Washington
1 اردیبهشت 1402
آمریکا

در سفر به واشنگتن در بهار چه تفریحاتی انجام دهیم؟

واشنگتن در بهار ممکن است با آسمان تاریک و بارانی همراه باشد، اما نگران نباشید؛ چرا که روزهای آفتابی زیادی نیز وجود دارد. البته باید توجه داشت که نوع آب‌و‌هوا بسته به این‌که در کدام قسمت از ایالت هستید به‌شدت متفاوت است. ایالت واشنگتن جاهای دیدنی بسیاری دارد و چشم‌انداز بسیار متنوعی از خط ساحلی و rainforests تا بلندترین کوه، آبشارها و تپه‌های شنی را در شرق ارائه می‌دهد. در امتداد خط ساحلی، احتمالا هوا معتدل است و ابرهای کم‌ارتفاعی را خواهید دید که باعث می‌شود جنگل‌های بارانی ساحلی آن بسیار اسرارآمیزتر به نظر برسند، در‌حالی‌که احتمالا در بخش شرقی ایالت آسمان آفتابی و گرمای هوا را خواهید داشت. در این مقاله شما را با 13 کاری که باید در سفر به واشنگتن در بهار انجام دهید آشنا می‌کنیم.

برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

از آبشارهای واشنگتن در فصل بهار بازدید کنید

آبشارهای ایالت واشنگتن با حجم آب زیاد جریان دارند. آب باران و ذوب شدن برف‌ها در فصل بهار بر حجم این آب می‌افزاید. ازهمین‌روست که اکثر مردم واشنگتن، این ایالت را با آسمان خاکستری و بارانی آن می‌شناسند. در این ایالت، بیش از 3 هزار آبشار شناخته‌شده وجود دارد؛ آبشارهایی که هرکدام زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارند. بنابراین فرقی نمی‌کند که از کدام‌یک از این جاهای دیدنی بازدید کنید. در زیر، به چند مورد از این آبشارها اشاره می‌کنیم:

آبشار Palouse:

Palouse Falls

 این آبشار در جنوب شرقی ایالت واشنگتن واقع شده و بیش از 60 متر ارتفاع دارد. این آبشار هم‌چون نگینی در میان صخره‌ها می‌درخشد و امکان بازدید از آن از بالای صخره‌ها میسر است. هرچند می‌توانید در تور آبشار Palouse شرکت کنید و  از مسیرهای پیاده‌روی کوهستانی، در لبه آبشار حرکت کنید و تا نزدیکی آن پیش بروید.

آبشار Wallace؛ لذت تفریح آبی واشنگتن در فصل بهار:

 این آبشار در قلب جنگل قرار دارد. حتی تصور گذر از سبزی طبیعت و شنیدن صدای پای آب هم لذت‌بخش است؛ چه برسد به این‌که آن را از نزدیک ببینید. شما برای رسیدن به آن‌ کافی‌ست از مسیرهای مشخصی بگذرید و به تابلوها توجه کنید. اگر هم مایلید که مسیر را با دوچرخه طی کنید، از مسیر ویژه دوچرخه‌سواری بروید. مجموعه آبشار Wallace به امکاناتی هم‌چون سرویس بهداشتی نیز مجهز است.

آبشار Sol duc: 

این آبشار، شبیه همان چیزی است که در فیلم‌ها دیده‌اید؛ افسانه‌ای. مسیرهای مشخص 2.5 کیلومتری برای رسیدن به آبشار طراحی شده است. شما از مسیرهای مشخص، در دل جنگل با هوایی مه‌آلود قدم برمی‌دارید و درحالی‌که قطرات کوچک باران را روی صورت‌تان احساس می‌کنید، به سمت این جای دیدنی حرکت می‌کنید و از تابلوهای چوبی پیروی می‌کنید؛ در نهایت این آبشار زیبای واشنگتن را مشاهده خواهید کرد.

در سفر به واشنگتن در جشنواره لاله‌های بهاری شرکت کنید

هیچ فهرستی ازتفریحات واشنگتن در بهار، بدون شرکت در مشهورترین رویداد بهاری شمال غرب اقیانوس آرام، یعنی جشنواره لاله‌های دره اسکاگیت یا Skagit Valley Tulip کامل نخواهد بود. این جشنواره در شمال سیاتل برگزار می‌شود. در فستیوال Skagit Valley Tulip که از ابتدای آوریل تا اوایل می برگزار می‌شود، شما فرصت تماشای میلیون‌ها گل لاله رنگی و بیش از 200 شکوفه را خواهید داشت. در این‌جا سه باغ لاله وجود دارد که مورد استقبال مردم واقع شده است. علاوه بر آن، ایستگاه‌های عکاسی نیز در آن‌جا طراحی شده تا عکاسان از افراد عکس‌های هنری و مجذوبانه‌ای بگیرند.

در چشمه‌های آب گرم ریلکس کنید

Hot springs

واشنگتن پنج آتشفشان فعال دارد که همگی در محدوده Cascade هستند. جای تعجبی هم نیست که با توجه به فعالیت‌های گرمایی زمین، این ایالت چندین چشمه آب گرم برای ریلکس کردن داشته باشد. برخی از بهترین چشمه‌های آب گرم در واشنگتن عبارتند از:

چشمه‌های آب گرم Sol Duc؛ تفریح بهاری واشنگتن:

 این چشمه‌های آب گرم در پارک ملی المپیک قرار دارند. از آن‌جایی ‌که این چشمه‌های آب گرم در دسترسند، بهترین تفریح برای تعطیلات آخر هفته واشنگتن در فصل بهار به شمار می‌آیند. شما می‌توانید یکی از اتاق‌های کوچک مجموعه را رزرو کنید، در چشمه‌های آب گرم خستگی تان را رفع کنید، در مسیرهای مشخص پیاده‌روی کنید و از برخی از سواحل زیبای پارک ملی المپیک دیدن کنید.

چشمه‌های آب گرم Scenic:

 شاید شما هم تصویر سه وان روستایی مشرف به جنگل درخت کاج را در اینستاگرام دیده باشید. این تصویر مربوط به چشمه‌های آب گرم Scenic است. برای رفتن به این مکان کافی‌ست نوبت‌تان را از قبل رزرو و از یک مسیر زیبا عبور کنید تا به چشمه‌های آب گرم برسید و در دل جنگل آب‌تنی کنید و از این تفریح بهاری لذت ببرید.

چشمه‌های آب گرم Goldmyer:

Goldmyer

 لذت بردن از واشنگتن در بهار با رفتن به این چشمه‌های آب گرم تکمیل می‌شود. شما برای رفتن به چشمه‌های آب گرم Goldmyer باید از دو ماه زودتر در قرعه‌کشی دریافت بلیط شرکت کنید و پس از 14 مایل پیاده‌روی به یک چشمه آب گرم در دل جنگلی سرسبز برسید و در میان حوض‌های سنگی که به‌وسیله سنگ‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند استراحت کنید.

قایق‌سواری کنید

با توجه به بارش باران در فصل بهار واشنگتن و ذوب شدن برف‌ها و سرریز کردن آن‌ها، بهار بهترین زمان برای قایق‌سواری در واشنگتن است. برای مثال شما می‌توانید یک تور گروهی رزرو کنید و مسیر مشخصی را ماجراجویانه همراه با دیگران پارو بزنید و از روی صخره‌های ریزودرشت گذر کنید. این تفریحات بهاری در رودخانه white salmon، Methow Valley، Skykomish و Tieton River واشنگتن امکان‌پذیر است.

در سفر به واشنگتن یاس‌های بنفش و بهاری را ببینید

Spokane که در شرق واشنگتن قرار دارد، به شهر یاس بنفش معروف است. ماجرا از این قرار است که از دهه 1930، یک باشگاه باغبانی محلی شروع به کاشت بوته‌های یاس بنفش در اطراف شهر کرد. اکنون باغ یاس بنفش در پارک Spokane’s Manito دارای بیش از 100 گونه مشخص یاس بنفش است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های یاس بنفش در غرب می‌سی‌سی‌پی تبدیل کرده است. این گل‌های شیرین و معطر معمولا از ماه می شکوفا می‌شوند. شهر نیز به مناسبت شکفتن آن‌ها، فستیوال ‌های بهاری مسابقه سالانه Bloomsday را در اولین آخر هفته ماه می در واشنگتن برگزار می‌کند.

یک قایق-جکوزی اجاره کنید

Boat-Jacuzzi

یکی از منحصربه‌فردترین کارهایی که می‌توان در سفر به واشنگتن در بهار انجام داد، قایق‌رانی در دریاچه Union و تماشای افق نمادین سیاتل است. شما می‌توانید یک تور گردش در دریاچه را انتخاب کنید. hot tub boatsها قایق‌های کوچک چوبی هستند که امکان همراه شدن با 5 نفر دیگر از دوستانتان را به شما می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم همراه با دوستانتان سوار یکی از این قایق‌ها شوید و همزمان با خوردن سینی میان‌وعده‌تان که روی آب شناور است، در جکوزی از مناظر اطراف لذت ببرید. 

در سفر به واشنگتن میان گل‌های رنگی بهاره پیاده‌روی کنید

واشنگتن در بهار، فصلی مناسب برای پیاده‌روی است. در این فصل، گل‌های رنگارنگ در مزارع با وزش باد می‌رقصند و محیطی سراسر آرامش‌بخش را به ارمغان می‌آورند. پیاده‌روی در میان مزارع رنگی شما را دعوت به آرامش می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از مسیرهای رنگی زیر دیدن کنید:

مسیر پیاده‌روی Dog Mountain؛ لذت پیاده‌روی در بهار واشنگتن:

 این پیاده‌روی چالش‌برانگیز در جنوب واشنگتن از چمن‌زارهای بی‌شمار و پر از شکوفه‌های زرد رنگ و Indian paintbrush و lupine عبور می‌کند و در نهایت به قله کوه ختم می‌شود. این پیاده‌روی، مناظری پانوراما از تنگه رودخانه کلمبیا را به نمایش می‌گذارد. مسلما این یکی از محبوب‌ترین رویدادهای کوهپیمایی در واشنگتن است. شما برای پیاده‌روی در تعطیلات آخر هفته، از آوریل تا اواسط ژوئن به مجوز نیاز دارید؛ کافی‌ست آن را از سایت Recreation.gov دریافت کنید.

Sage Hills:

 این مسیر که در نزدیکی Wenatchee و در امتداد تپه‌های rolling hills قرار دارد، با مزارع سرسبز، گل‌های زرد رنگ و lupine و چشم‌اندازی از آبشارهای شمالی و رودخانه کلمبیا غافل‌گیرتان می‌کند. توجه داشته باشید که Sage Hills تا اول آوریل بسته است؛ چرا که باید زیست‌گاهی آرام را برای گوزن mule deer و دیگر حیوانات حیات‌وحش در فصل زمستان فراهم کند. اگر خوش‌شانس باشید، در سفر به واشنگتن در بهار آن‌ها را خواهید دید.

به نهنگ‌ها خوش‌آمدگویی کنید!

the whale

هرساله، از ماه مارس تا ژوئن، تقریبا 20 هزار نهنگ خاکستری از سواحل واشنگتن مهاجرت می‌کنند. آنان از شبه‌جزیره باجا و کالیفرنیا به سمت آب‌های سرد قطب شمال می‌روند. نهنگ‌های خاکستری در طول مهاجرت 10 هزار مایلی خود که یکی از طولانی‌ترین مسافت‌های مهاجرت برای هر حیوانی به شمار می‌آید، اغلب در Puget Sound توقف می‌کنند تا در آخرین مرحله سفر خود استراحت کنند و غذا بخورند. بهترین مکان برای دیدن این موجودات دوست‌داشتنی در سفر به واشنگتن در بهار، جزایر Whidbey و Camano، Seawall Park و پارک یادبود Thomas Hladky در سمت شرقی Whidbey است.

شهر Langley در اواخر آوریل همه‌سال جشنی برای بازگشت نهنگ‌ها برگزار می‌کند که جشنواره «نهنگ‌ها خوش آمدید» نامگذاری شده است. شما در این فستیوال می‌توانید نهنگ‌های خاکستری را در امتداد خط ساحلی ببینید. برخی از بهترین مکان‌ها که نقطه دید مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهند عبارتند از: امتداد مسیر cape flattery، برج دیده‌بانی در پارک ایالتی ساحل اقیانوس آرام در امتداد خط ساحلی جنوبی و ساحل Kalaloch در پارک ملی المپیک. 

در فصل بهار به استقبال زمستان واشنگتن بروید!

واشنگتن خانه پربرف‌ترین کوه ایالات متحده، یعنی کوه Rainier است. همین علت باعث شده تا فرصت‌های زیادی برای اسکی‌بازی فراهم باشد. پیست اسکی از حوالی روز شکرگزاری یعنی 23 نوامبر شروع می‌شود و تا اواسط آوریل ادامه می‌یابد. گاهی اوقات نیز که برف کوه هنوز آب نشده است، تا ماه می ادامه می‌یابد. برای اسکی‌بازی کردن در این‌جا نیازمند سطح مهارت خاصی نیستید؛ حتی اگر هم مبتدی باشید، وسایل و تجهیزاتی کامل برای حفظ ایمنی شما در حین بازی فراهم است. آخرین اسکی‌بازی در واشنگتن در بهار انجام می‌گیرد؛ درحالی‌که دمای هوا به سردی فصل زمستان نیست و تپه‌های برفی به‌خوبی قابل تشخیصند.

شکوفه‌های گیلاس را ببینید

هر سال در اواخر ماه مارس، شکوفه‌های گیلاس سیاتل جان می‌گیرند. این شکوفه‌ها ندای فرارسیدن روزهای روشن‌تر و آفتابی‌تر را می‌دهند. یکی از بهترین مکان ‌های دیدنی واشنگتن در بهار، پارک‌های مملو از درختان پرشکوفه گیلاس هستند. این شکوفه‌ها به لطف تعداد درختان گیلاسی که در اوایل سال 1929 به‌عنوان نماد دوستی و حسن نیت از ژاپن به این شهر هدیه داده شد به واشنگتن آمده‌ است. برخی از بهترین مکان ‌ها برای لذت بردن از شکوفه‌های گیلاس در واشنگتن در بهار عبارتند از: 

  • پارک Seward: شما در این پارک، شکوفه‌های گیلاس را در پس‌زمینه‌ای از مناظر دریاچه Union و کوه Rainier در دوردست خواهید دید.
  • پارک Arboretum 
  • و پارک University of Washington quad که دارای 130 درخت شکوفه‌دار، از جمله درختانی با قدمتی 90 ساله است.

در آخر

واشنگتن در بهار، بهترین زمان برای انجام تفریحات است. شما در این زمان می‌توانید در دل طبیعت کمپینگ بزنید، در سواحل از نهنگ‌ها و دلفین‌ها دیدن کنید، در پارک‌ها در میان شکوفه‌های گیلاس قدم بزنید و بازی‌های زمستانی انجام دهید. به‌علاوه، تفریحات و سرگرمی‌های بسیار دیگری نیز برای انجام دادن دارد که در طول مقاله به آن پرداختیم. خوشحال می‌شویم که بعد از سفر به واشنگتن، نظرا‌ت‌تان را درباره زیبایی‌‌های این ایالت بشنویم.

نظرات کاربران