Singapore bird paradise
6 اردیبهشت 1402
سنگاپور

بهترین فستیوال‌ های سنگاپور در سال 2023، جشن نور و رنگ!

تقویمتان را علامت‌گذاری کنید! سنگاپور امسال میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای متعددی است که سفر به این کشور را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌کنند. در این مطلب به پیشواز این رویدادها می‌رویم و شما را با بهترین فستیوال های سنگاپور در سال 2023 بیشتر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

برای تجربه یک وعده خوشمزه در بهترین رستوران های سنگاپور؛ همین حالا قیمت بلیط هواپیما سنگاپور را برسی کنید!

جشنواره ون گوگ: یک تجربه همه جانبه!

Van Gogh Festival

این نمایشگاه از روز اول مارچ برگزار می‌شود و از سال 2017 در سنگاپور راه‌اندازی شده است. هر ساله بازدیدکنندگان بسیار زیادی از سراسر دنیا به ویژه آمریکا و اروپا برای این نمایشگاه به سنگاپور سفر می‌کنند. نمایشگاه ون گوگ شما را به صورت دیجیتالی با خود به زندگی این هنرمند مطرح هلندی خواهد برد تا در آسمان، شب پرستاره او را ببینید و به تماشای الهام‌بخش‌ترین آثار این هنرمند مطرح بنشینید.

همه چیز در این نمایشگاه جان گرفته است. فعالیت‌های جانبی سرگرم‌کننده‌ای هم در حاشیه نمایشگاه ون گوگ در سنگاپور برگزار می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کلاس‌های یوگا اشاره کرد. این نمایشگاه از سال 2017 تاکنون حدود 5 میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا داشته است. تجربه واقعیت مجازی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این نمایشگاه است، جایی که می‌توانید با یک هدست واقعیت مجازی به ذهن این هنرمند سفر کنید و با آثار او بیشتر آشنا شوید. 

یک بخش تعاملی جذاب هم در نمایشگاه ون گوگ سنگاپور وجود دارد که در آن می‌توانید نقاشی خودتان را ایجاد و آن را روی دیوارها مشاهده کنید. قیمت بلیط این نمایشگاه از 15 دلار برای کودکان و 24 دلار برای بزرگسالان شروع می‌شود. 

50 رستوران برتر آسیا در سال 2023

سنگاپور 28 مارچ هم میزبان فستیوال جذاب دیگری است، رویداد انتخاب 50 رستوران برتر آسیا که از سال 2013 برگزار می‌شود اما این اولین بار است که این شهر زیبا و دیدنی آن را میزبانی می‌کند. یکی از بهترین فستیوال‌ های سنگاپور همین رویداد است که سرآشپزها و استعدادهای محلی را از سراسر آسیا گرد هم می‌آورد. در این رویداد بهترین سرآشپزهای مرد و زن آسیا انتخاب می‌شوند. در این رویداد جشنی از غذاهای محبوب بهترین سرآشپزهای بین‌المللی و همچنین دستفروشان محلی در سنگاپور برپا خواهد شد و بهترین آشپزهای قاره آسیا از خاطراتشان در این حرفه برای تماشاچیان صحبت می‌کنند. سال گذشته، 7 رستوران از سنگاپور در لیست 50 رستوران برتر آسیا قرار گرفتند.

افتتاح بهشت پرندگان سنگاپور

یکی دیگر از بهترین فستیوال های سنگاپور که سه ماهه دوم سال 2023 برگزار می‌شود، جشن افتتاح بهشت پرندگان است. یکی از بزرگترین  پارک‌های پرندگان در دنیا که گونه‌های در حال انقراضی چون عقاب فیلیپینی نیز در آن نگهداری می‌شوند. در این باغ مسیرهای پیاده‌روی بسیار جذابی از جنگل‌های بارانی گرفته تا واحه‌های بیابانی انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشد و تورهای تعاملی متعددی نیز در بهشت پرندگان سنگاپور برگزار می‌شود. تورهایی که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند با تلاش‌های تحقیقاتی راجع به محیط زیست بیشتر آشنا شوند. 

این پارک در مساحت 17 هکتار ساخته شده است و خانه بیش از 3000 پرنده از بیش از 400 گونه خواهد بود.  یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این باغ، Wings of Asia نام دارد. منطقه‌ای بسیار زیبا پوشیده شده از درختان بامبو و تراس‌های شیب‌دار برنج که شما را به جنگل‌های زیبای جنوب شرق آسیا می‌برد. پناهگاه پنگوئن دیگر بخش جذاب بهشت پرندگان است. این باغ جایگزین پارک پرندگان جورونگ خواهد شد. 

مسابقات راگبی 7 نفره HSBC 

7-a-side rugby tournament

یکی دیگر از بهترین فستیوال های سنگاپور در سال 2023، برگزاری مسابقات راگبی 7 نفره HSBC است. یک رویداد ورزشی هیجان‌انگیز که در ماه آپریل در این شهر برگزار خواهد شد و برترین کشورهای دنیا در این زمینه را به این شهر زیبا و دیدنی می‌کشاند. مطمئنا هواداران این تیم‌ها از سراسر دنیا نیز به سنگاپور خواهند آمد و هیجان زیادی در مدت برگزاری این رویداد بر این شهر زیبا و دیدنی حاکم است. 

جشنواره کوکتل سنگاپور 2023

یکی دیگر از بهترین فستیوال های سنگاپور که هر ساله در این شهر زیبا و دیدنی برگزار می‌شود، جشنواره کوکتل است. این رویداد در ماه می برگزار خواهد شد و به مدت سه هفته ادامه پیدا می‌کند. امسال 45 شرکت‌کننده در این رویداد حضور دارند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. قیمت بلیط‌های این فستیوال از 45 دلار آغاز می‌شود.

فستیوال i Light Singapore، یکی از بهترین فستیوال های سنگاپور

i Light Singapore، در میان بهترین فستیوال های سنگاپور که در سال 2023 برگزار می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای دارد. این شهر از 2 تا 25 ژوئن میزبان این جشن خواهد بود که برای علاقه‌مندان هنر جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. در مدت برگزاری این فستیوال می‌توانید در خلیج مارینا قدم بزنید و از تماشای آثار درخشان هنرمندان کهنه‌کار از سراسر دنیا لذت ببرید.  این آثار هنری با نورهای کم مصرف و مواد سازگار با محیط زیست طراحی شده‌اند تا تماشاگران را نیز به صرفه‌جویی عادت دهند. ارتباط بین فناوری و طبیعت موضوع امسال این فستیوال است. 

روز ملی سنگاپور

Singapore National Day

9 آگوست روز ملی سنگاپور است، یکی از بهترین فستیوال های سنگاپور را می‌توان در این روز شاهد بود. روزی که مردم این کشور استقلال خود را جشن می‌گیرند. در این مدت مردم محلی لباس‌های سفید و قرمز به تن می‌کنند و پرچم سنگاپور را می‌توان در سردر ساختما‌ن‌ها و خانه‌های این شهر دید. نمایش‌های هوایی، رژه‌های نظامی و نمایش‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در رژه روز ملی می‌توان در سطح شهر سنگاپور مشاهده کرد. مراسم آتش‌بازی بسیار زیبا و نفس‌گیری هم در پایان این مراسم در سنگاپور برپا می‌شود.

جشنواره غذا، یکی از بهترین فستیوال های سنگاپور

اگر عاشق غذاخوردن هستید، یکی از بهترین فستیوال های سنگاپور برای شما، جشنواره غذای این شهر است. این جشنواره از ماه اوت تا سپتامبر در سنگاپور برپا می‌شود و بوی غذاهای خوش‌طعم این کشور، ادویه‌های مختلف، ترشی‌جات و کباب این شهر را فرامی‌گیرد. از این فستیوال برای جشن گرفتن فرهنگ غذایی سنگاپور استفاده می‌شود و مردم این کشور نیز هر ساله استقبال زیادی از این جشنواره می‌کنند. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا نیز در این مدت راهی سنگاپور می‌شوند تا غذاهای خوش‌طعم این کشور را امتحان کرده و سفری به‌یادماندنی‌تر را به این مقصد توریستی محبوب دنیا تجربه کنند. کلاس‌های رایگان آشپزی، کارگاه‌های جذاب، تورهای غذا و سمینارهای علمی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این فستیوال در سنگاپور برگزار می‌شوند.

طی این مدت شما می‌توانید دستورالعمل غذاهای این کشور را از سرآشپزهای حرفه‌ای سنگاپور بیاموزید، منوهای منحصر به فردی را که به مناسبت این جشنواره ایجاد شده‌اند امتحان کنید، از غذاهای برنده این فستیوال بچشید و لحظاتی فراموش‌نشدنی را در سنگاپور زیبا و دیدنی تجربه کنید.

هفته طراحی سنگاپور

هفته طراحی سنگاپور در تقویم هنری و فرهنگی این کشور بسیار برجسته است و یکی از بهترین فستیوال های سنگاپور به شمار می‌رود. در این مدت کارگاه‌ها، سمپوزیوم‌ها، نمایشگاه‌ها و تورهای مختلفی در این کشور برگزار می‌شود و علاوه بر روزهایی پرجنب و جوش و بازدید از آثار هنری سنگاپور، راه‌حل‌های مختلفی نیز برای آینده طراحی این کشور مطرح می‌شوند. در سال 2022 طی 10 روز برگزاری این جشنواره بیش از 50 رویداد هیجان‌انگیز در این کشور برپا شد و متفکران جهانی، طراحان منطقه‌ای و استعدادهای محلی در آن گرد هم آمدند. باید منتظر بود و دید امسال چه برنامه‌هایی در هفته طراحی سنگاپور در این کشور برگزار می‌شود.

سرزمین عجایب کریسمس

Christmas wonderland

یکی از بهترین فستیوال های سنگاپور که در ماه دسامبر در این کشور برگزار خواهد شد، Christmas Wonderland یا سرزمین عجایب کریسمس است. فستیوالی جادویی و خانوادگی که نمایشی از نورهای خیره‌کننده، کارناوال‌های مختلف و برف‌بازی در این منطقه استوایی را می‌توان در آن شاهد بود. این رویداد سالانه در باغ‌های خلیج سنگاپور برگزار می‌شوند که زیبایی این رویداد را دوچندان هم می‌کند. فستیوال سرزمین عجایب کریسمس اولین بار در سال 2014 در این کشور برگزار شد و از آن پس به صورت سالانه برپا می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب به سراغ بهترین فستیوال های سنگاپور رفتیم و به شما گفتیم این کشور زیبا و دیدنی و پایتخت شگفت‌انگیز آن شهر زیبای سنگاپور در سال 2023 میزبان چه جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی هستند. جشن انتخاب 50 رستوران برتر آسیا، افتتاح بهشت پرندگان سنگاپور و جشنواره غذا از جمله این فستیوال‌های جذاب و دیدنی محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران