Bunjilaka Aboriginal Cultural Centre

بهترین موزه های ملبورن؛ سفری تا یونان داشته باشید!

موزه های ملبورن پیشینه غنی استرالیا از تاریخ بومیان تا افتخارات ورزشی این کشور را نشان می دهند. این موزه‌ها به شما کمک می‌کنند تا داستان‌هایی درباره افرادی که این شهر را ساخته‌اند کشف کنید. یکی از جاذبه های دیدنی در سفر به ملبورن بی شک همین موزه ها خواهند بود که ساعت ها میتوانید در آنها به کاوش بپردازید. در لیست زیر بهترین موزه های ملبورن برای آشنایی شما معرفی شده اند.

1. Melbourne Museum

موزه ملبورن

یکی از بهترین موزه های ملبورن که انواع نمایش ها و کارگاه های تعاملی و سینماهای IMAX را در خود جای داده است، موزه ملبورن است. تاریخ ویکتوریا از طریق مصنوعات، هنر و نثر به خوبی حکاکی شده است همچنین تاریخ ادوار گذشته و باستانی استرالیا نیز در مرکز فرهنگی بومیان بونجیلاکا قابل مشاهده است. این مرکز داستان های بومی را از طریق اشیا، موسیقی و صدای افراد گذشته و حال ارائه می دهد. یکی از این ارائه ها، پوست پر شده اسب مسابقه قهرمان دوران افسردگی Phar Lap است که بین همه سنین در بازدیدکنندگان جذابیت دارد. در موزه ملبورن بدون بازدید از جدیدترین نمایشگاه دائمی Triceratops: Fate of the Dinosaurs خارج نشوید.

محور اصلی نمایشگاه Horridus فسیل 67 میلیون ساله Triceratops است. Horridus عنوان کامل ترین فسیل دایناسور واقعی در موزه ملبورن استرالیا را دارد. پس از آن وارد اتاق تاکسیدرمی شوید. موزه علاوه بر حشرات و دایناسورهای سنجاق دار سنتی، دارای دهلیزی در فضای باز است که پر از گیاهان و حیوانات است. تابستان امسال به نمایشگاه Tyama: Deeper Sense of Knowing و نمایشگاه الماس صورتی که تا پایان ژانویه نمایش داده می شود، یا نمایشگاه Naadohbii: To Draw Water که تا پایان مارس 2023 ادامه دارد، بروید.

آدرس: 11Nicholson St, Carlton, Melbourne 3053

سایت: www.museumvictoria.com.au

2. Bunjilaka Aboriginal Cultural Centre

Bunjilaka یک نمایشگاه دائمی در موزه ملبورن است که به نمایش تجربه Koorie اختصاص دارد. این نمایشگاه نام خود را از بونجیل، عقاب اجدادی و خالق مردم بومی جنوب شرقی استرالیا گرفته است. بونجیلاکا دارای سه فضای اصلی است: گالری بیرارانگ، باغ میلاری و فضای اجرای کالایا. هر ساله سه نمایش مختلف از هنرمندان معاصر Koorie در گالری Birrarung به نمایش در می‌آید، در حالی که باغ میلاری گیاهانی را پرورش می‌دهد که برای اولین مردمان ویکتوریا مهم است. بازدیدکنندگان بونجیلاکا داستان ها و فرهنگ پر جنب و جوش ساکنان اولیه استرالیا را از طریق هنر و اجرا خواهند دید. نمایش‌های دائمی عبارتند از First Peoples (تاریخ، فرهنگ، دستاوردها و بقای مردم بومی ویکتوریا) و Wurreka (حکاکی دیواری توسط هنرمند جودی واتسون که میراث بومی و مناظر ویکتوریا را منعکس می‌کند). Bunjilaka از بهترین موزه های ملبورن، هر روز به جز جمعه خوب و روز کریسمس باز است.

3. Scienceworks

موزه ملبورن

موزه علم و فناوری تعاملی با هدف تشویق کودکان به علم از طریق تجربیات دست اول طراحی شده است. تورهای با راهنما، نمایشگاه ها و فعالیت های ویژه روزانه از رویدادهای این موزه هستند. از جمله پلانتاریوم، با سقف گنبدی عظیمش که آسمان شب را شبیه‌سازی می‌کند. شب‌های جمعه، سیاره‌نما به یک سینمای گنبدی برای بزرگسالان تبدیل می‌شود، با فیلم‌هایی که بینندگان را به فضای کهکشان و سیاه‌چاله‌ها می‌برد. برای تجربه ای تکان دهنده، نمایش های اتاق رعد و برق را ببینید. مطمئناً هزینه کمی اضافی می شود، اما هیچ چیزی مانند صاعقه های ساخت بشر برای سرگرمی وجود ندارد. در نمایشگاه Sportsworks یکی از بهترین موزه های ملبورن، بچه‌ها می‌توانند سعی کنند کتی فریمن را شکست دهند یا اسنوبرد را امتحان کنند.

آدرس: 2Booker St, Spotswood, Melbourne 3015

سایت: www.museumvictoria.com.au/scienceworks

4. National Sports Museum

موزه ملی ورزش، یکی دیگر از بهترین موزه های ملبورن است که در آن بیش از 3500 قطعه در هشت فضای نمایشگاهی به اجرا گذاشته شده است. کلاه سبز گشاد بردمن، کلکسیون جام‌های ملبورن بارت کامینگز، شاخه‌های زیتون که در افتتاحیه بازی‌های المپیک در سال 1886 به ادوین فلک اهدا شد، کت و شلوار کتی فریمن از مدال طلای او در سیدنی 2000 ارزشی بیش از یادگاری های ورزشی هستند.

آدرس: Melbourne Cricket Ground, Brunton Avem Richmond, Melbourne 3121

سایت: www.nsm.org.au

5. Chinese Museum

موزه ملبورن

یکی از شگفت‌انگیزترین داستان‌های مهاجرت به استرالیا در ملبورن، در موزه چین، یکی از بهترین موزه های ملبورن روایت می‌شود. در اواسط دهه 1800، در طول دوره حفاری برای یافتن طلا، صدها نفر از مردم چین بیش از 1000 کیلومتر را از طریق کوه ها و بیابان ها از استرالیای جنوبی تا مزارع طلای دوره ویکتوریا پیاده روی کردند.

مالیات 10 پوندی برای مهاجران جدیدی که وارد ویکتوریا می‌شدند وضع شد، بنابراین تنها راه برای دور زدن این بود که سوار قایق از شانگهای شوند، دو ماه دریانوردی کنند، به آدلاید برسند و سفر طولانی را تا مرز ویکتوریا طی کنند. در نمایشگاه «در جستجوی طلا» در موزه چین می‌توانید به  یک کشتی باری وارد شوید که با شبیه سازی جزر و مد اقیانوس در زیر آن، تکان می‌خورد. تجربه ای که باعث ایجاد حالت تهوع می شود، تجربه ای نیست که بتوانید پنج دقیقه آن را تحمل کنید، چه برسد به دو ماه.

هدف این موزه «حفظ فرهنگ و تاریخ مردم چین در استرالیا» است. موزه چین یادآور این نکته است که مردم از نقاط دور دنیا جان خود را برای حضور در اینجا به خطر انداخته‌اند و نسل‌ها پس از استقرار آنها، برای شناخت تاریخ آن، باید بهترین موزه های ملبورن را دید. یکی از ویژگی های برجسته این موزه، بزرگترین اژدهای دستساز جهان است که در اطراف دیوارهای گالری اژدها حلقه می زند. مدیر هماهنگی موزه به شما خواهد گفت که: «به ۶۳ نفر برای حمل آن در خیابان‌ها در جشن‌های سال نو چینی نیاز است». از نزدیک می‌توانید فلس‌های پیچیده‌ای به اندازه یک دست را ببینید که اژدها را تشکیل می‌دهند که هر کدام از شش تکه پارچه مختلف، لوله‌های طلا، آینه‌ها و خز خرگوش درست شده اند.

آدرس: 22Cohen Pl, Melbourne 3000

سایت: www.chinesemuseum.com.au

6. Immigration Museum

یکی از بهترین موزه های ملبورن که از طریق مجموعه ای از تصاویر واقعی، یادگاری ها و داستان های واقعی افرادی که به استرالیا مهاجرت کرده اند، تاریخ مهاجرت را روایت می کند. این موزه در یک ساختمان با شکوه بازسازی شده قرار دارد که بین سال‌های 1858-1870، به عنوان گمرک ملبورن فعالیت داشته است. در طبقه دوم یک فضای نمایشگاهی است که مسائل اجتماعی و عجیب و غریب فرهنگی را بررسی می کند، از غذاهای چندفرهنگی تا مذهب. در حالی که در مرکز موزه، اتاقی با معماری فوق العاده خواهید دید که بسیار ارزشمند است. این موزه چندین نمایشگاه دائمی از جمله ترک خانه، هویت: تو، من، ما و ورود به خانه دارد. این موزه همچنین دارای یک مرکز اکتشاف و گالری خانه گمرک قدیمی است.

آدرس: Old Customs House, 400 Flinders St, Melbourne 3000

سایت: www.museumvictoria.com.au/immigrationmuseum

7. Jewish Museum of Australia

موزه ملبورن

این موزه با استفاده از نمایش‌های تعاملی، مصنوعات ارزشمند و برنامه‌ای غنی از رویدادهای آموزشی، داستان‌های تکان‌دهنده و الهام‌بخش، داستان ملبورن و جامعه یهودی استرالیا را از نخستین روزهای اسکان اروپایی‌ها بیان می‌کند. نقطه عطف یکی از بهترین موزه های ملبورن، بخشی است که به تاریخ هولوکاست اختصاص داده شده و بازماندگان داستان‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

آدرس: 26Alma Rd, St Kilda, Melbourne 3182

سایت: www.jewishmuseum.com.au

8. Hellenic Museum

آیا می‌دانستید ملبورن بزرگترین جمعیت یونانی در جهان خارج از یونان و قبرس را دارد؟! موزه هلنیک مکانی برای آشنایی با فرهنگ یونان از طریق طیف وسیعی از برنامه ها، رویدادها و نمایشگاه های نوآورانه است. این موزه که در ساختمان قدیمی ضرابخانه سلطنتی در خیابان ویلیام واقع شده است، دارای پنج نمایشگاه دائمی (شامل خدایان، اسطوره ها و فانی ها از موزه بناکی آتن) به علاوه دو نمایشگاه تور مجازی است. در حالی که قدمت برخی از اقلام موجود در این موزه به دوران نوسنگی بازمی‌گردد، موزه هلنیک همچنین در پرورش هنرمندان یونانی و غیریونانی فعال است تا فرهنگ یونانی را از طریق دوران معاصر کاوش کنند و دوباره تجسم کنند. این موزه که از بهترین موزه های ملبورن است، علاوه بر نمایشگاه‌هایش، در طول سال میزبان رویدادهایی از جمله موسیقی زنده، تئاتر، فیلم و سخنرانی است.

آدرس: 280William St, Melbourne 3000

سایت: www.hellenic.org.au

بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید و از سفر به دل تاریخ لذت ببرید!

نظرات کاربران