HomeTeamNS Bedok
27 اردیبهشت 1402
سنگاپور

فرار از گرما با پارک های آبی سنگاپور؛ تجربه یک روز دوست داشتنی!

آیا راهی بهتر از خنک شدن در آب برای غلبه بر گرمای بی‌امان سنگاپور وجود دارد؟! قطعا پس از گشت‌وگذار در هوای گرم سنگاپور علاوه بر یک آب میوه پر از یخ که فقط خنک‌تان می کند، پیشنهاد آب‌تنی در بهترین پارک های آبی سنگاپور، گزینه‌ای خواهد بود که برای ساعت‌ها خنک نگهتان می‌دارد و خستگی گشت‌ها نیز از تن‌تان خارج می‌شود. به علاوه بازدید جاذبه‌های دیدنی ممکن است کودکان را خسته و کسل کند و هیچ چیز به اندازه سر خوردن از سرسره‌های آبی نمی‌تواند خنده بر لب آن‌ها بیاورد. پارک‌های آبی در سنگاپور خصوصاً برای کودکان، به صورت سرپوسیده و در فضای باز طراحی شده‌اند تا هر گوشه از شهر که بودید بتوانید خودتان را به دست آب و هیجان بسپارید. 

همین حالا قیمت بلیط هواپیما سنگاپور را برسی کنید!

Coastal PlayGrove

پارک های آبی سنگاپور

یکی از بهترین پارک های آبی سنگاپور برای تفریح خانوادگی، پارک آبی PlayGrove است. در 28 مارس پارک آبی قدیمی Big Splash با نام جدید PlayGrove در منطقه‌ای به وسعت 4.5 هکتار با بازی‌های جدید و یک زمین بازی در طبیعت بازگشایی شد. طراحی پارک آبی جدید با الهام از رنگ‌ها، وسایل پارک قدیمی و مضمون گذشته پارک “امواج و ساحل” انجام شده و کودکان می‌توانند با دیواره‌نوردی یا حتی تاب‌دیسکی در کنار آب‌بازی سرگرم شوند. دو سرسره 7 و 12 متری در پارک آبی برای عاشقان ارتفاع و هیجان وجود دارد. اگر چندان علاقه‌ای به خیس شدن ندارید، می‌توانید درمسیرهای چوبی زیر سایه درختان در باغ بازی قدم بزنید و از دیدن پروانه‌ها و پرندگان لذت ببرید. 

ساعت کار: سه‌شنبه تا یکشنبه 8 صبح تا 8 شب

آدرس: East Coast Park Area B, 902 E Coast Park Service Rd, Singapore

Sembawang Hot Spring Park

چشمه آب گرم Sembawang نه تنها یک جاذبه عجیب بلکه متفاوت‌ترین پارک آبی در سنگاپور است. این چشمه آب گرم برای اولین بار در سال 1909 کشف شد و در میان روستائیان که معتقد بودند این آب دارای قدرت شفابخشی است، محبوب بود. در طول اشغال ژاپن نیز این مکان به حمام‌های حرارتی اونسن تبدیل شد. چنین تاریخچه جذابی سبب شد تا این سایت برای استفاده جامعه محلی و گردشگران بازسازی شود. پارک چشمه آب گرم جدید Sembawang در ژانویه 2020 بازگشایی شد، پارک جدید محلی برای آشنایی با تاریخ و زمین‌شناسی، قدم زدن در میان درختان میوه و گیاهان است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند پاهای خود را در آب گرم خیس کنند یا در استخر و حوض‌های چوبی آب‌تنی کنند و لذت ببرند.

ساعت کار: هر روز 7 صبح تا 7 عصر

آدرس: 505Sembawang Rd, Singapore757708

Far East Organization Children’s Garden

Far East Organization Children's Garden

یکی از بهترین پارک های آبی سنگاپور که ماموریت خود را “خیس کردن همه” می‌داند. در این پارک از کودکان نوپا تا بزرگ‌سالان همه سرگرم خواهند شد. منطقه امن بازی و آب‌تنی کودکان اجازه می‌دهد تا با خیال راحت به سراغ سرسره‌ها و تونل‌های آبی پرهیجان بروید. 

ساعت کار: سه شنبه 10 صبح تا 7 بعد از ظهر؛ شنبه و یکشنبه 9 صبح تا 9 شب

آدرس: Gardens by the Bay, 18 Marina Gardens Dr, Singapore 018953

HomeTeamNS Bedok

پارک آبی Aqua Adventure در HomeTeamNS Bedok اولین پارک آبی سرپوشیده سنگاپور است که طولانی‌ترین سرسره آبی سرپوشیده با ارتفاع 114 متر را در بین پارک های آبی سنگاپور دارد. همچنین در این پارک مسیری با چالش‌های آبی طراحی شده که با طناب باید گذر کنید. 

ساعت کار: روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 14 تا 20 باز است. آخر هفته‌ها 10 صبح تا 9 شب. دوشنبه تا چهارشنبه تعطیل است.

آدرس: 900 Bedok North Road, Singapore 479994

Wild Wild Wet

پارک های آبی سنگاپور

Wild Wild Wet بزرگ‌ترین پارک آبی سنگاپور با انواع بازی‌های آبی برای کودکان تا برگسالان است. از میان سرسره‌ها و بازی‌های هیجان‌انگیز این پارک می‌توان به رودخانه شیوک و استخر سونامی اشاره نمود اما اگر واقعاً دنبال هیجان هستید، Ular-lah و Slide Up را امتحان کنید. برای کودکان نیز دو زمین بازی و چند سرسره آبی همراه با جلیقه نجات وجود دارد. 

ساعت کار: دوشنبه تا جمعه: ساعت 12 تا 18،  شنبه و یکشنبه11 صبح تا 6 بعد از ظهر، سه شنبه ها تعطیل است.

آدرس: 1 Pasir Ris Close, Singapore 519599

Adventure Cove Waterpark

از معروف ترین پارک های آبی سنگاپور که دارای سرسره‌های آبی پرسرعت و زمین بازی کودکان است. در این پارک آبی می‌توانید با بیش از 20هزار ماهی فوق‌العاده غواصی کنید. در رودخانه Adventure از میان جنگل و غار ماهیان عبور کنید و یا در خانه درختی Big Bucket منتظر باشید که سطل‌های آب رویتان خالی شود. 

ساعت کار: جمعه تا سه شنبه 10 صبح تا 5 بعدازظهر 

آدرس: 8 Sentosa Gateway, Sentosa Island, Singapore 098269

Splash @ Kidz Amaze, SAFRA Punggol

Splash @ Kidz Amaze, SAFRA Punggol

یکی از بهترین پارک های آبی سنگاپور برای فرار از گرما در فضایی به وسعت 24000 فوت مربع و انواع سرسره‌ها و بازی‌های آبی، پارک آبی سرپوشیده Punggol است. در این پارک حتی می‌توانید مراسم تولد کودک‌تان را نیز برگزار کنید. 

ساعت کار: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر 

آدرس:  9 Sentul Crescent, Punggol, Singapore 828654

Splash-N-Surf, Kallang Wave Mall

در بین پارک های آبی سنگاپور، Splash-N-Surf با تاب و سرسره‌های آبی مکانی عالی برای سرگرم کردن کودکان نوپا و خردسال در مرکز خرید Kallang Wave است. 

ساعت کار: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب 

آدرس: 1 Stadium Place, Level 3, Singapore 397628 (nr Gate 21 of National Stadium)

Rooftop Water Playground at Tampines 1

پارک های آبی سنگاپور

با بازگشایی زمین بازی رایگان روی پشت بام مرکز خرید Tampines 1 کودکان شما می‌توانند در فضای باز با سرسره‌های کوچک، آب‌پاش‌ها و فواره‌های آب سرگرم شوند. در این پارک از میان پارک‌های آبی سنگاپور یک منطقه بازی خشک با یک سرسره و همچنین یک قسمت شستشو برای پس از بازی وجود دارد.

ساعت کار: همه روزه از ساعت 12 تا 20 (دوشنبه ها از ساعت 16 الی 20)

آدرس: 10 Tampines Central 1, Singapore 529536.

Far East Organization Children’s Garden at Gardens by the Bay

احتمالاً شناخته‌شده‌ترین پارک آبی در سنگاپور، باغ کودکان سازمان شرق دور است. در این پارک بزرگ‌ترها کنار کودکان می‌توانند سرگرم شوند. والدین در زمین بازی ماجراجویی به سراغ سرسره‌های هیجانی بروند و در زمین بازی خلیج کودکان مشغول آب‌تنی شوند. این پارک با چندین کافه برای استراحت پس از بازی و آب‌تنی از شما پذیرایی خواهد کرد. 

ساعت کار: پنجشنبه تا یکشنبه و ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر 

آدرس: 18 Marina Gardens Drive, Singapore 018953

جمع‌بندی

با پارک های آبی سنگاپور آشنا شدید، حالا در سفرتان هر روزی که احساس کردید می‌خواهید از گرمای شهر فرار کنید و خنک شوید، می‌توانید به سراغ پارک‌های آبی بروید. علاوه براین چه چیز بهتر از خنک شدن و آب‌تنی و هیجان سرسره‌های آبی و تونل‌های هیجان‌انگیز که روزتان را به بهترین شکل رقم بزنند. در آخر روز هم که حسابی خوش گذراندید در رستوران‌های پارک می‌توانید خودتان را به یک وعده غذای خوشمزه مهمان کنید تا دوباره انرژی بگیرید. 

نظرات کاربران