National Gallery Singapore
9 اردیبهشت 1402
سنگاپور

بهترین موزه های سنگاپور؛ سفر در زمان!

اگر عاشق تاریخ هستید، بهترین موزه های سنگاپور شما را به یک گردش جذاب در تاریخ و فرهنگ این کشور دعوت می‌کنند. سنگاپور ممکن است یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا باشد، اما تفریحات ارزان قیمت‌تر و حتی رایگانی را هم می‌توان در سفر به این کشور زیبا و دیدنی پیدا کرد. در این مطلب به سراغ بهترین موزه های سنگاپور رفته‌ایم و سری می‌زنیم به تاریخ این کشور و به شما خواهیم گفت در تور سنگاپور به کدام یک از این موزه‌ها بروید. با ما همراه باشید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما سنگاپور را برسی کنید!

موزه بازتاب بوکیت چاندو Reflections at Bukit Chandu

Reflections at Bukit Chandu

با رفتن به موزه بازتاب در بوکیت چاندو، به درون داستان یکی از شدیدترین نبردهای سنگاپور شیرجه بزنید. این موزه در یک خانه ییلاقی سیاه و سفید نزدیک به محل جنگ سابق واقع شده است، جایی که محل آخرین ایستادگی هنگ مالایی در برابر ارتش امپراتوری ژاپن در 14 فوریه 1942 بود. این موزه بازدیدکنندگان خود را به سفری همه‌جانبه به نبرد پاسیر پنجانگ دعوت می‌کند. شما در این موزه می‌توانید دفاع نیروهای سنگاپور را از مالایا در برابر خیلی عظیم نیروهای ژاپنی دنبال کنید.

سالن یادبود سان یات سن نانیانگ Sun Yat Sen Nanyang Memorial Hall

دکتر سون یات سن از پیشگامان مبارزات انقلابی چین در اوایل قرن بیستم بود که سفرهای بسیار زیادی به جنوب شرق آسیا داشت. او در سال 1906 شاخه‌ سنگاپور این مبارزات را تشکیل داد. در سالن یادبود سان یات سن نانیانگ، عکس‌های آرشیوی مختلفی از آن دوران وجود دارد و داستان‌های مختلفی از آن زمان و چینی‌های سنگاپور را روایت می‌کند. در کنار موزه یک معبد بودایی برمه‌ای واقع شده است که یک مجسمه بودای مرمری به طول 3 متر در آن نگهداری می‌شود.

یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور، گالری ملی این کشور است. یک موزه هنرهای تجسمی مدرن و جذاب که با رفتن به آن می‌توان بزرگترین مجموعه هنر مدرن سنگاپور و جنوب شرق آسیا را تماشا کرد. بسیاری از آثار هنرمندان این کشور در قرن 19 را می‌توان با رفتن به گالری ملی سنگاپور دید. این گالری در دو بنای ساختمان‌های سابق شهرداری و دیوان عالی که بازسازی شده‌اند، واقع شده است.

موزه ملی سنگاپور National Museum of Singapore

National Museum of Singapore

یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور، موزه ملی این کشور است. قدیمی‌ترین موزه در سنگاپور که با وجود قدمت بالا از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای نشان دادن تاریخ و توسعه این کشور طی سال‌ها استفاده می‌کند. در این موزه از روش‌های خلاقانه‌ای برای نشان دادن تاریخ، هنر و فرهنگ سنگاپور استفاده شده است. Growing Up، Modern Colony یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این موزه است و بهتر است به این بخش از موزه حتما سر بزنید. بازسازی و برندسازی این موزه 118 میلیون دلار هزینه برداشته است. تاریخچه موزه ملی سنگاپور به سال 1849 بازمی‌گردد.

گالری تاریخ سنگاپور یکی دیگر از بخش‌های جذاب این موزه است، جایی که علاقه‌مندان تاریخ نباید بازدید از آن را از دست بدهند. این گالری تاریخ سنگاپور را از آغاز آن در قرن چهاردهم تا به امروز روایت می‌کند. گالری اصلی این موزه، مملو از اشیا و فیلم‌های مختلف است و انواع روایت‌های صوتی، توضیحات، درام سازی و … از تاریخ سنگاپور را می‌توان در آن دید. این موزه برای همه در هر سنی جذابیت دارد و حتی امکانات مختلفی برای سالمندانی که به بازدید از موزه ملی سنگاپور می‌آیند، در نظر گرفته شده است. معماری این موزه نیز بسیار جذاب و قابل توجه است.

موزه هنر سنگاپور Singapore Art Museum

موزه هنر سنگاپور که برای اولین بار در سال 1996 افتتاح شد، در یک مدرسه پسرانه کاتولیک بازسازی شده قرن نوزدهمی – محل سابق موسسه سنت جوزف – قرار دارد. این موزه هنر معاصر بر روی آثار بین‌المللی تمرکز دارد و یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های دنیا برای تماشای آثار هنری معاصر آسیای جنوب شرقی محسوب می‌شود.

موزه تمدن های آسیایی Asian Civilisations Museum

 موزه تمدن‌های آسیایی یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور است که مورد توجه مسافران این کشور زیبا و دیدنی قرار می‌گیرد. این موزه بزرگ و زیبا در کنار رودخانه سنگاپور قرار گرفته است و تمرکز آن بر میراث هنری غنی قاره آسیا است. این موزه از طریق گالری‌های خود که به صورت موضوعی تقسیم‌بندی شده‌اند، بر ارتباطات تاریخی بین فرهنگ‌های آسیا و جهان متمرکز است. برای نمونه طبقه اول موزه به داستان تجارت در سراسر منطقه اختصاص پیدا کرده است یا طبقه سوم طرح‌ها و موارد استفاده شده در سرامیک‌های چینی از سلسله هان تا چینگ را نشان می‌دهد. موزه تمدن‌های آسیایی 11 گالری مختلف دارد و بیش از 2000 اثر هنری از تمدن‌های جنوب شرق آسیا، آسیای جنوبی و غرب این قاره را در آن نگهداری می‌شود.

موزه طراحی نقطه قرمز سنگاپور Red Dot Design Museum Singapore

Red Dot Design Museum Singapore

این موزه یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور است و هر ساله میزبان بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای مختلف دنیاست. این موزه به پیش‌نمایش هیجان انگیزترین پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه دیزاین و طراحی می‌پردازد. موزه طراحی نقطه قرمز بیش از 300 طرح مفهومی برنده جایزه Red Dot را از 35 کشور در خود جای داده است که با دقت توسط هیئت داوران بین‌المللی متشکل از کارشناسان طراحی بر اساس معیارهای دقیقی چون نوآوری، عملکرد، کیفیت زیبایی شناختی، محتوای احساسی و اثرگذاری انتخاب شده‌اند. این موزه در دو طبقه ساخته شده و مملو از نمونه‌های اولیه و ارائه‌های چند رسانه‌ای است. این موزه نسخه محلی و شاخه‌ای از موزه معروف نقطه قرمز در آلمان است که بزرگترین نمایشگاه طراحی معاصر در جهان محسوب می‌شود.

معبد و موزه یادگار دندان بودا Buddha Tooth Relic Temple & Museum

این موزه که یکی از بهترین موزه های سنگاپور محسوب می‌شود، در سال 2002 توسط شی فاژائو تأسیس شد، این عبادتگاه پنج طبقه آرام که به بودای مایتریا اختصاص داده شده است، یکی از اعضای بدن بودا را در کنار بسیاری از آثار دیگر در خود نگهداری می‌کند. در این موزه آثار هنر و فرهنگ بودایی آسیایی به نمایش گذاشته شده است.

مرکز میراث هند Indian Heritage Centre

یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور، مرکز میراث هند است. جایی که پیوندهای بین شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی و همچنین تجربیات مردم جنوب آسیا را در جنوب شرق این قاره به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه دائمی دارای پنج گالری موضوعی است انبوهی از آثار باستانی در آن‌ها نگهداری می‌شوند. یکی از زیبایی‌های مرکز میراث هند، علاوه بر آثار مختلفی که در آن نگهداری می‌شود، نمای شیشه‌ی و بسیار زیبای آن است. 

مرکز میراث مالایی Malay Heritage Centre

Malay Heritage Centre

یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور، مرکز میراث مالایی است. موزه‌ای متشکل از 6 گالری دائمی که داستان‌ها و آثار تاریخی را در دو سطح به نمایش می‌گذارند. این گالری‌ها شامل مجموعه ملی سنگاپور از مصنوعات مالایی است. این موزه تاریخ جامعه مالایی را از روزگار اولین مهاجران تا سال های طلایی صنعت سرگرمی مالایی روایت می‌کند. 

مرکز اکتشاف سنگاپور Singapore Discovery Centre

کارهایی که باید در سنگاپور انجام دهید تمام شده است؟ در مرکز دیسکاوری سنگاپور هنوز چیزی برای کشف کردن وجود دارد. مرکز کشف سنگاپور پس از یک بازسازی شش ماهه به روی عموم بازگشایی شده است و از امکانات جدیدی مانند سالن تگ لیزر، منطقه پینت بال، کافه Wild Thyme و یک گالری دائمی تازه در آن رونمایی خواهد کرد.

یکی جذاب‌ترین بخش‌های این مرکز که یکی از بهترین موزه های سنگاپور هم هست، ماجراجویی در اتاق فرار آن است که در 13 اتاق و 4 فصل داستان ساخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند به‌عنوان ماموران ویژه که به یک ماموریت نظامی فوق‌مخفی فرستاده شده‌اند، نقش‌آفرینی کرده و خزیدن در فضاهای تنگ، پیدا کردن درهای مخفی و جمع‌آوری سرنخ‌هایی برای حل معماها را تجربه کنند. هزینه این تفریح فوق‌العاده برای افراد 13 سال و بالاتر 30 دلار و برای کودکان سه تا 12 ساله، 24 دلار است. 

یکی دیگر از بخش‌های جالب این مرکز، گالری با الگوبرداری از یک پناهگاه است که داستان سنگاپور را از قرن چهاردهم تا به امروز روایت می‌کند و رویدادهای کلیدی مانند اشغال ژاپن را نمایش می‌دهد. پیاده‌روی روی دریاچه را هم در مرکز اکتشاف سنگاپور از دست ندهید، جایی که می‌توانید بیش از 2300 پنل خورشیدی تازه نصب شده را از نزدیک ببینید که به تامین تقریباً نیمی از مصرف برق سالانه مرکز کمک می‌کنند.

نکته مهم اینکه حداکثر 499 نفر در هر زمان مجاز به حضور در این مرکز هستند، بنابراین برای امکاناتی که نیاز به بلیط ورودی دارند، مانند اتاق فرار باید رزرو به صورت آنلاین و از قبل انجام شود.

فورت سیلوسو Fort Siloso

فورت سیلوسو یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور است. جایی که نه تنها می توانید در مورد تسلیم بریتانیا در سال 1942 و تسلیم نیروهای ژاپنی در سال 1945 و در دوران جنگ جهانی دوم اطلاعات کسب کنید، بلکه می توانید از اتاق تسلیم واقعی واقع در قلعه نیز دیدن کنید که توسط نور، صدا و جلوه های ویدیویی هدایت می‌شود. فورت سیلوسو یک موزه نظامی است که گنجینه‌ای از یادگاری‌های جنگ جهانی دوم در آن نگهداری می‌شود. این موزه یکی از مکان‌های تاریخی محبوب سنگاپور و تنها قلعه ساحلی حفظ شده در این کشور است. شما با رفتن به این موزه می‌توانید بقایای سازه‌های نظامی را در اطراف محوطه ببینید. همچنین در این موزه می‌توانید یک فیلم مستند ویدئویی تعاملی با مجسمه‌های مومی سربازان ژاپنی و بریتانیایی را نیز تماشا کنید.

موزه نیروی هوایی سنگاپور Republic of Singapore Air Force Museum

Republic of Singapore Air Force Museum

با رفتن به این موزه می‌توانید به داستان‌هایی که آسمان برای گفتن دارد، گوش دهید! داستان‌هایی هیجان‌انگیز در مورد نیروی هوایی سنگاپور

همچنین در این موزه می‌توانید به آموزش خلبانی بپردازید و از جت‌های جنگنده، هلیکوپترها و … دیدن کنید. موزه نیروی هوایی توسعه نیروی هوایی جمهوری سنگاپور را از روزهای اولیه آن به عنوان نیروی هوایی سلطنتی در سال 1927 تا به امروز دنبال می کند و دارای 9 گالری سرپوشیده است که مصنوعات و آثار مختلف نیروی هوایی این کشور را با جلوه های صوتی و تصویری به نمایش می‌گذارد. 

موزه ناس NUS Museum

موزه ناس که یکی از بهترین موزه های سنگاپور هم هست، یک موزه هنر آسیایی محسوب می‌شود که در محوطه دانشگاه ملی سنگاپور قرار گرفته است. در این موزه بیش از 7000 اثر هنری نگهداری می‌شود که در چهار مجموعه تقسیم شده‌اند. مجموعه لی کنگ چیان شامل نمایش آثاری از چین از هنر باستان تا معاصر است. مجموعه جنوب و جنوب شرق آسیا دارای مجموعه‌ای از مجسمه‌های کلاسیک هندی تا قطعات مدرن است. در مجموعه Ng Eng Teng هم بیش از 1000 اثر هنری نگهداری می‌شود. 

کارخانه فورد سابق Former Ford Factory

کارخانه فور سابق یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور است. اولین کارخانه مونتاژ خودرو در جنوب شرق آسیا که شاهد وقایع تاریخی بسیاری از جمله اشغال سنگاپور به دست نیروهای ژاپنی در جریان جنگ جهانی دوم نیز بوده است. با رفتن به این موزه می‌توانید تصاویر و فیلم‌های مستندی از این وقایع را تماشا کنید.

موزه گوهر The Gem Museum

The Gem Museum

یکی دیگر از بهترین موزه های سنگاپور، موزه گوهر است. موزه‌ای خصوصی که مجموعه‌ای از جواهرات و مواد معدنی ارزشمند در آن نگهداری می‌شود و سعی دارد اطلاعاتی هم در زمینه گوهرشناسی و سنگ‌های قیمتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

موزه ورزش Sports Museum

با رفتن به موزه ورزش می‌توانید تاریخچه و مسیر پیشرفت ورزش‌های مختلف در کشور سنگاپور را از دوران استعمار تا سال‌های استقلال این کشور، دنبال کنید. یکی از بخش‌های جذاب این موزه که یکی از بهترین موزه های سنگاپور هم هست، گالری ورزش‌های سنتی و بومی است که با رفتن به آن می‌توانید همه چیز را درباره بازی‌های محلی این کشور مانند هاپس‌کاچ چینی، چپتک و پنج سنگ یاد بگیرید.

اگر فکر می کردید که سنگاپور نمی تواند کوچک‌تر شود، در اشتباه هستید. گالری شهر سنگاپور یک مدل معماری سه بعدی از کل این کشور را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد و یکی از جذاب‌ترین و بهترین موزه های سنگاپور است. هدف این گالری نشان دادن پیشرفت‌های برنامه‌ریزی شهری سنگاپور است و اطلاعات زیادی از مناطق و محله‌های مختلف این شهر را در اختیار بازدیدکنندگان موزه قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب به سراغ بهترین موزه های سنگاپور رفتیم و گفتیم اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، در سفر به این کشور زیبا و دیدنی از چه موزه‌هایی بازدید کنید. گالری ملی سنگاپور، موزه هنر سنگاپور و موزه تمدن‌های آسیایی از جمله این موزه‌ها محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران