پیاده روی در سنگاپور
22 اردیبهشت 1403
جهانگردی

بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور که باید قدم بزنید!

کوچک‌ترین کشور جنوب‌شرقی آسیا که به‌غیر از مدرن بودن، طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارد، سنگاپور نام دارد. سرسبزی و چشم‌اندازهای این کشور قطعا با یک پیاده‌روی دلچسب، شگفت‌انگیزتر خواهد بود. آیا برایتان جالب نیست که در جاده‌هایی راه بروید که اطراف آن را درختان تنومند، انواع گونه‌های گیاهی و باغ‌های جذاب احاطه کرده است؟ پیاده روی در سنگاپور و تماشای گوشه‌ای از خلقت جهان، شما را وادار می‌کند تا با نگاهتان تمام آن زیبایی‌های بکر و مسحورکننده را ببلعید. تماشای گونه‌های جانوری که شاید تاکنون اسمشان را هم نشنیده باشید، دیدن درختان کهنسالی که از عظمتشان هیجان‌زده می‌شوید و… همه و همه با قدم گذاشتن در مسیرهای پیاده روی در سنگاپور ممکن می‌شود. پس کوله‌پشتی خود را آماده کرده و با سه‌کلیک همراه شوید تا شما را به دل شگفتی‌های این کشور کوچک ببریم؛ کشوری که لقب شهر باغ‌ها را دارد.

تور اروپا

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

The Rail Corridor؛ راهرو راه‌آهن

پیاده روی در سنگاپور؛ The Rail Corridor

مسیر راه‌آهن یا کریدور ریلی(Rail Corridor)، حدود 24 کیلومتر راه است که جدیدا بخش مرکزی آن بازگشایی شده‌است و حدود 4 کیلومتر طول دارد. این مسیر برای پیاده روی در سنگاپور مناسب است؛ زیرا دارای مناظر طبیعی سرسبز و خط راه‌آهن برای رفت‌وآمدی راحت‌تر است. این راهرو ریلی از قرن 20 تا سال 2011، مسیری برای حمل‌ونقل کالا بین سنگاپور و مالزی بوده‌است که اکنون برای عبورومرور آسان‌تر استفاده می‌شود. این مسیر به‌دلیل داشتن دو پل فولادی و عرشه‌های دیدبانی برای تماشای چشم‌اندازهای اطراف، یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور است. از دیگر جاذبه‌های این مسیر ایستگاه راه‌آهن Bukit Timah، پل‌های راه‌آهن خرپایی و معدن سنگاپور است؛ جایی که می‌توانید در آن، پرندگان، ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و حتی مارمولک‌های کمیابی را ببینید. همچنین در نزدیکی‌اش پارک طبیعی Dairy Farm، طبیعت حفاظت‌شده Bukit Timah و پارک طبیعی Hindhede وجود دارد. برای پیاده روی در سنگاپور در مسیر راه‌آهن مشتاق شدید؟ ناگفته نماند که زمان رفت‌وبرگشت شما، به مسیر و تفریحاتی بستگی دارد که برای خودتان مشخص می‌کنید.

پیاده روی در سنگاپور؛ مخزن MacRitchie

مخزن مک‌ریچی، یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور است؛ جنگلی بکر و زیبا که مناظر جذابی برای تماشا دارد. گذشتن از روی پل معلق TreeTop Walk که 250 متر طول و 25 متر ارتفاع دارد، واقعا هیجان‌انگیز است. این که این پیاده‌روی در این مسیر چقدر طول بکشد، بستگی به انتخاب شما دارد. برای مثال اگر فقط علاقه‌مند به رفتن روی پل معلق هستید، باید از ورودی Venus Drive شروع کنید و 2.5 کیلومتر پیاده بروید تا به پل برسید. این پارک یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی و مسیرهای پیاده روی در سنگاپور محسوب می‌شود. از دیگر جاذبه‌های این مکان زیبا، حیات‌وحش است که می‌توانید در طول مسیر به آنجا بروید. راستی هنگام پیاده‌روی مراقب باشید؛ زیرا با میمون‌های دم‌دراز ماکاک روبه‌رو می‌شوید، فقط لازم است آن‌ها را تحریک نکنید و مواد غذایی را با دستان خود حمل نکنید، آرام باشید و به مسیر خود ادامه دهید.

پیاده روی در سنگاپور؛ طبیعت حفاظت‌شده Bukit Timah

پیاده روی در سنگاپور؛ Bukit Timah

برای رفتن به این مکان باید از یک تپه با شیب تند بالا بروید که ممکن است 30 تا 45 دقیقه طول بکشد. منطقه حفاظت‌شده Bukit Timah، یکی از مسیرهای پیاده روی در سنگاپور است که به‌دلیل داشتن یکی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین اکوسیستم‌های جهان، بسیار معروف و مهم شده. گونه‌های گیاهی، جانوری، حشرات کمیاب و گونه‌هایی از درختان که بسیار عجیب و جذاب است، در آنجا وجود دارد. این مکان در اواخر هفته شلوغ است؛ بنابراین اگر یک سفر آرام را ترجیح می‌دهید، چهار مسیر برای پیاده روی در  این طبیعت حفاظت‌شده سنگاپور وجود دارد. یک مسیر سنگفرش‌شده که مستقیم شما را به سمت قله می‌برد، مسیر جنگلی پرپیچ‌وخم، مسیرهای آسفالت‌شده و غارهایی که سربازان ژاپنی در جنگ جهانی دوم از آن استفاده می‌کردند. در طی مسیر حواستان به جانورانی مانند میمون‌ها، مارها و سنجاب‌ها باشد. بعد از پیاده‌روی به پارک طبیعیHindhede بروید تا دریاچه معدن را ببینید.

پیاده روی در سنگاپور؛ مسیری از ساحل تا ساحل

مسیر 36 کیلومتری ساحل به ساحل(C2C) یعنی یک مسیر پیاده روی در سنگاپور که جزیره کانی در شمال‌شرقی را به باغ دریاچه جورونگ در غرب متصل می‌کند. اگر واقعا اهل پیاده‌روی هستید و در طول مسیر جانمی‌زنید، به این مسیر 36 کیلومتری بروید که یکی از مسیرهای پیاده روی در سنگاپور محسوب می‌شود. در این مسیر بهترین پارک‌ها و ذخایر طبیعی مانند Bukit Batok- Macritchie Reservoir Bishan- Ang Mo Kio، باغ‌های گیاه‌شناسی و… را می‌بینید. دیگر جاذبه‌هایی که در طول این مسیر به چشمتان می‌خورد، عبارت‌اند از دریاچه‌های معدن، بخش‌هایی از یک گورستان قدیمی، جنگل‌های روستایی و… . اگر در این مسیر پیاده روی در سنگاپور بخت با شما یار باشد، در پارک بیشان_آنگ مو کیو؛ سمورها و در جزیره کانی(Coney)؛ پرندگان مهاجر نادری را می‌بینید و لذتتان از این سفر دوچندان می‌شود.

پارک طبیعی Thomson

پیاده روی در سنگاپور؛ Thomson

یکی از پارک‌های زیبای سنگاپور، تامسون نام دارد که بسیار سرسبز است و طول مسیر پیاده‌روی آن به 3.5 کیلومتر می‌رسد. این پارک یک منطقه حفاظت‌شده است که می‌توانید برای پیاده روی در سنگاپور آن را انتخاب کرده و انواع گونه‌های جانوری در حال انقراض را از نزدیک ببینید. همچنین خرابه‌هایی از روستاهای به‌جامانده از دهه 60، بقایایی از مزرعه رامبوتان، تابلوهای قدیمی خیابان و… . شاید بازدید از این مکان‌ها کمی ترسناک باشد به‌خصوص هنگام شب، ولی جزو جاذبه‌های این پارک است که خواه‌ناخواه گذرتان به آن‌ها میفتد. پس پیاده روی در سنگاپور آن هم در پارک طبیعی تامسون، به‌عنوان یک کمپ قدیمی متعلق به 1960 واقعا جالب و هیجان‌آور است.

پیاده روی در سنگاپور؛ جزیره کانی (Coney)

این جزیره در انتهای شمال‌شرقی سنگاپور واقع شده‌‌است؛ یک مکان بکر که صورت طبیعی جزیره را حفظ می‌کند. این جزیره یک مسیر پیاده روی در سنگاپور دارد که دارای 2.5 کیلومتر طول است. یک زیستگاه طبیعی که با قدم گذاشتن در آن، مشتاق به کشف جنگل‌ها و سواحل مخفی می‌شوید. همچنین دیدن میمون‌ها، پرندگان نادر و پروانه‌های رنگارنگ در طول مسیر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر به جنگل رفتید، مراقب مارها باشید. این پیاده‌روی در جزیره کانی، تقریبا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.

طبیعت حفاظت‌شده Sungei Buloh

مسیرهای زیادی به‌طول 3 کیلومتر برای رسیدن به این منطقه حفاظت‌شده و تالاب Sungei Buloh وجود دارد که برای پیاده روی در سنگاپور بسیار مناسب است. بهترین کفش‌های پیاده‌روی خود را بپوشید و از میان باتلاق‌های این منطقه و تالاب سونگی بولو عبور کنید تا گونه‌های گیاهی و جانوری خارق‌العاده‌ای را ببینید. تورهای هفتگی زیادی به این منطقه می‌روند که می‌توانید برای این پیاده‌روی با آن‌ها هماهنگ شوید. پرندگان، حشرات و دیگر گونه‌های بومی در این منطقه و پارک‌های طبیعی اطراف آن وجود دارد که با دیدنشان، یک تجربه جدید به‌دست می‌آورید. برکه‌ها و باتلاق‌های اطراف این تالاب، زیستگاه 140 گونه پرنده است که می‌توانید با توجه به شرایط و تهیه لوازم مخصوص، نظاره‌گر زندگی آن‌ها باشید. راستی باز هم ممکن است با میمون‌ها روبه‌رو شوید، در کنار تماشای آن‌ها شاید خرچنگ‌ها را نیز ببینید. این مسیر طبیعت‌گردی یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور به شمار می‌رود. 

پیاده روی در سنگاپور؛ طبیعت حفاظت‌شده لابرادور(Labrador)

پیاده روی در سنگاپور؛ Labrador

مسیری 2 کیلومتری که پیمودن آن تقریبا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد؛ یک منطقه طبیعی و زیبا که صخره‌های زیادی در آن وجود دارد. این منطقه برای پیاده روی در سنگاپور بسیار مناسب است؛ زیرا چشم‌انداز زیبایی از پانورامای دریا، پوشش گیاهی در کنار صخره‌های سنگی، تونل‌ها و قلعه‌های به‌جامانده از جنگ جهانی دوم را در دل خود دارد. قطعا با دیدن مناظر اطرافتان برای ادامه مسیر پرانرژی می‌شوید. این منطقه، حیات‌وحش دارد که این برای دوست‌داران طبیعت خبر خوشی است. فکر کنید برای پیاده روی در سنگاپور در منطقه لابرادور حرکت می‌کنید و همزمان به صدای گونه‌های مختلف جانوران گوش می‌دهید. اگر اهل پیاده‌روی هم نباشید، زیبایی‌های بکر این منطقه و تماشای حیات‌وحش آن شما را برای پیمودن این مسیر 2 کیلومتری ترغیب می‌کند.

پارک Bishan-Ang Mo Kio

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های سنگاپور، پارکBishan-Ang Mo Kio است. مسیر پیاده‌روی این پارک 3 کیلومتر و پیمودن آن تقریبا کمتر از 1 ساعت طول می‌کشد. این پارک دو بخش دارد که توسط جاده Marymount از هم جدا می‌شود، علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی، دارای غذاخوری، محلی برای سوخت‌گیری و… نیز دارد. در طی پیاده روی در سنگاپور در این پارک زیبا می‌توانید از رودخانه  Kallang نیز دیدن کنید. وقتی در سواحل راه می‌روید، ممکن است سمورهای معروف سنگاپور را در حال خوردن میان‌وعده و یا لم‌دادن در ساحل دریاچه بینید.

پیاده روی در سنگاپور، باتلاق Kranji

این منطقه حفاظت‌شده دارای یک مسیر1 کیلومتری برای پیاده‌روی است که پیمودن آن کمتر از 30 دقیقه زمان می‌برد. این منطقه یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور محسوب می‌شود؛ زیرا دارای 170 گونه پرنده، 54 نوع پروانه و 33 نوع سنجاقک است؛ یک منطقه تفریحی زیبا برای راه رفتن در طبیعت و در کنار آن تماشای حیات‌وحش است. باتلاق کرانجی با 57 هکتار، وسیع است و متشکل از زیستگاه‌های طبیعی و همچنین دارای بزرگترین زمین کشاورزی آب شیرین سنگاپور است. پیاده روی در سنگاپور، آن هم در دل طبیعتی که زیستگاه جانوران مختلف است، واقعا لذت‌بخش خواهد بود. راستی منطقه اصلی این باتلاق برای عموم مردم باز نیست، پس برای بررسی بیشتر و چگونگی تماشای آن از طریق اینترنت اقدام کنید.

The Learning Forset

پیاده روی در سنگاپور؛ The Learning Forset

جنگل‌های یادگیری با هدف ادغام با جنگل‌های بارانی 6 هکتاری، برای تشکیل یک زیستگاه بزرگ طراحی شده است. برخلاف دیگر باغ‌های گیاه‌شناسی، این جنگل با فضایی گسترده‌تر و روستایی‌تر طراحی شده‌است و مناطق مختلفی دارد. این جنگل بیش از 100 سال قدمت دارد، پس برای پیاده روی در سنگاپور، می‌تواند یک مسیر شگفت‌انگیز باشد. باغ بامبو، درختان میوه وحشی، اکوسیتم‌های تالاب برای کاوش و آشنایی با جنگل‌های بارانی سنگاپور، ازجمله جاذبه‌های این مکان محسوب می‌شود. پیاده روی در سنگاپور در این جنگل، مسیری 2.5 کیلومتری دارد که پیمودن آن کمتر از 1 ساعت طول می‌کشد.

Mandai T15 Trail

مسیر Mandai T15 Trail یک مسیر تقریبا 7 کیلومتری است که پیمودن آن حدودا 3 ساعت طول می‌کشد، در حالی‌که سرتاسر آن ترافیک است. اما افتادن در این مسیر شلوغ ارزشش را دارد؛ زیرا بخشی از این راه، منطقه حفاظت‌شده حوض مرکزی است که یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور به شمار می‌رود. شاید دلیلش تماشای ریه‌های سبز سنگاپور است، مسیرهای اطراف این منطقه ممکن است به‌اندازه Bukit یا  Macritchie Timah محبوب نباشد، اما زیبایی و جذابیت خودش را دارد. درواقع مسیر این پیاده‌روی، هم برای کوهنوردان مبتدی و هم حرفه‌ای مناسب است. در این منطقه حفاظت‌شده و هنگام پیاده روی در سنگاپور می‌توانید جانورانی مانند گوزن‌ها، میمون‌ها، مارها و… را تماشا کنید. جذابیت این منطقه را باید با عکس گرفتن، در گوشه‌ای از خاطراتتان ثبت کنید. 

Alexandra Woodland

منطقه Alexandra Woodland در یک قطعه کوچکی از بیابان است که در کنار مسیر راه‌آهن، روبه‌روی بیمارستان Alexandra و در کنار بزرگراه Ayer Rajah قرار دارد. برای پیاده روی در سنگاپور، از خیابان Portsdown شروع کنید و به مسیر اصلی نزدیک شده تا به منطقه موردنظر برسید. پیاده‌روی در این مسیر کمتر از 1 ساعت طول می‌کشد. جاذبه اصلی این مسیر، سازه باشکوه Lost Ark به‌معنای ارک باشکوه است که کنار درختان غول‌پیکر و یک برکه طبیعی ساخته شده است. این منطقه برای پیاده روی در سنگاپور، یک جای دورافتاده به شمار می‌رود؛ به‌همین دلیل از قبل بقیه را در جریان کار خود قرار دهید و مجهز بروید. درضمن به محیط اطراف خود احترام بگذارید و طبیعت به‌ویژه نهال‌ها و گل‌ها را لگدمال نکنید.

پیاده روی در سنگاپور؛ پارک Hindhede Nature

پیاده روی در سنگاپور؛ Hindhede Nature

یکی از مسیرهای پیاده روی در سنگاپور که نهایتا 90 متر است و در کمتر از 15 دقیقه به انتهای آن می‌رسید، پیاده‌روی در این پارک طبیعی است. اگر به‌دنبال یک پیاده‌روی خانوادگی در مکانی دنج و آرام هستید، به پارک Hindhede Nature بروید که برای خانواده‌ها، کودکان و مبتدیان پیاده‌روی نیز مناسب است. این پارک طبیعی یک مکان مناسب برای تماشای حیات‌وحش نیز به شمار می‌رود که با دیدن سنجاب‌ها، دارکوب‌ها، مارمولک‌ها و.. قطعا هیجان‌زده خواهید شد. معدن زیبایی در انتهای این پارک وجود دارد که حتما به بازدید از آن بروید تا یک پایان خوش برای پیاده روی در سنگاپور رقم بزنید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

پیاده روی در سنگاپور؛ پارک Windsor Nature

سه مسیر پیاده روی در سنگاپور، در پارک Windsor Nature وجود دارد که طولانی‌ترین آن، تقریبا 2.5 کیلومتر است و پیمودن آن حدودا 2 ساعت طول می‌کشد. این پارک طبیعی یکی از پارک‌هایی است که برای محافظت از منطقه مرکزی بنا شده‌است و جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. باید آگاه باشید که این منطقه به‌دلیل ارتفاع کم، مستعد سیل است و امکان ورود ناگهانی آب به مسیرهای تردد وجود دارد. بنابراین با درنظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی، برای پیاده روی در سنگاپور به این پارک بروید. وجود درختان میوه مانند موز، گریپ فروت و… جانورانی مانند سنجاقک‌ها که نزدیک به 56 گونه از آن‌ها در این پارک زیست می‌کنند؛ یعنی نیمی از 122 گونه سنجاقک‌های کره زمین، در سنگاپور وجود دارند. پس بازدید از این پارک را در برنامه پیاده‌روی خود قرار دهید.

پارک Bukit Batok Nature

پارک طبیعی بوکیت باتوک (Bukit Batok)، مکانی آرام و دنج است که در سال 1988 در یک معدن متروکه ساخته شد. مسیر منتهی به این پارک طبیعی کمتر از 4 کیلومتر است و پیمودن آن حدودا 1 تا2 ساعت زمان می‌برد. در پیاده روی در سنگاپور در پارک طبیعی بوکیت باتوک، به یادبود جنگ جهانی دوم به قسمت بالایی پارک بروید که یادآور یکی از سخت‌ترین نبردها در سنگاپور است. نقاط مختلف دیده‌بانی با مناظر خیره‌کننده از معدن، صخره‌ها و… از جاذبه‌های این پارک است. می‌توان گفت این پارک یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور است که در کنار لذت بردن از طبیعت، آثار تاریخی به‌جامانده نیز به‌چشم می‌آیند. 

پیاده روی در سنگاپور؛ پارک Chestnut Nature

پیاده روی در سنگاپور؛ Chestnut Nature

مسیرهای پیاده‌روی این پارک درمجموع 5.5 کیلومتر است و پیمودن آن بین 2 تا 3 ساعت زمان می‌برد. این پارک به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و با 81 هکتار وسعت، به بزرگ‌ترین پارک طبیعی سنگاپور تبدیل شده است. این پارک علاوه‌بر پیاده روی در سنگاپور، مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری و کوهنوردی نیز دارد. مسیر دوچرخه‌سواری این پارک، پرپیچ‌وخم و شیب‌دار است که فضای مناسبی برای اجرای هنرهای دوچرخه‌سواران است، درحالیکه مسیر کوهنوردی این پارک حدودا 2 کیلومتر است و برای ترددی آسان، پله‌ دارد. ازجمله جاذبه‌های این مکان دریاچه‌های پنهان‌شده در دل طبیعت، گونه‌های جانوری در حال انقراض مانند گونه‌های مختلف دارکوب‌ها و.. است. پس می‌توانید برای رکاب زدن در طبیعت، کوهنوردی و پیاده روی در سنگاپور، به پارک Chestnut Nature بروید. 

Pulau Ubin

مسیرهای پیاده‌روی این منطقه حدود 10 کیلومتر است که پیمودن آن نزدیک به یک روز زمان می‌برد. این جزیره سرسبز و زیبا دارای حیات‌وحش است و حدود 1020 هکتار فضا دارد که برای دوست‌داران طبیعت بسیار مناسب است تا به اکتشافات جدید در جزیره گرانیتی (granite) برسند. می‌توانید این مسیر را که یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور است، انتخاب کنید و شگفتی‌های این جزیره را از نزدیک ببینید. در طبیعت پرسه بزنید و 75 متر به سمت تپه Puaka بروید و منظره پانورامایی خیره‌کننده دریا را تماشا کنید. اگرچه می‌توانید با دوچرخه سرتاسر جزیره را دور بزنید ولی چون مسیرها خوش‌ساخت و دارای شیب ملایمی است پس پیاده روی در سنگاپور را انتخاب کنید. همچنین از تالاب‌ها و اکوسیستم‌های این منطقه نیز بازدید کنید و با دوربین‌های مخصوص، پرندگان را از فاصله‌ای نزدیک ببینید. تجربه هیجان و آرامش در چنین طبیعت بکر و حیات‌وحشی شگفت‌انگیز، واقعا فوق‌العاده است.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور را معرفی کردیم؛ مسیرهایی که با قدم گذاشتن در آن، علاوه‌بر تجربه دلچسب پیاده‌روی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی را می‌بینید. از کوتاه‌ترین مسیر پیاده‌روی تا بلندترین آن گفتیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. با معرفی انواع پارک‌های طبیعی، سواحل و مناطق حفاظت‌شده به بهترین مسیرهای پیاده روی در سنگاپور رسیدیم. از خطراتی مثل مواجه شدن با انواع حیوانات گفتیم تا سفر به دل حیات‌وحش و دیدن گونه‌های جانوری و حیوانی کمیاب که شاید تا بحال اسمشان را هم نشنیده باشید. خیلی از این مسیرها قابلیت دوچرخه‌سواری و کوهنوردی نیز داشت. به‌طور کلی پیشنهاد سه‌کلیک به شما تجربه پیاده روی در سنگاپور است؛ کشوری که به شهر باغ‌ها معروف است و ریه‌های سرسبز و باشکوهش واقعا تماشا دارد، پس پیاده‌روی در چنین مکانی را هرگز از دست ندهید. نظر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید تا بدانیم در چه نقطه‌ای از این مکان جذاب قدم گذاشته‌اید یا حتی به پیاده‌روی در دل طبیعت ترغیب شده‌اید یا نه؟

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران