جنگل های رامسر
30 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

جنگل های رامسر؛ سفر به دالان بهشت

شهرستان رامسر واقع در غرب استان زیبای مازندران، جاذبه‌های زیادی دارد که آن را به یکی از مقاصد محبوب در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی کشور تبدیل کرده است. جاذبه‌هایی ازجمله چشمه‌های زلال، سواحل خیره‌کننده، سدهای بزرگ و سرانجام جنگل های رامسر که یکی از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگران است. دیدن این جنگل‌های زیبا با درختان سربه‌فلک‌کشیده و چشم‌اندازهای مسحورکننده و جذاب، اصلا تکراری نمی‌شود. با پاگذاشتن به جنگل های معروف رامسر، گوش دادن به صدای پرندگان، برپایی کمپ و پیک‌نیک خانوادگی و… می‌توانید یکی از تجربه‌های به‌یادماندنی زندگی خود را رقم بزنید. با سه‌کلیک همراه شوید تا شما را به دل طبیعت بکر و سرسبز رامسر ببریم.

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

چرا به رامسر، عروس مازندران می‌گویند؟

جنگل های رامسر

شهر رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد و با استان گیلان هم‌مرز است که به‌همین دلیل زیبایی‌ها و جاذبه‌های هر دو استان را در خود جای داده است. این شهر دوست‌داشتنی از شمال با دریای خزر و از جنوب با رشته‌کوه‌های البرز همسایه است که یکی‌دیگر از دلایل وجود مناظر مسحورکننده در این شهر، همین موقعیت جغرافیایی آن است. وجود سواحل خیره‌کننده، دریای زیبا، اقلیم کوهپایه‌ای و… این شهر را خاص و جذاب کرده، اما وجود جنگل های رامسر است که باعث شده این شهر به عروس مازندران معروف شود. جنگل‌هایی که مانند زمردی در بطن رامسر خودنمایی می‌کند.

جنگل های رامسر؛ پارک جنگلی صفارود

پارک جنگلی صفارود یکی از جنگل های رامسر و جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود که در فاصله 9 کیلومتری جاده جواهرده به رامسر قرار دارد. این پارک جنگلی میان دره و یک رودخانه قرار دارد که همین باعث شده زیبایی آن چند برابر شود. رفتن به پارک جنگلی صفارود با پله‌های سنگی‌اش، بسیار راحت است پس جای نگرانی نیست. در تعطیلات به‌ویژه تعطیلات عید نوروز، مسافران زیادی به این مکان می‌آیند چون جای مناسبی برای پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی است. در گذشته یک رودخانه آب معدنی در این پارک جنگلی که یکی از جنگل های معروف رامسر است، وجود داشته به‌همین دلیل به نام آب معدن نیز شناخته می‌شود. به‌غیر از قدم زدن در این مکان زیبا، می‌توانید از تماشای رودخانه‌ها و چشمه آب گرم معدنی نیز لذت ببرید. در 15 کیلومتری این پارک جنگلی و جاده جواهرده، آبشار صفارود قرار دارد که می‌توانید از این جاذبه هم دیدن کنید. آب‌وهوای دلپذیر پارک جنگلی صفارود، مرده را زنده می‌کند پس با رفتن به این پارک نفسی تازه کنید. ناگفته نماند که امکانات رفاهی موردنیاز و امکان خرید صنایع دستی رامسر نیز در این منطقه وجود دارد.

آدرس پارک جنگلی صفارود: استان مازندران، رامسر، 9 کیلومتری جاده جواهرده به رامسر

جنگل های رامسر؛ جنگل دالخانی

جنگل های رامسر؛ جنگل دالخانی

یکی از مهم ترین جنگل های رامسر و یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران، جنگل دالخانی است که به دالان بهشت شهرت دارد. اگر به جنگل‌نوردی علاقه دارید، بازدید از این جنگل زیبا و مسحورکننده واجب است. جنگل زیبای دالخانی در فصل بهار، آب‌وهوای دلپذیری دارد که همراه با شنیدن صدای پرندگان، حکم مدیتیشن را دارد. در فصل تابستان، سرسبزی این جنگل به اوج خود می‌رسد و در پاییز، می‌توانید تابلویی از درختان رنگارنگ را مشاهده کنید که یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت رامسر محسوب می‌شود. جنگل دالخانی که یکی از جنگل های معروف رامسر است، در 30 کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد و وسعت آن 600 هزار مترمربع است. یکی از دلایل معروف بودن این جنگل، وجود مه غلیظی است که در برخی از روزهای سال این مکان را در برمی‌گیرد و تماشای این منظره رویایی واقعا لذت‌بخش است. دالان بهشت نامی است که گردشگران به‌خاطر زیبایی منحصربه‌فرد این جنگل، به آن نسبت داده‌اند. اگر به رامسر رفتید، حتما بازدید از جنگل دالخانی را در برنامه خود قرار دهید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

آدرس جنگل دالخانی: استان مازندران، رامسر، 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

جنگل های رامسر؛ جنگل‌های روستای جواهرده

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری رامسر، روستای جواهرده است. قطعا همه گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند، از این روستای زیبا و جنگل‌های اطرافش که از مهم ترین جنگل های رامسر است، بازدید کرده‌اند. جنگل‌های جواهرده در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارد که این ارتفاع با وجود درختان بلندقامت و سرسبز، چشم‌اندازهای مسحورکننده‌ای را خلق کرده است. جاده جواهرده نیز یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های جنگلی کشور ایران محسوب می‌شود. می‌توانید در طول مسیر برای مدتی از رانندگی چشم‌پوشی کنید، خود را در دل طبیعت بکر رها کنید و نفسی تازه کنید. گذراندن پیک‌نیک و در کنار آن خوردن یک غذای خوشمزه و چای آتشی، می‌تواند به یک تجربه شیرین تبدیل شود. وجود آبشارهای زیبا، این جنگل‌ها را دیدنی‌تر کرده و آن را به یکی از جنگل های معروف رامسر تبدیل کرده است. این منطقه به‌دلیل ارتفاع زیاد، در زمستان بسیار سرد و پوشیده از برف است، بنابراین سفر به این روستا و جنگل‌های اطرافش در فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز پیشنهاد می‌شود.

آدرس روستای جواهرده: استان مازندران، رامسر، بلوار امام خمینی به سمت لات محله، 9 کیلومتر بعد از لات محله، روستای جواهرده

جنگل‌های جاده چالوس

جنگل های رامسر؛  جاده چالوس

جاده‌های پیچ‌درپیچ چالوس به جنگل‌های اطرافش شهرت دارد که باعث خلق یک فضای سرسبز شده است. مناظری که شما را متحیر می‌کند، به‌گونه‌ای که دلتان می‌خواهد آهنگ موردعلاقه‌تان را پخش کنید و در این جاده زیبا برانید، جاده‌ای که آرزو می‌کنید کاش انتهایی نداشته باشد. این جاده زیبا کمی با شهر رامسر فاصله دارد که می‌توانید قبل از رسیدن به این شهر، از جنگل‌های بکر جاده چالوس که در شمار جنگل های رامسر محسوب می‌شود، نهایت لذت را ببرید. اگر می‌خواهید از سمت شرق یا استان تهران به رامسر سفر کنید و از جاده چالوس عبور کنید، ممکن است با ترافیک سنگینی روبه‌رو شوید پس بهتر است برای دور شدن از ترافیک، در اواسط هفته سفر کنید.

آدرس جاده چالوس: استان مازندران، 90 کیلومتری جنوب چالوس

جنگل های رامسر؛ جنگل‌های دهستان جنت رودبار

چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و طبیعت زیبای دهستان جنت رودبار برای عاشقان طبیعت جای ناشناخته‌ای نیست. اولویت اکثر مسافرانی که به شمال کشور ایران سفر می‌کنند، رفتن به این دهستان است. اگر به‌ دیدن فضای سرسبز جنگلی علاقه دارید، از جنگل‌های اطراف دهستان جنت رودبار بازدید کنید که یکی از جنگل های معروف رامسر، محسوب می‌شود. در جنگل‌های اطراف دهستان آبشارهایی مانند آزارک، چاردر، خشکا و ریش‌بزار وجود دارد که زیبایی این منطقه را افزوده است. دهستان جنت رودبار در بخش دالخانی شهر رامسر قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1500 متر است که برای دیدن آن باید از جنگل دالخانی عبور کنید. مقصدی که در طی رسیدن به آن نیز یک تجربه رویایی و زیبا به‌دست می‌آورید. این دهستان دارای جنگل‌های بکری است که می‌توان آن را بهشت گمشده نامید. در روزهای زیادی از سال، این جنگل‌ها که یکی از جنگل های رامسر به‌شمار می‌رود، از مه پوشیده می‌شود که بازدید از آن قطعا پیشنهاد می‌شود.

آدرس دهستان جنت رودبار: استان مازندران، رامسر، بخش مرکزی، 60 کیلومتری جنوب غرب رامسر

جنگل‌های ییلاق گرسماسر

جنگل‌های ییلاق گرسماسر

قدمت ییلاق گرسماسر به 10 قرن می‌رسد که به‌دلیل داشتن طبیعتی بکر و زیبا و آب‌وهوای مطبوع، همواره یکی از مقاصد پربازدید شمال کشور محسوب می‌شود. در ییلاق گرسماسر، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد، ازجمله جنگل‌های سرسبزی که مناظر چشمگیری دارد. این منطقه در فاصله 40 کیلومتری غرب رامسر قرار دارد، در برنامه سفر خود به رامسر، بازدید از این ییلاق را در اولویت قرار دهید. ارتفاع ییلاق رامسر از سطح دریا 2000 متر است و اقلیمی کوهستانی دارد پس در روزهای گرم سال به این مکان بروید تا از آب‌وهوای خنکش کیف کنید. قطعا بازدید از جنگل‌های ییلاق گرسماسر که از جنگل های رامسر به‌شمار می‌آید، یکی از تجربه‌های بی‌نظیر سفر شما می‌شود. همچنین بعد از دیدن این جنگل‌ها، می‌توانید به کوچه‌های پیچ‌درپیچ این ییلاق بروید و از خانه‌های قدیمی‌اش که به سبک معماری سنتی ساخته شده هم دیدن کنید.

آدرس ییلاق گرسماسر: استان مازندران، 40 کیلومتری جنوب غرب رامسر

جنگل‌های اطراف سد میجران

اگر قصد دارید در کنار بازدید از جنگل، جاذبه دیگری را نیز تماشا کنید، به جنگل‌های اطراف میجران بروید تا از دیدن سد بزرگ آن شگفت‌زده شوید. این جنگل‌ها که یکی از مهم ترین جنگل های رامسر محسوب می‌شود، در فاصله 20 کیلومتری این شهر قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران به‌شمار می‌رود. ناگفته نماند که سد میجران منطقه‌ای حفاظت شده است که باید از فاصله‌ای معین، آن را تماشا کنید. هنگامی که در دل جاده رانندگی می‌کنید، می‌بینید که سد میجران چگونه در دل طبیعتی بکر، خودنمایی می‌کند. بازتاب نور در هیاهوی سهمگین آب در سد میجران، مدتی شما را محو می‌کند. این سد مانند نگینی در دل جنگل‌های اطرافش می‌درخشد و زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. پس حتما به بازدید از جنگل‌های اطراف سد میجران بروید که یکی از جنگل های رامسر محسوب می‌شود.

آدرس سد میجران: استان مازندران، 20 کیلومتری رامسر، روی رودخانه نسارود

کلام پایانی

به‌غیر از زیبایی دریا، سواحل، کوهستان‌ها و… در استان مازندران، آنچه که باعث شده این استان به یکی از زیباترین استان‌های کشور تبدیل شود، جنگل‌ها و طبیعت بکر و سرسبز آن است. در سرتاسر استان به‌خصوص شهر رامسر که لقب عروس مازندران را دارد، می‌توانید به‌تماشای جنگل‌ها و مناظر مسحورکننده‌ بروید. جنگل های رامسر، نشانگر طبیعت بکر، زیبا و باطراوت است که جان می‌دهد برای یک استراحت و پیک‌نیک، تا کمی از هیاهوی زندگی شهری دور شوید. در این مقاله به‌معرفی مهم ترین جنگل های رامسر پرداختیم، از دالان بهشت یا دالخانی و مه غلیظش گفتیم و به پارک جنگلی صفارود رفتیم. از درخشش سد میجران در جنگل‌های اطرافش گذشتیم تا به چشم‌انداز سرسبز جنت رودبار، ییلاق گرسماسر و… رسیدیم. اگر بعد از خواندن این مقاله، مشتاق شدید به تماشای این جنگل‌ها بروید، قبل از هرچیزی از شما می‌خواهیم مواظب این طبیعت بکر باشید و ردپایی از خود در آن به‌‌جای نگذارید. بعد از تجربه یک جنگل‌نوردی بی‌نظیر، اگر نظر یا پیشنهادی دارید با ما به‌اشتراک بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران