فردوسی

بهار کجا بریم؟

بهار

اگر اهل سفر هستید، پس خود می‌دانید که فصل بهار بهترین زمان برای گشت‌وگذار است. در این فصل شکوفه‌های رنگارنگ در سراسر جهان زنده می‌شوند، زمین لباس سبز می‌پوشند و همه چیز بوی طراوت و تازگی به خود می‌گیرد. گذشته از این حال و هوای بهاری، در اغلب مکان‌های دیدنی، جمعیت و گردشگر و توریست کمتر از فصل تابستان است؛ بنابراین قیمت بلیط هواپیما، هتل و… ارزان‌تر است. پس اگر قصد دارید این فصل را برای مسافرت انتخاب کنید و هنوز مطمئن نیستید که بهار کجا بریم! با ما بیایید تا چند مکان دیدنی در ایران و کشورهای اطراف را با یکدیگر کشف کنیم.

تعطیلات بهار در ترکیه

ترکیه یکی از مقصدهای دوست‌داشتنی برای ما ایرانی‌ها است، سفر به استانبول، آنتالیا و شهرهای دیگر زیبایی‌ها و دیدنی‌های جذاب زیادی برای ما دارند. اما از آنجایی که قصد داریم برای بهار کجا بریم، کشور ترکیه را انتخاب کنیم؛ پس بهتره مکان‌های خوش آب و هوا و دست نخورده را انتخاب کنید. در اینجا چند مورد از شهرهای بکر با جذابیت‌های دیدنی در فصل بهار را به شما معرفی می‌کنیم.

جزایر پرنس، استانبول

بهار

اگر بلیط هواپیما استانبول را رزرو کردید و نمی‌خواهید مسافت‌های طولانی به شهرهای دیگر را طی کنید؛ جزایر زیبای پرنس قطعا گزینه خوبی هستند. سراسر این جزار در فصل بهار پر می‌شود از گل‌های رنگارنگ، هر جایی را که نگاه کنید به غیر از سرسبزی چیز دیگری نخواهید دید. در اینجا فقط پالت سبز رنگ وجود دارد. فضای آرام در کنار طبیعت زیبا، اوقات سرشار از آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

داتچا (Datca)

بهار

«چیزی که من می‌خواهم منحصر به فرد است… نه شبیه درخت، نه شبیه ابر… جایی که خواهم رفت مثل اینجا نیست. دریای دیگر دارد، هوای دیگر.» این ابیات را شاعر ترک در وصف داتچا سروده است. اگر هنوز هم نمی‌دانید بهار کجا بریم! مطمئنا با این تفاسیر از داتچا نظرتان تغییر خواهد کرد. آب و هوای آرام و مطبوع، طبیعت بکر و سواحل عالی در انتظار شما هستند تا از تک تک لحظات خود در اینجا لذت ببرید.

کاپادوکیه

بهار

کاپادوکیه بهترین مقصد برای بهار کجا بریم، است؛ چراکه هوا نه مثل تابستان گرم و نه مثل زمستان سرد است. می‌توانید زیبایی‌های بهار را با تورهای بالن‌های هوای گرم کشف کنید و می‌توانید از دره Ihlara، موزه فضای باز گورمه، و غارهای زیرزمینی دیدن کنید.

تعطیلات بهار در آذربایجان

در حال برنامه‌ریزی برای اینکه بهار کجا بریم، هستید؛ آذربایجان را انتخاب کنید. چرا؟ کوه‌ها و دشت‌های نیمه خشک را که بی‌انتها به سمت افق امتداد دارند با شهرهای تاریخی ترکیب کنید. حالا حیات وحش، آتش و صدها کیلومتر خط ساحلی را اضافه کنید تا زیبایی واقعی آذربایجان را به دست آورید. اینجا بهترین مقصد برای تعطیلات و استراحت خانوادگی است، پس تا فصل بهار تمام نشده، بلیط هواپیما باکو را رزرو نمایید.

باکو

بهار

باکو به عنوان پایتخت آذربایجان شهری زیبا و اصیل است. این مکان ترکیبی از شهر قدیمی ایچری سهر با دیوارهای قدیمی و آسمان خراش های مدرن است. این شهر خانه برج های معروف شعله است که شبیه آتش ساخته شده است. در کنار این، بازارهای محلی زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در میان شهر قدم بزنید و به گشت و گذار بپردازید. قطعا آب و هوای بهار بهترین زمان برای سفر و دیدن جذابیت‌های باکو خواهد بود.

آستارا

بهار

شهر آستارا در آذربایجان در نزدیکی مرز ایران قرار دارد. این مکان به عنوان زیباترین شهر آذربایجان شناخته می‌شود. چراکه توسط جنگل های سرسبز و کوه های غول پیکر محصور شده و صحنه‌های خارق‌العاده‌ای از طبیع را به نمایش می‌گذارد. از طرفی دیگر، کافه‌های زیبا و رستوران‌های محلی در اطراف شهر وجود دارد که به مسافران مکانی برای چشیدن طعم غذاهای محلی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، حمام ها، مقبره‌ها، مساجد و برج‌های باستانی وجود دارد که به زیبایی شهر می‌افزاید.

قوبا

بهار

یکی از مقاصد مهم و جالب برای کشف فرهنگ و زیبایی‌های آذربایجان، شهر قوبا در شمال شرقی این کشور است. شهر کوهستانی باستانی بر روی رودخانه کودالچی قرار دارد که در مجاورت روستاهای قدمی بوجود آمده است. یک سکونتگاه کوچک یهودی در طرف مقابل رودخانه با کوه‌های زیبا در پس زمینه قرار دارد. اینجا یکی از مکان‌های دیدنی آذربایجان به خصوص در فصل بهار است که موقعیتی عالی برای فرار از شلوغی را در اختیارتان می‌گذارد.

تعطیلات بهار در ارمنستان

ارمنستان در فصل بهار به بهشتی گم شده تبدیل می‌شود. آب و هوای معتدل این کشور مناطق زیبای طبیعی بوجود آورده که دیدن آنها، احساس آرامش و شادی را به همراه خواهد داشت. البته مکان‌ها دیدنی و سرگرمی نیز در این کشور کم نیست. پیشنهاد می‌کنیم ارمنستان را برای بهار کجا بریم انتخاب کنید و سریعتر بلیط هواپیما ارمنستان را رزرو کنید؛ چراکه در این فصل قیمت همه چیز ارزن‌تر خواهد بود.

ایروان

بهار

پایتخت ارمنستان، ایروان بزرگترین شهر این کشور است که ارزش دیدن را دارد. البته در فصل بهار، به این دلیل که هوا در فصل تابستان بسیار گرم است و فرصت قدم زدن در خیابان‌ها و دید جشنواره‌ها را از شما می‌گیرد. در هر گوشه از این شهر تاریخ و اصالت می‌بینید که به خوبی از آنها حفاظت شده است. به هر حال در سفر به ایروان، بهار را انتخاب کنید تا شکوفه‌های رنگارنگ، آب و هوای مطبوع، بازارهای محلی و خوردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های زیبای این شهر را با نهایت لذت تجربه کنید.

آبشار شکی

بهار

یک مقصد دیدنی برای اینکه بدانید بهار کجا بریم، آبشار شکی در ارمنستان است. البته در این کشور آبشارهای زیادی وجود دارد که دسترسی‌های سختی دارند، اما آبشار شکی را می‌توان به راحتی حتی با وسیله نقلیه عمومی هم دید. تقریبا مانند تمام کشورهای کوهستانی (یا کشورهای سردسیر)، آبشارها در فصل بهار به دلیل آب شدن برف بهترین بازدید را دارند. ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. و شکی در طول تابستان با ازدحام زیادی روبرو خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید در فصل بهار به آنجا بروید!

