جواهرات پنهان سنگاپور

جواهرات پنهان در سنگاپور که فقط محلی ها می شناسند!

از سنگاپور به‌عنوان کلان‌شهری شلوغ و پرهیاهو یاد می‌شود که مملو از آسمان‌خراش‌ها و معماری‌های مدرن و پیشرفته است. وجود گالری‌های هنری، جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های لوکس که در سطح جهانی معروف است و… همه و همه از نقاط گردشگری سنگاپور به شمار می‌روند. در این مقاله می‌خواهیم از شلوغی شهر استفاده کنیم، از لابه‌لای جمعیت به دل اسرار و جواهرات پنهان سنگاپور نفوذ کنیم و مکان‌های مخفی را کشف کنیم. با سه‌کلیک همراه شوید تا مکان‌های فراموش‌شده‌‌ای را پیدا کنیم که از دیدنشان هیجان‌زده می‌شوید.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

جواهرات پنهان سنگاپور؛ فانوس دریایی تنگه جوهر(Johor Strait) 

جواهرات پنهان سنگاپور؛ فانوس دریایی تنگه جوه

فانوس‌های دریایی از گذشته تاکنون نماد امید، آرزو و روشنی‌بخش تاریکی دریا و ساحل بوده‌اند. یکی از جواهرات پنهان سنگاپور که باید به آن توجه کرد، فانوس دریایی واقع شده در تنگه جوهر است؛ تنگه‌ای بین‌المللی که در آسیای جنوب‌شرقی، بین سنگاپور و شبه‌جزیره مالزی قرار دارد. این فانوس دریایی 12 متر ارتفاع دارد و یک نقطه خوش‌منظره در تفرجگاه Raffles Marina محسوب می‌شود. این فانوس مشرف بر پل Tuas Second Link است و راه را برای ورود و خروج قایق‌های تفریحی روشن می‌کند. دیدن مناظر تفرجگاه مارینا، قایق‌های تفریحی لوکس، دریا و خنکای نسیم آن و… ازجمله چشم‌اندازهای اطراف این فانوس است.

باغ Yunnan

یکی دیگر از جواهرات پنهان سنگاپور زیبا، باغ یوننان (Yunnan) است. این باغ در غرب سنگاپور واقع شده که معماری و ساخت آن الهام گرفته از باغ‌های چینی است؛ یعنی متشکل از فضایی سرسبز و معماری سنتی است. این باغ مشخصه‌های زیادی دارد که نمایانگر احترام به فرهنگ، ادبیات و معماری است. تماشای آبشار این منطقه از طریق بالا رفتن از روی سکوها امکان‌پذیر است که یک چشم‌انداز بسیار زیبا است.

Boh Geh Uncle Canteen؛ جواهرات پنهان سنگاپور

این غذاخوری جزو مکان‌هایی است که با قدم گذاشتن در آن، احساس می‌کنید به گذشته سفر کرده‌‎اید. غذاخوری Boh Geh،  برای افرادی که همان دور و اطراف مشغول هستند مانند کاسب‌ها، راننده‌ها و حتی دوچرخه‌سوارن مکان مناسبی است. عکس‌هایی به دیوارهای این غذاخوری نصب است که غیرمجاز محسوب می‌شود. این غذاخوری صندلی و میزهای قدیمی و نامرتبی برای نشستن دارد که زیر یک سایبان برزنتی چیده شده است. آیا این غذاخوری می‌تواند یکی از جواهرات پنهان سنگاپور باشد؟ این غذاخوری قدیمی سه غرفه دارد؛ غرفه Cai Pmg ، غرفه غذای مسلمان و غرفه نوشیدنی که توسط صاحب اصلی اداره می‌شود. راستی هزینه غذا و نوشیدنی بسیار ارزان است.

Tuas Lamp Post 1

جواهرات پنهان سنگاپور؛ Tuas Lamp Post 1

اگر در املاک عمومی به جایی تصاویر و عکس‌ بچسبانید حالا هر شکلی که باشد، حتما جریمه می‌شوید. اما در Tuas Lamp Post1 این امکان وجود دارد. این تیر چراغ برق در انتهای Tuas قرار دارد؛ مسیری که محل تردد دوچرخه‌سواران است. چسباندن برچسب به این تیر چراغ برق از زمانی شروع شد که گروه معروف Love Cycling، رویدادی را برای سفر به غرب (Tuas) تشکیل دادند. بنیان‌گذار این رویداد، اولین کسی بود که برچسبی بر روی این تیر چراغ برق چسباند تا پایان مسیر رویداد را مشخص کند. همین باعث شد تا این چراغ برق به یکی از جواهرات پنهان سنگاپور تبدیل شود. چسباندن برچسب روی این چراغ برق یکی از تفریحات دوچرخه‌سواران است.

جواهرات پنهان سنگاپو؛ رستوران شناور (Smith)

یکی از جواهرات پنهان سنگاپو، رستوران شناور (Smith) است. این رستوران همان‌طور که از اسمش مشخص است، درحالی‌که روی آب شناور مانده، پذیرای شما است. می‌توانید انواع ماهی‌ و غذاهای دریایی که همان وقت صید می‌شوند را در آنن‌جا سفارش دهید و نوش‌جان کنید. 15 دقیقه زمان می‌برد با قایق‌سواری به این رستوران برسید که در آب‌های بین Pulau Ubin و ترمینال Ferry Changi قرار دارد. قیمت حدودی بعضی از غذاهای این رستوران عبارت‌اند از؛ صدف سامبال 28 دلار، خرچنگ فلفلی از 68 دلار، میگوی بخارپز از 35 دلار و… . در کل اگر بخواهید برای 8 نفر غذا سفارش دهید، حدودا 480 دلار باید پرداخت کنید. با رفتن به این رستوران که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور به شمار می‌رود، از خوردن متنوع‌ترین غذاهای دریایی کیف کنید.

معدن Seng Chew

یکی از معادن سنگاپور، معدن سنگ چو(Seng Chew)  نام دارد که برخلاف دیگر معادن این کشور، شناخته‌شده نیست. این معدن در پشت یک بلوک سیمانی در Bukit Gombak  قرار گرفته است. برای رفتن به آنجا کفش‌هایی بپوشید که هنگام راه رفتن نلغزید؛ زیرا باید از تپه‌های شیب‌دار بالا بروید. در این مکان پشه‌ زیاد و بعضی از مسیرها گل‌آلود است، پس با احتیاط قدم بردارید. این معدن که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور به‌شمار می‌رود، منطقه‌ای است که هنوز توسعه نیافته‌است، ولی با این وجود مناظر زیبایش ارزش دیدن دارد. 

جواهرات پنهان سنگاپور؛ باغ بومگردی Jurong Eco  

جواهرات پنهان سنگاپور؛ باغ بومگردی Jurong Eco  

در پارک صنعتی Clean Tach در جورونگ (Jurong)، یک باغ بومگردی قرار دارد که محیطی دنج و آرام است. این باغ 5 هکتار وسعت دارد و دارای 4 منطقه اصلی است؛ جنگل، حیات‌وحش، رودخانه استریم(Stream) و باتلاق. این باغ زیست‌محیطی، گونه‌های گیاهی و جانوری مانند انواع پروانه‌، پرنده و سنجاقک‌ را در خود دارد. با وجود معروف بودن این منطقه، توجه زیادی به این باغ بومگردی نمی‌شود از این‌رو زیاد شناخته‌شده نیست. با وجود مناظر زیبا، گونه‌های گیاهی و جانوری، باتلاق آب شیرین، رودخانه و… این مکان ارزش این را دارد که در لیست جواهرات پنهان سنگاپور قرار بگیرد. 

The Mill

یکی از جواهرات پنهان سنگاپور، ساختمان The Mill است که 2 برج و 3 طبقه دارد. در گذشته تعدادی از هنرمندان، مدتی در این طبقه‌ها ساکن بودند که اکنون آثاری از محل زندگی آن‌ها باقی نمانده است. این ساختمان در یک منطقه صنعتی و نزدیک به دریا ساخته شده است. اگر احساس می‌کنید که طراحی یکی از برج‌های آن کمی آشنا به‌نظر می‌رسد، به این ‌دلیل است که یکی از برج‌های این ساختمان توسط گروهی طراحی و ساخته شده‌است که در میدان نمادین Parkview در Bugis کار می‌کردند. برج دیگر این ساختمان به سبک معماری برج گوتیک است که توسط یک گروه معماری اهل سنگاپور طراحی شده و کمی به معماری کلیسای Andrews Cathedral و هتل Goodwood Park شباهت دارد. اکنون تعدادی خیاط و یک شرکت طراحی، داخل این ساختمان اسکان دارند. ساختمان The Mill که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور زیبا است، کافه‌ای روی پشت‌بام دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما قهوه‌هایش را امتحان کنید.

جواهرات پنهان سنگاپور؛ پارک طبیعی بوکیت باتوک تپه(Bukit Batok Hillside) 

جواهرات پنهان سنگاپور؛  پارک طبیعی بوکیت باتوک تپه(Bukit Batok Hillside) 

در نزدیکی پارک معروف Bukit Batok، پارک طبیعی و متروکه Bukit Batok Hillside قرار دارد که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور است. از ایستگاه MRT Bukit Gombak که پیاده شوید، بعد از 10 دقیقه پیاده‌روی به این پارک متروکه می‌رسید. وقتی به این پارک می‌روید، ممکن است لباس‌هایتان کثیف شود، پس مجهز بروید. وجود ایستگاه اتوبوس در کنار جنگل، تنها چیزی است که ورودی آن را مشخص می‌کند. جایی که پله‌های سنگی دست‌سازی وجود دارد که با بالا رفتن از آن به دل این پارک متروکه روانه می‌شوید. در طول مسیر با یک چاه کوچک، راهروی چوبی، گیاهانی که بیش‌ازاندازه رشد کردند و مسیر را احاطه کردند، آلاچیق‌ها و… روبه‌رو می‌شوید. این پارک طبیعی یکی از جواهرات پنهان سنگاپور است که اطلاعات کمی درباره تاریخچه آن وجود دارد. افراد بومی می‌گویند در گذشته مزرعه‌ای در کنار این جنگل وجود داشته که ساکنان آن درخواست داشتند، این جنگل در حال احیا، دست‌نخورده باقی بماند. اخیرا برای ایجاد یک راه مناسب در این پارک طبیعی متروکه، اقداماتی شده ولی توجه زیادی نمی‌شود. برای بازدید از این منطقه که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور زیبا است، کفش‌های مناسب بپوشید و مجهز بروید.

جنگل Clementi

این راهرو ریلی قبلا یک خط راه‌آهن بود که فقط برای رفت‌وآمد و حمل کالا از سنگاپور به مکان‌های اطراف استفاده می‌شد. امروزه این مسیر 24 کیلومتری به یک مسیر تفریحی تبدیل شده‌است که شما را از میان پارک‌ها و مناطق حفاظت‌شده عبور می‌دهد. جنگل دست‌نخورده و بکر Clementi که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور است، با این خط راه‌آهن 10 دقیقه فاصله دارد. پس بعد از پیاده‌روی به این جنگل بروید و این جای ناشناخته را کشف کنید. از مسیرهای گل‌آلود و پوشش گیاهی که سرتاسر جاده روییده، گذر کنید تا خط راه‌آهن قدیمی که به این جنگل ختم می‌شود را پیدا کنید. برای ماجراجویی در این جنگل آماده‌اید؟ کفش‌های مخصوص پیاده‌روی خود را بپوشید و مجهز بروید.

جواهرات پنهان سنگاپور؛ سبزیجات بالیوود (Bollywood)

جواهرات پنهان سنگاپور؛ سبزیجات بالیوود (Bollywood)

در حومه کشور سنگاپور حرکت کنید تا به مکانی به‌نام مزرعه سبزیجات بالیوود برسید، مکانی که پر از گیاهان سرسبز است و یک اغذیه‌فروشی دارد که اکثر اوقات شلوغ است. پیشنهاد می‌شود حتما به این مزرعه بروید و درختان میوه، حوضچه آبیاری، انواع مختلف درختان موز، گونه‌های گیاهی مختلف و… را ببینید. در طول مسیر جانورانی مانند قورباغه‌ و مورچه‌ را می‌بینید. شاید باورتان نشود اگر بگوییم که در این محوطه، راهی برای مورچه‌ها وجود دارد. این مزرعه یکی از جواهرات پنهان سنگاپور است که بازدید از آن شما را شگفت‌زده می‌کند. به‌خصوص اگر به‌انتهای مزرعه بروید و حوض زیبای نیلوفر آبی را تماشا کنید. یادتان نرود از تک‌تک زیبایی‌های این مزرعه عکس بگیرید تا بقیه نیز با این مکان آشنا شوند.

تونل و پایگاه Marsiling

اگر به آثار تاریخی علاقه دارید، یکی از جواهرات پنهان سنگاپور را به شما معرفی می‌کنیم که جامانده از جنگ جهانی دوم است. یک تونل زیرزمینی نظامی که در اعماق جنگل Marsilig ، بین جاده دریای غرب و Marsiling Crescent قرار دارد. این مکان توسط بریتانیایی‌ها، به‌عنوان انباری برای تامین نفت، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ساخته شده است. در سال 1965 و بعد از استقلال سنگاپور، این تونل متروکه و فراموش شد. اگر خواستید به اعماق این جنگل بروید و این تونل را از نزدیک ببینید، باید برای این کار آمادگی لازم را داشته باشید. این تونل یکی از اسرار و جواهرات پنهان سنگاپور به شمار می‌رود که بازدید از آن، می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز باشد. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

جواهرات پنهان سنگاپور؛ پارک تالاب Hampstead

شما یک منطقه صنعتی و پرجمعیت را تصور کنید که پارک کوچکی در بخشی از آن جا خوش کرده است. پارک تالاب Hampstead، مکانی دنج و آرام است که قبلا فقط یک منطقه باتلاقی بوده ولی اکنون شبیه به یک باغ سرسبز شده که از گل‌های زنبق پر شده است. در میان این منطقه صنعتی، این مکان جلوه طبیعی خود را حفظ کرده و به یکی از جواهرات پنهان سنگاپور تبدیل شده است. با گذر از مسیرهای کوتاه در این پارک، می‌توانید به پارک و جنگل هم برسید. شما می‌توانید در کمتر از 30 دقیقه، به‌راحتی در این منطقه کاوش کنید. اگر به پرندگان علاقه دارید، به این پارک تالاب بروید و آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

ایستگاه راه‌آهن Bukit Timah

جواهرات پنهان سنگاپور؛ ایستگاه راه‌آهن Bukit Timah

ایستگاه راه‌آهن Bukit Timah که متعلق به مالزی است، در ژانویه سال 1903 افتتاح شد و در ژوئیه 2011 به دولت مالزی تحویل داده شد. در این منطقه یک ساختمان حفاظت‌‌شده قرار دارد که از سپتامبر 2011 در دسترس عموم نیز قرار گرفت. این ساختمان تاکنون هیچ‌گونه بازسازی یا توسعه‌ای پیدا نکرده و فراموش شده است. اما در عین حال می‌‎توان آن را در لیست جواهرات پنهان سنگاپور قرار دارد. اگر خواستید به این مکان بروید، از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل اتوبوس استفاده کنید زیرا چنانچه سوار MRT هم شوید، باز باید نیم‌ساعتی را با اتوبوس بروید. 

جواهرات پنهان در سنگاپور؛  تئاتر ملکه سابق (Former Queens)

تئاتر ملکه سابق، زمانی پاتوقی برای سینمادوستان در سنگاپور بود. این تئاتر قدیمی از سال 1930 تا 1982 فیلم‌هایی از سنگاپور، مالزی، اندونزی و مصر را با قیمتی کمتر از 1 دلار روی پرده بزرگی نمایش می‌داد. امروزه این مکان بخشی از میدان Grandlink را تشکیل می‌دهد و نمای زیبایی دارد. پس اگر این بنای قدیمی را در فهرست جواهرات سنگاپور قرار دهیم، عجیب نیست.

دهکده ماهیگیری (Seletar)

شاید در نگاه اول فکر کنید این دهکده یک منطقه روستایی و متروکه است، ولی به‌دلیل عبور دوچرخه‌سواران، نزدیک بودن به پارک Rowers، سد Yishun و فروگاه Seleter متوجه می‌شوید که این مکان قابلیت گردشگری و تفریح را دارد به‌خصوص اگر قصد ماهیگیری هم داشته باشید. در این دهکده که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور زیبا است، کلبه‌هایی چوبی وجود دارد که ماهیگیران برای امرارمعاش از آن استفاده می‌کنند. قسمتی از دهکده و همچنین کلبه‌های چوبی، در منطقه حفاظت‌شده قرار دارد. اگر برای بازدید از آن کنجکاو هستید، می‌توانید در تورهای خصوصی ثبت‌نام کنید تا از نزدیک دهکده ماهیگیری و فعالیت‌های روزانه ماهیگیران را تماشا کنید. بعد از جزر و مد ممکن است مسیرهای عبورو‌مرور گل‌آلود شود، پس کفش مناسبی بپوشید و بعد پیاده‌روی کنید. بعد از بازدید از این دهکده که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور محسوب می‌شود، اگر وقت داشتید از جزیره Punggol و همچنین پارک Rowers هم بازدید کنید.

Istana Woodneuk؛  جواهرات پنهان سنگاپور

جواهرات پنهان سنگاپور؛ Istana Woodneuk

ایستانا وودنیوک (Istana Woodneuk)، گران‌ترین خانه جن‌زده در سنگاپور است. شاید با شنیدن اسمش بترسید اما با وجود فضای ترسناکی که دارد، یکی از اسرار و جواهرات پنهان در سنگاپور به‌شمار می‌رود. اگر فرد شجاعی هستید، حتما به این مکان سری بزنید. شکی در آن نیست که سنگاپور واقعا یک عمارت جن‌زده دارد. این خانه متروکه در جنگل‌های جاده Holland و منطقه جاده‌ای  Tyersallقرار دارد. این عمارت روزی توسط سلطان Johor اشغال شد اما اکنون خالی و متروکه است و پوشش گیاهی زیادی، بی‌رویه در آن رشد کرده است. نکته ترسناک ماجرا این است که این خانه در نقشه سنگاپور واقع نشده است. پس خارج از محدوده است و برای رفتن به آن باید کاملا محتاط باشید.

Kampong Lorong Buangkok

در محله بزرگ Seletar، می‌توانید دهکده باقی‌مانده در سرزمین اصلی سنگاپور، Kampong Lorong Buangkok را ببینید. امروزه این مکان تاریخی به‌دلیل شرایطی، دستخوش تغییر شده‌است و آینده مشخصی ندارد. این دهکده یکی از جواهرات پنهان سنگاپور به‌شمار می‌رود. در این روستای کوچک قدم بزنید و با تماشای مناظر اطراف، زمانی را تصور کنید که زندگی در سنگاپور ساده‌تر بود. به دلیل ساکن بودن تعدادی از مردم در این منطقه، قبل از بازدید از آن‌ها اجازه بگیرید.

Wessex Estate

املاک ویسکس در سنگاپور، منظره‌ای از خانه‌های سیاه و سفید استعماری است. آپارتمان‌ها و خانه‌هایی که قبلا توسط افسران و سربازان درجه‌دار بریتانیایی اشغال شده بود را تماشا کنید تا آثار دوران جنگ جهانی دوم را مشاهده کنید. این املاک یکی از جواهرات پنهان سنگاپور زیبا است که امروزه بعضی از این خانه‌ها مسکونی شده و بعضی دیگر به استودیوهایی برای هنرمندان تبدیل شده است. کمی که حرکت کنید به یک مخزن متروکه و بزرگ آب می‌رسید. یک غذاخوری قدیمی هم برای شکم‌گردی وجود دارد که غذاهای آسیایی، غربی برای سرو دارد. 

Alexandra Woodland؛ جواهرات پنهان سنگاپور

جواهرات پنهان سنگاپور؛ Alexandra Woodland

جنگل الکساندرا، قطعه کوچکی از بیابان است که در کنار راهروی راه‌آهن و روبه‌روی بیمارستان الکساندرا قرار دارد. از جاده Ayer Rajah گذر کنید تا به خیابان Portsdown و بعد از آن به مسیر اصلی برسید. چون این جنگل خارج از محدوده است، فردی را در جریان حرکت خود قرار دهید، لباس و کفش مناسب بپوشید و مجهز بروید. در ضمن مواظب طبیعت باشید و گیاهان و گل‌ها را لگدمال نکنید. این جنگل مرموز در لیست جواهرات پنهان سنگاپور قرار دارد، پس حتما برای اکتشاف به آنجا بروید. 

پارک شهری Pearls Hill

این پارک شهری در اطراف یک مخزن و در بالای تپه ساخته شده‌است؛ به همین دلیل جزو جواهرات پنهان سنگاپور زیبا محسوب می‌شود. برای رسیدن به این مکان سوار مترو شوید و بعد از یک پیاده‌روی کوتاه و استراحت در محیط جنگلی، به تفریح در این پارک مشغول شوید. با دیدن حوضچه‌های آب، گونه‌های جانوری مانند سنجاب‌ها و غیره از طبیعت لذت ببرید. با وجود این که این مکان یک پارک شهری است ولی هنوز ناشناخته است، پس با معرفی آن به بقیه به دیده شدن آن کمک کنید.

جواهرات پنهان سنگاپور؛ مخزن Keppel Hill

برای رسیدن به این مخزن باید از مسیر اصلی خارج شوید، از بین سرخس‌های بلند و علف‌های وحشی رد شوید که البته امکان دارد به‌خاطر عبور از بین گیاهان، پوستتان خراشیده شود. همین‌طور که پیش بروید، به مخزن مخفی کپل هیل می‌رسید که یکی از جواهرات پنهان سنگاپور است. این یک پیاده‌روی چالش برانگیز و هیجان‌آور است، پس حتما آن را امتحان کنید. این مکان در سال 1905 یک مخزن خصوصی بود و در سال 1940 از آن به‌عنوان چاله شنا استفاده می‌کردند. پس برای کشف اسرار و جواهرات پنهان سنگاپور، باید از این مخزن بازدید کنید.

German Girl Shrine

جواهرات پنهان سنگاپور؛ German Girl Shrine

یکی از جواهرات پنهان سنگاپور، زیارتگاه دختر آلمانی است. تابلوهای مسیر دوچرخه‌سواری کوهستان کتام (Ketam) را دنبال کنید، از سمت چپ بروید تا به یک کلبه زرد رنگ کنار درخت آسام برسید، اکنون معبد تائوئیستی جلوی شما است. این مکان برای یادبود دختری ساخته شده که به گفته مردم محلی، مقام نیمه خدایی داشته است. عبادت‌کنندگانی از تایلند به این معبد می‌آیند تا هدایایی را به تندیس این دختر هدیه دهند. برای بازدید از این مکان عجیب آماده‌اید؟

Thow Kwang Pottery؛ جواهرات پنهان سنگاپور

شاید برایتان عجیب باشد اگر بگوییم یکی از جواهرات پنهان سنگاپور، یک مخفیگاه سفالی روستایی است. این مخفیگاه توسط تعدادی از هنرمندان سنگاپوری ساخته شده‌است که یک قطب فرهنگی نیز محسوب می‌شود. می‌توانید برای آشنایی با زندگی روستایی و چشیدن طعم غذاهایشان، به این مکان بروید. طبق افسانه‌ای که وجود دارد، می‌توانید به این روستا بروید و به اژدها غذا بدهید؛ طبق گفته خودشان آخرین کوره شهر را به اژدهایی تشبیه کردند که با آتش تغذیه می‌شود. پس تا مخالفان شهری این افسانه را نقض نکردند، به این مخفیگاه بروید و از این جاذبه سفالی دیدن کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مکان‌های مخفی سنگاپور آشنا کنیم؛ مکان‌هایی که اگر بگوییم جواهرت پنهان سنگاپور است، جای تعجب ندارد. همه این مکان‌ها در بطن سنگاپور مخفی شدند تا علاقه‌مندان به فضاهای رازآلود، عزم خود را جزم کرده و این جاذبه‌ها را کشف کنند. جاذبه‌های پنهان‌شده سنگاپور شامل  تونل تاریخی و گم‌شده در اعماق جنگل، آثار باقی‌مانده از دهکده‌ای که شکل متفاوتی از سنگاپور را نشان می‌دهد، مخفیگاه سفالی، مزرعه سبزیجات و حوض نیلوفر آبیش، عمارت جن‌زده و… است. به‌غیر از تمام جاذبه‌های گردشگری و طبیعی که اکثرا با آن‌ها آشنایی دارید، زمانی را هم برای بازدید از این جاذبه‌های مخفی صرف کنید. البته باید برای سفر به دل اسرار و جواهرات پنهان سنگاپور، شجاعت و آمادگی لازم را داشته باشید. برای این سفر هیجان‌انگیز آماده‌اید؟ نظر و یا تجربه خود را با سه‌کلیک به‌اشتراک بگذارید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران