دلایل سفر به سنگاپور

دلایل سفر به سنگاپور؛ غذا، فرهنگ و ماجراهای بیشمار!

اگر قصد دارید به یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا سفر کنید، سنگاپور را انتخاب کنید. کشور سنگاپور کوچک‌ترین کشور آسیا است که به نیویورک آسیا نیز معروف است. سنگاپور در سال 1965 از کشور مالزی جدا و تبدیل به یک کشور مستقل شد. بعد از آن پیشرفت کرد و به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شد. کشوری که به‌دلیل جاذبه‌های گوناگون و متنوع، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. البته یکی از دلایل سفر به سنگاپور، آداب‌ورسوم و فرهنگ آن است که اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مقاله حداقل 10 دلیل بیان می‌کنیم تا اگر تردیدی برای سفر به این کشور دارید برطرف شود. پس با سه کلیک همراه شوید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

غذاهای خوشمزه؛ از دلایل سفر به سنگاپور

غذاهای خوشمزه؛ از دلایل سفر به سنگاپور

شکم گردی و چشیدن طعم غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه، یکی از دلایل سفر به سنگاپور است. به‌طورکلی  در کشورهای جنوب شرقی آسیا، پخت غذا و طعم آن اهمیت ویژه‌ای دارد و بیش‌ترین تنوع غذایی در جهان مربوط به همین منطقه است. با این وجود، کشور سنگاپور در مقایسه با کشورهای همسایه، از نظر طعم بی‌نظیر غذاهای محلی و حتی بین‌المللی برتری دارد. شما می‌توانید انواع غذاهای آسیایی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی و… را با خیال راحت در سنگاپور سفارش دهید. به‌غیر از تنوع غذایی هر کدام از رستوران‌های سنگاپور، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و به شیوه خاصی طراحی شده است.

بناها و معماری باشکوه؛ یکی از دلایل سفر به سنگاپور

یکی از دلایل سفر به سنگاپور، سازه‌ها و بناهای باشکوهی است که هنگام ورود به این کشور در وهله اول متوجه آن می‌شوید. این کشور در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده و فضای آن بسیار زیباتر و مدرن‌تر شده است. آسمان خراش‌های مرتفع و ساختمان‌های لوکسی که آثار معماری مدرن و امروزی در ساختار آن، به‌خوبی نمایان است، معماری باشکوه هتل‌ها ، رستوران‌ها، گالری‌ها، مراکز خرید و… ازجمله جاذبه‌هایی است که نمایانگر پیشرفت این کشور است. هتل مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)، سازه‌های سوپرتری گروو (Supertee Grove) ، ساختمان نیلوفری‌شکل گالری آرت ساینس (Science Art) و… ازجمله بناهای باشکوه و معروفی است که گردشگران از آن دیدن می‌کنند.

طبیعت سرسبز سنگاپور

طبیعت سرسبز سنگاپور

شاید فکر کنید که کشور سنگاپور به‌دلیل وجود بناهای مدرن و سازه‌های عظیم، طبیعت سرسبزی ندارد، اما کاملا غلط است. این کشور با وجود جنگل‌های سرسبز، چشم‌اندازهای طبیعی، باغ‌های کنار خلیج سنگاپور و بوتانیک گاردن، پارک‌های متنوع و… بسیار سرسبز و بکر است. یکی از دلایل سفر به سنگاپور، وجود این سرسبزی و خرمی است که باعث شده به این کشور، شهری در باغ بگویند. یکی دیگر از باغ‌های سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی آن است که یکی از باغ‌های جذاب و زیبای این کشور به‌شمار می‌رود و در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

پاسپورت دومینیکا

تفریحات شبانه در سنگاپور

اگر اهل تفربح و خوش‌گذرانی در شب هستید، مطمئن باشید که تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده زیادی در سنگاپور وجود دارد و می‌توان گفت یکی از دلایل سفر به سنگاپور همین تفریحات شبانه است. بیدار ماندن تا صبح و خوش گذراندن، نیازمند مکان‌هایی است که مختص به همین سرگرمی‌ها باشد و تا صبح، شب‌زنده‌داران را سرگرم نگه دارد. پیشنهاد ما به شما رفتن به مرکز زوک (Zouk) است که انواع و اقسام برنامه‌های شاد و مهیج را برای همه افراد مهیا کرده است؛ ازجمله اجرای بهترین دی‌جی‌های دنیا. اسکله کلارک و منطقه مارینا بی سندز نیز کلوب‌ها و مراکز تفریحی زیادی دارد که هر کدام برنامه خاص خودشان را دارند.

محله‌های جذاب و متنوع؛ یکی از دلایل سفر به سنگاپور

محله‌های جذاب و متنوع؛ یکی از دلایل سفر به سنگاپور

یکی از دلایل سفر به سنگاپور، محله‌های جذاب آن است؛ ازجمله محله چینی‌ها، هندوستان کوچک، خیابان اعراب، خیابان رنگارنگ هاجی لین و… . وجود این محله‌های کوچک و سنتی در کنار معماری مدرن و آسمان‌ خراش‌ها، جذابیت این کشور را چند برابر کرده است. در خیابان شلوغ هاجی لین که دیوارهایش نقاشی‌شده و رنگارنگ است، مغازه‌ها و بوتیک‌های متنوع و عجیب‌وغریبی وجود دارد که هر کدام صاحب برندی است و شما می‌توانید برای خرید لباس و عتیقه به این خیابان پرتردد و باریک بروید. محله چینی‌ها نیز یکی از محله‌های پرطرفدار سنگاپور است که سنت‌های قدیمی و آثار مدرنیته را با هم دارد و تصویر جذابی از دیگر شهرها به ما نشان می‌دهد.

خرید در سنگاپور

یکی از دلایل سفر به سنگاپور، خرید کردن است. این کشور یکی از بهترین مقصدها برای عاشقان خرید است. در گوشه کنار این کشور، مغازه‌ها و بوتیک‌های زیادی وجود دارد که انواع و اقسام محصولات ازجمله لباس، کفش، اکسسوری، گل و گیاه، لوازم آرایشی بهداشتی و… را برای فروش دارند. همچنین جدیدترین محصولات از برندهای معتبر و معروف دنیا در فروشگاه‌های این کشور برای فروش وجود دارد. خیابان اوچارد رود (Orchard Road) یکی از معروف‌ترین خیابان‌های سنگاپور است که فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوعی دارد که برای گشت‌وگذار و خرید در این خیابان، باید یک روز کامل وقت بگذارید.

تفریحات هیجان‌انگیز

تفریحات هیجان‌انگیز سنگاپور

کشور سنگاپور در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، امکانات زیادی برای انجام بازی‌ها و فعالیت‌های مهیج دارد. یکی از مکان‌هایی که می‌توان انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها را در آن انجام داد، جنگل بدوک برای فعالیت‌های خانوادگی در دل طبیعت و جزیره سنتوسا است که فقط 15 دقیقه با مرکز شهر سنگاپور فاصله دارد و بازی‌هایی مانند؛ خانه موج، ، آی فلای، مگاکلایمب، مگاجامپ، مگاوال، سورتمه ‌سواری، زیپ لاین و… برای تمامی سنین از 5 تا 55 ساله برای ارائه دارد. پس به‌جرات می‌توان گفت، بازی‌ها و تفریحات مهیج یکی از دلایل سفر به سنگاپور است.

هتل‌هایی لوکس با امکانات فوق‌العاده

اگر اقامت در هتل‌های لوکس آن هم با بهترین امکانات خواسته شما است، می‌توانید این هتل‌ها را در سنگاپور پیدا کنید. لوکس‌ترین هتل‌ها با بهترین شرایط رفاهی و خدماتی که خیال شما را از بابت اقامت راحت می‌کند و یکی از دلایل سفر به سنگاپور، وجود همین هتل‌های مدرن و خاص است. یکی از معروف‌ترین هتل‌ها در سنگاپور، هتل مارینا بی سندز است که در کنار خلیج سنگاپور قرار دارد. این هتل دارای سه برج بسیار بلند است که از طریق یک پشت بام تراس‌مانند به یکدیگر وصل شده‌اند. در این تراس 2.5 هکتاری، سه رستوران، یک استخر و یک فضای باز وجود دارد که امکان تماشای شهر سنگاپور را به شما می‌دهد. حتی اگر قصد اقامت در این هتل را ندارید، سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید سه برج مرتفع این هتل و چشم‌انداز وسیع شهر سنگاپور را ببینید. 

گالری‌های هنری؛ یکی از دلایل سفر به سنگاپور

گالری‌های هنری؛ یکی از دلایل سفر به سنگاپور

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و بناهای تاریخی که در سنگاپور وجود دارد، گالری‌های هنری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر به سنگاپور سفر کردید، حتما سری به گالری‌های هنری و موزه‌های این کشور بزنید؛ زیرا همین آثار هنری سنتی و مدرن، یکی از دلایل سفر به سنگاپور به‌شمار می‌رود. یکی از مکان‌هایی که برای تماشای آثار هنری پیشنهاد می‌دهیم، موزه آرت ساینس (Science Art) است که ساختمان آن شبیه به گل نیلوفر است و مجموعه‌ای از آثار هنری در آن وجود دارد. گالری ملی سنگاپور نیز میزبان آثار هنرمندان جنوب شرقی آسیا است. همچنین اگر اهل تئاتر و سینما هستید، می‌توانید به تماشای تئاترهای مشهور هنرمندان بزرگ بروید و همچنین جدیدترین فیلم‌های روز دنیا را هم‌زمان در سینماهای این کشور تماشا کنید.

ادیان و قومیت‌های مختلف؛ یکی از دلایل سفر به سنگاپور

یکی از مه‌ ترین دلایل سفر به سنگاپور، تنوع ادیان و قومیت‌های مختلف است. حدود 75درصد از مردم این کشور، چینی‌ها و بقیه از مالایی‌ها، هندی‌ها و دیگر نژادها هستند. هرکدام از این نژادها فرهنگ، دین و آداب‌ورسوم مخصوص خود را دارند که همین باعث شده‌است تا بخش‌های مختلف سنگاپور، بناهای مذهبی، عبادتگاه‌ها، زبان، فرهنگ غذایی و نوع پوشش مردم متفاوت باشد. با توجه به این تنوع فرهنگی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور سنگاپو، محله‌ چینی‌ها، هندوستان کوچک، خیابان اعراب و بناهای تاریخی این کشور شامل معابد و کلیساها است. چیزی که باعث استقبال گردشگران و تعجب آن‌ها شده، متحد بودن قومیت‌های مختلف این کشور است که باعث شده با وجود تفاوت‌ها همه آن‌‌ها در کنار هم برای پیشرفت کشورشان تلاش کنند. همین اتحاد و همدلی یکی از دلایل سفر به سنگاپور است تا با چشم ببینیم و عمیقا درک کنیم تا شاید ما هم بتوانیم دلیل پیشرفت کشور خود باشیم.

کلام پایانی

در این مقاله برای رفع تردید در سفر به سنگاپور، 10 دلیل بیان کردیم. دلایلی چون غذاهای خوشمزه در جنوب شرقی آسیا به‌ویژه در سنگاپور با وجود رستوران‌های زیاد و تنوع غذاهای محلی و بین‌المللی، طبیعت سرسبز و باغ‌های زیبا، بناها و سازه‌هایی که نمایانگر معماری باشکوه و مدرن است. همچنین از تفریحات و بازی‌های هیجان‌انگیز، امکان خوش‌گذرانی شبانه در کلوب‌ها، گالری‌های هنری و… گفتیم تا به ادیان و قومیت‌های مختلف چینی، هندی، مالایی و… رسیدیم که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به سنگاپور همین باشد؛ زیرا این کشور کوچک با وجود تفاوت‌های فرهنگی که بین مردمانش وجود دارد، باز با هم اتحاد دارند و برای پیشرفت کشورشان از هرگونه اختلافی چشم‌پوشی می‌کنند. در ادامه می‌توان گفت یکی دیگر از دلایل سفر به سنگاپور، امن بودن این کشور است؛ زیرا پلیس‌ها به‌ویژه گشت شب دائما مراقب شرایط هستند. به‌گونه‌ای که اگر نصفه شب هم گذرتان به شهر افتاد، اتفاقی شما را تهدید نمی‌کند. اگر به سنگاپور رفتید، حتما تجربه خود را با ما به‌اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران