سنگاپور به چی معروفه؟ 35 دلیل برای بازدید از شهر شیرها

جمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا است که 63 جزیره در آن وجود دارد. این کشور در شبه جزیره مالایی قرار دارد که شامل کشورهای معروف دیگری مانند تایلند و میانمار می‌شود. سنگاپور بین اقیانوس هند و دریای چین جنوبی توسط آب احاطه شده است. سنگاپور توسط پلی به نام Tuas Second Link به مالزی متصل می‌شود که در شمال آن قرار دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم سنگاپور به چی معروفه و به چه علت گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

سنگاپور به چی معروفه؟

در پاسخ به این که سنگاپور به چی معروفه؟ باید بگوییم سنگاپور به‌دلیل زیرساخت های مدرن، پاکیزگی و جامعه چندفرهنگی‌اش شناخته شده است. علیرغم اینکه یک شهر است، اما سهم عادلانه‌ای از طبیعت دارد و دارای مناظر سبزی مانند باغ گیاه‌شناسی و پارک‌هایی مانند باغ‌های کنار خلیج است. سنگاپور به‌خاطر غذاهای متنوع و لذیذش که دارای دستور‌العمل های بی‌نظیری مانند خرچنگ فلفلی است، معروف است.

سنگاپور به چی معروفه؟ به تاریخ، فرهنگ، و سنت‌ها

جشنواره نیمه پاییز

جشنواره نیمه پاییز که به‌عنوان جشنواره فانوس یا جشنواره کیک ماه نیز شناخته می‌شود، روز مهمی است که در ماه کامل هشتم در تقویم هان برگزارش می‌کنند. سمگاپور به چی معروفه؟ برای جشن گرفتن این روز مشهور است؛ چراکه زمان دعا برای برداشت موفق و آب‌وهوای خوب است. در اصل، این یک تعطیلات باستانی چینی است که مد‌ ها پیش ایجاد شده است که هیچ کس تاریخ دقیق آن را به خاطر نمی‌آورد. در این تاریخ، هدایایی به Chang’e الهه ماه داده می‌شود. فانو‌س‌ها نیز نقاشی شده و به آسمان فرستاده می‌شود. در نهایت، کیک‌های ماه خورده می‌شود که معمولاً یک شیرینی پر از خمیر لوبیا قرمز خوش‌طعم است.

سنگاپور به چی معروفه؟ 

سنگاپور به چی معروفه؟

سال نو چینی، جشن سال نو بر اساس تقویم چینی است و به مدت 15 روز طول می‌کشد که پر از سنت‌ها و جشن‌های مختلف است. در سنگاپور تنها دو روز اول، تعطیلات رسمی است، اما گردهمایی‌های خانوادگی و ملاقات‌ها در طول این دوره ادامه دارد. سنگاپور در جشن سال نو چینی به چی معروفه؟ باید بگوییم یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در طول جشن، محله چینی‌‌ها است. چندین فانوس و همچنین مراسم، رژه و کارگاه‌های مختلف در این جشن روشن و برگزار می‌شوند. شما همچنین می‌توانید از غذاهای سنتی برای بازآفرینی در مهمانی‌های خانوادگی استفاده کنید و مواد لازم برای تهیه آن‌ها را بیابید. 

پاسپورت دومینیکا

در خانه، خانواده‌ها خانه را مرتب می‌کنند و تزیینات می‌چینند و برای شام در شب سال نو آماده می‌شوند. برخی از اقلام غذایی محبوب عبارت‌اند از: یوشنگ (سالاد ماهی خام) که نشان‌دهنده فراوانی و میوه پومیلو است که نماد سرنوشت خوب و محافظت است.

روز وساک بودایی

یک سوم جمعیت سنگاپور، بودایی هستند. وفاداری به مذهب چیزی است که سنگاپور به آن معروف است؛ بنابراین یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه، روز وساک است که در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود و یک تعطیل عمومی است.

این روز برای بزرگداشت زندگی و مرگ بودا است. هدایایی به معبد داده می‌شود که با گل‌های زیبا تزئین شده است. علاوه بر این، مدیتیشن می‌کنند. وعده‌های غذایی گیاهی به‌طور سنتی خورده و با خانواده و دوستان به اشتراک گذاشته می‌‌شود.

سنگاپور به چی معروفه؟ به دیوالی

سنگاپور به چی معروفه؟ به دیوالی

دیپاوالی، معروف به دیوالی یا جشنواره چراغ‌ها، در بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا جشن گرفته می‌شود. اگرچه این جشنواره در اصل جشنواره‌ای با ریشه‌های هندی است، اما سنگاپور به‌دلیل ادغام فرهنگ‌های مختلف در فرهنگ خود مشهور است. از این رو، دیوالی یک جشن بزرگ و از دلایل سنگاپور به چی معروفه، است. مهم‌تر از همه، ارابه‌ای از معبد سری ماهاماریامان، قدیمی‌ترین معبد هندو در سنگاپور، به هند کوچک حمل می‌شود. روی این ارابه نمادی از امان، الهه باران است.

علاوه بر این، آتش بازی برپا و فانوس ها روشن می‌شود. مانند هر جشنواره دیگری، آواز و غذا نیز وجود دارد.

Hari Raya Aidilfitri؛ از دلایل سنگاپور به چی معروفه؟

Hari Raya Aidilfitri نسخه سنگاپوری عید فطر است. این جشن توسط مسلمانان در سنگاپور برگزار می‌شود. سنگاپور به‌خاطر فرهنگ‌های متنوعش معروف است که 15 درصد از جمعیت آن مسلمان هستند. در این روز، مسلمانان پایان روزه یک ماهه را به نام رمضان جشن می‌گیرند. لباس‌های جدید خریداری و پوشیده می‌شود و به دید و بازدید از خانواده و اقوام می‌روند. همچنین غذاهای زیادی پخته می‌شود و به یکدیگر هدیه می‌دهند. پس تا اینجا متوجه شدیم یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه، عید فطر خودمان است.

جمعه نیک

سنگاپور به چی معروفه؟ به جمعه نیک

مطابق با جامعه چندفرهنگی، مذاهب متعدد نیز در سنگاپور محبوب است. اگرچه بودیسم اعتقاد رایج است، اما بیش از 10٪ مسیحی هستند. پس متوجه می‌شویم که یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه، آیین جمعه نیک، مصلوب شدن عیسی مسیح در این کشور است. از آنجایی که جمعه نیک، تعطیلات رسمی است، غیرمسیحیان از یک روز استراحت رایگان یا انجام کارهای روزمره در آن لذت می‌برند. از سوی دیگر، مسیحیان مناسک انجام می‌دهند و در مراسم شرکت می‌کنند. در برخی از کلیساها، به کودکان آموزش داده می‌شود که برگ‌های خرما را به صورت صلیب تا کنند و در حین عبادت به نمایش بگذارند.

دوره قبل از استعمار

سنگاپور در اولین تاریخ خود جزیره‌ای بود که ماهیگیران در آن زندگی می‌کردند. اولین نام شناخته‌شده برای سنگاپور، Temasek بود که به معنای شهر دریایی است؛ چراکه بین اقیانوس هند و دریای چین جنوبی واقع شده. در سال 1819، معاهده سنگاپور امضا شد. استمفورد رافلز، یک مقام انگلیسی، از شرکت بریتانیایی هند شرقی می‌خواست که یک پست تجاری در سنگاپور ایجاد کند. او این مذاکره را با سلطان جوهور انجام داد که در نتیجه منجر به شروع سنگاپور مدرن شد. این کشور پرجمعیت‌تر شد و ثروت بیشتری تولید کرد و همین باعث شد تا به یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه، برسیم.

سنگاپور به چی معروفه؟ به استقلال

سنگاپور به چی معروفه؟ به استقلال

اتحاد بین مالزی و سنگاپور چیزی است که سنگاپور به آن مشهور است. در سال 1963، پس از استعمار بریتانیا برای بیش از 140 سال، هر دو کشور ادغام شد. این را لی کوان یو، نخست‌وزیر وقت، پیش‌بینی کرده بود. با وجود محبوبیت کافی سنگاپور در آن زمان، این وحدت آنطور که برنامه‌ریزی شده بود، پیش نرفت. در سال 1964 به‌دلیل نارضایتی از انتخابات، شورش‌های نژادی زیادی رخ داد که هفته‌ها به طول انجامید. سرانجام در آگوست 1965 این امر به واقعیت تبدیل شد و اکنون در فهرست دلایل سنگاپور به چی معروفه قرار می‌گیرد.

سازمان، نظافت و بهداشت

اگر بپرسید که سنگاپور به چی معروفه و چه چیزی را در آنجا به بهترین شکل می‌شناسند، باید به وضعیت بهداشتی اشاره کنیم. این شهر اغلب به‌عنوان تمیزترین شهر جهان لقب گرفته است. دلیل این معروفیت، پارک‌های خوب و کمبود زباله در خیابان‌ها است. این موضوع برمی‌گردد نظم و انضباط  سنگاپوریان از سال‌ها قبل تا اکنون؛ چراکه مراقبت از کشور، عنصر بزرگی برای حفظ شهر و حفظ شهرت بی‌نظیر آن است. علاوه بر این، دولت، زمان و سرمایه خود را صرف ایجاد کمپین‌های الهام‌بخش برای تشویق عادات نظافت می‌کند. در این مورد تذکراتی وجود دارد و همچنین تحریم‌هایی برای زباله ریختن در کشور اعمال می‌شود.

سنگاپور به چی معروفه؟ به نواحی و مقاصد مسافرتی

سنگاپور به چی معروفه؟ به نواحی و مقاصد مسافرتی

سنتوزا

یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه، سنتوزا، جزیره‌ای در جنوب سنگاپور و یکی از جزایر مفرح است. ساحل پالاوان یک نمونه عالی از یک مکان استوایی در آن است. دارای ماسه‌های سفید ریز، آب‌های آبی، درختان نخل و یک پل طنابی نمادین است. ساحل سیلوسو نیز ارزش دیدن دارد. این ساحل، سرزنده‌تر از ساحل آرام پالاوان است و برای بازدید با دوستان عالی است. علاوه بر این، کل جزیره سنتوزا مملو از جاذبه‌های مشهور جهانی مانند یونیورسال استودیو، پارک آبی Adventure Cover و موزه Trikeye است.

کامپونگ گلم

سنگاپور به جی معروفه؟ این کشور به‌خاطر مناطق قومی مختلفش شناخته شده است. کامپونگ گلم، محله مسلمانان واقع در خیابان عرب است. مشهورترین مکان دیدنی آنجا بدون شک مسجد سلطان است که به نام سلطان حسین‌شاه نامگذاری شده است. گنبد طلایی آن باعث متمایز شدنش از ساختمان‌های اطراف شده و به راحتی قابل تشخیص است. زیر این گنبد، بقایای تونکو علم، نوزدهمین سلطان جوهور قرار دارد. همچنین در کامپونگ گلم، مرکز میراث مالایی قرار دارد. بسیاری از مصنوعات و نمایشگاه‌ها در آنجا به نمایش گذاشته می‌شوند که تاریخ سنگاپوری‌های قومیت مالایی را نشان می‌دهد.

هند کوچک

سنگاپور به چی معروفه؟

هند کوچک منطقه‌ای پرجنب‌وجوش و فرهنگی است که مملو از غذاهای خیابانی خوشمزه، غرفه‌ها  و معابد تاریخی است. به‌دلیل پویایی و انرژی بالایی که در شهر برقرار است، می‌توانید فرهنگ دوستانه سنگاپور را احساس کنید که بسیار خاص است. در هند کوچک که یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است، می‌توانید جواهرات و لوازم الکترونیکی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال باکیفیت بالا را که در جای دیگری پیدا نمی‌کنید، پیدا و خریداری کنید. همچنین در هر گوشه‌ای  از آن، رستوران‌هایی وجود دارد که غذاهای سنتی هندی را می‌فروشد.

محله چینی‌ها؛ از دلایل سنگاپور به چی معروفه

محله چینی‌ها مجموعه‌ای از خیابان‌هایی است که معابد، رستوران‌ها و بوتیک‌ها را در خود جای داده و از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. مهم‌ترین جاذبه‌ای که در محله چینی‌ها قرار دارد، معبد دندان بودا است که دلیل نامگذاری‌اش، دندان نیش چپ سگی است که ظاهراً متعلق به بودا بوده و در کوشیناگر به این نام خوانده می‌شود. این معبد در سال 2007 و به سبک سلسله تانگ چین ساخته شد.

همچنین در محله چینی‌ها، رستوران‌های سنتی بسیاری وجود دارد که غذاهای اصیل سرو می‌کند. نکته اصلی در این محله، هنر خیابانی است. نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و نقاشی‌های معروفی مانند کاتاکا و قهرمان طبقه کارگر در آنجا وجود دارد.

پولائو اوبین (جزیره گرانیت)؛ یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه؟

سنگاپور به چی معروفه؟

جزیره گرانیت که برای مردم محلی به نام Pulau Ubin شناخته می‌شود، جزیره‌ای آرام در شمال شرق سنگاپور و یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است که احتمالاً مشهورترین جزیره بعد از سنتوزا به‌شمار می‌رود. اگر به‌دنبال یک استراحت آرام هستید، این مکان برای شما عالی است. درحالی که جاهای معروف سنگاپور شامل زندگی شبانه پر جنب‌وجوش، جمعیت زیاد و سواحل شلوغ است، ممکن است دلتان بخواهد مقصدی آرام‌تر را انتخاب کنید؛ به‌عنوان مثال، تالاب‌های چک جاوا در انتهای جنوب شرقی جزیره پولائو، شامل یک تالاب و یک جنگل است که چشم‌انداز زیبایی دارد. همچنین در این جزیره می‌توانید در امتداد آب‌ها قدم بزنید و در طبیعت غوطه‌ور شوید.

جاده اورچاد

Orchard Road  یک بلوار لوکس و مملو از فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های مشهور بین‌المللی است. این نام به‌خاطر باغ‌هایی است که در اوایل دهه 1830 در آنجا رشد کرده و فروخته می‌شد. از آن زمان، بیش از 5000 فروشگاه لوکس و همچنین انواع رستوران و کافه در جاده ایجاد شده است.

اگر به‌دنبال تجربه‌ای فوق‌العاده هستید، پیشنهاد ما به شما مراکز خریدی مانند ION Orchard، مرکز خرید Paragon و Palais Renaissance دارای بوتیک‌های شیک، اسپاهای مجلل و حتی سالن‌های آرایشی است که همه در یک مکان قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های شناخته‌شده می‌توان به خانه SHAW  اشاره کرد که دارای سینمای بزرگ با جدیدترین فیلم‌های پرفروش است. پس از یک روز طولانی و خرید، می‌توانید از میان غذاهای مختلف ارائه‌شده در خیابان Orchard یکی را انتخاب کنید. این غذاهای سنتی که یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است، از غذاهای بین‌المللی و کافه‌های مدرن متفاوت است.

سنگاپور به چی معروفه؟ به مناظر زیبای اسکله کلارک 

سنگاپور به چی معروفه؟ به مناظر زیبای اسکله کلارک 

اسکله کلارک در امتداد یکی از زیباترین مناظر طبیعی که سنگاپور به آن شهرت دارد، یعنی  رودخانه سنگاپور واقع شده و این خود یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. در آنجا می‌توانید در رودخانه قایق‌سواری کنید یا به سادگی در کنارش قدم بزنید و در محیط پر جنب‌وجوشی که دارد، غرق شوید.

در اسکله، موزه تمدن‌های آسیایی قرار دارد. این مجموعه از 13 گالری با موضوعاتی مانند دین، منسوجات و تجارت تشکیل شده است. همچنین موزه پراناکان نیز در آنجا وجود دارد که بیش از 77000 اثر را در خود جای داده است. این منطقه همچنین یک منطقه بسیار محبوب برای زندگی شبانه به‌شمار می‌رود.

بناها و معماری سنگاپور

سنگاپور به جی معروفه؟ به پارک جذاب مرلیون

یکی از شناخته‌شده‌ترین دلایل سنگاپور به چی معروفه، پارک مرلیون است که در One Fullerton  واقع شده و در فاصله چند قدمی منطقه تجاری مرکزی قرار دارد. پارک مرلیون به لطف یک چیز منحصر‌به‌فرد،ی مقصد محبوب است و آن چیزی نیست جز یک مجسمه. این مجسمه به شکل جانوری افسانه‌ای با سر شیر و بدن ماهی است. علاوه بر این، آب از دهانش خارج می شود و به خلیج مارینا می‌ریزد. مرلیون نماد سنگاپور است. 

این پارک از طریق یک ساختار متمایز به نام پل هلیکس به باغ و خلیج متصل می‌شود. هدف از معماری‌اش این بود که شبیه یک رشته DNA باشد که شکل مارپیچ دوگانه دارد.

باغ‌وحش سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور یک پارک بزرگ و پناهگاه حیات‌وحش برای حیوانات نجا‌ت‌یافته است. این باغ یک جاذبه شناخته‌شده است که سنگاپور به‌دلیل مفهوم باز آن مشهور است. این بدان معنا است که حیوانات آزادند در محوطه‌های وسیع خود پرسه بزنند و تا حد امکان از محیط طبیعی تقلید کنند. همین باعث می‌شود که باغ وحش در لیست دلایل سنگاپور به چی معروفه قرار بگیرد.

کودکان به‌خصوص باغ وحش را دوست دارند؛ زیرا فعالیت‌های مختلفی برای شرکت در آن برایشان وجود دارد؛ به عنوان مثال، در آنجا می‌توانند به حیوانات زیادی مانند فیل‌ها، گورخرها و لاک‌پشت‌ها غذا بدهند. می‌توانید یک روز خانوادگی سرگرم‌کننده را در باغ‌وحش سنگاپور تجربه کنید. این باغ‌وحش همچنین یک سافاری شبانه دارد که در آن می‌توانید تمام حیوانات شب‌زی را ببینید.

باغ‌های گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی در سال 1859 تأسیس شد و یکی از بهترین مکان‌های تاریخی حفظ‌شده در کشور و یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. یک واقعیت جالب درباره باغ این است که تنها باغ گرمسیری است که در میراث جهانی یونسکو تحسین شده است. باغ گیاه‌‌شناسی در منطقه تانگلین واقع شده است.

باغ ارکیده بدون شک بهترین جاذبه آنجا است که دارای بیش از 1000 گونه ارکیده و همچنین هیبریدهای اضافی است. در داخل این باغ، یک سردخانه نیز وجود دارد که در آن ارکیده‌هایی که فقط در جنگل‌های بارانی استوایی یافت می‌شود، رشد می‌کند. سرزمین‌های بایر کپل دیسکاوری نیز ارزش بازدید دارد که دارای سیارات آب شیرین است.

مارینا بی سندز

مارینا بی سندز

مارینا بی سندز یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های کشور و از دلایل سنگاپور به چی معروفه است که به‌طور متمایز خودنمایی می‌کند. این بنا از سه سازه تشکیل شده است که بر فراز خط افق قرار دارد و بیش از 55 طبقه ارتفاع دارد.

در بالای ساختمان، عرشه رصد اسکای پارک وجود دارد که در آنجا منظره‌ای پانوراما از محیط اطراف را مشاهده می‌کنید. علاوه بر این، یک استخر بی‌نهایت در آن وجود دارد که با استخر معمولی تفاوت دارد؛ جراکه به نظر می‌رسد که بدون لبه است. در نهایت، موزه ArtScience در اطراف این منطقه، نمایشگاه‌های همه‌جانبه و همچنین تجربیات واقعیت مجازی و سایر شیوه‌های مدرن را برگزار می‌کند.

سنگاپور به چی معروفه؟ به باغ‌های کنار خلیج

Gardens by the Bay  یکی از بزرگ‌ترین پارک‌هایی است که سنگاپور به آن شهرت دارد و بیش از 100 هکتار وسعت دارد. این باغ از سه باغ اصلی تشکیل شده است؛ خلیج شرقی، خلیج جنوبی و خلیج مرکزی. جنگل ابر، یک آبشار سرپوشیده در آنجا است که ارزش دیدن دارد. این مکان مارپیچ‌مانند در اطراف یک کوه که محل زندگی چندین گونه گیاهی عجیب‌وغریب است قرار دارد و توسط یک گنبد محصور شده است. در مرکز جنوبی باغ خلیج، کنسرواتوارهای سرد قرار دارد. این دو، گلخانه‌ای بزرگ است که گیاهان را از هر دو آب‌وهوای مدیترانه‌ای و گرمسیری در خود پرورش می‌دهد. نمادین‌ترین جاذبه در آنجا، Supertree Grove است که چشم‌اندازهای بی‌نظیری از باغ ارائه می‌دهد. معمولاً هر شب یک نمایش نور و موسیقی مسحورکننده در باغ‌ها به نمایش درمی‌آید.

سنگاپور به چی معروفه؟ یونیورسال استودیو و آکواریوم دریا

سنگاپور به چی معروفه؟ یونیورسال استودیو و آکواریوم دریا

استودیو یونیورسال در سنتوزا تنها پارک موضوعی و بسیار جذاب در کل آسیای جنوب شرقی است. دارای 28 بازی است که در نیویورک، هالیوود، شهر علمی تخیلی، مصر باستان، دنیای گمشده و دوردست دسته‌بندی می‌شود. هر بخش دارای سواری‌ها، شخصیت‌ها و نمایش‌های مخصوص به خود است. این پارک یکی از سرزنده‌ترین دلایل سنگاپور به چی معروفه است.

آکواریوم S.E.A، خانه حیواناتی با بیش از 1000 گونه است و هدفش این است که کودکان از انواع ماهی‌های جالب در آنجا لذت ببرند و در عین حال به آن‌ها درمورد زیستگاه و نحوه حفظ حیوانات آموزش دهند. نمونه‌های جذاب آکواریوم عبارت‌اند از: از ژله‌های دریایی تخم‌مرغ سرخ‌شده، کوسه ببرهای شنی و خارپشت‌های دریایی.

موزه هنر و علم

در سمت راست مارینا بی سندز، موزه هنر و علم قرار دارد که از 21 گالری با نمایشگاه‌ها و اهداف مختلف تشکیل شده است. آنجا یک موزه نسبتاً جدید است که در سال 2011 ساخته شد و با ساختار متمایز و مدرنی که دارد، که گفته می‌‌شود شبیه به یک گل نیلوفر 60 متری است. علاوه بر آثار لئوناردو داوینچی و ونسان ون گوگ، نمایش‌های علمی نیز در آنجا وجود دارد که به طیفی از موضوعات می‌پردازد. این موضوعات شامل دیرینه شناسی، کیهان شناسی و آینده است.

هیجان‌انگیزترین عنصر در این موزه، سینمای واقعیت مجازی است که تجربه‌ای شبیه‌سازی شده است و در آن می‌توانید خود را در دوره‌ای متفاوت غرق کنید. موزه علم و هنر در فهرست دلایل سنگاپور به چی معروفه، قرار دارد.

فورت سیلوسو

فورت سیلوسو

فورت سیلوسو یک توپخانه تاریخی است که در سال 1874 ساخته شد و یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. این مکان، زمانی قلعه‌ای بود که برای محافظت از بندر کپل استفاده می‌شد و اکنون به موزه‌ای تبدیل شده است که یادگاری‌های جنگ جهانی دوم را در خود جای داده.

این موزه نظامی ساحلی، دارای تونل‌ها و سنگرهای دفاعی است که قبلاً در نبردها استفاده می‌شد. تندیس‌هایی از سربازان شریف نیز در آنجا وجود دارد. علاوه بر این، مسیرهایی مشخص‌شده، شما را به مناطق خاصی از قلعه هدایت می‌کند. تابلوهای اطلاعاتی‌ای در توپخانه نصب شده که برای کسانی که به تاریخچه قلعه علاقه‌مند هستند، مفید است.

سنگاپور به چی معروفه؟ به غذاهای خوشمزه

خرچنگ فلفلی

اگر بخواهیم بگوییم سنگاپور به چه غذاهایی معروفه، باید بگوییم که یکی از آن‌ها خرچنگ چیلی است. به دلیل موقعیت مکانی سنگاپور در اطراف سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، تهیه غذاهای دریایی در این کشور چندان سخت نیست. در نتیجه، بسیاری از دستورالعمل‌های منحصربه‌فرد در کشور ایجاد شده است؛ به عنوان مثال، خرچنگ چیلی که از دهه 1960 وجود داشته.

دستور غذایی‌اش به این صورت است که خرچنگ ها را تمیز کرده و برش می‌دهیم، سپس به همراه رب میگو و فلفل قرمز به ماهیتابه اضافه می‌کنیم. آب مرغ نیز اضافه می‌کنیم و ظرف در کنار نان‌های  کُرکی قرار می‌دهیم.

کاری سر ماهی

کاری سر ماهی

سنگاپور به چی معروفه؟ به‌خاطر کاری سر ماهی معروف است. این غذا تند و خوش‌طعم است که مشخصه تمام دستور‌العمل‌های آسیای جنوب شرقی است. اغلب ماهی منتخب، ماهی قرمز است. با سبزیجاتی مانند بامیه و بادمجان و میوه‌هایی مانند تمر هندی تمیز و پخته می‌شود. فلفل دلمه‌ای هم در آن استفاده می‌شود. بسیاری از ادویه‌ها مانند علف لیمو، زردچوبه، زیره و گشنیز در آن استفاده می‌شود که در مجموع به طعم متمایز این کاری می‌افزاید. به‌طور کلی، این یک غذای اصلی سالم است که موردعلاقه خانواده‌های سنگاپوری است.

سوپ خرچنگ Bee Hoon

همانطور که قبلا گفتیم، سنگاپور به‌خاطر خرچنگ چیلی‌اش مشهور است. این سوپ که به نام ورمیشل برنج شناخته می‌شود، رشته فرنگی مقویی است که با خرچنگ سرو می‌شود.

خرچنگ و رشته‌فرنگی در آبگوشت‌شیری متشکل از شیر تبخیرشده می‌پزند که طعم معطر و شیرینی به آن می‌دهد. از طرفی می‌توان آن را بدون سوپ نیز برای ناهار سبک‌تر سرو کرد.

سنگاپور به چی معروفه؟ به پلو مرغ

پلو مرغ یک دستور پخت سنتی هاینانی است که توسط بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی پذیرفته شده و از از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. سنگاپور به‌خاطر استقبال از فرهنگ‌ها شهرت دارد؛ به همین دلیل جای تعجب نیست که این غذا، یک غذای ملی درنظر گرفته شود.

دستور پختش به این شیوه است که یک مرغ کامل، آب‌پز شده و برش داده می‌شود و درنتیجه روی برنج سفید آب‌پز قرار می‌گیرد. این غذا به خودی خود می‌تواند خشک باشد. بنابراین، مجموعه‌ای از دیپ‌ها و سس‌ها در کنارش ارائه می‌شود که شامل یک چیلی تند و سیر یا سس سویا تند است.

سوپ رشته‌فرنگی لاکسا

سوپ رشته‌فرنگی لاکسا

سوپ رشته لاکسا نوعی غذای تند است که برخلاف ورمیشل با رشته فرنگی برنج درست می‌شود. در حالی که رشته فرنگی ورمیشل از ذرت ساخته می‌شود و نازک‌تر است، رشته فرنگی برنج غلیظ‌تر و دلچسب‌تر است. رشته فرنگی برنج معمولاً با گوشت‌هایی مانند مرغ یا غذاهای دریایی مانند میگو پر می‌شود. آن‌ را می‌توان به‌عنوان یک غذای خشک مصرف کرد.

از طرف دیگر، افزودن شیر نارگیل به غذا، قوامی مانند سوپ می‌دهد. سوپ رشته‌فرنگی یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین غذاهای معروف سنگاپور است.

سنگاپور به چی معروفه؟ به چندول

سنگاپور به‌خاطر غذاهای اصلی لذیذش معروف است، اما دسرهایش اغلب دست کم گرفته می‌شود.

چندول یک دسر شیرین و چندلایه است که از سه ماده اصلی تشکیل شده است؛ ژله پاندان سبز، شیر نارگیل و شربت شکر. لوبیا قرمز شیرین‌شده را نیز می ‌وان اضافه کرد، یا حتی لوبیا چشم‌بلبلی را به‌عنوان یک جایگزین خوش طعم در آن به کار برد.

این دسر به صورت سرد سرو می‌شود که در فصل تابستان در آب‌وهوای گرم، بسیار می‌چسبد. به دلیل شیرینی‌اش فقط به وعده‌های کوچک از آن نیاز دارید. چندول در فهذست دلایل سنگاپور به چی معروفه قرار می‌گیرد.

سنگاپور به جی معروفه؟ به دایناسور میلو

سنگاپور به جی معروفه؟ به دایناسور میلو

اگرچه این نوشیدنی، اصیل به نظر نمی‌رسد، اما یکی از نوشیدنی‌های سرگرم‌کننده‌ای است که سنگاپور به آن شهرت دارد.Milo  یک پودر مالت شکلاتی است که در استرالیا اختراع شده است. از این رو دایناسور میلو نسخ‌ ای از این اختراع است. در سنگاپور، پودر شکلات را با شیر مخلوط کرده و سپس روی یخ می‌ریزند. روی این نوشیدنی، پودر میلو حل‌نشده و تکه‌های شکلات اضافه می‌شود. بچه ها به‌خصوص این نوشیدنی را دوست دارند؛ زیرا راه ایده‌آلی برای خنک شدن در گرما و یکی از دلایل سنگاپور به چی معروفه است.

افراد مشهور سنگاپور

لی کوآن یو

لی کوآن یو یک سیاستمدار بانفوذ بود که از سال 1959 به مدت سه دهه به‌عنوان نخست‌وزیر خدمت کرد. بسیاری از افراد مشهور سنگاپور به لطف کمک‌های قابل‌توجه‌شان به دولت، به‌عنوان مثال در استقلال سنگاپور، شناخته‌شده هستند.

لی کوآن یو به‌عنوان پدر بنیانگذار سنگاپور در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا او دو بار در تبدیل سنگاپور به یک کشور مستقل نقش داشته است. بریتانیا بیش از یک قرن بر سنگاپور حکمرانی کرد، اما در سال 1963 به پایان رسید. پس از آن، سنگاپور و مالزی به مدت دو سال با هم ادغام شدند تا اینکه شورش، دولت را مجبور به تجدید نظر کرد. به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، اختلاف‌نظر در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و سیاسی، سنگاپور سرانجام در سال 1965 مستقل شد. لی کوآن یو نه‌تنها در سنگاپور، بلکه در سطح بین‌المللی، چهره‌ای قابل احترام و از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. بسیاری رشد و توسعه سریع سنگاپور را مدیون رهبری او می‌دانند.

سنگاپور له چی معروفه؟ به جوزف اسکولنیگ

سنگاپور له چی معروفه؟ به جوزف اسکولنیگ

جوزف اسکولینگ یکی از شناخته‌شد‌ه‌ترین شناگران سنگاپوری و از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. او به‌دلیل کسب اولین مدال طلای المپیک سنگاپور در سال 2016، بخش 100 متر پروانه شناخته شده است. این یک رکورد جدید المپیک بود که مایکل فلپس را شکست داد و باعث شد که او به‌دلیل سرعت و استقامتش به «ماهی پرنده سنگاپور» لقب بگیرد. اگرچه عمدتاً به‌خاطر حرکت پروانه‌اش شناخته می‌شود، اما  او همچنین در رله‌های آزاد و مختلط نیز شنا می‌کند.

جی جی لین

جی جی لین، خواننده و ترانه‌سرای اهل سنگاپور است. او از سال 2003 که برنده جایزه بهترین هنرمند جدید در جوایز هیت سنگاپور شد، بر صنعت موسیقی تسلط داشت. دیسکوگرافی لین، همه‌کاره است؛ چراکه او به زبان‌های زیادی صحبت می‌کند. لین عمدتاً به زبان ماندارین آواز می‌خواند، اما به انگلیسی، مالایی، هوکین و کانتونی نیز صحبت می‌کند. جی جی لین علاوه بر خوانندگی، در فیلم ‌ای زیادی بازی کرده است که یکی از آن‌ها فیلم 2016 راز است. این خواننده توانا در فهرست دلایل سنگاپور به چی معروفه، قرار می‌گیرد.

کلام پایانی

سنگاپور به‌عنوان یک شهر مدرن و کلان شهری، از روزهای روستایی خود راه طولانی را پیموده تا به اینجا رسیده است. سنگاپور با وجود اینکه کشوری نسبتا جوان و کوچک است، چیزهای زیادی در خود دارد که از دلایل سنگاپور به چی معروفه است. این دلایل عمدتا به‌خاطر جامعه چند فرهنگی آن است که ترکیبی از سنت‌های مهاجران مختلف در گذشته را نشان می‌دهد. این کشور امروزه با قدرت اقتصادی، اقتصاد پایدار و آموزش با کیفیت بالا، به جذب مهاجران و استعدادهای بین‌المللی ادامه می‌دهد. بنابراین، ترکیبی منحصربه‌ فرد از تأثیرات گذشته سنتی و جهانی شدن مدرن را در آنجا خواهید یافت. مطمئناً در سفر خود به شهر شیرها، چیزهای جالب دیگری را که سنگاپور به آن مشهور است، کشف خواهید کرد.

نظرات کاربران