Singapore
6 اردیبهشت 1402
سنگاپور

بهترین زمان سفر به سنگاپور؛ از باران های موسمی تا ارزان ترین زمان!

سنگاپور یکی از کشورهای منحصر به فرد در جنوب شرقی آسیا است. سبک آشپزی سنتی، فرهنگ غنی و ایمنی بالا از جمله ویژگی‌های برتر این کشور محسوب می‌شود. سنگاپور یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر با خانواده است اما پیش از برنامه‌ریزی برای یک مسافرت عالی، باید با بهترین زمان سفر به سنگاپور آشنا شوید.

سنگاپور کشوری کوچک اما شگفت‌انگیز است و مکانی ایده‌آل برای یک سفر خاطره‌انگیز. مردم این کشور به زبان‌های مختلفی مانند مالایی، ماندارین و انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین در صورت سفر به نگاپور از لحاظ ارتباط گرفتن با مردم محلی، مشکلی نخواهید داشت.

شما می‌توانید در هر فصلی از سال به این کشور آسیایی سفر کنید و از مسافرت خود لذت ببرید اما باید با برخی از جزئیات ضروری آشنا باشید. در این مطلب سعی می‌کنیم تا بهترین زمان سفر به سنگاپور را همراه با نکاتی که باید به آن توجه کنید، به شما توضیح دهیم.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما سنگاپور را برسی کنید!

بهترین زمان سفر به سنگاپور از نظر آب و هوا

Singapore

کشور سنگاپور در نزدیکی خط استوا قرار دارد بنابراین در هیچ فصلی با سرمای بیش از حد روبه‌رو نمی‌شوید اما باید به گرمای هوا توجه کنید. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، فصل باران‌های موسمی است.

دسامبر و ژوئن بهترین زمان سفر به سنگاپور هستند. این ماه‌ها زمان بارش باران‌های موسمی نیستند بنابراین می‌توانید یک سفر بدون بارندگی داشته باشید.

کمترین میزان بارندگی در سنگاپور متعلق به اواخر زمستان و اوایل بهار است. در صورتی که در این زمان به سنگاپور بروید می‌توانید برای تمام روزهای سفرتان بدون هیچ ترسی برنامه بریزید و هر روز را به گشت و گذار در فضای باز اختصاص دهید.

باید به این نکته توجه کنید که تابستان سنگاپور بسیار گرم است اما گردشگران کمی در این فصل به سنگاپور سفر می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال محلی خلوت برای استراحت هستید، تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. هزینه اقامتگاه‌های سنگاپور به خصوص در ماه‌های جولای و آگوست کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بهترین زمان سفر به سنگاپور از نظر اقتصادی، تابستان است.

اگر از جمعیت فراری هستید سعی کنید در ماه‌های ژانویه، دسامبر و ژوئن به سنگاپور سفر نکنید. در این ماه‌ها جمعیت زیادی به سنگاپور می‌روند. 

ژوئن و آگوست بهترین زمان سفر به سنگاپور است. در این زمان زیبایی سواحل سنگاپور به خصوص جزیره سنتوزا به اوج خود می‌رسد. با این حال ممکن است به دلیل بارش باران‌های موسمی کمی از برنامه‌های سفرتان با تاخیر انجام شود.

بهترین زمان سفر به سنگاپور از نظر اقتصادی

همانطور که گفتیم هوای سنگاپور در تابستان بسیار گرم است اما هزینه سفر به این کشور کمتر است. اگر تصمیم دارید در فصل گرما به سنگاپور بروید حتما هتل‌هایی را برای اقامت انتخاب کنید که تهویه مناسبی دارند. خوشبختانه تمام مراکز سرپوشیده در این کشور از تهویه خوبی برخوردارند بنابراین سفر به سنگاپور در تابستان برای شما آزار دهنده نخواهد بود.

نکته‌ای که باعث شده تا تابستان یکی از بهترین زمان های سفر به سنگاپور باشد، خلوت بودن اقامتگاه‌ها است. اگر در این فصل به سنگاپور بروید می‌توانید با خیال راحت و بین شمار زیادی از هتل‌ها، محل اقامت مورد علاقه خود را با قیمت مناسب پیدا کنید.

فصل باران‌های موسمی در سنگاپور

Singapore

باران‌های موسمی یکی از بزرگترین مشکلات مسافران در سنگاپور هستند. اگر در فصل این باران‌ها به سنگاپور سفر کنید باید علاوه‌بر فعالیت‌های فضای باز، تعدادی محیط سرپوشیده را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. با این کار می‌توانید در صورت بارش باران، برنامه خود را تغییر داده و به مراکز خرید سرپوشیده بروید.

هرگز نباید باران‌های موسمی را با بارندگی‌های ساده اشتباه بگیرید. این بارش‌ها به سرعت و با شدت زیاد شروع می‌شوند و به سرعت هم تمام می‌شوند اما در زمان بارش این باران‌ها، قدم زدن در ساحل یا خیابان برای شما غیرممکن خواهد بود.

در ماه‌های دسامبر، مارس و ژوئن باران‌های موسمی شدت می‌گیرند پس اگر در این ماه‌ها به سنگاپور می‌روید، پیش از برنامه‌ریزی برای قدم زدن در ساحل حتما شرایط جوی را چک کنید.

باید بدانید که اگر شرایط جوی برای شما اهمیت زیادی ندارد تابستان می‌تواند بهترین زمان سفر به سنگاپور برای شما باشد. در این فصل سواحل سنگاپور خلوت هستند و شما می‌توانید از تمام امکانات ساحل بدون معطل شدن در صف‌های طولانی استفاده کنید.

بدترین زمان سفر به سنگاپور

بدترین و بهترین زمان سفر به سنگاپور برای هر فرد متفاوت است. هر گردشگر باید با توجه به علائق خود، زمان مناسب برای سفر به سنگاپور را انتخاب کند.

به عنوان مثال سال نو چینی از نظر برخی از مسافران بهترین زمان سفر به سنگاپور و از نظر برخی بدترین زمان است. در این تاریخ مسافران زیادی به سنگاپور می‌روند و خیابان‌ها مملو از جمعیت است اما فستیوال‌ها و جشن‌های خیابانی سال نو جذابیت زیادی برای شما و همسفران‌تان خواهد داشت.

توجه کنید که اگر تمایل به شرکت در این جشن‌ها را دارید باید حتما بلیط‌های ورودی خود را از قبل رزرو کنید. در این بازه زمانی تمام مراکز سنگاپور پر از گردشگر هستند و برای هر کاری باید از قبل برنامه‌ریزی کنید.

نکاتی که باید هنگام سفر به سنگاپور در نظر بگیرید!

سفر به سنگاپور می‌تواند یکی از بهترین مسافرت‌های شما باشد اما چند نکته وجود دارد که باید هنگام سفر به این کشور در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد سفر به سنگاپور اشاره می‌کنیم.

امنیت

سنگاپور یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. وسعت کم و امنیت بالا باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز در خیابان‌های سنگاپور قدم بزنند و به مقصد مورد نظر خود برسند.

پاکیزگی خیابان‌ها

Singapore

مهم نیست در بهترین یا بدترین زمان به سنگاپور سفر می‌کنید، این کشور در هر فصلی تمیز و زیبا است. در خیابان‌های سنگاپور همه چیز در جای خود قرار دارند و پیاده‌روها همیشه تمیز هستند. همچنین هیچ اثری از آلودگی هوا و دود وجود ندارد.

هزینه بالا

در حالت کلی سفر به کشورهای آسیای شرقی هزینه پایینی دارند اما هزینه مسافرت به سنگاپور کمی گران است. همانطور که اشاره کردیم بهترین زمان برای سفر به سنگاپور از نظر اقتصادی، فصل تابستان است. در باقی فصل‌های سال باید برای پرداخت هزینه‌های بالای هتل و رستوران‌ها آماده باشید.

آشنایی با قوانین سنگاپور

در این کشور قوانین زیادی وضع شده‌اند که هم مردم محلی و هم گردشگران باید رعایت کنند. به عنوان مثال ریختن زباله در خیابان ممنوع است. بنابراین پیش از هر کاری درباره آن پرس‌وجو کنید. مردم سنگاپور پاسخ سوالات شما را با خوش‌رویی می‌دهند.

فراموش نکنید که اطلاع داشتن از قوانین و رعایت کردن آن‌ها، بهتر از درگیر شدن با پلیس و پرداخت جریمه است.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با شرایط کلی سفر به سنگاپور آشنا کنیم تا بتوانید با توجه به وضعیت خود، بهترین زمان سفر به سنگاپور را پیدا کنید. فراموش نکنید که هنگام سفر به این کشور حتما از بهترین سواحل سنگاپور دیدین کنید و لذت قدم زدن در این سواحل زیبا را از دست ندهید.

نظرات کاربران