Shipping in Dominica

حمل و نقل در دومینیکا؛ با چی رفت و آمد کنیم؟

دومینیکا به توسعه حمل ‌و نقل عمومی خود می‌بالد. این کشور، به تمامی وسایل حمل ‌و نقل اعم از هواپیما، قطار، تاکسی، ماشین‌های اجاره‌ای، اتوبوس و مینی‌بوس مجهز است. تاکسی‌ها، گران‌ترین و درعین‌حال راحت‌ترین وسایل رفت ‌و آمد هستند، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز ارزان‌ترین شیوه محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با تمامی راه‌های حمل ‌و نقل در دومینیکا آشنا کنیم.

پاسپورت دومینیکا

همین حالا برای پاسپورت دومینیکا اقدام کنید!

حمل ‌و ‌نقل در دومینیکا با قطار

یکی از راه‌های حمل ‌و نقل در دومینیکا، قطار است. تنها راه‌آهن شناخته‌شده‌ای که در این جزیره وجود دارد، یک راه‌آهن جنگلی است که فقط 60 سانتی‌متر طول دارد. این راه‌آهن، از بندر پورتسموث در ساحل شمالی Leeward، در 45 کیلومتری شمال روسو، از سال 1910 مشغول به راه‌اندازی شد و در نهایت در سال 1913 به بهره‌برداری رسید.

هواپیما

Dominica Airport

دو فرودگاه بین‌المللی در دومینیکا وجود دارد. داگلاس-چارلز یا DOM و کنفیلد یا DCF همین دو فرودگاه هستند. فرودگاه داگلاس-چارلز تنها یک‌ساعت از پایتخت و فرودگاه کنفیلد تنها 15 دقیقه از روسو فاصله دارد. وجود این دو فرودگاه، هواپیما را به یکی دیگر از راه‌های حمل ‌و نقل در دومینیکا تبدیل کرده است. فرودگاه داگلاس، به‌دلیل طول باند عریض خود، برای استفاده محدود جت‌های تجاری به کار برده می‌شود. این فرودگاه، با خطوط هواپیمایی Air Sunshine، Winair، Conviasa، Amerijet، Seaborne Airlines، ATR، Saab 340 و Boeing 727 Freighters همکاری می‌کند. فرودگاه کنفیلد نیز با شرکت‌های هواپیمایی Air Antilles، Winair، Coastal Air، VI Airlink، Fly BVI و SVG Air مشغول همکاری‌ست.

حمل‌ و ‌نقل در دومینیکا با تاکسی

یکی از بهترین راه‌های حمل ‌و نقل در دومینیکا، توسط تاکسی‌ها صورت می‌گیرد. تاکسی‌ها همواره مقابل هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و فرودگاه ملویل هال یا کنفیلد توقف می‌کنند. تاکسی‌های دومینیکا به‌راحتی با حروف H، HA یا HB که پیش‌شماره پلاک آن‌ها درج شده، قابل شناسایی هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره آنان بدانید این است که پیدا کردن تاکسی بعد از ساعت 6 بعدازظهر دشوار است؛ بنابراین اگر قرار است در آن ساعت به جایی بروید، حتما آن را از قبل رزرو کنید. نرخ کرایه تاکسی‌ها گران است، اما قیمت‌ها توسط دولت تعیین می‌شود. برای گشتن در جزیرهنیز،  با یک تور 4 تا 5ساعته و با وجود 4 مسافر، باید حدود 70 تا 120 دلار خرج کنید. فراموش نکنید که اپلیکیشن‌های تاکسی دربست مانند Uber در دومینیکا کار نمی‌کند. برخی از تاکسی‌سرویس‌های دومینیکا نیز عبارتند از: Alexis Taxi Services، Mally’s Taxi Service و Nature Island Taxi Association.

ماشین اجاره‌ای یا Rental Car

Rental Car

یکی دیگر از راه‌های حمل ‌و نقل در دومینیکا، توسط ماشین‌های اجاره‌ای صورت می‌گیرد. شما برای دریافت ماشین‌های اجاره‌ای، باید حداقل 25 و حداکثر 65 سال سن‌تان باشد، حداقل 2 سال تجربه رانندگی داشته باشید و 12 دلار بپردازید تا با گواهینامه ایرانی خود اجازه رانندگی در این کشور به شما داده شود؛ سپس لازم است به یکی از فرودگاه‌ها بروید و یک ماشین اجاره کنید. توجه داشته باشید که به‌علت طوفان ماریا، جاده‌های دومینیکا هنوز در وضعیت ناهمواری به سر می‌برد، خیابان‌ها پر از چاله و جاده‌ها پرپیچ‌وخم است؛ بنابراین اگر دست‌فرمان خوبی ندارید، قید رانندگی شخصی را بزنید. اما اگر دست‌فرمان خوبی دارید، به شما مژده می‌دهیم که تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های اجاره خودرو در دومینیکا وجود دارد که در زیر به آنان اشاره می‌کنیم.

نامتلفنشماره تلفن/ایمیل
Access Car Rental
1-767-295-61281-767-245-8092
 randyjb2009@hotmail.com 
LaRonde Rent-A-Car1-767-295-49111-767-612-8896 laronde-rentacar@hotmail.comhttps://laronderentals.com/
Goodwill Road
Paradise Rent A Car1-767-317-3919 paradiserentacar21@gmail.com
Island Car Rental1-767-235-73681-767-275-1126 reservations@islandcar.dm
Yadah Car Rental1-767-225-69231-767-612-5897 yadahcarrental@gmail.com 
Valley Rent-a-Car1-767-448-5008https://valleyrentacar.com/
Roseau
Eagle Car Rentals1-767-245-1686
Courtesy Car Rental(866) 776-4228info@courtesycarrental.com

حمل ‌و ‌نقل در دومینیکا با اتوبوس

Buses in Dominica

اتوبوس یکی دیگر از راه‌های حمل‌ و نقل عمومی در دومینیکا محسوب می‌شود. ایستگاه‌های اتوبوس دومینیکا، در هر نقطه از شهر در دسترس‌ است؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید از هر جای شهر به آنان دسترسی یابید. کرایه اتوبوس‌ها نیز استاندارد بوده و با توجه به مسیر شما، از 1.5 تا 10.25 دلار متغیر است. این اتوبوس‌ها، به‌طور مکرر و با فاصله زمانی کم، در طول روز در حرکتند. فراموش نکنید که اتوبوس‌ها برای سفر شبانه مناسب نیستند؛ پیشنهاد می‌کنیم تاکسی‌ها را ترجیح دهید.

حمل‌ و ‌نقل در دومینیکا با مینی‌بوس

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در دومینیکا، رفت ‌و آمد به‌وسیله مینی‌بوس است. مینی‌بوس‌های دومینیکا، راهی مقرون‌به‌صرفه برای جابه‌جایی در جزیره به شمار می‌آیند. کرایه آنان بین یک تا 4 دلار متغیر است. این مینی‌بوس‌ها، با حرف H که پیش از شماره پلاک آنان نوشته شده، شناخته می‌شوند. اتوبوس‌های دومینیکا، دائما از جزیره تا پایتخت –یعنی روسو- در حال جابه‌جایی‌اند؛ آنان در هر نقطه از خیابان اصلی توقف می‌کنند و منتظر می‌ایستند تا مسافران سوار و پیاده شوند. توصیه می‌کنیم که اگر شب‌هنگام فرا رسیده و شما در پی جابه‌جایی از مسیری به مسیر دیگر هستید، تاکسی‌ها را انتخاب کنید؛ برای سفر شبانه، تاکسی ها گزینه مطمئن‌تری هستند.

پیاده‌روی

Hiking in Dominica

یکی دیگر از راه‌های رفت ‌و آمد در دومینیکا، پیاده روی‌ست. اگر مایلید که در جزیره گشت‌وگذار کنید، در میان جنگل‌های بارانی سرسبز قدم بزنید و با فرهنگ این کشور آشنا شوید، بهترین راه آن است که پیاده‌روی کنید. برای این‌که پیاده‌روی بهتری را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که پیش از پیاده روی وضعیت آب و هوا را چک کنید، در خلاف جهت ترافیک حرکت کنید تا ماشین‌هایی را که به‌سرعت حرکت می‌کنند ببینید، در کنار جاذبه‌های دیدنی توقف و از آنان بازدید کنید و طی مسیر برای خودتان خوراکی بخرید. اگر هم مایل به پیاده‌روی در سطح شهر هستید، تور پیاده‌روی Roseau را رزرو کنید.

در آخر

در طول این مقاله یاد گرفتیم که حمل‌ و نقل عمومی در دومینیکا توسط اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و ماشین‌های اجاره‌ای انجام می‌شود. گران‌ترین و راحت‌ترین شیوه حمل ‌و نقل در دومینیکا، به‌وسیله تاکسی‌ها و ارزان‌ترین شیوه نیز توسط اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها صورت می‌گیرد. شما کدام‌یک از شیوه‌های بالا را انتخاب می‌کنید؟

نظرات کاربران