Old mill cultural center

بهترین جاهای دومینیکا؛ صخره شامپاین، استخر زمرد و یا قلمرو کالیناگو؟

فهرست مطالب

اگر جز آن دسته افراد هستید که ماجراجویی در طبیعت و جاهای بکر و دست نخورده را دوست دارید یا اصلا به دنبال جزیره‌ای آرام با طبیعتی شگفت‌انگیز هستید تا بتوانید تعطیلاتی زیبا و خارق‌العاده داشته باشید؛ جزیره‌ای در دریای کارائیب منتظر شماست.دومینیکا جزیره‌ای باحال یا چشم‌اندازهای باورنکردنی است که جاهای دیدنی زیادی در خود جای داده است. مکان‌هایی که هر کدام چشم شما را تا مدت‌ها به خود خیره می‌کنند و از این همه زیبایی متحیر خواهید شد. تصور کنید در جنگلی سرسبز و پوشیده ‌شده از درختان سربه فلک کشیده به سمت آبشاری بزرگ بروید و از دیدن استخر طبیعی آن ذوق رده شوید. این فقط یکی از زیباترین و بهترین جاهای دومینیکا است. بیایید تا با یکدیگر سفری ماجراجویانه را با بلیط هواپیما دومینیکا شروع کنیم. چمدان‌تان را ببندید و کفش‌های پیاده‌روی خودتان را بپوشید. آماده‌اید؟

پاسپورت دومینیکا

برای پاسپورت دومینیکا همین حالا اقدام کنید!

بهترین زمان سفر به دومینیکا

بهترین وقت برای دیدن دومینیکا، فصل خنک و خشک از ژانویه تا مه است. دما و رطوبت از نیمه مه به بالا می‌رود و باران‌ها از ژوئن شروع می‌شوند. فصل باران و طوفان از ژوئن تا سپتامبر است، مخصوصاً از اواخر اوت تا اوایل سپتامبر که بیشترین شدت را دارد.

بخوانید: بهترین زمان سفر به دومینیکا به همراه تقویم جشنواره‌ و فستیوال‌ها!

1)   دریاچه جوش یا جوشان از بهترین جاهای دومینیکا

بهترین جاهای دومینیکا

دریاچه جوش یا جوشان یکی از بهترین جاهای دومینیکا است. برای رسیدن به این دریاچه باید مسیری نسبتا دشوار را طی کنید؛ اما مطمئن باشید چشم‌انداز نهایی ارزش این سختی را خواهد داشت. دریاچه جوش برای ان دسته از ماجراجویانی مناسب است که مایل به پیاده‌روی در مسیرهای گل آلود هستند و چابکی فیزیکی و ذهنی خود را به چالش می کشند. در این مسیر با یک راهنمای ماهر و شناس به منطقه، حدود 8 مایل زمین‌های ناهموار و شیب‌های تند را طی می‌کنید و 3 ساعت در راه هستید. در آخر با چه چیزی روبرو می‌شوید: دریاچه جوشان با رنگی به آبی مایل به خاکستری که به دلیل قرارگیری در کنار کوه آتشفشان از ان بخار بیرون می‌آید. فضای سرسبز  اطراف و زیبایی این دریاچه از بهترین جاهای دومینیکا است.

بخوانید: بهترین تفریحات دومینیکا؛ از زیپ‌لاین در جنگل تا تماشای نهنگ‌ها

2)   گشت و گذار در Bois Cotlette Estate

Bois Cotlette Estate مقه‌ای زیبا و کشاورزی است. اگر دوست دارید زمین‌های زراعتی قهوه، کاکائو و نیشکر را از نزدیم ببینید، اینجا برای خود شماست. پا به دنیای جذاب و شیرین بگذارید و در اطراف این منطقه کاوش کنید. در اینجا ملکی قدیمی و بازسازی شده وجود دارد که تورهای زیادی برای تماشای آسیاب بادی دومینیکا، یک باغ گیاهی با گیاهان دارویی و آشپزی، و کاوش‌های باستان‌شناسی به اینجا می‌آیند. دوست دارید خودتان با این محصولات تازه شکلات درست کنید، پس حتما به Bois Cotlette Estate از بهترین جاهای دومینیکا سر بزنید.

3)   پارک ملی کابریتس از بهترین جاهای دومینیکا

پارک ملی کابریتس منطقه‌ای بزرگ و از بهترین جاهای دومینیکا است که بزرگترین باتلاق و مناطق ساحلی شبه جزیره دومینیکا و صخره‌های مرجانی را در بر می‌گیرد. زیباترین مکان این پارک، قلعه شرلی متعلق به قرن هجدهم است. امروز اما این قلعه بازسازی شده و برای برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌ها به کار گرفته می‌شود. تصور کنید در قلعه‌ای قدیمی با نورپردازی‌های زیبا به کنسرت، عروسی با جشنواره‌های مخصوص دومینیکا بروید. تازه فقط این نیست، بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از بهترین جاهای دومینیکا یعنی پارک پارک ملی کابریتس،  در جنگل‌های اطراف پرسه بزنند و بخش‌های دیگر خرابه‌های قلعه را در پیاده‌گردی‌های کوتاه و آسان کشف کنند.

بخوانید: بهترین شهرهای دومینیکا: پنجره‌ای به سوی بهشت

4)   صخره شامپاین از بهترین جاهای دومینیکا

Dominica's Champagne Rock

صخره شامپاین را به هیچ عنوان از دست ندهیدغ اینجا قطعا از بهترین جاهای دومینیکا است. لذت تماشای این صخره‌ها اگر کمی شنا و غواصی بلد باشید با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. غواصی در میان صخره‌ها و هزاران حبابی که از چشمه‌های آب‌ زیرزیمنی سرچسمه می‌گیرند؛ هر کسی را هیجان زده می‌کند. البته فقط تماشای این حباب‌ها نیست و احتمالا با لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، خرچنگ دریایی، اسفنج، طوطی ماهی و هزاران مورد دیگر روبرو خواهید شد. فراموش نکنید که در این منطقه به شدن به محیط زیست اهمیت داده می‌شود.

بخوانید: راهنمای سفر به دومینیکا؛ با طبیعت بکر و دست نخورده!

5)   باغ گیاه شناسی دومینیکا

باغ‌های گیاه‌شناسی روزو یا به قول محلی‌ها «باغ‌ها» با مساحتی بالغ بر 40 هکتار، بزرگترین فضای سبز را به وجود آورده‌اند. مسلما تماشای این همه سرسبزی و زیبایی در یک جا فوق‌العاده رویایی خواهد بود. در این باغ‌ها اما شما شاهد 50 نوع گیاه بومی، تعدادی درخت وارداتی و پرنده ملی جزیره، طوطی سیسرو می‌بینید.

در کل، در این باغ‌ها بازدیدکنندگان می‌توانند انتظار دیدن دو بخش را داشته باشند، بخش زینتی با منظره دقیق و بخش کاربردی‌تر که به تکثیر گیاهان مهم اقتصادی اختصاص دارد. اینجا یکی از فرصت‌های تفریحی در دومینیکا است که انرژی و شادابی شما چند صد برابر خواهد شد.

6) بهترین جاهای دومینیکا؛ استخر زمرد

استخر زمرد نیز یکی دیگر از بهترین جاهای دومینیکا است. این استخر طبیعی که بر اثر آبشار ایجاد شده و کف ان پر از تکه سنگ‌هایی با رنگ روشن است. شاید به همین خاطر نامش را استخر زمرد گذاشتند. به هر حال، چیزی که شنا کردن در این استخر را جذاب می‌کند، عبور از مسیری جنگلی است که در حدود 30 دقیقه زمان می‌برد. راستی اگر علاقه‌ای به شنا کردن و آب بازی ندارید در پشت آبشار یک غار و مسیر پیاده‌روی بی نظیر وجود دارد که منتظر شماست.

بلیط هواپیما سه کلیک را رزرو کنید

7)   دریاچه آب شیرین از زیباترین جاهای دومینیکا

دریاچه آب شیرین ازبهترین جاهای دومینیکا، یک پیاده‌روی نیم روزه به سمت پارک ملی مورن ترویس پیتونز از روستای لاودات است. همچنین با ماشین یا تاکسی قابل دسترسی است. در این مسیر شما یک پیاده‌روی جذاب و خوش منظره را می‌گذرانید. چرا؟

سرخس‌ها، نخل‌های کوهستانی و انواع گیاهان گرمسیری مانند هلیکونیا، ارکیده‌ها و بروملیادها رنگ‌های زنده‌ای را به پوشش گیاهی سرسبز می‌دهند و بهشتی وصف نشدنی را در جلوی چشمانتان می‌گذارد. تصور کنید در میان جنگلی با چنین پوشش گیاهی و هوایی تقریبا مه آلود به همراه نورهای کم جون خرشید، پیاده روی کنید و بعد از نیم ساعت به یک دریاچه زیبا برسید. فراموش نکنید که حتما یک کایاک کرایه کنید تا مناظر این منطقه را به شکلی زیباتر ببینید. با این منظره‌ها قطعا این دریاچه یکی از بهترین جاهای دومینیکا است.

بخوانید: بهترین سواحل دومینیکا؛ استراحت در شن‌های گرم و سیاه رنگ

8)   قلمرو کالیناگو از بهترین جاهای دومینیکا

بهترین جاهای دومینیکا

قلمرو مشترک کالیناگو دارای هشت دهکده کوچک است که در یک منطقه وسیع پراکنده شده‌اند. سفر به این دهکده‌ها شما را با مردم بومی منطقه و آداب و رسوم زیبای آنها آشنا می‌کند. تعدادی غرفه کنار جاده‌ای در سراسر این قلمرو وجود دارد که هدایای دست‌ساز بومی، از جمله محصولات سنتی سبد لاروما را می‌فروشند. به غیر از این‌ها، رقص و آهنگ بومی هم فضای شاد و پرانرژی را ایجاد کرده که قسمت جذاب برای گردشگران است.

9)   پارک ملی مورن دیابلوتین

به پارک ملی مورن دیابلوتین یکی دیگر از بهترین جاهای دومینیکا می‌رسیم. در این پارک همانند دیگر مکان‌های سرسبز دومینیکا، درختان و پوشش گیاهی به چشم می‌خورد. اما چیزی که ان را متفاوت کرده وجود پرنده‌های رنگارنگ به خصوص انواع طوطی‌ها است. تنوع پرنده‌ها به 18 گونه می‌رسد و هر سمتی که نگاه کنید، آنها را خواهید دید. شاید هم کمی با شما صمیمی شوند و به سمتتان بیایند.

بخوانید: معرفی کامل کشور دومینیکا؛ هر آنچه که نیاز است بدانید!

10) پارک ملی مورن ترویس پیتونز از بهترین جاهای دومینیکا

در اول مقاله هم گفتیم که دومینیکا از مقاصدی سرسبز و با جنگل‌های فراوان است که برای ماجراجویان طبیعت همانند بهشت می‌ماند. پس طبیعی است که پارک‌های ملی در این جزیره بیشتر از هر جای دیگر باشد. یکی از این بهترین جاهای دومینیکا، پارک ملی مورن ترویس پیتونز است.

پارک ملی مورن ترویس پیتونز تنها میراث جهانی دومینیکا در یونسکو است. بسیاری از محبوب‌ترین کارهایی که در دومینیکا می‌توان انجام داد، در این پارک قرار دارد. برای مثال، دریاچه‌های آب شیرین و بوئری، دریاچه جوشان، استخر زمرد، و دیدنی‌ترین آبشار دومینکا، یعنی آبشار میدلهام، همگی از نقاط برجسته این پارک هستند. دیگر مکان‌های جذاب در نزدیکی پارک عبارتند از: آبشار ترافالگار، تنگه تیتو، چشمه‌های گوگرد، آبشار ساری-ساری، آبشار ویکتوریا، و جنگل بارانی آریال تراموا. اغلب کسانی که به دومینیکا سفر می‌کنند، این پارک را در فهرست اول کارهایشان قرار می‌دهند.

11) مورن وات از بهترین جاهای دومینیکا

قله مورن وات از زیباترین و بهترین جاهای دومینیکا است که البته باید لوازم کوهنوردی یا حداقل کفش مناسب همراه‌تان باشد و مسیرهای کوهستانی را بتوانید طی کنید. باور کنید که رسیدن به قله مورن وات و تماشای این هم زیبایی دومینیکا آن هم از بالا وصف نشدنی خواهد بود. در این مسیر البته امکانات رفاهی هم وجود دارند؛ رستوران کریول، کافه Mon Plezi، و رستوران فرانسوی، La Petite Paradise، قبل یا بعد از یک پیاده‌گردی طولانی، یک وعده غذایی خوشامدگویی به کوهنوردان ارائه می‌دهند. فراموش نکنید که برای رفتن به این قله، حتما باید از یک راهنمای ماهر کمک بگیرید.

بخوانید: همه چیز درباره دومینیکا؛ از بهترین زمان سفر تا حقایق باورنکردنی!

12) پوینت باپتیست

Pointe Baptiste

Pointe Baptiste، ازبهترین جاهای دومینیکا در ساحل شمال شرقی این کشور، دارای چند جاذبه طبیعی است که تقریبا همه گردشگران را به دیدن آن می‌روند. بخشی از پوینت باپتیست دارای صخره‌های به رنگ قرمز است که توسط اقیانوس شکل گرفته و هموار شده‌اند و منظره‌ای زیبا خلق کرده‌اند. اغلب گردشگران به سمت غار این منطقه  که بین صخره‌های قرمز رنگ و ساحل شنی است؛ می‌روند و مسیرهای جالب و دیدنی آن را کاوش می‌کنند. در کنار این ساحل رستوران و غرفه‌های مختلفی وجود دارند که شکلات‌های خاص تهیه شده از دانه‌های کاکائوی ارگانیک و با طعم‌هایی مانند زنجبیل، فلفل تند و نارنگی می‌فروشند.

بخوانید: مزایای پاسپورت دومینیکا در قیاس با ترکیه، کانادا و اروپا

13)  آبشار ساری ساری

پیاده‌روی به سمت آبشار ساری – ساری آنقدرها هم سخت نیست و همه می‌توانند از این مسیر به خوبی عبور کنند. هر چند که گذشتن از سنگ‌ها و صخره‌ها و مسیرهای جنگلی حال و هوای خیلی دلنشین و باصفایی دارد. بگذریم، با عبور از این مسیر به آبشاری بسیار زیبا می‌رسید که قطعا ارزش تلاش و این پیاده‌روی را خواهد داشت.

14) موزه دومینیکا از بهترین جاهای دومینیکا

موزه دومینیکا در بخش قدیمی استعماری روزو در مقابل بازار قدیمی، جایی که زمانی برده‌ها در آن معامله می‌شدند، واقع شده است. در این خیابان ساختمان دو طبقه نارنجی با سقف کاشی کاری قرمز، مرکز اطلاعات گردشگری قرار دارد و موزه نیز در طبقه دوم مشرف به شهر است. بازدیدکنندگان عکس‌ها، پرتره‌ها، مبلمان، نمونه‌هایی از پرنده‌ها، ماهی‌ها و مصنوعات بومی را پیدا خواهند کرد که بسیار جالب و دیدنی هستند. نمایشگاه‌های آتشفشان شناسی، آلات موسیقی قدیمی و سایر موارد نمایش داده شده با اهمیت برای فرهنگ، تاریخ، زمین شناسی و باستان شناسی جزیره نیز در این موزه وجود دارد.

تور ارزان سه کلیک را رزرو کنید

15)  مرکز فرهنگی آسیاب قدیمی

بهترین جاهای دومینیکا

برای کسانی که تعطیلات طولانی را در دومینیکا نمی‌گذرانند؛ رفتن به مرکز فرهنگی آسیاب قدیمی می‌تواند بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه باشد. در این مرکزبه عنوان یکی از بهترین جاهای دومینیکا، یک گالری آثار هنری هنرمندان محلی، پوسترهای فرآوری نیشکر و قهوه، مصنوعات و اطلاعات مربوط به مردم کالیناگوی دومینیکا، و لباس های سنتی و لباس های سنسای را به نمایش گذاشته می‌شود نا از نزدیک با همه آشنا شوید. به غیر از اینها خود خود ساختمان، یک آسیاب نیشکر تغییر کاربری داده شده است که نمایی زیبا و جالب را ارائه می‌دهد.

16) صخره در پاگوا

صخره در پاگوا نقش مهمی در فرهنگ و شاید خرافات و داستان‌های عجیب دومینیکا دارد. گفته می‌شود که این صخره 60 فوتی روح قدرتمندی را در خود جای داده است که اگر کسی آن را از طریق شکافی در سنگ ببیند، باعث می‌شود به زودی یکی از بستگانش بمیرد. داستان دیگری که در اطراف صخره وجود دارد، مربوط به یک گل سفید است که براساس آن تنها یک روز در سال شکوفا می‌شود و مالیدن گل به کف دست و نشان دادن نخل به سمت شخص، فرد مذکور را تحت کنترل خود قرار می‌دهد.

در واقع در اطراف این صخره، یک گل سفید وجود دارد که در نزدیکی سنگ شکوفه می‌دهد و اگر در چای استفاده شود، اثرات روانگردان ایجاد می‌کند. داستان‌ها درباره این صخره بسیار است و تماشای ان از نزدیک به عنوان یکی از بهترین جاهای دومینیکا خالی از لطف نیست. ماجراجویی هیجان‌انگیزی خواهد بود.

بخوانید: فستیوال‌ های دومینیکا در سال 2024 را از دست ندهید!

17) تنگه تیتو از زیباترین بهترین جاهای دومینیکا

اگر به فیل دزدان دریایی کارئیب علاقه دارید؛ پس حتما به تنگه تیت سر بزنید؛ چراکه صحنه‌هایی از فیلم در این مکان فیلمبرداری شده است. در فیلم دوم، کاپیتان جک و خدمه در حال فرار از یک قبیله و سقوط در این تنگه هستند. تیتو که به معنای “گلوی کوچک” است، از گدازه های آتشفشانی تشکیل شده و با سرد شدن هوا باز می‌شوند و یک غار طبیعی ایجاد می‌کنند.

 بازدیدکنندگان می‌توانند به داخل غار بروند و در یک سری اتاق‌ها در آب‌های درخشان و در عین حال سرد غار زیر نور ضعیفی که از لابلای درختان بیرون زده شنا کنند. اگر هوا هم خیلی سرد شود؛ چشمه‌های آب گرم می‌توانند پذیرای شما باشند و خستگی را از تنتان بیرون کنند.

18)  آبشار ترافالگار

Trafalgar Falls

آبشار ترافالگار که در 20 دقیقه بیرون از روزو قرار دارد، آبشار دوقلوی معروف دومینیکا است. آبشار پدر در 85 متری سمت چپ و آبشار مادر در 40 متری در سمت راست. یکی از بهترین جاهای دومینیکا که با نمایش خارق‌العاده طبیعت در کنار گیاهان و پرندگان محلی اوقات خوشی را برای همه گردشگران فراهم کرده است. وجود غرفه‌های سوغاتی و غذا هم جذابیت و راحتی این منطقه را دو چندان کرده است. اگر بلیط هواپیما تهران دومینیکا را رزرو کردید؛ حتما به دیدن این دو آبشار بروید و عکس یادگاری بگیرید.

19) مسیر ملی Waitukubuli

مسیر ملی Waitukubuli از دومینیکا می‌گذرد و در اولین مسیر طولانی در نوع خود در کارائیب قرار دارد. شاید بپرسید که چه چیز در این مسیر متفاوت و دیدنی است. باید بگوییم که شما می‌توانید تمام جنبه‌های میراث و فرهنگ دومینیکا و همچنین فضای داخلی ناهموار جزیره را با یک پیاده روی ساده تجربه کنید.

کارهایی که باید در طول مسیر انجام دهید شامل مزارع ارگانیک، اسپاهای گوگردی، آبشارها، اقامت در خانه، فرهنگ بومی کالیناگو و ورزش‌های آبی مانند کایاک سواری و غواصی است. حتی تیم‌های چهار نفره مسابقاتی ماجراجویانه به مدت یک هفته در جزیره راه می‌اندازند که خیلی هیجان‌انگیز است.

بخوانید: پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری؛ به سمت فرصت‌های بین‌المللی

20) آبشار میدلهام

آبشار میدلهام یکی دیگر از بهترین جاهای دومینیکا، نگینی درخشان در قلب این کشور، به خاطر زیبایی بی‌نظیر و طبیعت بکرش شناخته شده است. واقع در پارک ملی مورن تریوس پیتونز، این آبشار چشم‌اندازی استثنایی از قدرت و زیبایی طبیعت به نمایش می‌گذارد. آب‌های خروشان و سرد این آبشار، که گویی مستقیم از بهشت جاری شده‌اند، هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند.

دسترسی به آبشار میدلهام، هرچند کمی چالش‌برانگیز است، اما مسیر پیاده‌روی آن به خودی خود یک ماجراجویی زیبا به شمار می‌رود. با وجود اینکه پیاده‌روی به سمت آبشار ممکن است برای کودکان یا افرادی که عادت به پیاده‌روی‌های طولانی و سخت ندارند کمی دشوار باشد، جذابیت‌های طبیعی مسیر ارزش هر گام را دارد. همچنین، پوشیدن کفش مناسب پیاده‌روی ضروری است تا از لغزش بر روی سنگ‌ها و ریشه‌های مرطوب جلوگیری شود.

آبشار میدلهام نه تنها به خاطر آبشاری خیره‌کننده بلکه به خاطر محیط اطراف غنی از طبیعت و حیات وحش دیدنی است. این مکان، که مکثی است در زمان، باعث شده تا بازدیدکنندگان از هر گوشه‌ای از جهان برای تجربه آرامش و جلال طبیعت به اینجا کشیده شوند.

21) جاذبه‌های آبشار ویکتوریا: نگین پنهان پارک ملی مورن تریوس پیتونز

بهترین جاهای دومینیکا

آبشار ویکتوریا، یکی از شگفت‌انگیزترین و جذاب‌ترین آبشارها و بهترین جاهای دومینیکا، در دل پارک ملی مورن تریوس پیتونز قرار دارد. این آبشار دیدنی، که از میان رودخانه‌ای خروشان و سفید بر فراز استخری از آب گرم جاری می‌شود، محلی ایده‌آل برای لذت بردن از طبیعت و آبتنی است.

رنگ سفید متمایز مواد معدنی در پایین آبشار، تضاد زیبایی با محیط اطراف ایجاد می‌کند. به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که برای پیاده‌روی حدود 40 دقیقه‌ای در مسیری که از کنار رودخانه و از میان صخره‌ها می‌گذرد، از کفش‌های مناسب و ضد لغزش استفاده کنند تا سفری ایمن و لذت‌بخش را تجربه نمایند.

مسیر دسترسی به آبشار، با وجود چالش‌برانگیز بودن، با زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که در انتظار است، تمامی سختی‌ها را جبران می‌کند. با رسیدن به آبشار ویکتوریا، بازدیدکنندگان در استخر آب گرم پایین آبشار می‌توانند خستگی راه را از تن به در کرده و در آرامش کامل استراحت نمایند.

داشتن یک راهنمای مجرب و آشنا به مسیر برای رفتن به آبشار ویکتوریا امری ضروری است، زیرا عبور از روی صخره‌های صیقلی رودخانه بدون راهنمایی مناسب، ممکن است کمی دشوار باشد. این سفر نه تنها یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است بلکه فرصتی است برای غرق شدن در زیبایی‌های بی‌بدیل طبیعت.

بخوانید: چگونه پاسپورت دومینیکا را بگیریم؟ به همراه مدارک مورد نیاز در سال 2024

22) سحر و جادوی سواحل دومینیکا: از مرو تا لاک پشت بنفش

دومینیکا، بهشتی پنهان در دل کارائیب، با سواحل دلفریب و آرام خود مکانی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال لحظاتی آرام و نزدیک به طبیعت هستند. سواحل این جزیره، با شن‌های سیاه آتشفشانی که در زیر نور خورشید خاکستری به نظر می‌رسند، منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کنند.

ساحل مرو از بهترین جاهای دومینیکا، تنها با 25 دقیقه رانندگی از پایتخت، جوهره‌ای است که زیبایی‌های بکر کارائیب را در خود جای داده. این ساحل، محبوب مسافران کشتی‌های کروز، مکانی است برای خلوت و تجربه آرامش به دور از شلوغی.

نام ساحل لاک پشت بنفش نیز بر زبان‌ها جاری است، جایی که شن‌های بژ رنگ و نخل‌های سر به فلک کشیده، تصویری از بهشت را پیش روی بازدیدکنندگان می‌گذارند. این ساحل نه تنها برای زیبایی‌های طبیعی‌اش بلکه برای رستوران معروف به همین نام نیز شناخته شده است، جایی که غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌شود.

سواحل دومینیکا، با تمام زیبایی‌ها و آرامش‌بخش بودنشان، دعوت‌نامه‌ای هستند برای کسانی که به دنبال فرار از روزمرگی و تجربه‌ای ناب در آغوش طبیعت هستند.

23) دهکده مدل: قلب تپنده فرهنگ کالیناگو در دومینیکا

بهترین جاهای دومینیکا

دومینیکا، خانه بزرگ‌ترین جامعه کالیناگو باقی‌مانده در کارائیب، میزبان دهکده‌ای منحصربه‌فرد به نام مدل است، که در ساحل شمال شرقی این جزیره باشکوه قرار گرفته است.

دهکده مدل از بهترین جاهای دومینیکا، در آغوش درختان موز و معماری چوبی سنتی خود، نمایانگر سنت و زیبایی است. گشت و گذار در این دهکده، بازدیدکنندگان را به دنیایی از فرهنگ غنی و هنر دستی مردم کالیناگو می‌برد، جایی که هنرمندان مشغول کنده‌کاری قایق‌های کانو، بافتن سبدها و حصیرهای دست‌ساز هستند.

بازدیدکنندگان همچنین شانس یادگیری درباره گیاهان دارویی و کاربردهای سنتی آن‌ها از اهالی دهکده را خواهند داشت. اهالی این دهکده با کشاورزی، ماهیگیری و فروش صنایع دستی خود، روزگار می‌گذرانند، زندگی‌ای که نشان‌دهنده ارتباط عمیق آن‌ها با طبیعت و فرهنگشان است.

دهکده مدل، هرچند کمی دور از مسیر اصلی قرار گرفته، اما پنجره‌ای به دنیای فرهنگی غنی و کم‌نظیر دومینیکا می‌گشاید و بازدید از آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تنوع فرهنگی کارائیب را ارائه می‌دهد.

24) روسو: قلب زنده دومینیکا

روسو، پایتخت زیبا و سرزنده دومینیکا، با کلبه‌های رنگارنگ و غرفه‌های بازاری پر جنب‌وجوش خود، از دیدنی‌ترین مکان‌های این کشور است. قرار گرفتن در میان قله‌های سرسبز، به این شهر جذابیت خاصی بخشیده است.

روسواز بهترین جاهای دومینیکا، فارغ از شلوغی و زرق و برق پایتخت‌های معمول، فضایی دوستانه و فروشگاه‌های محلی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. با وجود آسیب دیدن شدید از طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷، این شهر با ساختمان‌های جدید طوفان‌گریز، دوباره به پا خاست.

اسکله روسو، که محل تفریح ساحلی و پهلوگیری کشتی‌های کروز است، در فصل زمستان به اوج شلوغی می‌رسد. نزدیک اسکله، بازار قدیمی روسو قرار دارد، جایی که می‌توان انواع میوه‌های استوایی، سبزیجات و سوغاتی‌های دست‌ساز را خریداری کرد.

یکی از نقاط قابل توجه دیگر، کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک است که یادگاری از قرن ۱۹ می‌باشد و شکوه تاریخی شهر را به نمایش می‌گذارد. روسو نه تنها مرکزی برای خرید و تفریح است بلکه داستان فرهنگ و تاریخ دومینیکا را نیز روایت می‌کند.

25) رودخانه هندی: تجربه‌ای منحصربه‌فرد در دومینیکا

بهترین جاهای دومینیکا

در شمال دومینیکا و نزدیک به پورتسموث، رودخانه هندی از بهترین جاهای دومینیکا، با آب‌های شور و اشکال زیست محیطی ساحلی خود، مسیری فریبنده از تالاب‌ها را به نمایش می‌گذارد. این مکان برای ماجراجویی‌های قایقرانی محبوب است و فرصت‌های نادری برای مشاهده گیاهان و جانوران تالابی، از باراکوداها گرفته تا درختان بوا منگ، ارائه می‌دهد.

اگرچه منگروهای رودخانه هندی بزرگ‌ترین جاذبه‌ آن به شمار می‌روند، علاقمندان به فیلم نیز خوشحال خواهند شد که بدانند این مکان به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» انتخاب شده است. سفر با قایق در این رودخانه، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در منطقه پورتسموث است و بسیاری از تورهای یک‌روزه جزیره و برنامه‌های ساحلی شامل بازدید از این منطقه تالابی می‌شوند که برخی از آن‌ها حتی شامل یک تور پیاده‌روی در جنگل نیز می‌باشند.

رودخانه هندی نه تنها به دلیل زیبایی‌های طبیعی‌اش بلکه به خاطر جایگاهش در دنیای سینما، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در قلب دومینیکا ارائه می‌دهد.

هتل سه کلیک را رزرو کنید

کلام آخر

تور دومینیکا به جرات می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین و خفن‌تری مقصدهای توریستی است. سفری که ماجراجویی در آن حد و مرز نمی‌شناسد و هر لحظه با یک چیز جدید روبرو خواهید شد. از آن مهمتر طبیعت بی‌نظیر این جزیره است که آن را خاص کرده. اگر مثل من طرفدار پر و پا قرص فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب باشید؛ حتما عاشق دومینیکا خواهید شد.

سوالات متداول

کدام آبشار در دومینیکا دیدنی است؟

آبشار ترافالگار، با دو جریان آب پرقدرت و استخرهای آب گرم طبیعی

بهترین ساحل برای گشت و گذار در دومینیکا کجاست؟

ساحل مرو، با شن‌های سیاه آتشفشانی و آب‌های زلال

کدام منطقه برای طبیعت‌گردی در دومینیکا مناسب است؟

پارک ملی مورن تریوس پیتونز، با مناظر بکر و مسیرهای پیاده‌روی

کجا می‌توان در دومینیکا غواصی کرد؟

غواصی در ریف شامپاین، با حباب‌های آب گرم طبیعی و دنیای زیر آب رنگارنگ

برای تجربه فرهنگ بومی دومینیکا به کجا برویم؟

دهکده کالیناگو، برای آشنایی با سبک زندگی و هنر بومیان کارائیب

بهترین زمان برای بازدید از دومینیکا چه وقت است؟

از ژانویه تا مه، زمانی که هوا خنک‌تر و خشک است

نظرات کاربران