال 2014 به عنوان آبشار ایالت واشنگتن اعلام شد و منظره‌ای باشکوه برای دیدن است. در حالی که کمپینگ در این منطقه محدود است، پارک ایالتی Palouse Falls مسیرها و منظره‌های متعددی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. عکاسان و هنرمندان قطعاً مایلند به اینجا بیایند، به خصوص در غروب آفتاب که نور باعث می‌شود آبشار را بیش از پیش چشمگیرتر کند. نکته بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که در حالی که دیدن آبشار شگفت انگیز است، اما حتماً مطمئن شوید که ایمن هستید. سعی کنید خیلی نزدیک لبه صخره پرسه نزنید و مراقب مارهای زنگی باشید که در این منطقه حضور دارند!

دریاچه چلان

دریاچه چلان مکانی رؤیایی و یکی از بهترین جاهای دیدنی واشنگتن است. این دریاچه 50 مایلی که از یخچال‌های طبیعی تشکیل شده است، نزدیک به 400 فوت عمق دارد. دریاچه چلان یک مقصد ایده آل برای سفر، به ویژه در طول تابستان است. فعالیت‌های این دریاچه شامل قایق سواری، اسکی روی آب، قایقرانی و استراحت در ساحل است. یکی از لذت‌های واقعی برای گردشگران ماجراجوی دریاچه چلان، سفر به استهکین است، جامعه‌ای کوچک که ارتباطش با دنیا قطع شده است. شما نمی‌توانید با ماشین به آنجا برسید، بنابراین تنها راه دسترسی به آن پیاده روی، قایق سواری، از طریق اسب یا کشتی است.

Dry Falls 

Dry Falls 

درای فالز در مرکز واشنگتن قرار دارد و یکی از شگفتی‌های جغرافیایی کمتر شناخته شده ایالت است. این مکان داستان عصر یخبندان را روایت می‌کند، زمانی آبشارهایی که در اینجا جاری شده بزرگ‌تر از آبشار نیاگارا بودند. از آن زمان درای فالز خشک شده است و نوعی مینی گرند کانیون را پشت سر گذاشته است که قطعاً ارزش کاوش را دارد. پارک ایالتی Sun Lake-Dry Falls دارای یک مرکز بازدید کننده است که علاقه مندان می‌توانند در مورد تاریخچه زمین شناسی این منطقه اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین کمپینگ‌های زیادی، مسیرهای متنوعی برای پیاده روی و چندین دریاچه برای ماهیگیری و شنا وجود دارد.

Whidbey 

جزیره Whidbey در جنوب جزایر سن خوان در انتهای شمالی Puget Sound قرار دارد. در این قسمت از شمال غربی اقیانوس آرام، ماجراجویی‌های زیادی در فضای باز در انتظار شماست. در آب‌های آبی خیره‌ کننده پارک ایالتی Deception Pass کایاک سواری کنید، در سواحل غیر شلوغ متعدد قدم بزنید و از پناهگاه‌ها و باتری‌های قدیمی در فورت کیسی دیدن کنید. اگر می‌خواهید به شهر بروید، از لنگلی یا کوپویل دیدن کنید. هر دو جذابیت شهری کوچک دارند و به راحتی می‌توان در یک روز کاوش کرد. آن‌ها مملو از بوتیک‌ها، کافه‌های زیبا، رستوران‌های غذاهای دریایی فوق‌العاده و مردم محلی مهمان نواز هستند.

جنگل ملی کوه بیکر-اسنوکوالمی

جنگل ملی Mount Baker-Snoqualmie جنگلی دیدنی در کوه‌های Cascade است. این یکی از پربازدیدترین جنگل‌های شمال غربی اقیانوس آرام است و فرصت‌های زیادی برای تفریح ​​در فضای باز دارد. اکوسیستم‌های آلپ برای دیدن بسیار زیبا هستند. دریاچه‌ها خیره کننده بوده و رودخانه‌های خیره کننده‌ای در میان جنگل‌های قدیمی وجود دارد. این مکان مناسب برای هر کسی است که می‌خواهد به اسکی کراس کانتری یا سراشیبی در کوه کریستال و گذرگاه اسنوکوالمی برود. پیشنهاد می‌شود که رفتینگ رودخانه‌ای را در رودخانه Skykomish امتحان کنید. اگر به جستجوی حیات وحش علاقه دارید، شانس شما برای مشاهده گوزن، عقاب طاس یا بز کوهی زیاد است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره جاهای دیدنی واشنگتن صحبت کردیم. گزینه‌های زیادی برای گشت و گذار شما در ایالت واشنگتن وجود دارد. خوشبختانه این ایالت آنقدر مکان‌های دیدنی افسون کننده دارد که مسافران دلشان نمی‌خواهد بدون دیدن آن‌ها به خانه خود برگردند. مطمئنا در سفر چند روزه به واشنگتن فرصت نمی‌شود که از تمام این مکان‌های معرفی شده در لیست بازدید کرد اما حتماً چند مورد از آن‌ها را برنامه روزانه خود برای گشت و گذار در واشنگتن قرار دهید.

نظرات کاربران