National Postal Museum
16 اردیبهشت 1402
آمریکا

بهترین موزه‌های واشنگتن؛ از موزه بونسای تا بومیان آمریکا!

به احتمال بسیار زیاد شما ایالت واشنگتن را با مناظر سرسبز، سواحل، کوه‌های بلند و‌… می‌شناسید. اما شاید جالب باشد که بدانید در این ایالت بیش از ۷۰ موزه قرار دارد که اکثر آن‌ها برای بازدیدکنندگان کاملاً رایگان هستند. ناگفته نماند برخی از آن‌ها هم نیاز به رزرو دارند. اگر دوست دارید در سفر خود به واشنگتن با فرهنگ و تاریخ آمریکا بیشتر آشنا شوید و درباره هنر آن اطلاعاتی کسب کنید، دست کم باید به چند موزه واشنگتن بروید. اگر وقت کافی برای گشت و گذار در واشنگتن دارید، علاوه بر رفتن به مراکز خرید، فروشگاه‌های مختلف، رستوران و کافی شاپ حتماً به موزه‌های دوست داشتنی آن هم سری بزنید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین موزه‌های واشنگتن بپردازیم. پس اگر دوست دارید هر چه بیشتر با این موزه‌ها آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

National Museum of African American History and Culture

موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار یا National Museum of African American History and Culture

این موزه که جدیدترین اضافه شده به اسمیتسونیان است، داستان آمریکا را از دریچه زندگی، تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار روایت می‌کند. این موزه هشت طبقه با اشیای گرانبها از جمله شال هریت تابمن، انجیل نات ترنر، کابینی که مردم برده شده در آن زندگی می‌کردند و دیگر اشیایی که داستان‌ها را زنده می‌کنند و به بحث و تفاهم می‌بخشند، یادبود چهره‌های تاریخی و رویدادهای تاریخ آفریقایی آمریکایی است.

National Children’s Museum

یکی از بهترین موزه‌های واشنگتن موزه ملی کودکان است. این موزه جذاب، کودکان را تشویق می‌کند تا علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات (STEAM) را از طریق تجربیات عملی کشف کنند. برنامه‌های ویدیویی، آزمایش‌ها و نمایشگاه‌ها برای طیف وسیعی از سنین سرگرم کننده و آموزش می‌دهند. برای نوزادان و کودکان نوپا، فضای ابری و پرواز با مضمون حرکت و ارتباط را تشویق می‌کند. “دنیای آب و هوا” یک تجربه دیجیتالی همه جانبه است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد آب و هوا را با حرکات دست کنترل کنند که همه چیز از باران گرفته تا گردباد و کولاک را تحریک می‌کند. 

National Postal Museum

نمایشگاه‌ها و برنامه‌های موزه ملی پستی که در سال 1993 افتتاح شد، بر حفظ و مطالعه تاریخ پست از دوران استعمار تا کنون متمرکز است. این موزه جمع آوری تمبرها را جشن می‌گیرد و گالری تمبر ویلیام اچ. گروس آن بزرگ‌ترین گالری جهان است که به فیلاتلی اختصاص یافته است. همچنین این موزه دارای انواع فعالیت‌های عملی و صفحات رنگ آمیزی برای کودکان است.

International Spy Museum

International Spy Museum

این موزه مستقل بزرگ‌ترین مجموعه از مصنوعات جاسوسی بین المللی را در معرض دید عموم دارد. بازدید از موزه که در سال 2002 برای آموزش بازدیدکنندگان در مورد دنیای سایه جاسوسی و تغییر نقش فناوری در اطلاعات افتتاح شد، با یک فیلم توجیهی و داستان‌های مأموریت‌های مخفی آغاز می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند نقش یک جاسوس با هویت، نشان و مأموریت مخفی جدید را بازی کنند که در حین سفر در موزه ردیابی می‌شود و در انتها توضیحاتی ارائه می‌شود.

یکی دیگر از بهترین موزه‌های واشنگتن که می‌خواهیم معرفی کنیمT گالری پرتره ملی نام دارد. هزاران اثر در گالری ملی پرتره شامل هنرهای بصری، پرفورمنس و رسانه‌های جدید است که روسای جمهور، شاعران، ستاره‌های سینما، دانشمندان و… را به تصویر می‌کشند. گالری تلاش می‌کند تا روایتی کامل را ارائه دهد و تاریخ برده داری، نژادپرستی و نابرابری در ایالات متحده را تصدیق کند. این مجموعه از دوران پیش از استعمار تا به امروز، با پرتره‌ای در اندازه واقعی از آبراهام لینکلن، مجموعه‌ای از قهرمانان ورزشی و پرتره‌های رئیس‌جمهور از جمله پرتره‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق و بانوی اول سابق، میشل اوباما، را شامل می‌شود. 

President Lincoln’s Cottage

این مکان و موزه تاریخی در 250 هکتار در شمال غربی محله واشنگتن دی سی پت ورث واقع شده است. آبراهام لینکلن در واقع در کلبه زندگی می‌کرد و اعلامیه آزادی را در آنجا توسعه داد. این کلبه همه روزه باز است و خرید بلیط از قبل برای تورهای راهنما توصیه می‌شود.

Heurich House Museum

بهترین موزه‌های واشنگتن

عمارت هیوریچ در سال‌های 1892-1894 برای مهاجر آلمانی-آمریکایی کریستین هیوریچ ساخته شد که آبجوسازی وی بزرگ‌ترین کارخانه آبجوسازی در واشنگتن دی سی بود. بازدیدکنندگان می‌توانند زندگی خانواده، کارکنان خانگی، کارگران کارخانه آبجوسازی و صنعتگرانی را که خانه را ساخته‌اند کشف کنند. تورها از پنجشنبه تا شنبه با رزرو در دسترس هستند و یک باغچه در حیاط خلوت وجود دارد.

Smithsonian National Museum of Natural History

یکی از محبوب‌ترین و بهترین موزه‌های واشنگتن، موزه ملی تاریخ طبیعی است که جهان طبیعی، از دایناسورها تا جواهرات کمیاب، پستانداران، حیات دریایی، گیاهان، حشرات و تاریخ سیاره را در خود جای می‌دهد. بیش از 147 میلیون نمونه و مصنوع مجموعه موزه را تشکیل می‌دهند و نمایشگاه‌ها شامل غرفه پروانه‌ها، تالار فسیل‌ها، زندگی ابدی در مصر باستان، عکاسی طبیعت، باغ ‌وحش حشرات و تالار استخوان می‌شود.

United States Botanic Garden

بازدیدکنندگان می‌توانند هزاران گیاه را، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، در محیط‌های مختلف در باغ گیاه‌ شناسی ایالات متحده کشف کنند. در گاردن کورت، گل‌ها و شاخ و برگ‌های رنگارنگ شامل گیاهانی هستند که به ایجاد الیاف، غذا، نوشیدنی، سوخت، لوازم آرایشی و غیره کمک می‌کنند. یک جنگل استوایی، بیابان و مجموعه ارکیده شامل 3000 نمونه، تنوع زندگی گیاهی را نشان می‌دهد. همچنین گیاهان بومی هاوایی، مدیترانه و جنگل‌های بارانی همراه با گیاهان دارویی و کمیاب در معرض خطر انقراض در آنجا هستند.

The Octagon Museum

The Octagon Museum

یکی از جالب توجه‌ترین و بهترین موزه‌های واشنگتن موزه هشت ضلعی است. این ساختمان بین سال‌های 1798 تا 1800 توسط کارگران برده شده برای خانواده‌ای از ویرجینیا ساخته شد و توسط اولین معمار کنگره ایالات متحده، ویلیام تورنتون، طراحی شد. این خانه پس از سوزاندن کاخ سفید در جنگ 1812 و امضای معاهده گنت در آنجا به عنوان محل اقامت موقت رئیس جمهور مدیسون عمل کرد و به جنگ پایان داد. مؤسسه معماران آمریکا با درک اهمیت ملی ساختمان، این ساختمان را بازسازی کرد و مقر ملی خود را در آنجا تأسیس کرد و بازدیدکنندگان اکنون می‌توانند از موزه دیدن کنند. 

National Air and Space Museum

این موزه که یکی از محبوب‌ترین مقاصد واشنگتن است، دارای بزرگترین مجموعه از مصنوعات هوانوردی و فضایی در جهان است. این موزه هر روز باز است (به جز روز کریسمس)، دو مکان، یکی در مرکز خرید ملی در واشنگتن دی سی و دیگری در ویرجینیا ارائه می‌دهد. نمایشگاه‌ها به بررسی پروازهای اولیه، سفرهای فضایی، داستان‌های هواپیمای تاسکگی و برادران رایت، هوانوردی تجاری، فرود روی ماه، سیارات و موارد دیگر می‌پردازند.

National Museum of the American Indian

این موزه که در سال 2004 افتتاح شد، دارای بیش از 825000 عکس، سند و مصنوعات است که داستان بومیان آمریکا را از گذشته تا کنون بازگو می‌کند. نمایشگاه‌ها شامل «ملت به ملت» است که معاهدات بین ایالات متحده و دولت‌های قبیله‌ای را توصیف می‌کند. نمایشگاه دیگر بر تصاویر بومیان آمریکا در تاریخ و زندگی معاصر متمرکز است. کافه میتسیتام ( Mitsitam به معنای «بیایید بخوریم!» در زبان بومی مردم دلاور و پیسکاتوی) دارای غذاهای بومی قاره آمریکا و موادی است که در غذاهای سنتی و معاصر یافت می‌شود.

Planet Word Museum

بهترین موزه‌های واشنگتن

این موزه در سال 2020 افتتاح شد و قدرت کلمات و زبان را برجسته کرد. گالری‌ها و نمایشگاه‌های تعاملی آن کلمات را زنده می‌کنند و عشق به زبان را از طریق طنز، پازل و بازی القا می‌کنند. با ورود بازدیدکنندگان، مجسمه درخت بید سخنگو صحنه را آماده می‌کند، زیرا زمزمه‌هایی به صدها زبان شنیده می‌شود. ترانه سرایی، تبلیغات، شعر، جوک و سخنرانی‌های معروف در این موزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

United States Holocaust Memorial Museum

موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده برای کمک به مردم در درک آنچه اتفاق افتاده است اختصاص داده شده است، به طوری که ممکن است هرگز دوباره تکرار نشود. ضبط‌ها و شهادت‌های قربانیان، شاهدان و بازماندگان، داستان‌های غم‌انگیز هولوکاست (1933-1945) را روایت می‌کنند و طبق وب‌سایت آن، «موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده هر ساله به میلیون‌ها نفر درباره خطرات نفرت کنترل نشده برای جلوگیری از نسل کشی و نیاز آموزش می‌دهد.» نزدیک به 50 بازماندگان هولوکاست در موزه داوطلب می‌شوند و تاریخچه شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند و به عنوان راهنمای تور عمل می‌کنند. برای بازدید از موزه، بلیط ورودی زمان‌دار رایگان لازم است.

National Bonsai Museum

این موزه مجموعه‌ای از بونسای را با تأکید ویژه بر نمونه‌هایی از ژاپن، چین و آمریکای شمالی، علاوه بر ارائه آموزش در مورد بونسای، پرورش می‌دهد. غرفه چینی Yee-sun Wy مجموعه پنجینگ (منظره‌ای در یک ظرف) را در خود جای داده است که شکل هنری را نشان می‌دهد که بیش از 1000 سال پیش توسعه یافته است. غرفه ژاپن شامل درختان شاهکاری است که توسط مردم ژاپن به افتخار دویستمین سالگرد ایالات متحده اهدا شده است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین موزه‌های واشنگتن صحبت کردیم. یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت تاریخ و فرهنگ غنی یک کشور این است که به موزه‌های آن سر بزنید و نگاهی به آثار هنری و تاریخی که از زمان‌های گذشته باقی مانده‌اند بیاندازید. اگر قصد سفر به واشنگتن را دارید باید بدانید که در این ایالت با موزه‌های بسیار مختلفی روبرو می‌شوید. البته تعداد موزه‌های این ایالت بیشتر از لیستی است که در این مقاله به شما معرفی کردیم اما با این حال به چند مورد از آن‌ها سر بزنید و این لذت شیرین را از خود دریغ نکنید. 

نظرات کاربران