غذاهای سنتی سنگاپور که اسمشان را نشنیده اید!

غذاهای سنتی سنگاپور یک دیگ پر از طعم‌های قومیت‌های مختلف و بازتابی از چند فرهنگی بودن سنگاپوری‌ها است. مهم نیست در کجای شهر باشید، وقتی صحبت از غذا به میان می‌آید، انتخاب‌های زیادی پیش رویتان وجود دارد؛ از غذاهای سنتی دستفروشی تا رستوران‌ها که غذاهای اصیل و لذیذ سنگاپور را سرو می‌کنند.

رزرو تور اروپا

در این مقاله شما را همراه با خود به یک سفر آشپزی در دنیای غذاهای سنتی سنگاپور می‌بریم. برای کسانی که نمی‌دانند در سنگاپور چه بخورند، در اینجا برخی از بهترین غذاهای سنگاپور و بهترین مکان‌ها برای خوردن غذا را برایتان آورده‌ایم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین غذاهای سنتی سنگاپور

غذاهای سنتی سنگاپور

سنگاپور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود در چهارراه فرهنگی آسیا قرار دارد. جمعیت سنگاپور عمدتاً از نژادهای چینی، مالایی و هندی تشکیل شد‌ است. در دهه 1800 افرادی از کشورهای همسایه مانند چین، مالزی و هند آمدند و فرهنگ‌های آشپزی خود را به سنگاپور آوردند. در نتیجه، غذاهای سنتی سنگاپور ترکیبی زیبا از تأثیرات غذاهای مالایی، چینی و هندی است. برخی از غذاها نیز با یکدیگر ادغام شده‌است؛ مانند غذای Peranakan/Nyonya که از ازدواج غذاهای چینی و مالایی به دست آمده‌است!

سنگاپور شباهت‌های زیادی با مالزی دارد؛ بنابراین غذاهایش مشابه مالزی است. مالزی و سنگاپور همیشه دعوا داشتند که کدام غذاها منحصراً مال کدام یک است، اما بحث کردن بی‌فایده است. چیزی که اهمیت دارد، خوردن غذاهای خوشمزه در این شهر است.

پاسپورت دومینیکا

غذای سنتی سنگاپور را در کجا بخوریم؟

بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در سنگاپور، فودکورت‌های فضای باز است؛ آن‌ها غذاهای سنتی خیابانی سنگاپور را سرو می‌کنند و هر غرفه در یک غذا تخصص دارد.

مراکز هاوکر، جایی است که ارزان‌ترین و بهترین غذا را در سنگاپور ارائه می‌دهد. اگر به آنجا بروید می‌توانید طعم لذیذ غذاهای سنتی سنگاپور را بچشید. قیمت‌هایشان نیز مقرون‌به‌صرفه است؛ یک بشقاب رشته فرنگی حدود 3 دلار سنگاپور (یا 2 دلار آمریکا) قیمت دارد و یک وعده غذای دریایی کامل به ازای هر نفر، کم‌تر از 30 دلار سنگاپور (21 دلار آمریکا) می‌شود.

البته این مراکز دستفروشی را می‌توانید در هر محله و منطقه مسکونی پیدا کنید. آن‌ها تمیز و منظم هستند؛ چراکه فروشندگانشان باید طبق قانون به برخی از سطوح بهداشتی پایبند باشند. اگر با بچه به سنگاپور سفر می‌کنید، نگران بهداشت مواد غذایی نباشید. 

بهترین غذاهای سنتی سنگاپور

بهترین غذاهای سنتی سنگاپور

1. نان تست کایا و تخم‌مرغ آب‌پز

سنتی‌ترین غذای صبحانه سنگاپوری، نان تست کایا و تخم‌مرغ آب‌پز است که با قهوه یا چای سرو می‌شود. تقریباً در هر مرکز فروش و فود کورت (معمولاً در دکه‌های نوشیدنی) آن را خواهیدیافت. این یک غذای سنتی در سنگاپور است؛ به‌خصوص اگر اهل صبحانه باشید بهتان می‌چسبد.

اساساً این نان سفید را کمی برشته می‌کنند و رویش کرمی به نام کایا که کرم خامه‌ای شیرین و تهیه‌شده از شیر نارگیل است می‌مالند. این نان تست را با تخم‌مرغ آب‌پز سرو می‌کنند. بیشتر دستفرو‌‌ش‌ها از تخم‌مرغ‌های بزرگ استفاده می‌کنند و آن را با سس سویا و فلفل سرو می‌کنند.

2. چوی کوئی

چوی کوئی یکی از غذاهای سنتی سنگاپور است که برای صبحانه سرو می‌شود. این غذای سنتی از کیک برنجی بخارپز شده با آرد سفید تشکیل شد‌ه‌است که روی آن ترشی سرخ‌شده قرار می‌گیرد. این خوراکی همراه با فلفل قرمز سامبال سرو می‌شود. البته برای بسیاری چوی کوئی برای یک وعده صبحانه خیلی چرب به نظر می‌رسد. 

3. روتی چانای؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

غذاهای سنتی سنگاپور

روتی پانای از بیرون ترد و داخلش نرم است و  یکی از بهترین غذاهای سنتی سنگاپور برای صبحانه و شام به‌شمار می‌رود. روتی به معنای «نان» و چانای در هندی به معنای «تخت» است. روتی چانای یک نان مسطح هندی جنوبی است که از سرخ کردن خمیر با روغن (کره شفاف هندی) تهیه می‌شود. معمولاً هم با کاری ماهی یا گوشت گوسفند سرو می‌شود. درحالی که نسخه‌های کلاسیک آن با کاری سرو می‌شود، تنوع‌های مدرن زیادی به آن اضافه شده که با پنیر، شکلات و بستنی سرو می‌شود.

4. کیک هویج سرخ‌شده

نسخه سنگاپوری کیک هویج هیچ شباهتی به همتایان انگلیسی یا آمریکایی‌اش ندارد. کیک هویج سنگاپور که به نام چای‌تو‌کوی نیز شناخته می‌شود، یک غذای سرخ‌شده نمکی است که از کیک تربچه بخارپز تهیه می‌شود. آن را تا حد کمال به‌صورت ترد سرخ می‌کنند و بعد رویش پیاز می‌پاشند.

دو نسخه برای این غذای سنتی سنگاپور وجود دارد؛ کیک هویج سیاه و سفید. کیک هویج سیاه، شیرین‌تر است و با سس شیرین سیاه درست می‌شود، درحالی که نوع سفید آن ترد و روغنی است. این غذای اصیل سنگاپور به‌قدری محبوب شده‌است که نه‌تنها برای صبحانه، بلکه در طول روز نیز مصرف می‌شود.

غذاهای سنتی نودلی سنگاپور

غذاهای سنتی نودلی سنگاپور

5. Bak Chor Mee

منشأ این غذا را می‌توان در مهاجرانی از استان Teochew در چین جست‌وجو کرد. Bak chor mee  با این که از چین آمده، اما از غذاهای سنتی سنگاپوری منحصربه‌فرد است.

در هاکین، Bak chor mee به معنای رشته‌فرنگی چرخ‌کرده است. این یک غذای ساده از آب گوشت خوک چرخ‌شده‌است که با می‌‌وک (نودل تخم‌مرغ پهن) یا می‌کیا (نودل تخم مرغ نازک) سرو می‌شود. نسخه خشک این غذا این روزها محبوب‌تر است. نودل‌های پخته شده را در سرکه، گوشت خوک و فلفل ریخته، سپس با گوشت چرخ‌کرده، قارچ چینی و کوفته مخلوط می‌کنند.

6. لاکسا؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

لاکسا که در سراسر آسیای جنوب شرقی مشهور است، یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی سنگاپور به‌شمار می‌رود. این غذا یک سوپ نودل تند با آبگوشت کاری و شیر نارگیل است. این غذای راحت، مناسب برای روزهای بارانی است. هم شکم شما را پر می‌کند و هم ذائقه شما را قلقلک می‌دهد.

انواع مختلفی از لاکسا در سنگاپور وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه لاکسا کاتونگ خانگی مشهور نیست. این غذای سنتی سنگاپور از اهالی پراناکایی که در منطقه کاتونگ زندگی می‌کنند، الهام گرفته شده‌است.

Katong laksa یک سوپ تند به رنگ غروب آفتابی شعله‌ور است که با شیر نارگیل و میگوی خشک، مزه‌دار شده و روی آن صدف، میگو و کیک ماهی قرار می‌دهند. ویژگی بارز آن رشته‌فرنگی است؛ ورمیشلی ضخیم که به قطعات کوتاه بریده شده‌است و می‌توان به‌راحتی با قاشق آن را در هم ریخت.

7. Fried Kway Teow

غذاهای سنتی سنگاپور

این غذای نودلی که در سنگاپور به‌عنوان char kway teow شناخته می‌شود، برای دهه‌ها یکی از غذاهای اصلی دستفروشان سنگاپوری بوده‌است.

این غذای سنتی سنگاپور در اصل نودل برنج پهن است که با تخم مرغ، صدف، لپ چئونگ (سوسیس چینی)، جوانه لوبیا و پیازچه چینی سرخ شد‌ است. گناه‌آلودترین قسمت این غذا پختن آن در گوشت خوک است که به آن عطر و بافت می‌دهد. در اواخر دهه 1950، این غذا به جای اجاق گاز روی هیزم تهیه می‌شد.

8. هاکین می

هاکین‌ می که اصالتاً از استان فوجیان چین است، در طول سال‌ها به آرامی تکامل یافته و تبدیل به یک بشقاب غذایی  منحصر‌به‌فرد در سنگاپور شده‌است.

هاکین ‌می درحال حاضر یکی از بهترین غذاهای دستفروشی در سنگاپور است و تقریباً در همه مراکز غذایی یافت می‌شود. این غذا اساساً مخلوطی از رشته‌فرنگی برنج و نودل تخم‌مرغ زرد است که در غذاهای دریایی و تکه‌هایی از گوشت خوک سرخ شده‌است.

اگر قصد سفر به مالزی را دارید، متوجه خواهید شد که Hokkien Mee در مالزی با این غذای سنتی سنگاپور بسیار متفاوت است. هاکین می مالزیایی در یک سس سیاه شیرین طبخ می‌شود و نودل‌هایش چرب و غلیظ است.

9. ونتون می؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

ونتون می؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

نودل ونتون که در اصل اهل کانتون (گوانگژو) در چین است، یک غذای نودل کانتونی است که در بسیاری از مناطق آسیا رایج است. رشته‌فرنگی ونتون در اصل نودل‌های تخم‌مرغی فنری‌شکل است که در یک سس مرزه سیاه آغشته شده و با چاشنی سیو (گوشت کباب خوک)، سبزیجات برگ‌دار و واتون (کوفته چینی) سرو می‌شود.

انواع مختلفی از نودل ونتون وجود دارد؛ از سبک پونتیایی مالزیایی تا نسخه هنگ‌کنگ و سبک تایلندی. سنگاپور با افزودن فلفل سبز (و گاهی اوقات سس فلفل قرمز روشن) برای تهیه این غذای سنتی سنگاپور، تغییر را در آن ایجاد کرده‌است.

10. رشته میگو

رشته فرنگی میگوی ساده که در هوکین به نام “hae mee” نیز شناخته می‌شود، یک غذای نودلی خوش‌طعم و یکی از غذاهای سنتی سنگاپور است. میگوهای غول‌پیکر با رشته‌فرنگی برنجی در آب‌گوشت خوش‌طعم سرو می‌شود.

سوپ آب‌گوشت باید ساعت‌ها با ترکیبی از استخوان خوک، سر میگو و هزاران چاشنی پخته شود. یک آب‌گوشت خوب باید مملو از غذاهای دریایی و کمی شیرین باشد.

11. یونگ تاو فو

غذاهای سنتی سنگاپور

غذای یونگ تاو، غذایی است که راحت طبخ می‌شود. غذای یونگ تاو در واقع بیش‌تر یک غذای توفو است تا یک غذای نودل. ماده اصلی توفو، مخلوط گوشت چرخ‌کرده یا خمیر ماهی است. تنوع این غذا شامل سبزیجات و قارچ‌های پرشده با گوشت چرخ‌کرده یا سوریمی است. با این حال در سنگاپور، یونگ تاو فو را می‌توان با نودل برنج، سوپ یا با سس شیرین قرمز سفارش داد.

12. Beef Hor Fun؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

این غذای لذیذ که یکی از غذاهای سنتی سنگاپور است، رشته‌فرنگی برنجی است که با تکه‌های گوشت گاو نرم پخته‌ شده‌ و در یک سس سیاه غلیظ و خوش‌طعم آغشته می‌شود. سس این غذا از لوبیای سیاه، سس صدف، فلفل قرمز و گیاهان چینی درست می‌شود. بعد از خوردن غذا به‌راحتی متوجه می‌شوید که موادش بعد از ساعت‌ها پختن با استفاده از بهترین قسمت‌های گاو تهیه شده‌است.

غذاهای سنتی برنجی سنگاپور

غذاهای سنتی برنجی سنگاپور

13. برنج مرغ

برنج مرغ یکی از غذاهای سنتی سنگاپور است که در مراکز دست‌فروشی سراسر کشور منظره‌ای رایج است. برنج مرغ یک غذای ساده از مرغ آب‌پزشده‌است که روی بستری از برنج معطر پخته شده و سرو می‌شود. این غذا را با رب زنجبیل و فلفل مخصوص می‌خورند.

این غذای سنتی از جزیره هاینان در سواحل جنوبی چین سرچشمه گرفته است. امروزه هنوز هم به روش هاینانی پخته می‌شود، با بلانچ کردن مرغ در آب جوش تا زمانی که کاملا پخته شود. در یک چرخش محلی، مرغ را نیز می‌توان برای داشتن طعمی متفاوت در سس سویا تفت داد یا سرخ کرد. 

14. برنج اردک سرخ‌شده

این غذا یکی دیگر از غذاهای سنتی سنگاپور است که محبوبیت بیشتری در بین مردم محلی دارد تا خارجی‌ها. همان‌طور که از نامش پیدا است، این غذا از گوشت اردک نازک برش‌ داده‌شده روی یک بستر برنج قهوه‌ای و آغشته به سس غلیظ گیاهی سرو می‌شود.

چیزی که این غذا را خاص می‌کند، طعم منحصر‌به‌فرد سنگاپوری انیسون ستاره‌ای، گالنگال و سس سویا است که اردک در آن پخته می‌شود. در نتیجه، سس پخته‌شده طعم گیاهی لطیفی پیدا می‌کند. این غذا را با مقداری بادام‌زمینی بخارپز، توفو و تخم‌مرغ آب‌پز (به اضافه یک سس فلفلی خانگی ایکان بیلیس) ترکیب کنید و از نتیجه لذت ببرید.

15. ناسی لمک؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

غذاهای سنتی سنگاپور

ناسی لمک یک غذای مالایی است که حاوی عطرهای غنی از شیر نارگیل و برگ پاندان است. معمولا با ایکان بیلیس (آنچوی)، اوتا (رب ماهی کبابی)، بادام‌زمینی بوداده، تخم‌مرغ سرخ‌شده و برش‌های خیار همراه است.

سنگاپوری ها با افزودن مخلفات بیشتر به ناسی لمک، رنگ محلی به آن بخشیده‌اند. شما می‌توانید هر چیزی از طبل مرغ سرخ‌شده ترد گرفته تا گوشت و مجموعه‌ای از سبزیجات را با ناسی لمک خود ترکیب کنید. فقط مواد تشکیل‌دهنده نیست که یک ناسی لمک خوب می‌سازد، بلکه برگ‌های پاندان و شیر نارگیل نیز نقش مهمی در تقویت عطر و غنای برنج ایفا می‌کند. درنهایت نیز این غذای سنتی سنگاپوری با سس تند سامبال چیلی تکمیل می‌شود که نمی‌توانید از دستش دهید!

16. ناسی بریانی

ناسی بریانی که در سنگاپور بسیار محبوب است، یک غذای برنجی سنتی مسلمان-هندی است که با گوشت، سبزیجات و سس یا کاری طبخ می‌شود. برنج دانه‌بلند باسماتی را با سیر، ماست، ادویه‌های معطر، پیاز و گاهی با قیمه یا کره می‌پزند.

کلمه بریانی از کلمه فارسی بریان گرفته شده‌است که به معنی سرخ کردن قبل از پختن است. برای امتحان کردن بهترین ناسی بریانی که یکی از غذاهای سنتی سنگاپور است، به هند کوچک سنگاپور بروید.

غذاهای دریایی سنگاپور

غذاهای دریایی سنگاپور

17. خرچنگ فلفلی

یکی دیگر از غذاهای سنتی سنگاپور، خرچنگ فلفلی است که بسیار تند است. رستوران‌های غذاهای دریایی معمولاً از خرچنگ‌های سریلانکایی تازه برای این غذا استفاده می‌کنند. خرچنگ‌ها را به رنگ قرمز روشن می‌پزند و سپس رویش از فلفل دلمه‌ای تند استفاده می‌کنند. معمولاً با man tou (نان‌های سرخ‌شده) سرو می‌شود.

خرچنگ فلفلی یکی از غذاهای معروف سنگاپور است. البته ارزان نیست، اما چیزی است که سنگاپوری‌ها در جشن‌ها یا مناسبت‌های خاص مانند سال نو چینی می‌خورند. اگر طرفدار غذاهای تند نیستید، گزینه‌های دیگری مانند خرچنگ در خامه تخم‌مرغ نمکی یا سوپ ورمیشل خرچنگ را می‌توانید امتحان کنید.

18. سامبال Stingray؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

ماهی سامبال که معمولاً در بیشتر مراکز فروشگاهی سنگاپور یافت می‌شود، غذای محبوبی است که در غرفه‌های tze char سرو می‌شود. Tze charنوعی غرفه غذا است که طیف گسترده‌ای از غذاهای چینی از مرغ کونگپائو تا کاری سر ماهی را ارائه می‌دهد.

این غذا همیشه با چینچالوک (سس صورتی تیره با میگوهای تخمیر شده، پیاز و آب لیموترش سرو می‌شود. برخی از شما ممکن است ایده خوردن ماهی خاردار را وحشتناک بدانید. اما باید بدانید که این حیوان دریایی در سایر نقاط جهان، کمیاب است، اما در سنگاپور در مزارع پرورش داده می‎شود و در فهرست غذاهای سنتی سنگاپور قرار می‌گیرد.

19. Sambal Lala

غذاهای سنتی سنگاپور

Sambal Lala (صدف‌ها) که معمولاً در مراکز دستفروشی یافت می‌شود، یک غذای تند است که با فلفل، ادویه‌جات، ترشی‌جات و خمیر تند میگو پخته می‌شود. این غذا را در غرفه‌‌ای از غذاهای دریایی پیدا می‌کنید که خرچنگ فلفلی را نیز می‌فروشد. چاشنی محبوب این غذا که یکی از غذاهای سنتی سنگاپور و مالزی به‌شمار می‌رود، سامبال بلاکان است که از خمیر میگو برشته‌شده، فلفل، شکر و آهک کالامانسی تهیه می‌شود.

20. املت صدف

یکی دیگر از غذاهای سنتی که باید در سنگاپور امتحان کنید، املت صدف است که در بین سنگاپوری ها به‎عنوان orh jian شناخته می‌شود؛ تکه‌های ترد املت همراه با صدف‌های تازه کره‌ای چیزی است که موردپسند مردم قرار گرفته‌است.

چیزی که Oyster Omelette را بسیار خاص می‌کند، خمیری است که در آن استفاده می‌شود. نشاسته در حین هم زدن املت با خمیر تخم‌مرغ مخلوط می‌شود؛ بنابراین قوام غلیظی به آن می‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن می‌توانید آن را در سس سرکه فلفل ترش فرو کنید!

غذاهای سنتی گوشتی سنگاپور

غذاهای سنتی گوشتی سنگاپور

21. باک کوت ته؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

باک کوت ته یکی از غذاهای سنتی گوشتی سنگاپور است. اعتقاد بر این است که این غذا در قرن نوزدهم توسط کارگران چینی به آسیای جنوب شرقی وارد شد. به‌طور سنتی برای صبحانه سرو می‌شد، اما اکنون به یک وعده غذایی اصلی تبدیل شده‌است.

این غذا شاید کمی طعم دارو بدهد؛ چراکه گوشت در آن با گیاهان چینی و ادویه‌جاتی مانند دارچین و بادیان ستاره‌ای دم گذاشته می‌شود. دنده‌های گوشت خوکی که برای پختن سوپ استفاده می‌شود، ستاره نمایش است، اما سوپ با قارچ شیتاکه خشک، پفک‌های توفو و سیر نیز پر می‌شود.

22. کباب گوشت

غذاهای سنتی سنگاپور

هر مرکز دستفروشی در سنگاپور یک یا دو غرفه برای فروش کباب گوشت کانتونی دارد. حتی با وجود اینکه ریشه کباب گوشت به منطقه کانتون چین برم‌ گردد، اما اکنون به نسخه‌ای از غذاهای سنتی سنگاپور تبدیل شده‌است. سیب‌زمینی در این غذا باید کاملا کبابی شود. کباب گوشت همیشه با سس سرخ‌شده و برنج سفید و یک کاسه کوچک آب گوشت در کنارش سرو می‌شود.

23. ساتای

از بین تمام غذاهای سنتی سنگاپور، ساتای احتمالاً محبوب‌ترین غذای این شهر در بین تمام قومیت‌ها است. ساتای که در اصل از اندونزی آمده، در واقع از کباب هندی که توسط بازرگانان مسلمان به این کشور آورده شده بود، تولید شد. سیخ‌های گوشت کبابی و ذغالی‌شده در سس کاری بادام‌زمینی شیرین آغشته می‌شود و با کیک برنج بخارپزشده که در برگ‌های پاندان پیچیده شده، خورده می‌شود.

چیزی که ساتای سنگاپور را از همتایان خود در مالزی و اندونزی متمایز می‌کند این است که بسیار پرملات‌تر است. ساتای سنگاپور همچنین دارای تکه‌های کوچک‌تر گوشت روی سیخ است؛ بنابراین تقریبا همیشه آبدار و لطیف است. از آنجایی که ساتای روی زغال کباب می‌شود، معمولاً در مراکز غذایی در فضای باز و بازارهای خیابانی (مانند لاو پت سات) یافت می‌شود.

اسنک و پیش‌غذا در سنگاپور

اسنک و پیش‌غذا در سنگاپور

24. روجاک

روجاک در زبان مالایی محاوره‌ای به معنای مخلوط است. این غذا مطمئناً مطابق با معنی‌اش است. روجاک که از غذاهای سنتی سنگاپور است، در اصل سالادی از سبزیجات، میوه‌ و خمیر سرخ‌کرده‌ مخلوط است که در یک سس سیاه چسبناک پوشانده شده‌است. سپس با بادام‌زمینی خردشده و گل‌های زنجبیل معطر ریز بریده‌شده تزئین می‌شود تا طعمی تند داشته‌باشد.

مشخصه یک روجاک خوب، سس آن است که از خمیر میگوی تخمیر شده، شکر، آهک و خمیر فلفل تشکیل شده‌است. این غذا باید ترکیبی اشته آور از طعم‌های شیرین، ترش و تند باشد.

25. متباق

اگر قصد دارید از خیابان عرب (محله مسلمانان سنگاپور) دیدن کنید، باید متباق را امتحان کنید. متباق که در اصل یک غذای عربی است، به یک غذای خیابانی محبوب در سنگاپور تبدیل شده‌است.

این غذا از پر کردن ورقه‌های نازک خمیر با گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ و سبزیجات درست می‌شود. سپس خمیر را می‌پیچند و در روغن سرخ می‌‌کنند تا ترد شود. گوشت بره اغلب در ادویه‌های بی‌شمار، مرینیت می‌شود و طعم و مزه‌ای به متباق می‌بخشد.

26. پوتو پیرینگ؛ از غذاهای سنتی سنگاپور

غذاهای سنتی سنگاپور

با اینکه پوتو پیرینگ در فهرست یکی از غذاهای سنتی سنگاپور قرار می‌گیرد، اما بسیاری از سنگاپوری‌ها استدلال کردند که پوتو پیرینگ به هیچ‌وجه بازتابی از غذای سنگاپور نیست. 

پوتو پیرینگ که برخی ممکن است آن را به‌عنوان kueh tutu  نیز بشناسند، یک کیک برنج بخارپز است که با شکر خرما ذوب‌شده پر شده و رویش نارگیل خردشده می‌ریزند. درست کردن آن با دست کار سختی است، بنابراین این روزها غرفه‌های زیادی برای فروش پوتو پیرینگ دست‌ساز وجود ندارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی غذاهای سنتی سنگاپور پرداختیم و آن‌ها را به دسته‌ غذای سنتی نودلی، دریایی، گوشتی، برنجی، اسنک و پیش‌غذا تقسیم کردیم. احتمالا این غذاها برایتان عجیب‌وغریب به‌نظر برسد؛ چراکه تاحالا امتحانش نکرده‌اید. اما اگر روزی به سنگاپور سفر کردید و این غذاها را میل کردید، حتما تجربیاتتان را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران