معرفی ساحل های رامسر؛ برای عاشقان تماشای آبی دریا

شهر رامسر که در غرب استان مازندران قرار دارد به‌غیر از طبیعت سرسبز و جنگل‌های زیبا، سواحل خیره‌کننده‌ای هم دارد. در این مقاله به معرفی ساحل های رامسر می‌پردازیم تا برای رفتن به ساحل دریا، قدم زدن روی شن و ماسه‌ها، آب‌تنی و شنا، تجربه هیجان با جت‌اسکی، تیوب سواری روی موج‌ها و… بیشتر مشتاق شوید. شهر رامسر با داشتن سواحل زیبا و تفریحات هیجان‌انگیز، قطعا مقصد مناسبی برای یک سفر دریایی محسوب می‌شود. ساحل های جذاب رامسر با آن طبیعت بکر و چشم‌اندازهای دلنشینی از طلوع و غروب آفتاب، روح شما را جلا می‌دهد. پس با سه‌کلیک همراه شوید تا این سواحل را به شما معرفی کنیم. مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله، برای تجربه یک سفر دریایی به رامسر ترغیب می‌شوید حتی اگر برای چندمین بار باشد.

پاسپورت دومینیکا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

ساحل های رامسر؛ پلاژ لیدو از شنا تا اسب‌سواری

ساحل های رامسر؛ پلاژ لیدو

پلاژ لیدو یکی از بهترین ساحل های رامسر است؛ زیرا با داشتن فضایی جداگانه و مجهز برای بانوان و آقایان، بهترین مکان برای آفتاب گرفتن و شنا محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید هزینه‌ای جداگانه بپردازید و به‌هنگام شب در این ساحل چادر بزنید. در ساحل پلاژ لیدو واقع در بلوار باهنر رامسر، رستوران‌ و کافه، فروشگاه‌های مواد غذایی و لوازم شنا، سرویس بهداشتی و… نیز وجود دارد که خیال مسافران را از همه نظر آسوده کرده است. بعد از اینکه در ساحل شنا کردید و تنی به آب زدید، می‌توانید از پلاژ خصوصی بیرون بیایید و به رستوران، مغازه و… بروید. در بخش تفریحی پلاژ لیدو که یکی از ساحل های رامسر است، هیجان را با جت‌اسکی، قایق‌سواری، غواصی، پاراسل و شاتل تجربه کنید. اگر به اسب‌سواری علاقه دارید، این امکان برای شما وجود دارد که در این خط ساحلی سوار بر اسب شوید و مناظر زیبای اطراف را ببینید و لذت ببرید.

آدرس پلاژ لیدو رامسر: استان مازندران، رامسر، بلوار باهنر، پلاژ لیدو

دماغه ساحلی رامسر برای عاشقان ماهیگیری

به‌غیر از تفریح و هیجان و همچنین تجربه آرامش و قدم زدن در ساحل، شاید عده‌ای نیز بخواهند برای صید ماهی به ساحل سفر کنند. پس به ‌معرفی دماغه ساحلی می‌پردازیم که یکی از ساحل های جذاب رامسر است تا برای عاشقان ماهیگیری نیز مطلبی برای ارائه داشته باشیم. این ساحل بسیار زیبا، جایی است که در آن غرق ماهیگیری و صدای امواج دریا می‌شوید. یکی از امتیازات دماغه ساحلی این است که در غرب آن، ساحل طلایی و در شرق آن، ساحل نقره‌ای قرار دارد که می‌توانید بعد از صید ماهی به این سواحل رامسر بروید، آتش روشن کنید و از خوردن ماهی کبابی تازه لذت ببرید.

آدرس دماغه ساحلی رامسر: استان مازندران، رامسر، انتهای بلوار شهید باهنر و غرب ساحل نقره‌ای

ساحل های رامسر؛ هتل کوثر و نخل‌های زیبایش

ساحل های رامسر؛  هتل کوثر و نخل‌های زیبایش

شاید فکر کنید ساحل هتل کوثر فقط برای افرادی آزاد است که در هتل آن اقامت دارند اما اینطور نیست. این ساحل که در شمار یکی از بهترین ساحل های رامسر قرار می‌گیرد، برای استفاده عموم آزاد است. اگر می‌خواهید در ساحلی بکر و آرام از آب‌تنی و تفریحات ساحلی لذت ببرید، هتل کوثر بهترین انتخاب است. اطراف این ساحل دنج را درختان نخل احاطه کرده‌ که با ایجاد منظره‌ای تماشایی، زیبایی این ساحل را چندین برابر کرده است. بعد از بازدید از ساحل هتل کوثر، می‌توانید به دیدن قلعه مارکوه یا پارک آبی رامسر بروید، زیرا این دو جاذبه دیدنی در نزدیکی این ساحل قرار گرفته‌اند.

آدرس ساحل هتل کوثر رامسر: استان مازندران، رامسر، سه‌راه سادات شهر

ساحل های رامسر؛ ساحل صدف 

ساحل صدف واقع در رامسر در استان مازندران، مقصدی زیبا و تماشایی است که سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند. این ساحل به‌دلیل وجود صدف‌های دریایی که مانند گنجینه‌های ریز و درشت است، زیبایی مسحورکننده‌ای دارد که تماشای آن، یک تجربه فراموش‌نشدنی می‌شود. ساحل صدف که یکی از ساحل های رامسر است تا جایی که چشم کار می‌کند امتداد دارد و دارای فضایی کافی برای استراحت و پیاده‌روی است. دلیل اصلی جذابیت این ساحل همانطور که از نامش مشخص است، به‌خاطر وجود صدف‌های فراوانی است که شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد. جمع‌آوری این صدف‌های زیبا به یک سرگرمی موردعلاقه برای مسافران و گردشگران تبدیل شده که بعدها برایشان تبدیل به یک یادگاری زیبا از این ساحل شگفت‌انگیز خواهد شد. این ساحل که یکی از ساحل های شگفت انگیز رامسر است در نزدیکی تله‌کابین رامسر، مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز و ایران کتان قرار دارد، بنابراین می‌توانید با پیمودن مسیری کوتاه خود را به این جاذبه‌ها برسانید.

آدرس ساحل صدف رامسر: استان مازندران، رامسر، محله غزال، خیابان فردوسی

ساحل کتالم یکی از ساحل های رامسر

ساحل های رامسر؛ ساحل کتالم

اگر به‌دنبال ساحلی دنج و آرام برای گذراندن یک پیک‌نیک هستید، ساحل کتالم بهترین انتخاب است. می‌توانید با رفتن به ساحل کتالم که یکی از ساحل های رامسر است، با خاطری آسوده زیراندازی پهن کنید، به خوردن و آشامیدن مشغول شوید و در این ساحل بکر و خلوت، آرامش را تجربه کنید. کتالم که از توابع شهر رامسر است و فقط 4 کیلومتر با آن فاصله دارد، مناظری رویایی و طبیعتی فوق‌العاده را در خود جای داده است. در این منطقه پوشش گیاهی سرسبزی از درختان بلوط، شمشاد و ازگیل وجود دارد که مناظری تماشایی را به‌وجود آورده است. می‌توانید با رفتن به ساحل کتالم که یکی از بهترین ساحل های رامسر است، در زیر آلاچیقی بنشینید، یک پیک‌نیک دنج و خانوادگی را تجربه کنید و در فضایی خلوت یک وعده غذا یا عصرانه‌ای خوشمزه میل کنید. جاهای دیدنی نزدیک به این ساحل، چشمه آب گرم سادات شهر و بازارهای هفتگی کتالم است.

آدر ساحل کتالم رامسر: استان مازندران، 4 کیلومتری جنوب شرق رامسر، ساحل کتالم

ساحل توسکاسرا؛ تجربه آرامش و هیجان در شهربازی

ساحل توسکاسرا یک بهشت واقعی برای افرادی است که هم به‌دنبال هیجان هستند و هم می‌خواهند با قدم زدن در ساحل آرامش را تجربه کنند. توسکاسر که یکی از سواحل رامسر محسوب می‌شود، به‌دلیل محیط دنج و البته نشاط‌بخشی که دارد سالانه افراد زیادی را جذب می‌کند. به‌غیر از قدم زدن روی شن‌ها، آب‌تنی، شن‌بازی و… با رفتن به شهربازی این ساحل، خوشحالی خود را تکمیل کنید. پیوند ساحل با شهربازی، بسیار هیجان‌آور و جذاب است برای مثال می‌توانید سوار چرخ‌وفلک شوید و از آن بالا دریای زیبای خزر را تماشا کنید و لذت ببرید.

توسکاسرا که یکی از بهترین ساحل های رامسر است، در نزدیکی مجموعه رفاهی تفریحی شهر سبز و تله‌کابین رامسر قرار دارد که می‌توانید سری هم به این جاذبه‌ها بزنید و لذت ببرید. وجود کشتی تفریحی مایا، کلوپ تفریحات دریایی مانند جت‌اسکی، پاراگلایدر، قایق‌سواری و… ازجمله تفریحاتی است که در ساحل توسکاسر وجود دارد. امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، آلاچیق، پارکینگ، فضای سبز، کافه، رستوران و مرکز خرید نیز در این ساحل واقع شده که جای هیچ دغدغه‌ای برایتان نمی‌گذارد.

آدرس ساحل توسکاسر رامسر: استان مازندران، رامسر، انتهای بلوار معروف رامسر، بلوار کازینو

ساحل طلایی و شن‌های درخشان

ساحل های رامسر؛ ساحل طلایی

ساحل طلایی یکی از ساحل های جذاب رامسر است که با قدم گذاشتن در آن به چشم خود می‌بینید که چگونه خورشید سخاوتمندانه تمام نور خود را بر این ساحل می‌تاباند تا درخششی مسحورکننده به ساحل هدیه دهد. هنگامی که قدم می‌زنید، شن‌های ساحل پاهای شما را نوازش می‌کند و روحتان سرشار از آرامش می‌شود. هنگام طلوع و غروب خورشید و انعکاس نور آن در آب دریا و تابش پرتوهایش بر روی ماسه‌ها، رنگ طلایی به همه‌جای ساحل می‌پاشد. به‌همین دلیل این ساحل به ساحل طلایی معروف است. لازم است بیان کنیم که با وجود زیبایی خیره‌کننده، متاسفانه ساحل طلایی به‌جز قایق و آلاچیق از امکانات تفریحی و رفاهی دیگری برخوردار نیست. پس اگر به‌دنبال تفریحات هیجان‌انگیز دریایی هستید، این ساحل مناسب شما نیست. ساحل طلایی که یکی از سواحل رامسر محسوب می‌شود، جان می‌دهد برای خلوت کردن؛ اینگونه که در فضای دنج آن بنشینید، انعکاس نور طلایی خورشید را نظاره‌گر باشید و کمی خلوت کنید.

آدرس ساحل طلایی رامسر: استان مازندران، رامسر، دریا پشته، بلوار هلال احمر

رزرو هتل با بهترین قیمت فقط در سه کلیک !

ساحل نقره‌ای؛ یکی از ساحل های رامسر

در امتداد خط ساحلی رامسر، یک ساحل نقره‌ای قرار دارد که با دیدن شن‌های درخشانش که به‌رنگ نقره‌ای است، قطعا شگفت‌زده خواهید شد. این ساحل پر از صدف است و قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش است. اگر می‌توانید صبح زود به این ساحل که یکی از سواحل رامسر است، بروید تا طلوع زیبای خورشید برفراز این ساحل را تماشا کنید؛ مطمئن باشید تماشای این صحنه زیبا ارزش زود بیدار شدن را دارد. پلاژها و اقامتگاه‌های مختلفی در اطراف ساحل نقره‌‎ای قرار دارد که شامل انواع امکانات رفاهی است. اگر با خانواده همراه هستید، یک پلاژ خانوادگی بگیرید و حسابی خوش بگذرانید. همچنین کافه و رستوران‌هایی نیز برای شکم‌گردی در اطراف این ساحل وجود دارد. در ساحل نقره‌ای که یکی از بهترین ساحل های رامسر است، امکان شنا و آب‌تنی وجود ندارد اما می‌توانید با قدم زدن در این ساحل زیبا آرامش را تجربه کنید و از دیدن شن‌های درخشانش در زیر نور خورشید، لذت ببرید . 

آدرس ساحل نقره‌ای: استان مازندران، رامسر، بلوار راهب

ساحل خلج رامسر و موزه مردم‌شناسی

ساحل های رامسر؛ ساحل خلج

اگر تمیزی ساحل از هرچیزی برایتان مهم‌تر است، به ساحل خلج بروید زیرا این ساحل به‌عنوان تمیزترین ساحل رامسر شناخته شده است.  با قدم گذاشتن در این ساحل و دیدن چشم‌انداز زیبایی که دارد، مطمئنا بسیار لذت می‌برید. یک موزه مردم‌شناسی در این ساحل وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا با تماشای آن با فرهنگ، آداب‌ورسوم، زندگی سنتی، سبک معماری خانه‌ها و لباس‌های محلی مردم شمال کشور آشنا شوید. ساحل خلج که یکی از بهترین ساحل های رامسر است، امکانات تفریحی و رفاهی هم دارد که سفری پرهیجان و راحت را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. این ساحل به دهکده ساحلی رامسر نیز نزدیک است که می‌توانید از تمامی امکانات دهکده ساحلی مانند بازارچه سنتی و… استفاده کنید.

آدرس ساحل خلج رامسر: استان مازندران، رامسر، جنب هتل خلج، ساحل خلج رامسر

دهکده ساحلی؛ تجربه یک شب به‌یادماندنی در سواحل سنگی

اگر به قدم زدن در سواحل سنگی علاقه دارید، به دهکده ساحلی بروید که یکی از سواحل رامسر است. می‌توانید در این ساحل، پرواز مرغان دریایی برفراز دریا را تماشا کنید و به صدای برخورد موج‌ها با صخره‌های سنگی گوش دهید و لذت ببرید. در دهکده ساحلی، انواع امکانات رفاهی مانند آلاچیق‌ها، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها وجود دارد. بعد از تفریحات هیجان‌انگیز مانند اسکی و قایق‌سواری به این مکان‌ها بروید، خستگی درکنید و از خود پذیرایی کنید؛ زیرا غذا خوردن در این دهکده واقعا لذت‌بخش است.

یکی از بهترین ساحل های رامسر برای بازدید در شب، دهکده ساحلی رامسر است که می‌توانید با کمی قدم زدن خود را به ساحل خلج برسانید. در این دهکده بازارچه محلی، انواع رستوران‌ها و فست‌فودها، سواحل شنی و صخره‌ای، انواع بازی‌های ساحلی و دریایی و… وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت به گردش، خرید و شکم‌گردی بپردازید. دهکده ساحلی رامسر، از لحاظ گردشگری یکی از بهترین ساحل های رامسر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام غروب و یا شب به بازدید از این ساحل بروید چون بازارها شلوغ‌تر و سرزنده‌تر است و فضای شادتری دارد. حتی از ساعت 9 شب به بعد می‌توانید به تماشای اجرای موسیقی زنده در رستوران دهکده ساحلی بروید.

آدرس دهکده ساحلی رامسر: استان مازندران، رامسر، میدان شهرداری، انتهای آیت الله طالقانی

سواحل پیشنهادی ما؛ کدام ساحل مناسب‌تر است؟

ساحل های رامسر

با توجه به مطالب گفته شده، کدام ساحل مقصد انتخابی شما است؟ اگر برای اولین‌بار می‌‌خواهید به ساحل های رامسر بروید، شاید برای انتخاب مقصد تردید داشته باشید. به‌طور خلاصه به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را بکنید. در کل بهترین سواحل رامسر، سواحل توسکاسرا، دهکده ساحلی، ساحل صدف و کتالم است. اگر قصد شما از سفر دریایی، تفریخات دریایی است به ساحل توسکاسرا بروید. ممکن است بپرسید خلوت‌ترین سواحل کدام‌اند؟ برای قدم زدن در دنج‌ترین و آرام‌ترین ساحل و خلوت کردن، به سواحل طلایی، نقره‌ای و کتالم بروید. در آخر پیشنهاد می‌کنیم اگر ماهیگیری برای شما در اولویت است به دماغه ساحلی بروید و برای تجربه یک سفر دریایی در فضایی شاد و سرزنده، به دهکده ساحلی بروید.

کلام پایانی

در این مقاله به‌معرفی ساحل های رامسر پرداختیم؛ رامسر عروس شهرهای ایران که در غرب مازندران قرار دارد. این شهر جذاب‌ترین سواحل را دارد که می‌توانید قدم زدن در نهایت آرامش، شنا و آب‌تنی و انواع تفریحات هیجان‌انگیز را در این سواحل تجربه کنید. همانطور که بیان شد اگر تمیزی ساحل برای شما در اولویت است به ساحل خلج بروید، اگر عاشق تماشای تلالو نور روی آب و شن‌های ساحل هستید به سواحل طلایی و نقره‌ای بروید. برای تجربه هیجان و آرامش در کنار هم، به ساحل توسکاسرا و شهربازی‌اش بروید، همچنین پیشنهاد ما برای شکم‌گردی و یک تجربه شاد و سرزنده، دهکده ساحلی است.

از نخل‌های زیبای ساحل هتل کوثر گفتیم تا به تجربه یک پیک‌نیک خانوادگی در ساحل کتالم رسیدیم. در کل می‌توان گفت تمام سواحل رامسر، دیدنی و جذاب است پس شما باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای سفر دریایی خود کدام ساحل را انتخاب کنید. لازم است بگوییم که به هر کدام از این سواحل زیبا رفتید، زباله نریزید و آثار مخربی در دل طبیعت باقی نگذارید تا این سواحل همچنان بکر و جذاب برای آیندگان باقی بمانند. اگر تجربه‌ای از رفتن به هر کدام از ساحل های جذاب رامسر را دارید با ما به‌اشتراک بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران