دومینیکا

بهترین تفریحات دومینیکا؛ از زیپ‌لاین در جنگل تا تماشای نهنگ‌ها

سفر به این جزیره بکر و خفن برای برخی افراد، یک هفته تنبلی و استراحت در بهترین سواحل دومینیکا است. اما احتمالا خیلی از فرصت‌ها و سرگرمی‌های این جزیره را از دست خواهند داد؛ چراکه خیلی بیشتر از هوای گرم و درختان نارگیل کنار ساحل است.بگذارید این گونه شروع کنیم که دومینیکا یک کشور جزیره‌ای کوهستانی در جزایر کارائیب است. این جزیره اسرارآمیز هنوز هم فعالیت‌های آتشفشانی را دارد و زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری از جمله لاک پشت چرمی در خطر انقراض است.دومینیکا همچنین به خاطر چشمه‌های آب گرم، رودخانه‌ها، دره‌ها، آبشارهای دریاچه‌ها و جنگل‌های بارانی که حدود دو سوم جزیره را پوشش می‌دهد؛ شناخته می‌شود. با تمام این تفاسیر، می‌توان حدس زد که به یک بهشت گم شده پا می‌گذارید. اگر در حال برنامه‌ریزی سفر هستید؛ بهترین تفریحات دومینیکا منتظر شما هستند.

پاسپورت دومینیکا

خرید بلیط کنسلی هواپیما فقط با سه کلیک ممکنه!

بهترین زمان سفر به دومینیکا

دومینیکا یک جزیره گرمسیری است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا و استفاده از بهترین تفریحات دومینیکا در فصل خشک یعنی از ژانویه تا آوریل است. اما، در نظر داشته باشید که در این زمان قیمت اقامت و تقریبا همه چیز بالا می‌رود و به جز آن هم شلوغی و ازدحام در همه جا دیده می‌شود.

در این میان فصل بارندگی و رطوبت بالا از ماه می تا دسامبر شروع می‌شود و مزایایی هم به دنبال دارد. در کنار آب و هوای نامعتدل و بارندگی‌ها، قیمت‌ها ارزان‌تر و جمعیت هم کمتر به چشم می‌خورد.

بخوانید: بهترین زمان سفر + تقویم جشنواره ها

20 مورد از سرگرمی‌ها و بهترین تفریحات دومینیکا

جاهای دیدنی دومینیکا کم نیست. در اینجا فقط چند مورد از فعالیت‌ها و جاذبه‌هایی که اغلب گردشگران  می‌توانند از آنها لذت ببرند را عنوان کرده‌ایم:

1)   در پارک ملی Morne Trois Pitons را پیاده‌روی کنید

بهترین تفریحات دومینیکا

اگر به دنبال ماجراجویی هستید، در پارک ملی Morne Trois Pitons یک پیاده‌روی طولانی را شروع کنید. این پارک 17000 هکتاری جزو میراث جهانی یونسکو است و مملو از جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارها و رودخانه‌های دیدنی است. به سمت قله مورن تروآ پیتونز حرکت کنید؛ احتمالا پیاده‌روی سختی خواهد بود ولی ارزشش را دارد. 

رفتن به پارک ملی Morne Trois Pitons برای هر طبیعت دوستی که بلیط هواپیما را رزرو کرده، واجب است. چراکه این پارک نزدیک به یک پنجم جزیره را پوشش می‌دهد و تنوع باورنکردنی از زندگی گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. پس انتظار دیدن حیوانات مختلف آن هم از نزدیک را داشته باشید.

از جمله نقاط برجسته این پارک می‌توان به دریاچه جوشان که یک چشمه آب گرم طبیعی است؛ اشاره کرد. جالب است بدانید که دریاچه جوشان، دومین چشمه بزرگ در جهان است. از این دریاچه که بگذریم به دره بیابانی می‌رسیم؛ مطمئنا منظره دهانه‌های آتشفشانی شما را شگفت زده خواهد کرد. بنابراین، چه به دنبال یک پیاده‌روی چالش برانگیز و مهیج باشید یا یک پیاده‌روی آرام در برخی از زیباترین مناظر دومینیکا، بازدید از پارک ملی Morne Trois Pitons باید در فهرست شما باشد؛ چراکه یکی از بهترین تفریحات دومینیکا است.

بخوانید: بهترین جاهای دومینیکا؛ صخره شامپاین، استخر زمرد و یا قلمرو کالیناگو؟

2)   از رودخانه هند دیدن کنید

یکی از بهترین تفریحات دومینیکا که باید انجام دهید این است که با قایق به سمت رودخانه هند بروید. این رودخانه یکی از بکرترین و دست نخورده ترین رودخانه‌های سراسر کارائیب است. یک تور رزرو کنید تا شما را از میان جنگل‌های حرا عبور دهد؛ جایی که ممکن است لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها و ایگواناها را از نزدیک ببینید.

به عبارتی دیگر، رودخانه هند یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا است. این رودخانه که در شمال جزیره قرار دارد، مسیر خود را از میان جنگل‌های بارانی سرسبز و جنگل‌های حرا می‌پیچد و زیستگاهی ایده‌آل برای انواع زندگی‌های گیاهی و جانوری فراهم می‌کند. در اینجا ماجراجویی تمامی ندارد و احتمالا از باحال‌ترین کارهایی است که در عمرتان انجام داده‌اید!

شما می‌توانید برای دیدن برخی از حیات‌وحش دومینیکا، از جمله لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها و ایگواناها با قایق در رودخانه سفر کنید. حواستان باشد، شاید طوطی گردن قرمز کمیاب را هم از نزدیک ببینید.

3)   در میان‌های آب‌های شفاف با ماهی‌ها غواصی کنید

بهترین تفریحات دومینیکا

دومینیکا با آب‌های شفاف و حیات دریایی متنوع‌اش، مکانی عالی برای غواصی است. سایت‌های غواصی مناسب برای همه سطوح، از مبتدی تا غواص حرفه‌ای وجود دارد؛ بنابراین اصلا نگران نباشید که غواصی بلد نیستید. برخی از بهترین مکان‌های غواصی عبارتند از Champagne Reef، Scott’s Head و Soufriere Bay.

غواصی یکی از بهترین تفریحات دومینیکا است یابهتر بگوییم اصلی‌ترین ماجراجویی در این جزیره است که همه ان را امتحان می‌کنند. آب‌های تمیز و شفاف آن در کنار موجودات دریایی که حتی از روی آب هم قابل مشاهده هستند؛ باعث می‌شود تا همه یک کاوش دریایی داشته باشند.

برخی از بهترین مکان های غواصی عبارتند از Champagne Reef، Scott’s Head و. Soufriere Bay ساحل شامپاین یکی از بهترین سواحل دومینیکا است که مربیان حرفه‌ای و فضای بی‌نظیر برای گردشگری زیرآب را فراهم کرده است. حتی می‌توانید در غارها و تونل‌های اطراف این ساحل هم غواصی کنید.

تورهای مسافرتی فقط با سه کلیک خوبه!

4)   به دیدن استخر زمرد بروید و در آنجا شنا کنید

یکی از بهترین تفریحات دومینیکا رفتن به استخر زمرد از زیباترین صحنه‌های طبیعت است. این استخر در پارک ملی Morne Trois Pitons قرار دارد و نام خود را از رنگ سبز زمردی آب گرفته است. تصور کنید؛ استخری با آب شفاف و اطرافش پر از درخت سرسبز!

راه های مختلفی برای رسیدن به استخر وجود دارد، اما محبوب‌ترین آنها پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی این منطقه است. پیاده‌روی حدود 45 دقیقه طول می‌کشد و مسیر هم چندان سخت و خسته کننده نیست. وقتی به استخر رسیدید، می‌توانید آب تنی کنید یا روی صخره‌ها بنشینید و از مناظر لذت ببرید.

اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است یک لاک پشت را در حال شنا در آب ببینید. فقط باید احتیاط کنید، زیرا سنگ‌ها لغزنده هستند!

بخوانید: فستیوال‌ های دومینیکا در سال 2024 را از دست ندهید!

5)   از دریاچه جوش یا جوشان دیدن کنید

در قسمت‌های قبل هم مختصری درباره این دریاچه گفتیم، اما باور کنید زیبایی آن به حدی است که می‌تواند جداگانه به عنوان یکی از بهترین تفریحات دومینیکا شناخته شود. این دریاچه در پارک ملی Morne Trois Pitons قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار نیز ثبت شده است. دریاچه جوشان نام خود را از این واقعیت گرفته است که به دلیل فعالیت‌های زمین گرمایی در زیر آن دائماً در حال حباب و بخار است.

این دریاچه، وسعتی نسبتا زیادی دارد و حدود دو ساعت طول می‌کشد تا از نزدیکترین پارکینگ به دریاچه بروید. شنا و آبتنی در آب‌های گرم آن و حباب‌های اطراف حتما حالتان را به بهترین شکل عوض می‌کند. در کل، چه به دنبال یک تجربه گشت و گذار منحصر به فرد باشید و چه به دنبال فرصتی برای غوطه ور شدن در برخی از چشمه‌های آب گرم طبیعی، دریاچه جوش قطعا ارزش دیدن را دارد.

بخوانید: دریاچه جوشان دومینیکا؛ دومین دریاچه بزرگِ آتشفشانی جهان

6)   قدم در جنگل‌های سرسبز و بارانی بگذارید

یکی از بهترین تفریحات دومینیکا پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی است. این مناطق با پوشش گیاهی سرسبز و حیات وحش فراوان، مکانی واقعا جادویی هستند که بهترین ماجراجویی را برای شما به ارمغان می‌آورند. نگران سختی مسیر هم نباشید؛ هم مسیر آسان و هم دشوار وجود دارد که با توجه به توانایی‌تان می‌توانید انتخاب کنید.   

برخی از محبوب‌ترین مسیرها عبارتند از مسیر طبیعی Syndicate که به دریاچه جوشان منتهی می‌شود و مسیر Morne Anglais که چشم اندازهای خیره کننده‌ای از جنگل بارانی و ساحل را ارائه می‌دهد.

7)  از یباترین بهترین تفریحات دومینیکا؛ به تماشای نهنگ بروید

دومینیکا

تور دومینیکا بهترین فرصت برای تماشای نهنگ‌های غول‌پیکر است. این بی‌شک از بهترین تفریحات دومینیکا است. این جزیره در اقیانوس اطلس قرار دارد که محل زندگی نهنگ‌های مختلف از جمله نهنگ‌های گوژپشت و نهنگ‌های خلبان است. تورهای تماشای نهنگ از مکان‌های مختلف در سراسر جزیره حرکت می‌کنند و معمولاً دو تا سه ساعت طول می‌کشند.

در طول این تور، شما این شانس را خواهید داشت که این موجودات باشکوه را از نزدیک ببینید. حتی ممکن است این فرصت را داشته باشید که شکاف نهنگ یا همان سیلی زدن دم‌اش بر روی آب را تماشا کنید.

8)   در بهترین سواحل دومینیکا استراحت کنید

هیچ سفری به دومینیکا بدون گذراندن مدتی استراحت در ساحل کامل نخواهد بود. دومینیکا با سواحل شنی و آب‌های شفاف، بهشتی برای عاشقان ساحل و فضای آرام آن است. یکی از بهترین سواحل دومینیکا شامل، ساحل شامپاین که به خاطر آب‌های درخشانش معروف است و ساحل سندی پوینت که مکانی عالی برای استراحت و غرق شدن در نور خورشید است.

اگر به دنبال یک تجربه ساحلی ماجراجویانه‌تر و همراه با هیجان هستید، می‌توانید قدرت خودتان را در موج سواری یا کایت سواری امتحان کنید. بادهای سواحل دومینیکا آن را به بهترین مکان برای یادگیری موج سواری ودیگر ورزش‌های آبی تبدیل کرده است.

بخوانید: بهترین سواحل دومینیکا؛ استراحت در شن‌های گرم و سیاه رنگ

9)   نظرتان درباره یک رانندگی با منظره‌های بی‌نظیر چیست؟

برای همه ما رانندگی در جاده‌ای سرسبز و زیبا، لذت بخش است و از قضا، یکی از بهترین تفریحات دومینیکا هم همین است. این جزیره دارای مناظر مختلفی است، از جنگل‌های بارانی سرسبز گرفته تا کوه‌های ناهموار. بنابراین، دومینیکا با جاده‌های پرپیچ‌وخم و صخره‌های چشمگیرش، قطعاً بهشتی برای راننده‌ها است.

چندین رانندگی خوش منظره برای انتخاب وجود دارد، اما یکی از محبوب‌ترین آنها، درایو ساحلی اقیانوس اطلس است. این رانندگی شما را در امتداد ساحل شمالی جزیره می‌برد و مناظر خیره کننده‌ای هم از ساحل و هم از جنگل‌های بارانی به همراه دارد.

یکی دیگر از منظره‌های پرطرفدار، Cross Island Drive است که شما را از وسط جزیره عبور می‌دهد. این درایو کمی چالش برانگیزتر است، اما قطعاً برای مناظر باورنکردنی ارزش آن را دارد.

10) از پایتخت شهر روزو دیدن کنید

بهترین تفریحات دومینیکا

هیچ سفری به دومینیکا بدون بازدید از پایتخت روزو کامل نخواهد بود. این شهر پرجنب‌وجوش دارای جاذبه‌های مختلف از جمله موزه‌ها، مکان‌های تاریخی و رستوران‌ها است. در طول روز می‌توانید به این مکان‌ها سربزنید؛ اما پیشنهاد ما هتل فورت یانگ است؛ هتلی تاریخی در اسکله زوزو که ارزش دیدن را دارد. در این میان، تفریحات باحال و خفن شبانه این شهر را از دست ندهید. کلی کافه و بار وجود دارد که با موسیقی زنده و غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی خواهد کرد.

بخوانید: همه چیز درباره غواصی در دومینیکا

11) بهترین تفریحات دومینیکا؛ به تماشای پرندگان بروید

یکی از بهترین تفرحات دومینیکا که مطمئنا قبلا آن را تجربه نکرده‌اید؛ تماشای پرنده‌ها است. چون، این جزیره زیستگاه انواع گونه‌های مختلف پرندگان از جمله طوطی امپراتوری در حال انقراض است.

چندین مکان مختلف برای تماشای پرندگان در این جزیره وجود دارد، اما یکی از بهترین آنها پارک ملی مورن دیابلوتین است. این پارک محل زندگی انواع گونه‌های مختلف پرندگان است و در کنارش مناظر خیره‌کننده‌ای از کوه‌های اطراف را در جلوی چشمتان می‌گذارد.

یکی دیگر از مکان‌های عالی برای تماشای پرندگان، مسیر طبیعت Syndicate است. این مسیر راه خود را از میان جنگل‌های بارانی می‌‍گذراند و مکانی عالی برای دیدن برخی از پرندگان کمیاب دومینیکا است.

12) آبشار ترافالگار را حتما حتما ببینید

دومینیکا

هیچ سفری به دومینیکا بدون دیدن آبشار ترافالگار کامل نخواهد بود. این آبشارهای دوقلو از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره هستند و نظیر آنها را در هیچ کجای جهان نمی‌توان دید. پس تنبلی نکنید و حتما به دیدن این آبشار دوقلو بروید.

بهترین راه برای دیدن آبشار ترافالگار استفاده از یک تور با راهنما است. این تورها معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشند و شامل یک پیاده‌روی کوتاه به سمت آبشار و همچنین شنا در استخر در پایه آبشار هستند. اگر هم کنظره‌ خفن و دیدنی می‌خواهید؛ مسیر سخت به سمت بالای آبشار را انتخاب کنید تا دنیای دیگری را تجربه کنید. بنابراین چه به دنبال یک تجربه آرامش بخش یا یک ماجراجویی پر آدرنالین هستید، حتما بازدید از آبشار ترافالگار را به لیست کارهای خود در دومینیکا اضافه کنید.

بخوانید: پارک های ملی دومینیکا؛ انتخابی برای ماجراجویان طبیعت

13) بهترین تفریحات دومینیکا؛ گشتن در پارک ملی Cabrits

پارک ملی Cabrits یکی دیگر از مکان‌های عالی برای کاوش در دومینیکا است. این پارک دارای جاذبه‌های مختلف از جمله مکان تاریخی فورت شرلی، مرکز غواصی Cabrits و پناهگاه پرندگان Caroni است.همچنین مسیرهای پیاده‌روی متنوعی در این پارک وجود دارد که از درجه آسان تا چالش برانگیز متغیر است. در کل، برای یک تجربه متفاوت و سرسبز گزینه مناسبی خواهد بود.

14) از هتل و موزه فورت یانگ دیدن کنید

هتل و موزه فورت یانگ در جزیره دومینیکا به مسافران این فرصت را می‌دهد تا ضمن لذت بردن از محیط زیبا، تاریخ و فرهنگ این جزیره را نیز بیاموزند. این هتل در محل یک قلعه سابق بریتانیا واقع شده و موزه مجموعه‌ای از مصنوعات مربوط به گذشته استعماری جزیره را در معرض نمایش می‌گذارد. شما همچنین می توانید در تورهای راهنما از قلعه و محوطه آن شرکت کنید تا از جزئیات بیشتر اطلاع پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتی محل اقامت خود را این هتل قرار دهید؛ چراکه گزینه‌های زیادی برای شما دارد؛ از اتاق‌هایی با منظره اقیانوس گرفته تا آپارتمان‌هایی شبیه به خانه خودتان.  

15) در رودخانه روزو با کایاک سواری کنید

از بهترین تفریحات دومینیکا، کایاک سواری در رودخانه زوزو است. مسیر این رودخانه با عبور پیچ در پیچ از میان جنگل خیلی هیجان‌انگیز و زیبا است و کایاک سواری را به تجربه‌ای باحال و فراموش‌نشدنی برای شما تبدیل می‌کند. سفر با کایاک حدود دو ساعت طول می‌کشد. در طول مسیر، احتمالا شاهد انواع گیاهان و جانوران از جمله میمون‌ها، تنبل‌ها و لاک پشت‌ها خواهید بود.

جالب اینجاست که این سفر به یک آبشار ختم می‌شود، جایی که می‌توانید با یک شنا و آبتنی روز خودتان را به پایان بسپارید. علیرغم محبوبیت، رودخانه روزو در خارج از جزیره دومینیکا نسبتا ناشناخته است. این به این دلیل است که در گوشه‌ای دورافتاده از دریای کارائیب قرار دارد و رفتن به آن آسان نیست.

بخوانید: حمل و نقل در دومینیکا؛ با چی رفت و آمد کنیم؟

16) بهترین تفریحات دومینیکا؛ از پورتسموث دیدن کنید

بهترین تفریحات دومینیکا

پورتسموث شهر کوچکی در ساحل شمالی جزیره دومینیکا است. این شهر دارای انواع مغازه‌ها و رستوران‌های متنوع و همچنین چند مکان دیدنی تاریخی است. اینجا برای کسانی که به دنبال یک تعطیلات معمولی و آرام هستند، مناسب است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پورتسموث، محوطه تاریخی فورت شرلی است. این قلعه توسط بریتانیایی‌ها در قرن هجدهم ساخته شد و نقش مهمی در تاریخ جزیره داشته و دارد.

امروزه این قلعه یک مقصد توریستی محبوب و از بهترین تفریحات دومینیکا برای علاقه‌مندان به تاریخ است. البته در پورتسموث چند ساحل از جمله ساحل شامپاین وجود دارد که به خاطر آب درخشانش معروف است.

17) تجربه زیپلاین از میان جنگل‌های بارانی

این یکی قطعا از بهترین تفریحات دومینیکا است که هیچ وقت آن را تجربه نکرده‌اید. برای سفری پرماجرا، به تور زیپ لاین Canopy را رزرو کنید. این تور مسافران را با زیپ لاین از میان جنگل‌های بارانی می‌برد و مناظر خیره کننده‌ای از جنگل زیر را برای آنها فراهم می‌کند.

این تور شامل 10 زیپ لاین مختلف و همچنین یک پل معلق و پلت فرم راپل است. تور زیپ لاین Canopy در پارک ملی Morne Trois Pitons واقع شده است که همچنین محل قرارگیری انواع مسیرهای پیاده‌روی و آبشارها است. در کل، اگر هر کدام از تفریحات گفته شده در این مقاله را امتحان نکردید؛ این یکی را به هیچ وجه از دست ندیهد. البته اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و بیماری قلبی ندارید!

18) در Secret Bay استراحت کنید

دومینیکا

Secret Bay یک ساحل منزوی است که در ساحل شمالی جزیره دومینیکا قرار دارد. دسترسی به ساحل تنها با قایق امکان پذیر است که بر حس رمز و راز آن می‌افزاید. آب در Secret Bay شفاف  و شن و ماسه هم سفید و پودری است. اینجا دنیای صدف‌ها و موجدات آبزی است؛ البته چند غار کوچک برای کاوش هم وجود دارد.

به عبارتی، خلیج سیکرت با فضای آرام و زیبایی طبیعی خود مکان مناسبی برای استراحت و آرامش و از بهترین تفریحات دومینیکا است. با وجود نامش، شلوغی در این ساحل طبیعی است؛ پیشنهاد ما اما اواسط روز است تا خلوتی را در این خلیج تجربه کنید.

19) از بهترین تفریحات دومینیکا؛ تماشای باغ گیاه شناسی

باغ گیاه‌شناسی دومینیکا یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های کارائیب است. این باغ در سال 1825 توسط جان کرودر، پزشک و گیاه شناس بریتانیایی، که در مورد گیاهان منطقه کنجکاو بود، تأسیس شد. امروزه این باغ بیش از 30 هکتار وسعت دارد و بیش از 5000 گونه گیاهی را در خود جای داده است. شما می‌توانید در مسیرهای پر پیچ و خم قدم بزنید و از مناظر و بوی گل‌ها، میوه‌ها و درختان استوایی لذت ببرید. مطمئنا تماشای باغ گل نه تنها یکی از بهترین تفریحات در دومینیکا است؛ بلکه در همه جای دنیا تجربه‌ای فوق‌العاده دوست‌داشتنی خواهد بود.

باغ گیاه شناسی دومینیکا همچنین خانه تعدادی از گونه‌های در معرض خطر از جمله طوطی گردن قرمز و پوست دم آبی است. این باغ با تاریخ غنی و حیات وحش فراوان خود یکی از مواردی است که هر مسافری به این جزیره باید از آن دیدن کند.

بخوانید: حقایق جالب درباره دومینیکا؛ سرزمین چشمه‌های آب گرم و آب سرد!

20) در تنگه تیتو در طبیعت غرق شوید

بهترین تفریحات دومینیکا

تنگه زیبای و خارق‌العاده تیتو در جزیره دومینیکا قرار دارد. این تنگه دارای مجموعه‌ای از آبشارها و استخرهای طبیعی است که برای شنا و استراحت عالی هستند. پیاده‌روی، کوهنوردی، جنگل‌نوردی، آبتنی تنها بخشی از تفریحاتی هستند که در این تنگه می‌توانید انجام دهید. تورهای گردشگری زیادی برای رفتن به این منطقه وججود دارند. فقط توجه کنید که حتما با راهنما به تنگه تیتو بروید.

با رزرو هتل از سه کلیک سفرتان را با خیال آسوده آغاز کنید.

کلام آخر

اگر به دنبال ماجراجویی هستید، جزیره دومینیکا مکانی عالی برای بازدید است. از زیپ لاین در میان سایبان جنگل‌های بارانی گرفته تا شنا در استخرهای طبیعی، فعالیت‌های زیادی برای مشغول نگه داشتن مسافران وجود دارد. اگر به دنبال استراحت هستید، Secret Bay بهترین مکان برای استراحت در ساحل است. اگر می‌خواهید درباره تاریخ غنی و تنوع زیستی جزیره بیشتر بدانید، باغ گیاه شناسی دومینیکا نیز ارزش بازدید دارد. اگر هم دلتان بخواهد؛ پاسپورت دومینیکا را داشته باشید تا همیشه از تفریحات این جزیره لذت ببرید!

سوالات متداول

بهترین فعالیت برای طبیعت‌گردی در دومینیکا چیست؟

پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی و بازدید از آبشارهایی مانند آبشار ترافالگار و آبشار ویکتوریا

برای تجربه‌ی غواصی در دومینیکا کجا برویم؟

غواصی در صخره‌های مرجانی شامپین و کاوش در غارهای زیرآبی

بهترین مکان برای تجربه‌ی چشمه‌های آب گرم کجاست؟

آبگرم‌های ووتن ویون و بانگو، که از چشمه‌های زمین‌گرمایی طبیعی سرچشمه می‌گیرند

برای کسانی که به تاریخ علاقه‌مندند، دومینیکا چه پیشنهادی دارد؟

بازدید از کالینیاژ کرب (Kalinago Barana Autê)، روستایی که نمایش‌دهنده‌ی فرهنگ و سبک زندگی بومیان کارائیب است.

بهترین فعالیت دریایی در دومینیکا چیست؟

قایق‌سواری و کایاک‌سواری در رودخانه‌های دومینیکا مانند رودخانه ایندین

نظرات کاربران