Dominica’s Carnival

فستیوال‌ های دومینیکا در سال 2024 را از دست ندهید!

دومینیکا، مملو از جاذبه‌های دیدنی‌ست. این کشور، با چشم‌اندازهای دریایی، پارک‌های‌ ملی مورن ترویس پیتون و کابریت، دریاچه جوشان، آبشارهایی مانند آبشار ویکتوریا و ترافالگار فالز و دیگر دیدنی‌ها موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. در کنار همه این‌ها، تفریحات جذاب بسیاری نیز وجود دارد که هیچ کم از جاذبه‌های دیدنی ندارد؛ فستیوال‌ های دومینیکا این‌گونه‌ است. برخی از آنان، با هدف بزرگداشت فرهنگ دومینیکا و برخی دیگر به‌منظور گرامی‌داشت مناسبتی ویژه برگزار می‌شود و در آنان رقص و پایکوبی و توزیع خوراکی‌های خوش‌مزه انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا شما را با چند مورد از این کارناوال ‌ها آشنا کنیم.

پاسپورت دومینیکا

همین حالا برای پاسپورت دومینیکا اقدام کنید!

فستیوال‌ های 2024 دومینیکا

فستیوال‌ های دومینیکا

روسو، دومینیکا  ۵ فوریه ۲۰۲۴

اداره گردشگری دومینیکا با اعلام تاریخ‌های رسمی برنامه‌های شناخته شده جهانی خود، برای یک دوره دیگر از فصل جشنواره‌های هیجان‌انگیز آماده می‌شود. جزیره‌ای با میراث فرهنگی غنی و فضای پرانرژی، میزبان سه جشنواره بزرگ خود؛ ماس دومنیک، جاز و کرئول و جشنواره موسیقی جهانی کرئول است، که گردشگران بین‌المللی را به تجربه روح، فرهنگ و موسیقی جزیره طبیعت دعوت می‌کند.

ماس دومنیک، شکوه کارناوال (۱۲-۱۳ فوریه)

ماس دومنیک از فستیوال‌ های دومینیکا، افتتاحیه‌ای باشکوه برای جشنواره‌های ۲۰۲۴ است. این جشن، که نمایشی از ترکیب فرهنگی آفریقایی و فرانسوی جزیره است، با موسیقی، هنر و رقص به همراه رژه‌های خیابانی و رقابت‌های دوستانه بین گروه‌ها، قلب کارناوال را به تصویر می‌کشد. جشنواره از صبح زود جوورت آغاز شده و با یک مراسم دفنی در چهارشنبه خاکستر به اوج خود می‌رسد، و بازدیدکنندگان را به عمیق‌ترین سطوح صمیمیت فرهنگی دعوت می‌کند. این رویداد دو روزه، که به‌عنوان نمادی از کارناوال اصیل در کارائیب شناخته می‌شود، دومینیکا را به مقصدی برجسته در منطقه بدل کرده است.

بلیط چارتری هواپیما را از سه کلیک بخواهید!

جشنواره جاز و کرئول Jazz ‘N Creole  (5 می)

جشنواره Jazz ‘N Creole از فستیوال‌ های دومینیکا در سال ۲۰۲۴ به این کشور باز می‌گردد و سیزدهمین سال خود را به جشن موسیقی، غذا و فرهنگ موسیقی جاز و کرئول می‌پردازد. این رویداد دوستانه در قلعه فورت شیرلی در پارک ملی کابریت، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا تلفیق موسیقی جاز با فرهنگ کرئول دومینیکا را تجربه کنند. Jazz ‘N Creole با یک هفته نمایش های جانبی جاز در سراسر جزیره ختم می‌شود، که این رویداد زمانی بهترین است برای بازدید از دومینیکا.

جشنواره موسیقی کرئول جهانی (۲۵-۲۷ اکتبر)

جشنواره موسیقی کرئول جهانی به دلیل ترکیب منحصر به فردی از اجراهای موسیقی در کنار پس زمینه‌ی زیبای گیاهان استوایی جزیره به شهرت جهانی رسیده است. این جشنواره سه روزه سالیانه به میراث کرئول احترام می‌گذارد و جزئی از جشن‌های استقلال دومینیکا است. در این زمان از شادی فراوان به عنوان یک کشور تحت تأثیر کرئول، افتخار ملی در این جشنواره با اجراهای زنده، رقص و غذا احساس می‌شود. لاین‌آپ جشنواره موسیقی کرئول جهانی به زودی اعلام خواهد شد.

فستیوال‌ های 2023 دومینیکا

Dominica’s Carnival

فستیوال‌ های دومینیکاDominica’s Carnival

یکی از فستیوال ‌های دومینیکا Dominica’s Carnival یا Mas Dominik است. Mas Dominik، نقطه شروع همه کارناوال‌ های دومینیکا به حساب می‌آید. در Mas Dominik، ریشه‌های سنت آفریقایی و فرانسوی جزیره و فرهنگ برده‌داری غربی به‌واسطه موسیقی، هنر و رقص به نمایش گذاشته می‌شود. در این جشن، موسیقی Calypso از بلندگوهای بزرگ پخش می‌شود، مردم در خیابان می‌رقصند و رژه بزرگی در خیابان‌های Roseau اجرا می‌شود. لباس‌های اجراکنندگان که به سبک لباس‌های فرهنگ آفریقایی بوده، نشان از تاثیر بردگان در توسعه سنت‌های محلی کارناوال دارد.

این جشنواره که در ساعت‌های اولیه صبح J’ouvert آغاز می‌شود، با مراسم تدفین چهارشنبه خاکستری به اوج خود رسیده و فکر و خیال بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. این جشن، اصلی‌ترین کارناوال دومینیکا بوده و صمیمیت فرهنگی در آن عیان است؛ چرا که این کشور را به مقصد برتر گردشگری فرهنگی در منطقه تبدیل کرده و قابلیت‌های گردشگری، فرهنگی و سرگرمی را عیان کرده است. بسیاری از مردم جزیره برای دیدن این رویداد مهیج و شاد، در روز 20 و 21ام فوریه، در آن شرکت می‌کنند.

بخوانید: بهترین زمان سفر به دومینیکا به همراه تقویم جشنواره‌ و فستیوال‌ها!

Dominica’s Jazz ‘N Creole

یکی دیگر از فستیوال ‌های دومینیکا Dominica’s Jazz ‘N Creole است. این جشنواره، متاثر از سنت غنی جاز و Creole، به‌معنای زبان مادری آمیخته از زبان‌‌های دیگر، هرساله در Fort Shirley در پارک ملی Cabrits برگزار می‌شود. Dominica’s Jazz ‘N Creole، رویدادی نمادین و خانوادگی به شمار می‌رود که همراه با نواختن موسیقی و غذا، تلفیقی از هنر جاز را در فرهنگ Creole دومینیکا به نمایش می‌گذارد. دوازدهمین سالگرد آن، در تاریخ 30 آوریل، با حضور هنرمندان برجسته و در مقابل بازدیدکنندگانی از سراسر جهان برگزار خواهد شد. 

تورهای مسافرتی فقط با سه کلیک خوبه!

Dominica Festival of Arts از فستیوال‌ های دومینیکا

فستیوال‌ های دومینیکا

یکی دیگر از فستیوال‌ های دومینیکا Dominica Festival of Arts یا DOMFESTA است. این کارناوال، برای اولین بار توسط بخش فرهنگی دومینیکا، در سال 1983 برگزار شد. هدف از برگزاری این جشن دو چیز بود: از ژوئن تا آگوست، یعنی زمانی که بچه‌مدرسه‌ای‌ها در تعطیلات به سر می‌بردند، رویدادهای هنری و فرهنگی زیادی رخ نمی‌داد؛ هم‌چنین دومینیکایی‌ها می‌خواستند بر تاریخ اول آگوست تاکید کنند؛ چرا که در تاریخ‌های اول آگوست 1834 و اول آگوست 1838، بردگان آزاد شده بودند. DOMFESTA، جشنی آمیخته با فرهنگ و میراث دومینیکا است. در این جشن، هنرمندان صنعت موسیقی، نقاشان و بسیاری دیگر از افراد خلاق شرکت می‌کنند؛ چرا که DOMFESTA برنامه‌های متنوع هنری شامل موسیقی هنری فولکلور، جاز، کلاسیک، بسیاری دیگر از سبک‌های موسیقی، رقص و آثار نمایش‌گاهی و هنری هنرمندان را ارائه می‌دهد. DOMFESTA، در ماه‌های آوریل، می و ژوئن برگزار می‌شود.

بخوانید: بهترین تفریحات دومینیکا؛ از زیپ‌لاین در جنگل تا تماشای نهنگ‌ها

Dive Fest

یکی دیگر از فستیوال ‌های دومینیکا Dive Fest است. Dive Fest، با سابقه 29 سال برگزاری، پرقدمت‌ترین جشنواره دومینیکا به شمار می‌آید که به‌غیر از سال‌های 2017 و 2020 که به‌ترتیب طوفان ماریا و همه‌گیری کرونا رخ داد، برگزار نشده است. انجمن ورزش‌های آبی دومینیکا، هرساله، از 9ام تا 18ام جولای، اجرای این جشنواره غواصی را برعهده دارد تا به مردم درباره کسب درآمد گردشگری از غواصی آگاهی و آموزش دهد. در این رویداد، سایر فعالیت‌های آبی نظیر مسابقات شنا، مسابقات قایق‌رانی، غواصی زیر آب برای یافتن گنج، مسابقات‌ کایاک‌سواری، نقشه شکار گنج کودکان، تماشای نهنگ‌ها و تورهای آموزشی دریایی نیز برگزار می‌شود.

معروف‌ترین مسابقه Dive Fest نیز، مسابقه Kubuli Canoe است که در آن تیم‌های چهارنفره در قایق‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. فینال بزرگ این مسابقه نیز، همه‌ساله در روز پایانی Dive Fest در Soufriere برگزار می شود؛ آن را از دست ندهید. راستی، تفریح بدون خوردن خوراکی نمی‌چسبد؛ بنابراین از بار ساحلی Jing Ping Ting غافل نشوید.

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

فستیوال‌ های دومینیکا؛ Hike Fest

Dominica

یکی دیگر از فستیوال‌ های دومینیکا Hike Fest است. این کارناوال، یکی از بهترین راه‌ها برای کشف دومینیکا به شمار می‌آید؛ چرا که شرکت‌کنندگان به‌همراه راهنمایان خبره از مسیرهای پیاده‌روی ایده‌آلی عبور می‌کنند که توسط قله‌کوه‌های نفس‌گیر و مناظر فوق‌العاده احاطه شده است. Hike Fest شامل درجه سختی‌ متفاوت است؛ بدین معنی که میزان صعب‌العبور یا سهل‌العبور بودن مسیرها به درجه سختی انتخابی شما بستگی دارد. شما برای شرکت در این جشنواره، باید هزینه‌ مربوط به حمل‌ونقل از محل پیاده‌روی، هزینه لباس، نوشیدنی و سایر کالاهای ارائه شده را بپردازید. Hike Fest، همه‌ساله به‌مدت یک‌ماه در می برگزار می‌شود.

بخوانید: پارک های ملی دومینیکا؛ جایی که زمین و آسمان به هم می‌پیوندند!

Independence Day

یکی دیگر از فستیوال ‌های دومینیکا Independence Day یا روز استقلال است. Independence Day، بهترین موقعیت برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ اصیل دومینیکا به شمار می‌آید. به طور کلی جشن‌های استقلال به‌افتخار استقلال دومینیکا از بریتانیای کبیر در 3 نوامبر 1978 برگزار می‌شود. این کشور، هرساله این جشن را با انواع فعالیت‌های فرهنگی، موسیقی، پوشیدن لباس ملی و خوردن غذا برگزار می‌کند. این رویدادها، نمونه‌های واضحی از تأثیرات فرهنگی جزیره را به تصویر می‌کشد. رقص‌های سنتی آثار اروپایی از جمله Hill & Toe، Waltz، Quadrille و Bèlè را نشان می‌دهند که از رقص‌های بومی آفریقا وام گرفته شده است.

Wob Dwiyet نیز لباس ملی این کشور بوده که به‌طور گسترده در این فستیوال پوشیده می‌شود. علاوه بر همه این‌ها، موسیقی سنتی جزیره، یعنی Jing Ping نواخته می‌شود، رقص‌های جزیره‌ای Quadrille و Bele برپا می‌شود و غذاهای خاصی مانند crab-backs، callaloo و titiwi accras سرو می‌شود. این جشن، همه‌ساله در 3 نوامبر برپا می‌شود.

بخوانید: بهترین شهرهای دومینیکا؛ از روسو تا برکوا!

Dominica’s World Creole Music Festival (WCMF)

فستیوال‌ های دومینیکا

یکی دیگر از فستیوال‌ های دومینیکا Dominica’s World Creole Music Festival یا WCMF است. این فستیوال بین‌المللی، نمادی از تصویر متمایز و منحصربه‌فرد میراث Creole و بخشی از فعالیت‌های استقلال‌طلبانه دومینیکا به شمار می‌رود. WCMF که با پس‌‌زمینه زیبای جزیره شناخته می‌شود، طی سه روز، موسیقی‌های زنده از جمله سبک ، Kompa، Zouk، Soukous، Bouyon، Zydeco و Afrobeat در ان اجرا می‌شود. این رویداد هیجان‌انگیز از تاریخ 27 تا 29 اکتبر برگزار می‌شود.

با سه کلیک بهترین هتل را برای هر مقصدی که می خواهید رزرو کنید.

در آخر

در طول این مقاله به معرفی فستیوال‌ های دومینیکا پرداختیم. در ادامه نیز، تاریخ برگزاری هریک را به شما اعلام کردیم. به‌طور کلی کارناوال ‌های دومینیکا، رویدادهای شاد و مهیجی هستند که امکان انجام فعالیت‌های تفریحی را برای شما میسر می‌کند. امیدواریم که در یک یا چند تا از آنان شرکت کنید.

سوالات متداول

چه زمانی جشنواره موسیقی کرول جهانی (World Creole Music Festival) در دومینیکا برگزار می‌شود؟

جشنواره موسیقی کرول جهانی هر سال در آخرین جمعه اکتبر برگزار می‌شود و سه روز ادامه دارد​​​​.

جشنواره جاز و کرول (Jazz ‘N Creole) دومینیکا چه تاریخی برگزار می‌شود؟

جشنواره جاز و کرول معمولاً در ماه مه برگزار می‌شود. تاریخ دقیق آن برای سال 2024، پنجم می تعیین شده است​​.

مس دومنیک (Mas Domnik)، کارناوال دومینیکا، چه ویژگی‌هایی دارد؟

مس دومنیک، که به “کارناوال واقعی” شهرت دارد، در فوریه برگزار می‌شود و ریشه‌های آفریقایی و فرانسوی دومینیکا را از طریق موسیقی، هنر، و رقص جشن می‌گیرد​​.

نظرات کاربران