مقرادزور

بهار

یکی از بکرترین مکان‌های دیدنی در ارمنستان که در فصل بهار به بهشتی تمام عیار تبدیل می‌شود. مقرادزور است. شاید تلفظ اسم آن برایتان سخت باشد، اما دیدن روستایی مملو از گل‌های رنگارنگ، مکان‌های سرسبز برای پیک نیک و آبشار قدرتمند مقرادزور، قطعا نظرتان به خود جلب می‌کند. هنر خیابانی اطراف دهکده در واقع روستا را به یکی از رنگارنگ‌ترین مکان‌های ارمنستان در هر زمان از سال تبدیل می‌کند، اما در فصل بهار چیزی دیگری ا‌ست.

تعطیلات بهار در ایران

هر کجای ایران را بنگرید، غیر از زیبایی چیز دیگری نیست، اما فصل بهار در جای جای کشور دیدنی‌های فوق‌العاده زیبا و شادی‌بخش وجود دارند که از تماشای‌ آنها سیر نخواهید شد. بنابراین، دیگر نیازی نخواهد بود به این فکر کنید که بهار کجا بریم؛ در همین گوشه و کنار کشور خودمان، صحنه‌های خیره کننده و زیبای زیادی هست که در انتظار شما هستند. 

شیراز: شهر راز و نیاز

بهار

شیراز شهر فرهنگ و تاریخ ایران است. شهر پادشاهی‌های بزرگ اما وقتی به نقشه گوگل شیراز نگاهی بیندازید، این شهر را در دل کویرهای مرکزی ایران خواهید دید. بنابراین این شهر در تابستان گرم و در زمستان سرد است.با این حال، نگران نباشید، اینجا ایران است، سرزمین رویاها. اگر در فصل بهار بلیط هواپیما شیراز را تهیه کنید، قسمتی از بهشت ​​را خواهید دید. در فصل بهار طبیعت و هوای شیراز بسیار خوب و عالی است در شهر پر می‌شود از عطر گل‌هل و صدای پرنده‌ها. 

کاشان؛ عطر گلاب و گل محمدی

بهار

کاشان در دل کویر است، اما در فصل بهار بهشتی از گل‌های محمدی. در این شهر تاریخی، بیشتر از هر چیز معماری و سبک خانه‌ها نظر شما را جلب می‌کند. ولی خوب، همانطور که گفتیم، فصل بهار در این شهر غوغایی دیگر است. همه جا پر می‌شود از عطر گل محمدی و گلاب‌گیری تا جایی که حتی تعداد بازدیدکننده‌ها به نیم میلیون نفر هم می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم، اولین مقصد خود را برای بهار کجا بریم؛ کاشان قرار دهید که هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

خطه سرسبز شمال؛ طبیعت زیبا

بهار

اگر به آب و هوای مشابه کشورهای اروپایی نیاز دارید و همچنین می‌خواهید طبیعت و فرهنگ منحصر به فردی را ببینید، باید شمال ایران را امتحان کنید. درست در کنار دریای خزر و بین این دریا و جنگل بزرگ، می توانید بهشت ​​زمین را پیدا کنید. آب و هوای خوب، ساحل خوب، دریای خوب و فرهنگ خوب. بهترین و دوست داشتنی‌ترین مردمان در کنار غذاهای خوشمزه شمالی، خاطراتی فراموش نشدنی برای شما خواهند بود.

در آخر

فصل بهار با زنده شدن طبیعت و آب و هوایی که نه سرد است و نه گرم؛ بهترین زمان برای سفر است،خوب حالا بهار کجا بریم؟ پیشنهاد ما دیدن جاهای بکری است که کمتر کسی تابحال به آنجا سفر کرده. این لیست قطعا به دردتان می‌خورد.  همچنین اگر سرسبزترین کشور جهان را به عنوان مقصد انتخاب کرده اید؛ (این مقاله) را بخوانید!

نظرات کاربران