راهنمای سفر به رامسر 
30 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

راهنمای سفر به رامسر؛ هر آنچه باید درباره عروس مازندران بدانید     

سفر به رامسرعروس شهرهای شمالی، نه‌تنها برای مسافران ایرانی بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذاب و خاطره‌انگیز است. هر گوشه از این شهر همیشه سبز هدیه‌ای برایمان دارد؛ از جنگل‌های سرسبز و دریای خزر گرفته تا جاهای دیدنی رامسر و تفریحات مهیج و فوق‌العاده‌اش. ما در این مقاله راهنمای کاملی از سفر به رامسر را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به رامسر، به شما در انتخاب بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن تفریحی کمک کند.

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

مشخصات جغرافیایی رامسر 

راهنمای سفر به رامسر 

رامسر شهری در دامنه کوه‌های البرز است و مساحتی در حدود ۷۲۹/۸ دارد. شغل اصلی مردم محلی چای‌کاری و برنج‌کاری است و در فصل زمستان، نارنج و پرتقال هم برداشت می‌کنند.  این شهر از نظر جغرافیایی در غربی‌ترین بخش استان مازندران قرار گرفته و از شمال به دریا، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از غرب به توابع گیلان و از شرق به شهرستان تنکابن دسترسی دارد.  براساس سرشماری مشخص شده‌است که این شهر ۹۹۷’ ۳۵ نفر جمعیت دارد. شهر رامسر به غذاهای محلی و روستاهای سرسبز معروف و از سال ۱۳۶۴ هم به شهرستانی مستقل تبدیل شده‌است. راهنمای سفر به رامسر به شما کمک می‌کند تا با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید و بهترین هتل‌ها و استراحتگاه‌های شهر را انتخاب کنید. 

آب‌وهوای رامسر 

آب‌وهوای رامسر معتدل و مرطوب است، اما در فصل‌های مختلف سال تغییراتی دارد. بهترین فصل برای سفر به رامسر  در بهار به ویژه در اردیبهشت ماه است. هوا در این فصل مطبوع و دلپذیر می‌شود و خبری از رطوبت و گرما نیست. همچنین در پاییز هوا سرد شده و هوا رطوبت کمتری دارد. در این ایام تماشای جنگل‌های مه‌گرفته لذتی فراموش‌نشدنی به شما هدیه می‌کند. در زمستان اما به‌دلیل وجود کوه‌ها هوا سرد و خشک است و به‌دلیل وجود دریا، مه و غبار زیادی را در شهر خواهید دید. راهنمای سفر به رامسر برای مسافران کاربردی بوده و می‌تواند در انتخاب زمان سفر به آن‌ها کمک کند.

سفر از رامسر به شهرها و روستاهای نزدیک 

تنکابن

روستاها و شهرهای مهمی چون تنکابن، نوشهر، آمل و ساری به رامسر نزدیک است و می‌توانید به راحتی از رامسر به آن‌جا بروید. ما در راهنمای سفر به رامسر در مورد چند روستا و شهر اطلاعاتی جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر تمایل به آشنایی با این شهرها را دارید، با ما همراه شوید. 

تنکابن

تنکابن نزدیک‌ترین شهر به رامسر در استان مازندران است که تنها 26 کیلومتر با آن فاصله دارد. این شهر زیبا و توریستی که به پایتخت مرکبات ایران مشهور است، پر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فوق‌العاده‌ای است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ جاهایی مانند دشت بهشتی دریاسر، آب‌‎گرم فلکده، جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان و روستاهای بکر و سرسبز است.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

سفر به نوشهر 

نوشهر شهری در فاصله ۸۹ کیلومتر تا رامسر است. این شهر در شمال غرب مازندران واقع شده و از رامسر حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد. نوشهر به‌دلیل‌ دریاچه ارواح و پارک جنگلی معروف شده و جاده فوق‌العاده و زیبایی دارد. راهنمای سفر به رامسر، ماشین شخصی را پیشنهاد می‌دهد؛ زیرا امکان سفر با هواپیما وجود ندارد.

سفر به آمل     

آمل به پارک جنگلی و پرتقال‌هایش معروف شده‌است. بهترین فصل برای رفتن به آمل، بهار و پاییز است. برای سفر از رامسر به آمل می‌توانید از خودروی شخصی و یا اتوبوس استفاده کنید. فاصله بین رامسر تا آمل ۱۸۳ کیلومتر و چیزی در حدود ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه راه است. در طول مسیر از نور، چالوس و رامسر عبور می‌کنید و می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیادی را ببینید. ساحل نور، مرداب هسل، دریاچه ارواح، تنگه دار و دریاچه الیمالات از زیباترین جاذبه‌های این شهرها محسوب می‌شوند. 

نور و رویان   

راهنمای سفر به رامسر 

رویان بین نور و نوشهر است و با رامسر ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. تقریبا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه با ماشین شخصی راه دارید. البته این مسیر را با اتوبوس هم می‌توانید طی کنید. رویان در غرب استان مازندران واقع شده و بهشتی برای مسافرت است. شهرک توریستی نمک آبرود، آبشار چلندر، جنگل‌ و جاده عباس‌آباد از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در نور هم می‌توانید به آبشار آب پری، ساحل نور و پارک جنگلی کشپل بروید.

راهنمای سفر به رامسر و جاذبه‌های گردشگری شهر   

شهر رامسر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که بسیاری از مسافران را به خود جذب می‌کند. در این قسمت از راهنمای سفر به رامسر درباره چند آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری صحبت می‌کنیم. اگر موافقید با ما همراه باشید. 

راهنمای سفر به رامسر بازدید از قلعه مارکوه را پیشنهاد می‌دهد   

علت نام‌گذاری مارکوه این است که قلعه روی کوهی بنا شده‌است که به آن مارکوه می‌گفته‌اند. قلعه نظامی مارکوه با دیوارهای قدیمی و سنگی، شباهت زیادی با قلعه بابک دارد. مردم محلی به آن مرکوه هم می‌گویند. این قلعه در قرون ۳ تا ۸ به‌عنوان نقطه حساس و استراتژیک استفاده می‌شده و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. قلعه نظامی مارکوه در حوالی جنگل دالخانی واقع شده و در شهر کتالم قرار دارد. اگر به آثار تاریخی علاقه‌مندید، راهنمای سفر به رامسر در همه فصول رفتن به این مکان را پیشنهاد می‌دهد. همچنین می‌توانید بعد از بازدید از قلعه، از چشمه‌های آب‌گرم منطقه نیز بهره ببرید.

کاخ رامسر    

کاخ رامسر    

این کاخ را با نام‌هایی مانند تماشاگه خزر یا کاخ مرمر می‌شناسند. علت نام‌گذاری این کاخ به‌دلیل سنگ مرمر در بنا و دو ببر مرمری در ایوان کاخ است. این کاخ در سال ۱۳۱۲ به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شد و مملو از اشیا قدیمی و قیمتی است. چندین موزه در این کاخ رامسر وجود دارد. موزه بین‌المللی عاج، موزه اسناد، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی و موزه حمام در این کاخ قرار دارند و هر کدام گنجینه‌ای محسوب می‌شوند.  بازدید از موزه‌ها و کاخ مرمر در تمام روزهای هفته به جز ایام سوگواری آزاد و هزینه برای دانشجویان نیم بها و برای تورلیدرها رایگان است. کاخ مرمر در خیابان رجایی بعد از پارک ملی واقع شده‌است.

موزه مردم‌شناسی در برنامه راهنمای سفر به رامسر قرار دارد

موزه مردم‌شناسی در کاخ رامسر قرار دارد. رفتن به این موزه برای آموزش و یادگیری عالی است و می‌توانید انواع ابزار، ادوات، اشیا و اموال فرهنگی که مورد استفاده مردم شمال کشور بوده است را مشاهده کنید. فضای داخلی موزه مانند یک خانه سنتی شمالی با چیدمانی قدیمی، فرهنگ و تمدن گذشته را بازگو می‌کند. فردی به نام عیسی خاتمی، حدود ۳۰ سال برای جمع‌آوری این آثار ارزشمند تلاش کرده و در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان موزه‌دار برتر انتخاب شده‌است. راهنمای سفر به رامسر برای مسافران این موزه را پیشنهاد می‌دهد. 

مسجد آدینه   

مسجد آدینه یک عمارت قدیمی در روستای جواهرده است. در ادامه راهنمای سفر به رامسر درباره این موزه صحبت می‌کنیم. در قدیم این مسجد، دزگا مزگتی نام داشته‌است. قدمت این مکان مقدس به بیش از هفت قرن پیش بازمی‌گردد و در ابتدا به‌عنوان معبد برای زرتشتیان استفاده می‌شده. این مسجد قدیمی، بسیاری از گردشگران را برای زیارت به سمت خود جذب می‌کند. بنای مسجد درقدیم از چوب و گل ساخته شده بود و چند سال گذشته بازسازی شده‌است. امروزه دیوارهای مسجد از بتن ساخته شده و ظاهر مدرن تری دارد. مسجد آدینه از آثار تاریخی جواهرده محسوب می‌شود و از مرکز شهر، ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. هر ساله مردم محلی و مسافران زیادی برای مراسم گِلکاری به این مسجد می‌آیند. 

بازارها و مراکز خرید   

راهنمای سفر به رامسر 

ایرانی‌ها خوب می‌دانند که سفر بدون خرید کامل نمی‌شود مخصوصا اگر به شهرهای شمالی سفر کرده باشید. رنگ و لعاب سوغاتی‌های رامسر مانند رشته به رشته، برنجک، زیتون و پشت زیک هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. کافی است در بازارهای محلی چرخ بزنید و علاوه بر معاشرت با محلی‌ها، خوراکی‌های لذیذ را بچشید. در راهنمای سفر به رامسر درباره چند بازار معروف صحبت می‌کنیم. 

 راهنمای سفر به رامسر و بازار محلی    

اگر علاقه‌مندید که با مردم محلی آشنا شوید و علاوه بر معاشرت چیزهای جدیدی بخرید، به بازار محلی رامسر سری بزنید. در این بازار چیزهایی پیدا می‌کنید که حتی در مراکز خرید لوکس نمی‌بینید. انواع لباس سنتی و قاسم‌آبادی در این بازار پیدا می‌شود. زیتون، چای سنتی شمال، ماست و تخم‌مرغ محلی در این بازار پررونق وجود دارد و می‌توانید برای خرید سبزی محلی تازه و ترشی خانگی در اول وقت به بازار بروید. در این بازار محلی علاوه بر خوشگذرانی می‌توانید سوغات رامسر را تهیه کنید. در برنامه سفر به رامسر حتما به این بازار سری بزنید. 

در برنامه راهنمای سفر به رامسر، مرکز خرید آرامش جا گرفته است  

یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید مدرن، مرکز خرید آرامش در رامسر است. این مرکز خرید امکاناتی مانند شهربازی، فودکورت و پردیس سینمایی دارد. در اطراف مرکز خرید آرامش چندین رستوران، هتل و مکان تفریحی وجود دارد. در این مکان می‌توانید لوازمی مانند کیف، کفش، لباس و حتی لوازم خانه تهیه کنید. همچنین این پاساژ، مرکز طلا و جواهرات است و می‌توانید لذت خود از سفر را با خرید، دوچندان کنید. این مجتمع در جاده رامسر به سمت چابکسر و بعد از تله‌کابین واقع شده‌است. راهنمای سفر به رامسر برای مسافران این مرکز خرید را پیشنهاد می‌دهد. 

بازار ماهی فروشان رامسر 

بازار ماهی فروشان رامسر 

مگر می‌شود به شهر ساحلی سفر کنید و ماهی نخورید؟ بازار ماهی فروشان رامسر مناسب کسانی است که به غذاهای دریایی علاقه‌مندند. این بازار پارکینگ اختصاصی دارد و جنب پل صفارود واقع شده‌است. انواع ماهی‌های تازه و بهداشتی در این بازار عرضه می‌گردد.  تازگی ماهی، تنوع آن و خرید راحت از مزیت‌های این بازار پررونق است. بازار هر روزه به جز روزهای جمعه، از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب باز است. 

راهنمای سفر به رامسر و غذاهای محلی   

رامسر شهری با تلفیق زیبایی و شگفتی است. سفر به هر گوشه از آن لذت‌بخش بوده و خاطره‌اش تا همیشه به یادگار می‌ماند. اما لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر چشیدن غذاهای محلی شهر است؛ غذاهایی که آوازه عطر و طعمشان همه جا پیچیده است. اگر می‌خواهید با چند غذای محلی و نحوه پخت آن آشنا شوید، راهنمای سفر به رامسر شما را هدایت می‌کند. 

مالابیج    

مالابیج یک غذای سنتی شمالی است که با انواع ماهی، به خصوص ماهی سفید طبخ می‌شود. این غذا یک نوع ماهی شکم‌پر است که آن را روی هیزم کباب یا در فر گریل می‌کنند.  ادویه‌های متنوع و طعم دودی ماهی، عطر آن را متمایز کرده است. برای تهیه این غذا رب انار، مغز گردو و سبزی معطر را داخل شکم ماهی ریخته و آن را می‌دوزند.  در مرحله بعد آن را کباب کرده یا داخل فر می‌گذارند و در کنار برنج ساده و سبزی پلو سرو می‌کنند. راهنمای سفر به رامسر در همه فصول این غذا را پیشنهاد می‌دهد. 

نازخاتون در لیست برنامه‌های راهنمای سفر به رامسر    

راهنمای سفر به رامسر 

راهنمای سفر به رامسر در سایت سه‌کلیک، نازخاتون را در لیست برنامه‌های خود قرار داده‌است. نازخاتون یک نوع ترشی است که خواص فراوانی دارد. از جمله خواص آن می‌توان به ضد سرطان بودن و تقویت‌کنندگی بدن اشاره کرد. سیر، سبزی معطر، سیاه‌دانه، آبغوره، رب انار و بادمجان کبابی از مخلفات اصلی این ترشی است. نازخاتون با انواع برنج‌های مخلوط و کباب سرو می‌شود و عطر و طعم دلپذیر و شگفت‌انگیزی دارد.

باقالا قاتق      

این خورشت ساده و خوشمزه از بهترین غذاهای رامسر محسوب می‌شود که فوری آماده می‌شود و طعم منحصربه‌فردی دارد. برای تهیه این غذا از پاچ باقالا، شوید، سیر، کره و تخم‌مرغ استفاده می‌شود. در ابتدا سیر را در کره تفت داده و بعد از زردچوبه، پاچ باقلا و شوید را اضافه می‌کنند. در انتها یک لیوان آب‌جوش ریخته و اجازه می‌دهند که خورشت بپزد و جا بیفتد. در آخر کار هم،  تخم‌مرغ را روی خورشت شکسته و هم نمی‌زنند تا خودش را بگیرد. این خورشت کم آب سرو می‌شود. 

اسپناساک 

این غذا، اصیل‌ترین خورشت شمالی است و با اسفناج تهیه می‌شود. این خورشت سالم، مقوی و لذیذ است. غیر محلی‌ها به آن خورشت اسفناج می‌گویند. اسپناساک با گوشت گوسفندی، مرغ یا غاز تهیه می‌شود. سبزیجات محلی، ادویه، سیر و پیاز از ترکیبات اصلی این غذا محسوب می‌شود. اگر به غذاهای محلی علاقه‌مندید، خوردن این خورشت را در رامسر از دست ندهید. در این بخش راهنمای سفر به رامسر با ما همراه باشید تا دیگر غذاهای محلی را بشناسیم.

راهنمای سفر به رامسر؛ معرفی غذای کدو بره مازندرانی    

 غذای کدو بره مازندرانی 

اصالت این خوراک سنتی برای مازندران است. در زبان مازنی به کدو سبز، کچلیک گفته می‌شود.  نام سنتی این غذا کچلیک هوریشت است. این خوراک، گیاهی و کم کالری بوده و مناسب گیاهخوران و افرادی که رژیم دارند، است. در کدو بره از انواع سبزیجات، پیاز، سیر، سیب‌زمینی، کدو و گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود. بعد از پخت سبزیجات، تخم‌مرغ را روی خوراک شکسته و در ظرف را می‌بندند. این غذا به اندازه‌ای خوش‌طعم است که در لیست برنامه راهنمای سفر به رامسر قرار گرفته‌است. 

راهنمای سفر به رامسر و معرفی بهترین اقامتگاه‌ها 

شهر رامسر به مهمان‌نوازی معروف است. اقامتگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که با مناظری شگفت‌انگیز و خدماتی عالی هر مسافری را به وجد می‌آورد.  بعضی هتل‌های چندستاره را برای اقامت چند روزه انتخاب می‌کنند و بعضی دیگر به جای هتل به ویلا، اقامتگاه بوم گردی و کلبه‌ای در دل جنگل فکر می‌کنند. همچنین افرادی وجود دارند که تجربه کمپ در دل جنگل و طبیعت را دارند. رامسر در همه موارد میزبان مسافران است و حتی اگر کمپینگ انتخاب شما است، می‌توانید به راحتی در دل جنگل‌ها کمپ خود را برپا کنید. در این بخش راهنمای سفر به رامسر با ما همراه باشید تا چند هتل را به شما معرفی کنیم. 

هتل پارسیان؛ در ابتدای لیست راهنمای سفر به رامسر 

این هتل با نام پارسیان آزادی شناخته می‌شود و از قدیمی‌ترین و بهترین هتل‌های کشور است. هتل پارسیان سه طبقه دارد و بنای کلاسیک آن زبانزد مسافران است. اتاق‌های این هتل رو به جنگل و دریا است و دسترسی به چشمه آب‌گرم دارد. فاصله کمی بین هتل و موزه کاخ وجود دارد و با ۶ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به این موزه سری بزنید. فضای سبز، آمفی تئاتر،  جکوزی، اسپا، سونا، ماساژ و اتاق چمدان و اینترنت رایگان از مزایای این هتل کلاسیک است. در رستوران و کافی‌شاپ‌ آن می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را با کیفیتی عالی تهیه و نوش جان کنید. این هتل به اندازه‌ای معروف است که در لیست برنامه راهنمای سفر به رامسر قرار گرفته‌است.

هتل بام سبز رامسر  

راهنمای سفر به رامسر 

این هتل ۴ ستاره با ۴ طبقه در دل جنگل، در دو دسته کلبه و سوئیت تعبیه شده‌است. راه دسترسی به این هتل، از طریق تله‌کابین است و برای مسافران هتل و خود کارکنان هزینه‌ای ندارد. اتاق بازی، کافی‌نت، اتاق جلسه، اینترنت و رستوران از خدمات این هتل است. کیفیت غذاها در رستوران این مکان بسیار بالا بوده و قیمت منصفانه‌ای دارد. مطمئنا صدای پرندگان، آرامش جنگل و تماشای دریای خزر همان چیزی است که هر مسافری از سفر خود انتظار دارد. 

اقامتگاه بوم گردی عمارت سلوا   

معماری اقامتگاه‌های بوم گردی هر منطقه، از شرایط جغرافیایی آن تاثیر گرفته‌است.  با اقامت در این مکان می‌توانید در یکی از روستاها اسکان گرفته و از سرسبزی و سکوت آن‌جا لذت ببرید. هوای پاک، دوری از دغدغه و غذاهای محلی ارمغان سکونت در این روستاها است. در برنامه راهنمای سفر به رامسر به این اقامتگاه‌ها سری بزنید. 

راهنمای سفر به رامسر و هتل باغ ارغوان   

این هتل ۳ ستاره در سال ۱۳۸۲ ساخته شده‌ و در سال ۱۴۰۱ بازسازی شده‌است. کارکنان خوش‌برخورد، اتاق تمیز، رستوران، کافی‌شاپ و سالن بیلیارد از امتیازهای این هتل محسوب می‌شود.  هتل باغ ارغوان در نزدیکی مرکز خرید آرامش واقع شده و با ۱۵ دقیقه رانندگی به آن‌جا می‌رسید. این هتل  ۸۰ اتاق دارد و در همه فصول آماده پذیرایی از مسافران است. راهنمای سفر به رامسر این هتل باغ فوق‌العاده را پیشنهاد می‌دهد. 

هتل کوثر   

هتل کوثر   

هتل آپارتمان ۳ ستاره کوثر نزدیک به دریا واقع شده‌است. همچنین این هتل به پارک جنگلی خشکه داران، جاده دوهزار، پل خشتی قلعه گرون، پارک ساحلی انصاری و روستای سرولات نزدیک است و می‌توانید تا تله‌کابین پیاده بروید. اتاق‌های این هتل آپارتمان هم vip  و هم معمولی است و چشم‌اندازی رو به دریا دارد.  هتل آپارتمان در ۳ طبقه ساخته شده وطبق گزارشات مسافران از تناسب خدمات و هزینه راضی بوده‌اند. در برنامه سفر به رامسر،  به این هتل زیبا سری بزنید. 

هتل رویای شیرین    

رویای شیرین با ۱ ستاره، در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده‌است.  این هتل ۴ طبقه، ۱۸۰ اتاق با پرسنلی مجرب و آموزش دیده دارد. در این بخش راهنمای سفر به رامسر درباره یکی از بهترین هتل‌ها صحبت می‌کنیم. همانطور که می‌دانید کیفیت خدمات به ستاره هتل ارتباط زیادی ندارد و این هتل همانند یک هتل ۵ ستاره می‌درخشد. چشم‌انداز اتاق‌ها رو به دریا است و محوطه‌ای بزرگ و سرسبز برای استراحت دارد. دسترسی به ساحل، پارک جنگلی، صفارود، تله‌کابین و پارک آبی از مزایای این هتل است. رستوران این هتل بهترین غذاها و با کیفیت بالا عرضه می‌کند و برای مسافران احترام زیادی قائل است.  قیمت منصفانه‌ و محیط تمیز هتل آن را به یکی از بهترین هتل‌های رامسر تبدیل کرده‌است.  

 راهنمای سفر به رامسر و جاذبه‌های طبیعی و داخل شهری

رامسر جاهای دیدنی و تفریحی زیادی دارد. از جنگل‌ها و روستاهای سرسبز گرفته تا موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و تفریحی. اگر قصد سفر به این شهر فوق‌العاده را دارید، با راهنمای سفر به رامسر همراه شوید.

جنگل دالخانی    

راهنمای سفر به رامسر 

جنگل دالخانی در منطقه نیمه کوهستانی و بکر قرار گرفته‌است و به اسم دالان بهشت شناخته می‌شود.  مساحت این جنگل ۶۰۰ هزار متر مربع است و اقامتگاه‌های بوم گردی زیادی را در آن خواهید یافت. دالخانی یک کلمه بومی گیلکی است و از دو بخش دال و خانی تشکیل شده. دال به معنی عقاب بزرگ است و در مرتفع‌ترین قسمت جنگل، آشیانه عقاب وجود دارد. حیواناتی همچون شغال، خرس و حشرات در این جنگل زندگی می‌کنند و به‌دلیل کوهستانی بودن منطقه، آب‌وهوای خنک و شمالی دارد. همچنین درختان و گیاهان متنوعی مانند شاه بلوط، اقاقیا، ازگیل، راش و زالزالک وحشی را می‌توانید در این جنگل مه‌گرفته مشاهده کنید. راهنمای سفر به رامسر، رفتن به این جنگل فوق‌العاده را پیشنهاد می‌دهد. 

