27 خرداد 1401
مشهد

فاصله تهران تا مشهد؛ با چی بریم بهتره؟

یکی از قطب‌های گردشگری ایران، مشهد است. سالانه بیش از میلیون‌ها نفر به‌قصد زیارت حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی به مشهد سفر می‌کنند. جاذبه‌های دیدنی مشهد کم نیستند، پارک‌ها و موزه‌های داخل شهر و روستاها و ییلاق‌های دیدنی در اطراف، مشهد را به شهری همه‌چیزتمام تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به مشهد را دارید تا آخر این مطلب همراه ما باشید. در انیجا به برسی فاصله تهران تا مشهد و چند اقامتگاه و جاهای دیدنی مشهد پرداخته ایم.

رزرو تور مشهد

فاصله تهران تا مشهد چقدر است؟

مشهد

برای مسافرت کردن محاسبه مسافت محل زندگی‌تان تا شهر مقصد بسیار مهم است. زیرا با دانستن این اطلاعات تصمیم می‌گیرید که با چه وسیله نقلیه‌ای و از چه مسیری سفر کنید تا سفری کم‌خطر و درعین‌حال سریع داشته باشید. در این بخش مسافت دقیق تهران تا مشهد را با انواع وسیله نقلیه مانند خودرو، هواپیما، قطار و اتوبوس برای شما آوردیم تا بتوانید بهترینشان را انتخاب کنید.

 فاصله تهران تا مشهد با ماشین

  • مسافت: ۸۹۹ کیلومتر
  • زمان رسیدن: ۹ ساعت و ۳۶ دقیقه بدون توقف، در صورت توقف بین ۱۱ تا ۱۶ ساعت

اگر علاقه‌مند به سفر جاده‌ای هستید و دوست دارید با ماشین شخصی خودتان سفر کنید، بسته به اینکه کدام جاده را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب می‌کنید و باتوجه‌به توقف‌های بین‌راهی، ممکنه است بین ۱۱ تا ۱۶ ساعت در راه باشید. توجه کنید که مسافت تهران تا مشهد بسیار طولانی است پس حتماً در بین راه توقف کنید و برای مدتی استراحت کنید. برای رسیدن به مشهد به‌صورت جاده‌ای دو مسیر را پیشرو دارید که به‌دلخواه هرکدام را می‌توانید انتخاب کنید:

  • مسیر تهران تا مشهد از طریق سمنان به مدت ۱۰ ساعت و ۴ دقیقه
  • مسیر تهران تا مشهد از طریق جاده شمال به مدت ۱۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

توجه! اگر زمان رسیدن برایتان در اولویت نیست، حتماً جاده شمال را انتخاب کنید تا از زیبایی‌های طبیعی در مسیر رسیدن به مشهد لذت ببرید.

فاصله تهران تا مشهد با قطار

  • مسافت: ۹۲۶ کیلومتر
  • زمان رسیدن: ۷ الی ۱۱ ساعت

اگر به دنبال سفر بسیار امن هستید، سفر به مشهد با قطار برای شماست. می‌توانید برای پایین آوردن هزینه سفرتان از قطارهای اتوبوسی به‌جای قطارهای کوپه‌ای استفاده کنید. قطارهای اتوبوسی و سالنی قطارهای سریع‌السیری هستند که با سرعت بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت مسافت بین تهران تا مشهد را می‌پیمایند.

ایستگاه های قطار بین تهران و مشهد :

  • سمنان
  • شاهرود
  • نقاب
  • نیشابور

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما

  • مسافت: ۷۲۴ کیلومتر
  • زمان رسیدن: یک ساعت و بیست دقیقه الی یک ساعت و چهل دقیقه

سریع‌ترین راه و درعین‌حال گران‌ترین راه رسیدن به مشهد، انتخاب هواپیما به‌عنوان وسیله نقلیه است. با هواپیما ممکن است در کمترین حالت هشتاد دقیقه و در بیشترین حالت نیز صد و بیست دقیقه در راه باشید که این سریع‌ترین زمان ممکن برای رسیدن‌ به مشهد است. به شما توصیه می‌کنیم که بلیط هواپیما تهران مشهد✈ را به‌صورت رفت‌وبرگشت تهیه کنید. مشهد شهری پرتردد و پرمسافر است و ممکن است در بسیاری از روزهای سال قیمت بلیت افزایش پیدا کند یا با کمبود مواجه بشوید.

رزرو بلیط هواپیما مشهد در سریع ترین زمان ممکن!

فاصله تهران‌ تا مشهد با اتوبوس

  • مسافت: ۸۹۹ کیلومتر
  • زمان رسیدن: ۱۰ ساعت الی ۱۲ ساعت

اتوبوس‌های تهران مشهد به طور معمول مسیر جاده سمنان را برای رسیدن‌ به مقصد انتخاب می‌کنند. همان‌طور که گفتیم جاده سمنان کوتاه‌ترین مسیر جاده‌ای از جهت زمان برای رسیدن‌ به شهر مشهد است. اگر قصد سفر و زیارت بارگاه هشتم شیعیان را دارید و اتوبوس را به‌عنوان وسیله نقلیه انتخاب می‌کنید، از تمام پایانه‌های شمال، جنوب، غرب و شرق تهران می‌توانید بلیت برای مشهد را تهیه کنید.

اقامت در مشهد

مشهد

انتخاب محل اقامت در سفر به شهر مورد نظرتان بسیار حائر اهمیت است. حال برای سفر به یک شهر زیارتی مانند مشهد، هتل‌های نزدیک حرم امام رضا همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند بنابراین مسافران بیشتر به دنبال اقامت در نزدیک حرم هستند. در ادامه در مورد چندین هتل محبوب نزدیک مشهد می‌خوانیم.

آشنایی بیشتر با هتل های لاکچری مشهد با ویو حرم امام رضا (ع)؛ (لینک مقاله)

هتل قصر الضیافه، نزدیک‌ترین هتل به حرم

هتل قصر الضیافه

هتل قصر الضیافه در ضلع شرقی حرم امام رضا قرار دارد و از درب هتل که خارج شوید به ورودی صحن هدایت حرم می‌رسید. یکی از لوکس‌ترین و مجهزترین هتل‌های مشهد هتل قصر الضیافه است که از معماری اسلامی الهام گرفته شده است.
آدرس هتل قصر الضیافه: مشهد، حرم مطهر امام رضا (ع) ، خیابان نواب صفوی ۲، صحن هدایت.

هتل مدینه الرضا، نزدیک‌ترین هتل به حرم

هتل مدینه الرضا

هتل مدینه الرضا در ۸۶ متری حرم قرار دارد. این فاصله را می‌توانید به‌راحتی و حتی با پای پیاده نیز طی کنید. همچنین این هتل باعث می‌شود دسترسی شما به بازارهای اطراف حرم و خیابان‌های اصلی نیز بهتر و راحت‌تر باشد. مدیریت مجرب و کارکنانی مسئولیت‌پذیر این هتل را به یکی از بهترین هتل‌های نزدیک حرم امام رضا تبدیل کرده است.
آدرس هتل مدینه الرضا: مشهد، خیابان شیرازی، نبش شارستان رضوی.

هتل الماس ۲، بهترین معماری

هتل الماس

الهام گرفتن از سبک‌های مختلف در معماری و تزیین اتاق‌ها و وجود اتاق‌هایی به سبک ایرانی، مصری، عربی و حتی آفریقایی باعث شده تا هتل الماس ۲ از بقیه هتل‌های متمایز شود. جالب است بدانید که در این هتل موزه‌ای از هنرهای بین‌المللی قرار دارد که ویترین هنر و فرهنگ هتل الماس ۲ را تکمیل می‌کند.

هتل الماس ۲ در خیابان امام رضا، امام رضا ۲۰ قرار دارد.

هتل الماس، بهترین دسترسی

هتل الماس ۲

امکانات داخل هتل الماس، برخورد خوب کارکنان و از همه مهم‌تر دسترسی آسان به حرم مطهر و بازارهای قدیمی و سنتی مشهد، این هتل را به یکی از بهترین هتل‌های مشهد تبدیل کرده است. با اقامت در این هتل دیگر لازم نیست برای رفتن به حرم و یا بازار از وسیله نقلیه‌ استفاده کنید. همچنین یکی از امکانات ویژه هتل الماس ترانسفر فرودگاهی است که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب انجام می‌گیرد.

هتل الماس در خیابان امام رضا، بین امام رضا ۴ و ۶ قرار دارد.

هتل هاترا، قیمت مناسب

هتل هاترا

هتل هاترا یکی از هتل‌های نزدیک حرم امام رضا با قیمت مناسب است که می‌تواند اقامتی راحت و آرام را برای شما رقم بزند. اگر به دنبال یک هتل با قیمتی مناسب و درعین‌حال با امکانات کامل و دسترسی راحت هستید، هتل هاترا می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

آدرس هتل هاترا: مشهد، خیابان امام رضا، دانش غربی ۱/۲، نبش سرشور ۳۷.

۴ مکان دیدنی در مشهد

فاصله تهران تا مشهد

مشهد شهری تاریخی، فرهنگی و تفریحی است. به همین دلیل جاهای دیدنی مشهد فراتر از حرم و چند مکان شناخته شده است و شامل جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی است.

آرامگاه فردوسی

فاصله تهران تا مشهد

یکی از پرطرف‌دارترین جاذبه‌های دیدنی مشهد آرامگاه فردوسی است که در شهر طوس واقع شده است. آرامگاه و موزه فردوسی طوس از شیوه معماری هخامنشیان الهام گرفته شده است. همچنین نمای بیرونی این بنا شامل تزئینات هخامنشی با ستون و سرستون‌های کار شده است. برروی این ستون ها اشعاری زیبا و هنرمندانه از حکیم فردوسی نگاشته شده است. این اشعار به نوعی نشانگر ذهن و تفکر والای این شخصیت است.

آدرس: مشهد، طوس، انتهای بلوار بهارستان

باغ ملی مشهد

فاصله تهران تا مشهد

در میان شلوغ‌ترین منطقه مشهد، پناهگاه زیبایی وجود دارد که مناسب کسانی است که در هیاهوی شهر به دنبال جایی برای استراحت هستند. در دل باغ ملی مشهد مجسمه‌هایی از مشاهیر ادب، علم و عرفان به چشم می‌خورد. گسترش و توسعه شهر مشهد و احداث بوستان و پارک‌های متعدد باعث شد این پارک در میان مردم جایگاه بالایی داشته باشد و به یکی از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی مشهد تبدیل شده است.
آدرس باغ ملی مشهد: مشهد، خیابان امام خمینی، مجاور خیابان جنت

چالیدره

فاصله تهران تا مشهد

از مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیبا در اطراف شهر مشهد به سد چالیدره می‌توان اشاره کرد. یکی از گزینه‌های تفریحی خوب برای خانواده‌ها و جوانان که می‌خواهند آخر هفته خوبی را در آن سپری کنند. چالیدره در واقع یک مکان هیجان‌انگیز با آب‌وهوای کوهستانی بسیار عالی است که گردشگران بسیار زیادی را در طول سال به جذب خود می‌کند. در چالیدره می‌توانید از امکانات مختلفی نظیر رستوران، کافی‌شاپ، تله‌کابین، اسکله، زیپ‌لاین، بانجی‌ جامپینگ و… استفاده کنید.

آدرس چالیدره: ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد در میان دو کوه در ییلاق‌های طرقبه

پارک و شهربازی ملت

فاصله تهران تا مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های شهر است که زمینی به وسعت ۷۰ هکتار دارد. مسجد، زمین‌های ورزشی، مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، استخر و غیره از امکانات این پارک هستند. همچنین شهربازی ملت که جزو مهم‌ترین بخش‌های این پارک است، از معدود شهربازی‌های ایمن ایران به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید چرخ و فلکی که در این شهربازی قرار دارد، هجدهمین چرخ‌وفلک مرتفع دنیا و بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه است.

آدرس پارک و شهربازی ملت، مشهد، بلوار امامت

در فاصله تهران تا مشهد به کجا برویم؟

اگر خرید بلیط هواپیما ✈را به لحظات آخر موکول کردید و نتوانستید آن را تهیه کنید؛ و حالا می خواهید فاصله تهران تا مشهد را ماشین خودتان طی کنید؛ به هیج عنوان از تفریحاتی که در راه می توانید، داشته باشید؛ غافل نشوید!

بازار مرده ها!

اگر نام بازار شیخ علاءالدوله یا بازار مرده ها را شنیده باشید؛ در مسیرتان به سمت سمنان می روید. این بازار مربوط به دوره ایلخانی است و شاید بتواند مسیرتان را از یکنواختی نجات دهد. البته که ارگ سمنان را هم نباید از دست داد؛ خصوصا با آن کاشی کاری ها و تزئینات زیبایش!

چشمه علی

اگر چه شما در فاصله تهران تا مشهد از جاده کمربندی شمال شهر دامغان رد می شوید اما می توانید انتخاب کنید تا یک روز را در کنار چشمه علی بگذرانید. همانطور که می دانید جاذبه های شهر دامغان از مسجد تاریخانه که قدمتی یک هزار ساله دارد تا بازار قدیمی و سرپوشیده دامغان و خانه لطفی می تواند شما را کاملا سرگرم سازد!

به صرف برگه آلو

در فاصله تهران تا مشهد سوغاتیتان را هم بخرید! اگر دلتان همیشه با برگه آلو و مشتقات انگور و شیره انگور، کشمش و مویز است؛ شاهرود جای مناسبی برای شماست. هرچند که سوغاتی های خاص دیگری هم مثل سفال و سرامیک می توانید تهیه کنید. اگر خواستید چند روزی را در شاهرود بمانید هم فکر بدی نیست و بسیار می ارزد! جاهای دیدنی که می توانید در شاهرود ببینید:

  • باغ گردشگری ارکس
  • پارک آبشار شاهرود
  • موزه آب
  • بازار قدیمی
  • رودخانه تاش
  • جنگل ابر

میامی؛ نامی آشنا !

حتما اسم میامی آمریکا و وصف زیبایی اش را شنیده اید. خوب است بدانید در فاصله تهران تا مشهد، روستایی به نام میامی بوده و جاذبه های کویری بسیاری دارد. از سر زدن به موزه مردم شناسی و بازدید از کاروانسرای شاه عباسی تا نان های محلی خوشمزه! تازه اسمش هم این است که میامی را دیده اید!

خانه دکتر شریعتی

اگر اهل مطالعه باشید، محال است که یک کتاب از دکتر علی شریعتی نخوانده باشید! حالا اگر مشتاق هستید تا در فاصله تهران تا مشهد به خانه یکی از نویسندگان سر بزنید، روستای مزینان انتظار شما را می کشد. صحرا و کویر شنی و شتر سواری و دریاچه نمک مزینان نیز هیجان سفرتان را بیشتر می کند. البته که برای اتمام کار غذای محلی یادتان نرود!

قبل از سبزوار

اگر خسته شدید؛ قبل از سبزوار می توانید بهروستای مهر بروید! اینجا در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و گذشته پر رونقی داشته است. همچنین می توانید به کاروانسرای بزرگ اینجا رفته و کاوش کنید!

ملاقات با سربداران!

در میان جاذبه های جاده در فاصله تهران تا مشهد و البته نرسیده به سبزوار،  با مناره آجری خسروگرد که یکی از قدیم ترین منارهای بین شهری مربوط به دوره سلجوقیان است، رو به رو می شوید. دلتان خواست می توانید در کنار کافه نزدیک منار توقف کنید و خودتان را مهمان چای یا دمنوش کنید. کمی جلوتر ملاقاتی خواهید داشت با مجسمه های سربداران! اگر اهل تاریخ باشید می دانید که سبزوار روزگاری پایتخت سربداران بوده که می تواند برایتان تازه و جالب باشد. در کنار جاده ورودی به سبزوار نمایشگاه صنایع دستی قرار گرفته و البته خیالتان از بابت وجود پمپ بنزین هم راحت باشد.

روستای زعفرانیه

در جاده بین سبزوار و نیشابور به روستای زعفرانیه می رسید. اگر فضای روستایی را دوست داشته باشید با کاروانسرای زعفرانیه، آب انبار روستا و قلعه دوران ایلخانی مواجه خواهید شد. خوب است بدانید در گذشته اسماعیلیه در این قلعه ها زندگی می کردند. اگر مایل بودید می توانید یک روز را در اینجا بمانید تا صبح را با صبحانه محلی شروع کنید و بعد به ادامه مسیر 3 ساعته بپردازید.

  • در ورودی روستا، پمپ بنزین و رستوران مارال ستاره زعفرانیه قرار دارد.

در کنار عطار و خیام

نیشابور شهری است که اصلا نباید در فاصله تهران تا مشهد آن را از قلم بیاندازید. مگر اینکه بخواهید ملاقات با عطار و خیام را در راه برگشت داشته باشید!

قدمگاه

یکی از جاذبه های جاده تهران به مشهد همین قدمگاه است که احتمالا اسمش را شنیده اید. اگر داستان و شهرت اینجا را نشنیده اید؛ باید گفت که در اینجا سنگ سیاهی است که که نقش دو جای پا بر آن بسته شده است. گفته می شود که امام رضا (ع) در سفر خود از مدینه به مرو در این مکان برای نماز توقف کرده و چشمه جاری شده در قدمگاه را از برکات امام رضا (ع) می دانند.

  • نکته: قبل از قدمگاه پمپ گاز قرار گرفته است.

در آخر

شما چه راهی را برای طی کردن فاصله تهران تا مشهد انتخاب می کنید؟ به صورت کلی قطار یکی از بهترین انتخاب ها برای سفرهای دسته جمعی است و هواپیما نیز سریع ترین راه!

برای اطلاع از فرودگاه مشهد، قیمت بلیط و جدول پروازها (لینک مقاله)

نظرات کاربران