فرهنگ های عجیب و غریب سنگاپور

آشنایی با فرهنگ سنگاپور؛ چگونه در این کشور جریمه نشویم ؟

فرهنگ های عجیب و غریب سنگاپور

در مورد فرهنگ سنگاپور چه می‌دانیم؟ کشوری که در طول تاریخ خود بارها بین کشورهای استعمارگری نظیر بریتانیا و ژاپن دست به دست شده است تا اینکه در نهایت با اعلام استقلال و شکل‌گیری جمهوری سنگاپور در سال ۱۹۶۵ میلادی و ظرف کمتر از ۶۰ سال از یک مستعمره‌ی قحطی‌زده و فلاکت‌بار به وضعیت کنونی‌اش رسیده است و به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود و رتبه دوم قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان را به خود اختصاص داده است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم در سنگاپور

فرهنگ و آداب و رسوم مردم در سنگاپور

بررسی فرهنگ کشوری که حدود نیم قرن قبل یکی از کثیف‌ترین کشورهای دنیا با بالاترین آمار جرم و جنایت به حساب می‌آمد و امروز در زمره تمیزترین، امن‌ترین و توریستی‌ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است، می‌تواند بسیار جالب و آموزنده باشد. علاوه بر این، سال‌های سال حضور انواع اتباع بیگانه در این کشور، تنوع فرهنگی کم‌نظیری به سنگاپور بخشیده است. بیایید با هم سفری مجازی به سنگاپور داشته باشیم و با فرهنگ مردمان این کشور آشنا شویم.

مهمان‌نوازی؛ همه چیز برای تو

مهمان‌نوازی

مهمان‌نوازی یکی از ارکان فرهنگ مردم سنگاپور است. اگر گمان کرده‌اید که مهمان‌نوازی در سنگاپور تنها به معنای مهربانی و رفتار خوش با توریست‌هاست، سخت در اشتباهید. وقتی می‌گوییم سنگاپوری‌ها مهمان‌نوازند یعنی می‌توانید اقامت، گردشگری و حتی خورد و خوراک خود را نیز مهمان آن‌ها باشید.

اگر شک دارید همین حالا وبسایت کوچ سرفینگ را چک کنید تا انبوهی از سنگاپوری‌هایی که خانه خود را به رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند را پیدا کنید. در بسیاری از موارد این صاحبخانه‌های مهربان، نقش راهنمای گردشگری را هم ایفا کرده و جاهای دیدنی سنگاپور را به شما نشان می‌دهند؛ آن هم به رایگان.

الان در فکر تهیه رزرو بلیط هواپیما افتاده اید!؟

انگشت اشاره‌ات را غلاف کن

انگشت اشاره‌ات را غلاف کن

در فرهنگ سنگاپور اشاره با انگشت اصلا معنای جالبی ندارد و نوعی بی‌احترامی است. اگر نتوانستید با صحبت‌کردن منظور خود را برسانید، بهتر است انگشت‌هایتان را غلاف کرده و با سایر اعضای بدنتان اشاره کنید؛ چشم و ابرو مثلا.

جویدن آدامس ممنوع

جویدن آدامس ممنوع

یکی از قوانین عجیب و غریب سنگاپور ممنوعیت آدامس است. این یک شوخی نیست. در صورتی که در خیابان‌های سنگاپور آدامس بجوید و آن را بیرون بیندازید باید ۵۰۰ دلار جریمه بپردازید. این قانون شاید در نگاه اول عجیب و سختگیرانه باشد، اما اگر خود را به جای مردم طبیعت‌دوست سنگاپور بگذارید و اگر خیابان‌های تر و تمیز این کشور را ببینید، به یکی از مدافعان قانون ممنوعیت آدامس خواهید پیوست.

البته این قانون برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد؛ چراکه واردات آدامس به سنگاپور ممنوع است و اصلا در این کشور آدامسی پیدا نخواهید کرد که بخرید و بجوید و جریمه شوید. اما اگر معتاد جویدن آدامس هستید، بهتر است سعی کنید این عادت را حداقل در چند روزی که مهمان سنگاپوری‌ها هستید فراموش کنید.

خوردن و آشامیدن در وسایل حمل و نقل عمومی

خوردن و آشامیدن در وسایل حمل و نقل عمومی

در سال ۲۰۰۹ یک توریست بخت‌برگشته، فقط به دلیل مکیدن آبنبات در داخل قطار ۳۰ دلار جریمه شد. اگر می‌خواهید به سرنوشت آن خانم دچار نشوید یادتان باشد به هیچ وجه در داخل وسایل حمل و نقل عمومی چیزی نخورید.

شهر ما خانه ما

شهر ما خانه ما

این شعار در فرهنگ سنگاپور خیلی جدی گرفته می‌شود و برای کسانی که آن را رعایت نکنند ۱۰۰۰ دلار جریمه در نظر گرفته شده است. پس اگر به سرتان زد آب دهان یا آب بطری خود را در خیابان بریزید، بهتر است پیش از آن نگاهی به کیف پول خود بیندازید.

آن سیفونِ لعنتی را بکِش

فرهنگ سنگاپور

این هم مثل ریختن آب دهان امری بدیهی است که از سوی هیچ توریستی سر نخواهد زد. اما اگر باید و نبایدهای فرهنگ سنگاپور آنقدر ذهنتان را درگیر کرد که فراموش کردید سیفون را بکشید، مشکلی ندارد؛ چراکه سنگاپوری‌ها با جریمه‌ای ۱۵۰ دلاری آن را به شما یادآوری خواهند کرد.

بحث‌های سیاسی و مذهبی ممنوع

فرهنگ سنگاپور

تنوع فرهنگی و قومی در سنگاپور، اعتقادات مذهبی متنوعی را در این کشور به وجود آورده است. دولت سنگاپور برای رسیدن این اقوام گوناگون به یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، قانون ممنوعیت بحث‌های مذهبی را اعمال کرده است. این حساسیت در مورد بحث‌های سیاسی کمتر است اما اصلا چه کاری است که آدم به چنین کشوری سفر کند و به جای لذت بردن از جاهای دیدنی سنگاپور به بحث‌های بیهوده‌ی مذهبی و سیاسی بپردازد؟!

اینترنت wifi بدون رمز مال شما نیست

فرهنگ سنگاپور

اگرچه در مورد مهمان‌نوازی سنگاپوری‌ها صحبت کردیم، اما این دلیل موجهی برای دزدیدن اینترنت‌شان نیست. برخی از اماکن در سنگاپور اینترنت رایگان ارائه می‌کنند. می‌توانید رمز عبور wifi را از متصدیان بگیرید و استفاده کنید. اما اگر در کوچه یا خیابانی، اینترنتی دیدید که رمز عبور نداشت، به طور کلی آن را نادیده بگیرید. چراکه متعلق به مردم عادی است و استفاده بدون اجازه از آن جرم است.

سیگار ممنوع

فرهنگ سنگاپور

کشیدن سیگار در اماکن عمومی جرم است و جریمه ۲۰۰ دلاری دارد. یعنی اگر در خیابان‌های سنگاپور سیگار بکشید و ته‌سیگارتان را نیز همان‌جا در خیابان بیندازید، ۱۲۰۰ دلار جریمه خواهید شد. ۲۰۰ دلار برای سیگار کشیدن و ۱۰۰۰ دلار برای روی زمین انداختن زباله. نمی‌صرفد؛ بی‌خیالش شوید.

نظرات کاربران