راهنمای سفر به رامسر و جنگل صفارود     

در این بخش راهنمای سفر به رامسر در مورد یکی از بهترین‌ها صحبت می‌کنیم. صفارود یکی از بهترین جنگل‌های شمالی ایران بوده که در حاشیه دریای خزر واقع شده‌است. درختان بلند قامت از قبیل ممرز، انجیلی، توسکا، افرا و راش در این جنگل وجود دارد و رودخانه‌ فیروزه‌ای را در دل جنگل می‌توانید ببینید. اگر به رامسر سفر کرده‌اید می‌توانید در آلاچیق وسط جنگل مستقر شوید و از طبیعت لذت ببرید. مطمئن باشید زمین بازی، منقل، بوفه‌ها، رستوران‌های جنگلی و کلبه‌ها تفریح شما را دوچندان خواهد کرد.  بهترین زمان رفتن به این جنگل، شش ماه اول سال تا اواسط پاییز است. در زمستان احتمال یخ‌بندان وجود دارد و ممکن است پارک جنگلی را ببندند. 

بلوار معلم   

این بلوار به‌عنوان نماد شهر شناخته می‌شود.  قدمت این مکان به دوران پهلوی می‌رسد و در فهرست آثار ملی ثبت شده‌است. طراحی این بلوار شبیه پلی است که دریا، کوه و جنگل را به هم متصل می‌کند. بلوار معلم در شرق رامسر واقع شده و تا مرکز شهر ۶ کیلومتر فاصله دارد. در گذشته به آن بلوار کازینو می‌گفته‌اند و مکانی برای قمار مسافران بوده‌است. از دیدنی‌های این بلوار معروف می‌توان به باغ ملی ایران، شهربازی، هتل قدیم رامسر، ساحل توسکا و کاخ مرمر اشاره کرد. از طریق بلوار رزاقی می‌توانید به انتهای بلوار معلم برسید. در برنامه سفر به رامسر حتما به این بلوار سری بزنید.

هتل قدیم رامسر   

هتل قدیم رامسر   

این هتل قدیمی روبه‌روی بلوار معلم واقع شده‌است و همچون نگینی در بین جاذبه‌های گردشگری رامسر می‌درخشد.  این هتل همچنین در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و با بام سرخ رنگش معروف است.  معماری این مکان به سبک آرت دکو طراحی شده و نقشه آن براساس تخت‌جمشید کشیده شده‌است.  اروپایی‌ها در ساخت این هتل نقش داشته‌اند و هتل در ابتدا برای خانواده پهلوی، درباریان و مهمان‌های خارجی بوده‌است. در داخل هتل می‌توانید گلدان‌های تزیینی، مجسمه‌های دختران مشعل به دست، رستم و سهراب، شیرهای غران و انواع گچبری‌های زیبا را مشاهده کنید. این هتل دارای سفره‌خانه، کافی‌شاپ و رستوران در دل باغ بوده و محیطی دنج برای پذیرایی از مسافران و میهمانان است. 

جمع‌بندی 

اگر راهنمای سفر به رامسر شما را مجاب کرده تا خود را برای سفر آماده کنید، پس کوله‌پشتی‌هایتان را ببندید. ما در این مطلب درباره بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، جاهای دیدنی شهر، غذاهای محلی و بازارها و مراکز خرید و هر چیزی که نیاز است در سفر بدانید، صحبت کرده‌ایم. اگر مطلبی را جا انداخته‌ایم و یا شما تجربه‌ای در سفر به رامسر دارید که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را کامنت کنید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران