Tea in Istanbul

چای و طبیعت: زیباترین باغ ها برای نوشیدن چای در استانبول

چای در استانبول به عنوان نقطه‌ی برجسته‌ای از فرهنگ و زندگی شهر تلقی می‌شود. همانند ما ایرانی‌ها، ترک‌ها هم با چای روز خود را آغاز می‌کنند و در هر فرصتی، با یک فنجان چای خوشمزه، لحظاتی دلنشین را سپری می‌کنند. اما این لحظات در زیر سایه درختان سبز، در هوای خنک و فضای دلنشین شهر، دارای یک طعم ماندگار و خاص می‌شوند. در سفر به استانبول، همراه ما باشید تا به شما بهترین باغ‌های چای این شهر را معرفی کنیم، جاهایی که می‌توانید با لذت بهترین چای لب سوز را در استکان‌های کمرباریک بنوشید و لحظاتی خاص را در این شهر تجربه کنید.

رزرو تور استانبول

از جدیدترین قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول خبر دارید!؟

لیست 10 تایی از باغ‌های چای در استانبول 

ما باغ‌های چای را گردآوری کرده‌ایم که هم با چای و هم با مناظر در استانبول روحتان را تازه می‌کنند، آماده‌اید؟

باغ چای تاریخی Çengelköy Çinaralt

 چای در استانبول

چه کسی دوست ندارد منظره بی‌نظیر تنگه بسفر را با یک چای داغ تماشا کند؟ باغ چای تاریخی Çengelköy Çinaralti با چشم انداز باشکوه خود در صدر فهرست باغ‌های چای در استانبول قرار دارد. این مکان رویایی محل دورهمی و خیلی از افراد است، فضای زیبا و سرسبز آن باعث شده تا گردشگران زیادی به این باغ بیایند و 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته باز است. صبح‌ها صبحانه خاص ترکی را سرو می‌کند و اگر فقط چای بخواهید آن را به خوشمزه‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین حالت ممکن بر روی میز شما می‌گذارند. 

اگر می‌خواهید با تماشای زیبایی‌های استانبول در باغی باصفا لحظات آرامی را تجربه کنید، باید بلافاصله مسیر خود را به سمت Çengelköy و باغ چای تاریخی Çinaralti تغییر دهید.

آدرس:  Çengelköy, Çınarlı Cami Sk. No: 4 A, 34680 Üsküdar, İstanbul

تماس: 0216 422 10 36

بهترین پارک های استانبول را در برنامه سفرتان بگنجانید.

باغ چای خانواده مودا (Moda Aile Çay Bahçesi)

در ادامه معرفی لیست مکان‌های جذاب برای چای در استانبول، قصد داریم تا تغییر مسیر دهیم تا منظره‌ای متفاوت را تجربه کنید. اگر تا به حال به باغ چای Moda Aile نرفته‌اید، حتماً باید به آنجا بروید، که منظره‌ای باشکوه از مودا و اسکله مودا را ارائه می‌دهد. همانطور که می‌دانید این منطقه با خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساحل تماشایی از محبوب‌ترین محله‌های شهر برای گشت و گذار است. می‌توانید پس از قدم زدن در آن خودتان را به یک استکان چای تازه در محیطی آرام و زیبا دعوت کنید. لذت خوردن چای و تماشای منظره دریا تجربه‌ای است که در سفر به استانبول حتما باید آن را امتحان کنید. 

آدرس: Caferağa Mahallesi, Moda Caddesi, Ferit Tek Sokak, No 13, Kadıköy, İstanbul

تماس: 0216 337 99 86

تنگه زیبای بسفر استانبول، بهترین مکان برای گردش و تفریح!

باغ چای خانواده کورجان (Korcan Aile Çay Bahçesi)

Korcan Aile Çay Bahçesi

باغ چای خانواده کورجان که در سالاجاک واقع شده از آن جاهایی است که بهترین قلیان استانبول و چای خوش عطر و طعم را ارائه می‌دهد. در کورجان زیبا، می‌توانید چای خود را با منظره برج دوشیزه در باغ چای خانواده کورجان بنوشید، از منظره دریا لذت ببرید. 

آدرس: Üsküdar Harem Sahil Yolu No:4, Salacak, Üsküdar, İstanbul

تماس: 0216 492 12 85

باغ چای آلپرنلر (Alperenler Çay Bahçesi)

باغ چای آلپرنلر در کنار دریا و اسکله وانیکوی قرار گرفته و منظره‌ای خارق‌العاده دارد. دکوراسیون مینیمال و گلدان‌های دور تا دور باغ با پس زمینه دریا، از چیزهایی هستند که باغ آلپرانلر لذت‌بخش و رویایی کرده‌اند. اینگونه بگوییم که هر کس به این باغ برای خوردن چای در استانبول رفته، دوباره به آن برمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم صبحانه خود را در این باغ زیبا بخورید تا روزتان را با انرژی شروع کنید. این را هم اضافه کنیم که باغ آلپرانلر تا پاسی از شب باز است. 

آدرس: Vaniköy C. N:76 Kandilli Kız Lisesi Karşısı – Vaniköy İskele Sahası, Üsküdar, İstanbul

تماس: 0216 462 05 41

خوردن صبحانه در استانبول، از بهترین تفریحات این شهر است.

باغ چای پیر لوتی (Pierre Loti Çay Bahçesi)

چای در استانبول

لیست خود را با باغ‌های چای در سمت اروپایی استانبول ادامه می‌دهیم. باغ چای پیر لوتی که بر روی تپه پیر لوتی، یکی از نمادهای استانبول قرار دارد، چشم‌اندازی بی‌نظیر از استانبول را به نمایش می‌گذارد. نوشیدن یک فنجان چای در برابر این منظره شما را به یاد تصاویر روی کارت پستال‌ها می‌اندازد. 

این مکان که هر روز هفته باز است، بین ساعت 7:30 تا 23:00 چای خوشمزه و خوش رنگ خود را سرو می‌کند. اگر تا به امروز به این مکان نرفته‌اید، حتما آن را در لیست خودتان قرار دهید. نشستن بر روی صندلی‌های راحت پیر لوتی و تماشای منظره از بالای کوه، ساعاتی دلنشین و به یادماندنی برای شما به ارمغان می‌آورد. 

آدرس: Eyüp Merkez Mah, İdris Köşkü Cd., 34050 Eyüp, İstanbul

تماس: 0212 497 13 13

تور ارزان استانبول را همین حالا با سه کلیک رزرو کنید!

باغ چای خانواده سارایبورنو (Sarayburnu Aile Çay Bahçesi)

باغ چای خانواده سارایبورنو واقع در فاتح، محله استانبول که بوی تاریخ می‌دهد، با منظره خود همه را مجذوب خود می‌کند. هم چای و هم قهوه در این مکان بسیار محبوب و دلچسب هستند، البته با منظره دریا مگر می‌شود که لذت‌بخش نباشند. به جرات می‌توان گفت که بهترین چای در استانبول را در این باغ می‌توانید نوش جان کنید. از ما می‌شنوید، صبحانه یک روزتان را در اینجا امتحان کنید تا مشتری پر و پاقرص‌شان شوید. این مکان 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته باز است.

آدرس: Hoca Paşa, Kennedy Cd. No:8, 34112 Fatih, İstanbul

تماس: 0212 522 13 97

کشتی کروزهای استانبول سفرتان را برای همیشه به یاد ماندنی می کنند.

İstinye İskele Çay Bahçesi

باغ چای اسکله ایستینیه (İstinye İskele Çay Bahçesi)

وقتی صحبت از باغ‌های چای ساحلی استانبول می‌شود، بدون شک اولین جایی که به ذهن می‌رسد باغ چای اسکله ایستینیه است. این باغ زیبا و دوست داشتنی واقع در ایستینیه (یکی از زیباترین محله‌های استانبول)، به دلیل موقعیت کنار دریا، منظره‌ای باشکوه را ارائه می‌دهد. خلاصه بگوییم؛ اگر می خواهید دریا را با منظره پل بسفر و عبور کشتی‌ها را تماشا کنید و لحظاتی آرام داشته باشید، حتما باید به باغ چای İstinye İskele بروید.

فقط از آنجایی که این مکان معمولاً در تعطیلات آخر هفته شلوغ است، ممکن است مشکلاتی در یافتن صندلی وجود داشته باشد. 

آدرس:  İstinye Mahallesi, İskele Çıkmazı, İskele Meydanı, No 3, Sarıyer, İstanbul

تماس: 0212 229 82 58

بام استانبول را فراموش نکنید.

باغ چای خانواده چاپا (Çapa Aile Çay Bahçesi)

باغ چای خانواده چاپا برای خوردن چای در استانبول بهترین گزینه است. این مکان دنج و ساده از 7 صبح تا 24 شب پذیرای مهمانان خود است و به غیر از چای صبحانه مخصوص خودش را نیز ارائه می‌کند. فضای آرام در کنار سرویس دهی خوب باغ چاپا باعث شده تا از هر مهمان خود نمره کامل بگیرد. 

یکی دیگر از ویژگی‌های باغ چای خانواده چاپا، قرارگیری آن در کنار یک پارک است که بچه‌ها هم می‌توانند لحظاتی را بازی کنند و سرگرم شوند. اگر به دنبال مکانی آرام و دور از هیاهوی شهر هستید، حتماً باید به باغ چای خانواده کاپا سری بزنید.

آدرس: Şehremini Mahallesi, Gaspir Ali İsmail Sokak, No 11/A, Fatih, İstanbul

تماس: 0532 355 18 67

باغ چای و قلیان ارنلر نارگیله (Erenler Nargile ve Çay Bahçesi)

چای در استانبول

قلیان و باغ چای ارنلر که در اطراف سلطان احمد در فاتح قرار دارد، مقصدی محبوب برای دوستداران قلیان است. این مکان به خصوص در ساعات عصر و آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. منوی ارنلر نارگیله علاوه بر قلیان و چای شامل قهوه ترک، لیموناد خانگی، نان تست و ساندویچ است.

آدرس: Mollafenari, Yeniçeriler Cad. Çorlulu Ali Paşa Medresesi No:36 D:28, 34120 Fatih, İstanbul

تماس: 0212 519 23 41

باغ چای Camlaralti

باغ چای چاملارالتی همانطور که از  معنای نامش پیداست در یک منطقه سرسبز جنگلی واقع شده‌است. قرارگیری این باغ چای در استانبول و منطقه آتاکوی، به شما تصویر باورنکردنی از طبیعت را هدیه می‌دهد. اگر می‌خواهید با خانواده و عزیزانتان با چای زیر درختان سرسبز چت کنید و از سفرتان برایشان بگویید، باغ چای چاملارالتی بهترین مکان برای این کار است، البته با یک استکان چای داغ در دست. 

آدرس: Ataköy 1., No:, Zübeyde Hanım Cd. No:1, 34158 Bakırköy, İstanbul

تماس: 0212 559 05 76

هتل استانبول را از سه کلیلک رزرو کنید و با خیال راحت به سراغ بستن چمدانهایتان بروید.

حرف آخر

برخی از نوشیدنی‌ها بسیار فراتر از غذا هستند. چای که برای برخی حتی از آب هم حیاتی‌تر است، یکی از همین نوشیدنی‌های خوشمزه است. چای مثل دوستی که در خستگی، شادی، گفتگو و غم همیشه با ماست… آنقدر که بعد از غذا، در گفتگوهای زیبا، در حین تماشای منظره و در خیلی جاهای دیگر ما را همراهی می‌کند. چای در استانبول اما رنگ و بویی دیگر دارد، به خصوص وقتی آن را در استکان‌های کمرباریک زیر سایه درختان نوش جان می‌کنید. 

کافی است با توجه به محل اقامت و هتلتان یکی از این باغ‌های موجود در لیست را انتخاب کنید و به آنجا سر بزنید. مطمئن باشید ساعاتی آرام و بدون دغدغه را خواهید داشت! 

سوالات متداول

چرا باغ چای تاریخی Çengelköy Çinaralti جزء برترین باغ‌های چای استانبول محسوب می‌شود؟

این باغ چای به دلیل منظره باشکوه تنگه بسفر و فضای زیبا و سرسبز خود در صدر فهرست باغ‌های چای استانبول قرار دارد.

برای چه تجربه‌هایی به باغ چای Moda Aile دعوت می‌شویم؟

این باغ چای منظره باشکوهی از مودا و اسکله مودا را ارائه می‌دهد. با خیابان‌های سنگ‌فرش و ساحل تماشایی، این مکان از جذاب‌ترین محله‌های شهر برای گشت و گذار است.

چرا باغ چای خانواده کورجان یکی از بهترین مکان‌های ارائه قلیان و چای استانبول است؟

این باغ چای در سالاجاک قرار گرفته و بهترین قلیان استانبول و چای خوش عطر و طعم را ارائه می‌دهد.

چه ویژگی‌های منحصر به فرد در باغ چای آلپرانلر وجود دارد؟

باغ چای آلپرانلر در کنار دریا و اسکله وانیکو واقع شده و دکوراسیون مینیمال و گلدان‌های دور تا دور با پس‌زمینه دریا، این باغ را به یک مکان لذت‌بخش و رویایی تبدیل کرده است.

نظرات کاربران