دومینیکا

بهترین سواحل دومینیکا؛ استراحت در شن‌های گرم و سیاه رنگ

دومینیکا

سفر برای هر کسی معنای خاصی دارد؛ بعضی‌ها جنگل و کوهنوردی را ترجیح می‌دهند؛ بعضی دیگر نیز به دنبال هتل‌های شیک و لوکس مکان‌های گردشگری متفاوت هستند. در این میان برخی به دنبال آرامش‌اند و دلشان می‌خواهد در کنار ساحل در حالی به آبی بیکران دریا دل سپرده‌اند، استراحت کنند. شما چطور، جز کدام دسته هستید؟اگر اهل سفرهای ساحلی و سرسبز هستید؛ دقیقا به جای درستی آمده‌اید. نظرتان درباره یک سفر ساحلی متفاوت به جزیره‌ای اسرارآمیز چیست؟ دومینیکا از آن دست کشورهایی است که با سواحل شنی تمیز، طبیعت زیبای پشت سرش، عقل و هوش از سرتان می‌برد. ماجراجویی در این کشور تمامی ندارد و بهترین سواحل دومینیکا، آرامش واوقات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اصلا چیزی درباره این سواحل می‌دانید؟ قبل از اینکه بلیط هواپیما را رزرو کنید؛ حتما با در این ساحل‌های زیبا قدم بزنید.

بهترین زمان سفر و تفریحات ساحلی دومینیکا

دومینیکا آب و هوایی بارانی و مرطوب دارد. اما اگر بخواهید به لحاظ دمایی بدانید؛ معمولا بیشتر از 30 درجه را به چشم نمی‌بیند. بنابراین، اگر می‌خواهید شنا کنید و تفریحات آبی این جزیره باحال و دست نخورده را امتحان کنید؛ پیشنهاد ما به شما ماه ژوئن تا اکتبر است.

در سواحل دومینیکا چه کار کنیم؟

 شنا و آبتنی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. اما در سفر به دومینیکا حتما تاکید می‌کنیم حتما غواصی را امتحان کنید. نگران بلد بودن یا نبودن هم نباشید؛ سایت‌های غواصی زیادی در ساحل‌ها هستند که به بهترین شکل به شما آموزش می‌دهند. تماشای دنیای زیر آب و لمس ماهی‌ها حس و حال باورنکردنی خواهد داشت. برخی از مکان‌های محبوب غواصی در دومینیکا عبارتند از: Craters،Douglas Point، Pinard، Toucari Bay و Cottage Poin .

به غیر از تفریحات آبی می‌توانید به سراغ خدمات اسپا و ماساژ درمانی بروید. استراحتگاه‌های زیادی در بهترین سواحل دومینیکا وجود دارد که با محیط درمانی . هوای پاک کوهستان، استرس و نگرانی را از شما دور می‌کند و روحیه‌ای تازه به شما می‌بخشد. پس حتما بهترین استراحتگاه‌ را انتخاب کنید تا لحظاتی سرشار از آرامش داشته باشید.    

بخوانید: بهترین تفریحات دومینیکا؛ از زیپ‌لاین در جنگل تا تماشای نهنگ‌ها

7 مورد از زیباترین و بهترین سواحل دومینیکا

سواحل دومینیکا از هر طرف با صخره‌های سنگی قرمز و فضای سرسبز جنگلی پوشیده شده‌اند و مناظری خارق‌العاده را بوجود آورده‌اند. اغلب گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند به غیر از جاهای دیدنی دومینیکا به دنبال سواحل بکر آن هستند تا در طبیعت زیبای آن غرق شوند و لحظات آرام را سپری کنند. به همین خاطر است که سواحل دومینیکا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. برخی از باحال‌ترین و زیباترین این سواحل عبارت اند از:

1. ساحل شامپاین

دومینیکا

این ساحل خاص نام خود را از حباب‌های زیادی که از فعالیت‌های آتشفشانی در زیر کف دریا نشات می‌گیرد؛ گرفته است. ساحل شامپاین قطعا از بهترین سواحل دومینیکا است؛ چون این ساحل، یکی از نادرترین مکان‌های روی زمین که در آن فعالیت‌های آتشفشانی اتفاق می‌افتد؛ است. می‌توانید در این بخش‌ها شنا کنید و از آب گرم و جوشان آن لذت ببرید.

به غیر از این، در ساحل شامپاین، ماسه‌ها به رنگ سیاه هستند و در برخی نقاط هم به شکل سنگی. از ساحل که بگذریم، موجودات دریایی این ساحل شگفت‌آور هستند و به چشم دیده می‌شوند. شاید هم اجازه دهند تا لمس‌شان کنید.

گردشگران می‌توانند در ساحل نوشیدنی‌های رنگارنگ بنوشند و در آب‌های آبی عمیق به کایاک سواری، غواصی، موج سواری بپردازند. وقتی در ساحل شامپاین شنا می‌کنید، می‌توانید در میان حباب‌های گرم شناور بمانید، مثل اینکه در یک لیوان شامپاین هستید. این ساحل همچنین مقصدی بهشتی برای غواصانی است که می‌خواهند سطح دیگری از غواصی را تجربه کنند.

غذای داغ و خوشمزه در رستوران‌های ساحل شامپاین مقصدی عالی برای تسکین عضلات دردناک پس از یک روز طولانی و کاوش در مناظر زیبای جزیره است.

بخوانید: بهترین جاهای دومینیکا؛ صخره شامپاین، استخر زمرد و یا قلمرو کالیناگو؟

2. ساحل مرو

این ساحل از محبوب‌ترین و بهترین سواحل دومینیکا است؛ چراکه به شهر زوزو پایتخت جزیره بسیار نزدیک است. ساحل مرو با آب‌های آرام و شن‌های گرم و سیاه فضای منحصربفرد و زیبایی دارد که همه آن را تحسین می‌کنند. در واقع، شن‌های سیاه سواحل که در امتداد ساحل غربی قرار دارند تحت تأثیر فوران‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند. اما، برخلاف تصور نرم هستند و در آب‌های شفاف ناپدید می‌شوند.

این ساحل همیشه شلوغ مملو از موسیقی، بارها و رستوران‌هایی است که غذاهای خوشمزه در جلوی شما می‌گذارند. همچنین، مکانی ایده‌آل برای برگزاری مهمانی‌ها، استراحت و تفریح است.

به دلیل نزدیکی به برخی از بهترین استراحتگاه‌های جامع جزیره، جمعیت زیاید از گردشگران در بیشتر مواقع از روز در اینجا مشاده می‌شود. در کل، ساحل مرو همیشه شلوغ، مملو از موسیقی، بارها و رستوران‌هایی است که غذاهای خوشمزه در جلوی شما می‌گذارند. همچنین، مکانی ایده‌آل برای برگزاری مهمانی‌ها، استراحت و تفریح است.

این ساحل با مینی‌بوس‌هایی از شهرهای Roseau و Portsmouth قابل دسترسی است و مکانی ایده‌آل برای پذیرش فرهنگ محلی دومینیکن و در عین حال بهترین مکان برای هم صحبتی با مردم محلی است. پس، اگر از شلوغی بدتان نمی‌آید و به بازی والیبال ساحلی و کریکت علاقه دارید؛ ساحل مرو بهترین گزینه خواهد بود.

بخوانید: بهترین شهرهای دومینیکا: پنجره‌ای به سوی بهشت

3. ساحل باتیبو

دومینیکا

اگر فعالیت ساحلی مورد علاقه شما استراحت در زیر سایه درختان نخل است، راهی ساحل باتیبو شوید. سایبان سرسبز این درختان سربه فلک کشیده، پناهگاه خوبی در برابر آفتاب گرم بوجود می‌آورند. ساحل باتیبو شامل برخی از معدود سواحل با امکانات، میزهای چوبی پیک نیک و بانوج‌هایی است که بین درختان نخل پیدا می‌شوند.

ساحل باتیبو اغلب به عنوان یکی از بهترین سواحل دومینیکا شناخته می‌شود؛ زیرا مملو از حال و هوای سنتی کارائیب است و دورتا دور آن با درختان انگور دریایی، نخلستان‌ها و ماسه‌های سفید که به آب‌های شفاف دریا متصل می‌شوند؛ احاطه شده است.

این ساحل را در واقع می‌توان به عنوان یک بهشت عالی توصیف کرد. در سرار ان همه در حال خوشگذرانی و تفریح هستند؛ فرقی نمی‌کند تنها یا با دوستانتان باشید؛ باتیبو همیشه بهترین است. در آنجا طعم برخی از وسوسه‌انگیزترین غذاها را می‌چشید و در کنار تماشای هر ذره از مناظر زیبای آن، از کارکنان آموزش دیده خدمات دریافت خواهید کرد.

برخی از جاذبه‌های اطراف عبارتند از استخر Chaudiere و صخره‌های قرمز، و آب‌ها دارای امواج نرمی هستند که بسیار بهتر از موج‌های غوغا و اقیانوس اطلس است.

4. ساحل پوینت باپتیست

این ساحل که در ساحل شمالی جزیره واقع شده است، مناظر خیره کننده‌ای از دیگر جزایر کارائیب مانند Les Saintes و صخره‌های قرمز اطراف را در جلوی چشمانتان می‌گذارد که باورکردنی نیست. فقط این نیست و ساحل پوینت باپتیست به عنوانی یکی از بهترین سواحل دومینیکا، زیباترین و دیدنی‌ترین درختان نارگیل را دارد. احتمالا شما هم این صحنه‌ها را در فیلم دیده‌اید؛ اگر خواستید زیر این درختان بنشینید، مراقب نارگیل‌های در حال سقوط باشید.

این ساحل بهشتی برای دوستداران حریم خصوصی مناسب است؛ زیرا به ندرت شلوغ است. در اینجا آرامشی مطلق وجود دارد و مدیتیشن حرف اول را می‌زند.

درکل، ساحل پوینت باپتیست خصوصیات زیادی دارد. مثلا بخشی از آن دارای یک مسیر کوتاه است که از صخره‌های قرمز به ساحل زیبای ماسه‌ای سیاه منتهی می‌شود و سمت دیگر خلیج حاوی ماسه‌های سفید است که منطقه را تا حد امکان رنگارنگ می‌کند. تازه این ساحل در زمان‌های گذشته پاتوق دزدان دریایی بوده که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

5. ساحل خلیج داگلاس

دومینیکا

خلیج داگلاس در پارک ملی کابریتس قرار دارد و حتما باید در برنامه‌ریزی سفر شما به دومینیکا قرار گیرد. این ساحل، در خارج از فصل گردشگری، کاملا خالی از سکنه است و در تمام طول سال نسبتاً آرام باقی می‌ماند. پس، برای گردشگرانی که به دنبال فرار از شلوغی شهر برای لحظاتی آرام هستند، عالی است.

هر چند که با توجه به موقعیت جغرافیایی دقیق آن یعنی در نزدیکی رودخانه هند و فورت شرلی از دیگر سواحل دورافتاده‌تر است. همین باعث شده تا یکی از بهترین سواحل دومینیکا برای غواصی و فعالیت‌های آبی باشد. هر چند که ماجراجویی در طبیعت آن چیز دیگری است.

علاوه بر این، خلیج داگلاس دارای سواحل شنی سفید است و در مجاورت استراحتگاه کابریتس و اسپا کمپینسکی قرار دارد. این استراحتگاه به خاطر اتاق‌ها و ویلاهایش با دسترسی کامل به چهار استخر، یک اسپا با خدمات کامل و دو زمین تنیس محبوب است. در کل، این ساحل را می‌توان به عنوان یک خانه دور از خانه توصیف کرد، زیرا غذاهای محلی و محل اقامت بخشی از همه چیزهایی است که در یک مقصد تعطیلات به دنبال آن هستید.

6. ساحل خلیج لاک پشت بنفش

به لحاظ موقعیت، ساحل لاک پشت بنفش در امتداد لبه شمالی خلیج پرنس روپرت در کنار پورتسموث، که دومین شهر بزرگ جزیره است و در جنوب پارک ملی کابریتس واقع شده است. این ساحل را بیشتر به خاطر شن‌های گرم قهوه‌ای یا طلایی و آب‌های آبی درخشان آن می‌شناسند.

ساحل نه تنها مملو از فعالیت‌های سرگرم کننده است، بلکه فضایی عالی برای آفتاب گرفتن و استفاده از امکانات اجتماعی مجاور است که شامل کنسرت‌های مختلف موسیقی و پیک نیک‌های ساحلی در طول روز می‌باشد. بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها را در این ساحل می‌توانید تجربه کنید؛ بی‌شک یکی از بهترین سواحل دومینیکا است.

به سراغ کرایه قایق بادبانی بروید و در دل دریای کارئیب، تجربه‌ای فوق‌العاده خوش را داشته باشید. اصلا در ساحل آرام، خلوت و تمیز دراز بکشید و حمام آفتاب بگیرید. هر وقت هم گرسنه و تشنه شدید؛ به سراغ رستوران و بارهای این ساحل بروید. در این رستوران‌های می‌توانید برخی از غذاهای محلی شگفت‌انگیز را در حین لذت بردن از غروب خیره‌کننده و تماشای ماهیگیرانی که از شکار خود با گونه‌های مختلف ماهی‌های مختلف بازمی‌گردند، بچشید.

به غیر از این‌ها، کایاک سواری، جت اسکی، کنسرت موسیقی و جشن و پایکوبی در این ساحل همیشه به راه است. دیگر چه می‌خواهید؟

7. ساحل Wavine Cyrique

دومینیکا

آبشاری که از صخره‌ای نزدیک به اقیانوس اطلس می‌ریزد، جاذبه اصلی Wavine Cyrique است، با این حال، خود ساحل نیز به همان اندازه خیره کننده و زیبا است. از قسمت‌ها و سواحل قدرتمند دومینیکا که حتی رسیدن به آن هم کار ساده‌ای نیست. شما باید با استفاده از طناب‌ها و نردبان‌های متوالی از صخره پایین بروید. اما فرض را بر این می‌گذاریم که موفق شدید خودتان را به این منطقه رساندید. حواستان باشد که به خاطر جریان‌های قوی شنا ممنوع بوده و تنها می‌توانید از مناظر لذت ببرید.

کلام آخر

تور دومینیکا، بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید؛ جذاب و خفن است. هر چیزی که در این جزیره وجود دارد با جاهای دیگر فرق می‌کند؛ طبیعت، غذا، جاهای دیدنی حتی دریا. با این حال، بهترین سواحل دومینیکا هر چه ساحل را تابحال رفته‌اید؛ از ذهن‌تان بیرون می‌کند. زیبایی این سواحل بی حد و حساب است.

برای سپری کردن روزهایتان در کنار این سواحل زیبا، درباره پاسپورت دومینیکا بخوانید!

سوالات متداول

آیا دومینیکا سواحل خوبی دارد؟

دومینیکا یکی از بهترین مقاصد تعطیلات کارائیب با برخی از بهترین سواحل کلاس جهانی در سراسر جزیره است.

آیا دومینیکا برای گردشگران امن است؟

جرایم مرتبط با گردشگری در جزیره دومینیکا بسیار کم است، بنابراین یک مقصد بسیار امن برای بازدید خارجی‌ها است.

زیباترین ساحل دومینیکا کدام است؟

ساحل شامپاین و مرو از نظر مردم محلی و گردشگران زیباترین سواحل جزیره دومینیکا است.

نظرات کاربران