معماری در سنگاپور

معماری در سنگاپور؛ ساختمان هایی که سورپرایزتان می کند!

سنگاپور همه چیز دارد. غذای خوب که به راحتی پیدا می‌شود، موزه‌های عالی، جزیره‌ زیبا و همچنین معماری بسیار شگفت‌انگیز که توجه شما را به خود جلب می‌کند. یک چیز وجود دارد که سنگاپور به آن معروف است و چیزی نیست جز طراحی پیچیده، شگفت‌انگیز و چشمگیر ساختمان‌ها. ساختمان‌های جالبی که در این کشور وجود دارد، توسط معماران بزرگ طراحی شده‌است. در این مقاله همراه سه‌کلیک باشید تا شما را با معماری ساختمان‌ها در سنگاپور آَشنا کنیم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

Sky Habitat

معماری در سنگاپور؛ Sky Habitat

این مجتمع مسکونی در قلب شهر شلوغ بیشان سنگاپور قرار دارد و به‌عنوان یک شگفتی معماری در سنگاپور نام ‌برده‌می‌شود. این ساختمان مسکونی که توسط معمار مشهور، Moshe Safdie طراحی شده‌است، مدرنیته، نوآوری و طراحی الهام‌گرفته از طبیعت را در هم می‌آمیزد. این ساختمان مرتفع دارای ساختاری متمایز، شامل برج‌ها و پل‌های معلق به هم پیوسته است که مناظر پانورامای خیره‌کننده‌ای از شهر را مقابل چشمان ساکنان به نمایش می‌گذارد.

The Colonnade؛ معماری شگفت‌انگیز در سنگاپور

نکته جالب در مورد این ساختمان این است که طراحی‌اش در ابتدا برای مرکز هنرهای گرافیکی غیرواقعی منهتن درنظر گرفته شده‌بود. پشت این معماری منحصربه‌فرد در سنگاپور، شخصی به نام پل رودولف است که به دلیل استفاده نوآورانه از بتن و پلان‌های پیچیده طبقات شهرت داشت. Colonnade  ظاهری متمایز دارد که ظرافت و پیچیدگی را به نمایش می‌گذارد. رودولف از واحدهای این ساختمان به‌عنوان «آجر قرن بیستم» یاد می‌کند که منعکس‌کننده دیدگاه او برای روش‌های طراحی ساخت‌وساز مدرن است.

Ferrell Residences؛ از شاهکارهای معماری در سنگاپور

چشم انداز Ferrell Residences در محله بوکیت تیماه، چیزی جز یک معماری خیره‌کننده در سنگاپور به شما ارائه نمی‌دهد. این ساختمان مسکونی معتبر که نمادی از ظرافت و پیچیدگی جاودانه ‌است، به‌عنوان یک شاهکار معماری در یکی از جذاب‌ترین محله‌های سنگاپور قرار دارد. طراحی بیرونی Ferrell Residences، ترکیبی عالی از زیبایی‌شناسی مدرن و جذابیت کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. خطوط براق، تناسبات هماهنگ و توجه دقیق به جزئیات، نمای چشم‌نوازی ایجاد می‌کند که توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. طراحی معاصر ساختمان به‌طور یکپارچه با فضای سبز اطرافش ادغام می‌شود و تعادلی هماهنگ بین زندگی شهری و زیبایی طبیعی ایجاد می‌کند.

Green Heart

معماری در سنگاپور؛ Green Heart

مجتمع قلب سبز، ساختمانی اداری – مسکونی خارق‌العاده است که در مرکز شهر سنگاپور قرار گرفته است. در این مجتمع، خلوتگاهی فریبنده وجود دارد که در آن طبیعت به‌طور یکپارچه با زندگی مدرن شهری در هم می‌آمیزد. باغ قلب سبز در این ساختمان، بهشتی است پر از طیف متنوعی از گونه‌های گیاهی. می‌توانید در مسیرهای پر پیچ‌وخم این ساختمان قدم بزنید، در هوای باطراوت نفس بکشید و خود را در فضای آرامش‌بخشش غرق کنید و از شگفتی معماری در سنگاپور لذت ببرید. 

برج مراقبت فرودگاه چانگی

قبل از این‌که فرودگاه جواهر چانگی دیده شود، برج فرودگاه، قابل تشخیص‌ترین نقطه عطف آن است و هنوز هم طبق نظر بسیاری از سنگاپوری‌ها نمادین باقی مانده‌است. این برج اولین چیزی است که هنگام نزدیک شدن به فرودگاه می‌بینید و آخرین نمایی است که در تاکسی هنگام دور شدن از فرودگاه به چشمتان می‌خورد. این برج که به‌طور رسمی در سال 1981 افتتاح شد، در ارتفاع 81 متری از سطح دریا قرار دارد و روزانه حدود 1000 جابه‌جایی هواپیمایی انجام می‌دهد و از زیبایی‌های معماری در سنگاپور است.

مرلیون

ساختمان‌های جدید هر سال بالا می‌روند، اما با این حال تندیس مرلیون با سر شیر و بدن ماهی، به‌عنوان یک نشانه و نماد برای میراث سنگاپور باقی می‌ماند. این تندیس که بیش از 8 متر ارتفاع دارد و آبش در طول شبانه‌روز به خلیج می‌ریزد، از روی کارت‌پستال‌ها و سوغاتی‌های یک صنعتگر محلی ساخته‌شد و در سال 2002 به مکان فعلی که دیدنی‌تر است، منتقل گشت. این مجسمه نیز به‌عنوان یکی از شگفتی‌های معماری در سنگاپور شناخته می‌شود.

مجتمع گلدن مایل

مجتمع گلدن مایل که دارای غذاخوری‌های تایلندی، سالن‌های کارائوکه، فروشگاه‌های مخفی، فروشگاه‌های کوچک مواد غذایی و همچنین آپارتمان‌های مسکونی است، تاریخچه‌ای قابل بحث دارد. این ساختمان 16طبقه که قبلا به سبک بروتالیستی طراحی شده بود، زمانی به‌عنوان یک شگفتی معماری و فرهنگی در سنگاپور شناخته می‌شد.

فرودگاه جواهر چانگی؛ از شگفتی‌های معماری در سنگاپور

معماری در سنگاپور؛ فرودگاه جواهر چانگی

این فرودگاه که از شگفتی‌های معماری در سنگاپور است، از بیرون ممکن است شبیه به یک گنبد باشد، اما وقتی واردش بشوید، خواهیددید که این گنبد باشکوه، خانه بیش از 280 فروشگاه غذاخوری و خرده‌فروشی، بلندترین آبشار سرپوشیده در جهان و حتی یک جنگل بارانی ساخته دست بشر است. جواهر که توسط معمار مشهور جهانی، موشه سافدی (که مارینا بی سندز نیز کار او بوده) طراحی شده‌است، دارای یک نمای گنبدی‌شکل متمایز ساخته‌شده از شیشه و فولاد است که آن را به یک نقطه عطف نمادین در چشم‌انداز فرودگاه تبدیل می‌کند.

مرکز OCBC؛ معماری ماشین‌حسابی در سنگاپور!

این دفتر مرکزی بانک OCBC 52طبقه، زمانی بلندترین ساختمان در آسیای جنوب‌شرقی در دهه 1970 بود. ساختار این ساختمان در معماری سنگاپور دارای دو هسته بتن مسلح نیم‌دایره و سه تیر جانبی است که همگی به‌عنوان نمادی از قدرت و ماندگاری طراحی شده‌اند. مرکز OCBC به‌دلیل شکل مسطح و پنجره‌های دکمه‌ای، لقب «ماشین‌حساب» به خود گرفته‌است.

Funan

پس از سه سال توسعه مجدد، این مرکز خرید که قبلا به‌عنوان مرکز خرید Funan DigitaLife شناخته می‌شد، فصل جدیدی از فعالیتش را آغاز کرد. در حال حاضر بیش از 190 برند مختلف از محصولات فناوری، صنایع دستی، بازی و … در آن وجود دارد. از زیبایی‌های معماری این مرکز خرید در سنگاپور می‌توانیم به درخت زندگی، یک دیوار سبز هفت‌طبقه و حتی یک مزرعه شهری که توسط Edible Garden City در پشت‌بام اداره می‌شود، اشاره کنیم.

The Mill

معماری در سنگاپور؛ The Mill

در دریایی از ساختمان‌های خاکستری در یک منطقه صنعتی، The Mill با سبک آرت دکو خود، با یک برج گوتیک، خودنمایی می‌کند.  اگر معماری این ساختمان در سنگاپور کمی آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که یکی از برج‌های The Mill توسط همان تیمی طراحی شده‌است که در میدان نمادین Parkview در مرکز خرید بوگیس کار می‌کردند. برج دیگر آن نیز به سبک گوتیک توسط یک شرکت معماری مستقر در سنگاپور طراحی شده‌است که جاهایی مانند کلیسای جامع سنت اندرو و هتل گودوود پارک را طراحی کرد‌ه‌است. 

گالری ملی سنگاپور؛ از زیبایی‌های معماری در سنگاپور

ساختمان‌های سابق شهرداری و دیوان عالی سنگاپور بازسازی، و به گالری ملی تبدیل شد. این گالری که اولین بار در دهه 1920 ساخته‌شد، اکنون بزرگ‌ترین گالری هنرهای تجسمی در سنگاپور است و بیشتر به هنرهای محلی و آسیای جنوب شرقی از قرن نوزدهم تا امروز اختصاص دارد. مجموعه آثار هنری و سالن‌های غنی از تاریخ و تمام عظمت آن از شگفتی‌های معماری در سنگاپور است.

Parkview Square

ساختمان Parkview Square که توسط مردم محلی به‌عنوان «ساختمان گاتهام» شناخته می‌شود، جلوه‌ای از معماری آرت دکو در دریایی از ساختمان‌های سنگاپور است. این میدان توسط معماران DP سنگاپور و جیمز آدامز از ایالات متحده طراحی شده‎‌است. نمای بیرونی باشکوه با برنز، گرانیت و شیشه، تجملات را فریاد می‌زند. قبل از ورود به ساختمان در حیاط قدم بزنید و مجسمه‌های برنزی سالوادور دالی، موتسارت، اسحاق نیوتن، پابلو پیکاسو، رامبراند، شکسپیر، افلاطون، دانته، وینستون چرچیل و آلبرت انیشتین را ببینید. 

ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی

معماری در سنگاپور؛ ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی

این ایستگاه آتش‌نشانی نمادین قرمز و سفید که در سال 1908 تکمیل شد، دارای یک برج مراقبت و محل زندگی برای آتش‌نشانان است. این ساختمان همچنان به‌عنوان ایستگاه آتش نشانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. گالری میراث دفاع مدنی و همچنین یک موزه کوچک آتش‌نشانی که کامیون‌ها و تجهیزات قدیمی را در خود جای داده، به‌علاوه بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی برای کودکان نیز در این ساختمان و اطرافش وجود دارد.

آپارتمان  HDB 

اگرچه ممکن است به اندازه برخی از ساختمان‌های موجود در این فهرست شیک نباشد، اما این آپارتمان هم جذابیت معماری خاص خودش را در سنگاپور دارد. از بلوک‌های قدیمی با رنگ پاستلی ساده گرفته تا بخش‌های پیشرفته‌تر، این ساختمان نیز توجه شما را جلب می‌کند.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

People’s Park Complex

سفر به محله چینی‌ها بدون بازدید از مجموعه People’s Park Complex کامل نمی‌شود. این ساختمان زرد خردلی که اکنون می‌شناسیم، به عنوان شاهکار معماری تجربی دهه 1970 در سنگاپور موردستایش قرار می‌گیرد که نشانه‌هایی از سبک معماری بروتالیستی رایج در آن زمان را دارد و با بتن خام تکمیل شده‌است. این ساختمان شلوغ اکنون به ساختمانی با کاربری مختلط تبدیل شده‌است که در آن می‌توانید تنقلات خیابانی، جواهرات‌فروشی‌، کالاهای الکترونیکی و دیگر چیزهای مهم را پیدا کنید.

هتل فولرتون سنگاپور؛ از جذابیت‌های معماری در سنگاپور

معماری در سنگاپور؛ هتل فولرتون

این ساختمان که در سال 1829 با کاربری قلعه ساخته شد، بعداً در سال 1928 به اداره کل پست کشور تبدیل شد و اکنون نیز به‌عنوان هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی که نمای نئوکلاسیک آن همچنان باقی مانده‌است. این هتل دارای 400 اتاق هتل، اسپا، استخر بی نهایت و مرکز تناسب اندام 24ساعته است.

Henderson Waves

با یک پیاده‌روی می‌توانید از معماری زیبای این پل در سنگاپور دیدن کنید. این پل عابر پیاده 36متری که پارک کوه فابر را به پارک تپه تلوک بلانگاه متصل می‌کند، بهترین مکان برای شما است که با پیاده‌روی روی آن بتوانید از مناظر لذت ببرید.

مارینا بی سندز

مارینا بی سندز که یکی از جذابیت‌های معماری در سنگاپور است، با بیش از 2500 اتاق و سوئیت، ادعا می‌کند بزرگ‌ترین هتل این کشور است. اتاق‌های این هتل منظره‌ای از دریای چین جنوبی یا خلیج مارینا و خط افق سنگاپور دارند، اما بیایید صادق باشیم: SkyPark طراحی‌شده توسط Moshe Safdie عامل اصلی جذب افراد به این هتل است. بهترین مناظر را می‌توان از استخر بی‌نهایت آن‌جا مشاهده کرد. شنا در آن‌جا فقط مختص به مهمانان هتل است.

ایستگاه پلیس Old Hill Street

معماری در سنگاپور؛  ایستگاه پلیس

این ساختمان نئوکلاسیک که قبلاً MICA نام داشت، وزارت اطلاعات، ارتباطات و هنر را در خود جای داده بود و سپس در سال 2012 به ایستگاه پلیس خیابان Old Hill تغییر نام داد. همچنین وزارت فرهنگ، جامعه و جوانان نیز در این ساختمان قرار دارد. قبل از همه این‌ها، این ساختمان یکی از بهترین پادگان‌های پلیس در جهان بود که در سال 1980 تخلیه شد. اکنون حیاط اصلی آن که قبلا به‌عنوان محل رژه پلیس استفاده می‌شد، به یک آتریوم تهویه مطبوع تبدیل شده است. فعالیت‌های هنری این بنا که The ARTrium نام دارد، معمولا نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در مقیاس بزرگ و رویدادهای هنرهای نمایشی را در خود جای داده است. اگر گذرتان به این ساختمان بیفتد، نمی‌توانید پنجره‌های رنگین‌کمانش را از دست بدهید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با زیبایی و شگفتی‌های معماری در سنگاپور آشنا کنیم. اغلب ساختمان‌های سنگاپورازطراحی‌های پیچیده با ترکیبی از هنر و مدرنیته بنا شده‌است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. آیا شما تجربه سفر به این کشور زیبا را دارید؟ آیا از ساختمان‌های شگفت‌انگیزش دیدن کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیاتتان را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران