گرجستان

جاهای دیدنی تفلیس مثل آهنربا است و بارها به اینجا بر می گردید!

فهرست مطالب

تفلیس

یکی از دلایلی که به تفلیس علاقه مند خواهید شد، این است که این شهر چقدر متنوع است. بیشتر گردشگران تنها بر بخش قدیمی شهر و نقاط برجسته تفلیس تمرکز می کنند، اما چیزهای بیشتری برای دیدن و انجام دادن در آنجا وجود دارد. نه تنها کلیساهای چند صد ساله، قلعه یا گوشه های جذاب در شهر قدیمی را خواهید دید، بلکه این شهر همچنین دارای ساختمان های هنری نو یا بروتالیستی دیدنی، غذاها و کافه های عالی و مکان های جالب است. قطعا جاهای دیدنی تفلیس خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید زیباست؛ بنابراین بلیط هواپیما را از دست ندهید!

بخوانید:معرفی شهر تفلیس؛ بزرگ‌ترین و زیباترین شهر گرجستان

به تفلیس قدیم بروید و از کوچه پس کوچه های تاریخی آن لذت ببرید

تفلیس قدیم جایی است که باید گشت و گذار خود را از آن جا شروع کنید. معماری و پیچ و خم خیابان ها شما را به سرعت عاشق این مکان می کند. برخی از خیابان ها و خانه ها کمی فرسوده هستند که جذابیت این خیابان ها را چند برابر کرده است. در گذشته بازدید از این محله بسیار نا امید کننده بود، اما برخی از قسمت های تفلیس قدیم که بازسازی شده‌ نیز توانسته جذابیت انکارناپذیر خود را حفظ کند.

اگر درهنگام قدم زدن در این منطقه خانه ای را دیدید که در آن باز بود، سعی کنید به داخل آن نیز نگاه کنید (اما به یاد داشته باشید که به ساکنان احترام بگذارید!). در داخل می‌توانید کاشی‌های زیبا روی زمین، راه پله‌های عجیب و غریب یا نقاشی‌های روی دیوار را ببینید. تفلیس قدیمی واقعاً پر از شگفتی است!

در حالی که در بخش قدیمی شهر قدم می زنید ممکن است به طور تصادفی تبلیغات بازدید از جواهرات را ببینید، پیشنهاد می کنیم سری به این مکان ها بزنید تا جواهرات قدیمی را در این منطقه ببینید.

نانوایی های قدیمی، هنرهای خیابانی، خانه های فروده و کافه های قدیمی از بهترین بخش هایی هستند که می توانید در تفلیس قدیم با آن ها سرم گرم شوید و وقت بگذرانید.

از کلیساهای قدیمی دیدن کنید

آیا می دانستید که گرجستان یکی از اولین کشورهایی است که در قرن چهارم مسیحیت را به عنوان دین رسمی معرفی کرد (قبلا فقط ارمنستان و اتیوپی آن را اعلام کرده بودند). به همین دلیل است که کلیساهای قدیمی شگفت انگیزی را در تفلیس خواهید دید، به خصوص در بخش قدیمی شهر.

کلیساها که از جاهای دیدنی گرجستان هستند؛ با آنچه شما دیده اید متفاوت بوده و داخل آن ها معمولاً کمی تیره است که با تزئینات شگفت انگیز به ویژه نقاشی ها پوشیده شده اند. اما فراموش نکنید هنگام ورود پوشش خود را رعایت کنید.

چشمگیرترین کلیسایی که می توانید از آن دیدن کنید کلیسای جامع سیونی تفلیس متعلق به قرن ششم است. اما کلیساهای دیگری که ارزش دیدن در شهر قدیمی را دارند عبارتند از کلیسای جواریس ماما، کلیسای جامع ارمنی جورج.

به پاراجانف سلام کنید

سرگئی پاراجانوف فیلمساز و هنرمند سرشناس شوروی بود که در سال 1990 درگذشت. اگرچه او ارمنی الاصل بود اما در تفلیس متولد شد و بخش زیادی از زندگی خود را در این شهر گذراند.در بخش قدیم شهر، در خیابان بامبیس ریگی 8، می توانید یادبود او را پیدا کنید. در این مکان به نظر می رسد که پاراجانف در حال پرواز است، این اشاره ای است به محبوب ترین عکس او که در خیابان های تفلیس گرفته شده است.

این یک ادای احترام بزرگ به این هنرمند آزاده است. حتماً در کناراین بنای تاریخی توقف کنید، مطمئناً به شما لبخند خواهد زد!

از نانوایی زیرزمینی نان بگیرید

تفلیس

در کنار کلیسای جامع سیونی، می توانید یک گوهر پنهان واقعی در تفلیس را پیدا کنید، یک نانوایی قدیمی زیرزمینی. تابلویی که به این مکان اشاره می‌کند فقط به زبان گرجی است، اما بوی نان تازه‌ شما را به سمت آن هدایت خواهد کرد.

در داخل نانوایی می‌توانید طرز تهیه نان گرجی را در اجاق‌های مخصوص مشاهده کنید و چند غذای خوشمزه که با نان تهیه می شود را سفارش دهید، خاچاپوری یا لوبیو میتواند گزینه خوبی برای سفارش باشد. همه چیز در این محل پخته می شود و اغلب غذاها گرم است.

دیدار با مادر گرجستان؛ از معروف ترین جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس مکان های عکاسی فوق العاده ای دارد اما بهترین آن ها بالاترین ایستگاه تله کابین است. سفر به تفلیس تجربه ای هیجان انگیز است بخصوص اگر به بالای پشت بام تفلیس بروید. هنگامی که بر فراز آن قرار گرفتید، می توانید چشم انداز زیبای شهر را مقابل خود ببینید و لت ببرید.

چند قدم بعد از ایستگاه تله‌کابین، می‌توانید مجسمه مادر جورجیا را ببینید. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، مجسمه‌های مادر یکی از مضافات محبوب برای افق شهر بودند، می‌توانید آن‌ها را در ایروان (ارمنستان)، کیف (اوکراین)، یا ولگوگراد (روسیه) نیز پیدا کنید، اما مجسمه تفلیس قطعاً زیباترین آنهاست.

این بنا در سال 1958 برای جشن ساگرد هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس ساخته شد. این بنا نماد شخصیت گرجی است. مجسمه مادر جورجیا یک کاسه در یک دست، برای دوستان و یک شمشیر در دست دیگر، برای مبارزه با دشمنان دارد. شما می توانید مادر جورجیا را از بسیاری از نقاط شهر ببینید اما از نمای نزدیک او واقعاً چشمگیر به نظر می رسد.

از قلعه ناریکالا دیدن کنید

تفلیس

هنگامی که در بالای ایستگاه تله کابین قرار گرفتید، در جهت مخالف مادر جورجیا حرکت کنید تا به قلعه ناریکالا برسید. این قلعه اولین قلعه در قرن چهارم است، اما آنچه اکنون می توانید از این قلعه ببینید بیشتر به قرن 16 و 17 باز میگردد، زیرا بارها بازسازی شده است.

در این قلعه، می‌توانید از کلیسای سنت نیکلاس دیدن کنید که در اصل متعلق به قرن سیزدهم است، اما اخیراً بازسازی شده. مناظری که از این قسمت از شهر می توانید ببینید بسیار شگفت انگیز هستند، پیشنهاد می کنیم در سفر خود به تفلیس بازدید از قلعه ناریکالا را از دست ندهید.

گرجستان یا مکان گرم؟!

از گذشته تفلیس حمام های بسیاری داشته ، زیرا پادشاهان سنت های خاص رفتن به حمام را داشتند و برایشان این سنت ها بسیار مهم بود، حتی نام این شهر به معنای “مکان گرم” است. حمام های سنتی تفلیس به طور خاص و برای استفاده از چشمه های آب گرم طبیعی که در این منطقه یافت می شود انتخاب شده است.

امروزه می توانید از حمام های سنتی که جزو جاهای دیدنی تفلیس است، دیدن کنید. تعداد کمی از آن ها در شهر وجود دارد که بیشتر آن ها در منطقه آبانوتوبانی در نزدیکی قلعه ناریکالا و شهر قدیمی است.

بازدید از حمام سنتی شاید برای همه جذاب نباشد، اما اگر تصمیم به رفتن به حمام های سنتی را دارید این را بدانید که برای  درمان فوق العاده هستند. اما حتی اگر قصد ندارید به حمام بروید، باز هم پیشنهاد می کنیم از این منطقه دیدن کنید، این منطقه یکی از دیدنی ترین مکان های تفلیس است. شما همچنینمی توانید در اطراف بالای حمام ها با گنبدهای عجیب و غریب قدم بزنید.

از باغ گیاه شناسی لذت ببرید

تفلیس

درست در مرکز شهر و در پشت قلعه ناریکالا، می توانید باغ گیاه شناسی ملی گرجستان را ببیند. یک منطقه سر سبز در وسط شهر که کمی هم شلوغ است. این یک مکان آرامشبخش برای بازدید است!

اولین باغ های سلطنتی در قرن هفدهم در این مکان تأسیس شد و باغ گیاه شناسی به طور رسمی در سال 1845 تأسیس شد. شما می توانید در اطراف این باغ قدم بزنید و گونه های متعددی از گیاهان از سراسر جهان را ببینید و همچنین از آبشار زیبایی که در این باغ وجود دارد لذت ببرید.

باغ گیاه شناسی می تواند یک استراحت عالی در تفلیس باشد، می توانید در این باغ استراحت کنید تا برای کاوش بیشتر در شهر و دیگر جاهای دیدنی تفلیس انرژی بگیرید.

از پارک رایک دیدن کنید

پارک رایک که در آن سوی رودخانه کورا در تفلیس قدیم واقع شده و با پل صلح به قسمت دیگر از شهر متصل است، از جدیدترین مناطق تفریحی شهر به شمار می رود. این بخش یکی از مناطق مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است، فواره آواز، شطرنج در اندازه بزرگ و تعداد زیادی مجسمه که در این پارک وجود دارد، میتوانید لذت ببرید. در پارک و به خصوص قسمت های بالای آن می توانید از منظره ای تماشایی از تفلیس قدیم، قلعه ناریکالا و خود پارک رایک لذت ببرید.

برج کج تفلیس را ببینید

هنگام گشتن در تفلیس قدیم ممکن است با تئاتر ماریونت روبرو شوید. این موسسه در سال 1981 تأسیس شد. جالب است بدانید این تئاتر کوچک است و حدود80 صندلی دارد، اما یکی از بخش های مهم فرهنگی در شهر است. گاهی اوقات تهیه بلیط برای نمایش دشوار است اما اگر به بازی عروسکی علاقه دارید قطعا ارزش رفتن را دارد.

برج کج عجیبی که در سال 2011 ساخته شده است به تئاتر متصل شده است. این برج بسیار عجیب است، در این برج هیچ کدام از قطعه ها با هم هماهنگ نیستند و به نظر می رسد برج کج هر لحظه ممکن است سقوط کند.

سعی کنید ساعتی در این مکان حاضر باشید که بتوانید نمایش کوچکی را که روی برج پخش می شود تماشا کنید. این یکی از جالب ترین جاهای دیدنی تفلیس است که می توانید تماشا کنید!

ناهار را در راچا بخورید

به جرئت می توان گفت غذای گرجی از خوشمزه ترین غذاهای جهان است! این شهر یک بهشت ​​است برای کسانی که رابطه خوبی با غذاهای گیاهی دارند، اما از غذاهایی که با گوشت پخته می وند نیز نباید غافل شد. دراین شهر حتما غذاهایی مانند بادیجانی خوشمزه، خینکالی، خاچاپوری یا آجاپسندالی را امتحان کنید.

و در حالی که رستوران های زیادی وجود دارد که می توانید غذاهای سنتی گرجستانی را در آنها بخورید، اما یک مکان برای افراد محلی جایگاه ویژه ای دارد و آن راچا است.

در راچا می توانید بهترین غذاهای گرجستانی را تهیه کنید. در این رستوران قیمت ها بسیار مقرون به صرفه است، با مبلغ حدود 10 دلار می توانید غذا سفارش دهید. رستوران‌های دیگر تفلیس ممکن است غذاهای بهتری سرو کنند و دکور شیک‌تری هم داشته باشند، اما با این حال، این مکان یکی از رستوران های مورد علاقه محلی ها برای صرف غذا است.

در خیابان روستاولی قدم بزنید

Rustaveli St

خیابان روستاولی، خیابان اصلی تفلیس و از زیباترین خیابان های شهر است. با قدم زدن در این منطقه برخی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین ساختمان‌های واقع در روستاولی مانند پارلمان گرجستان، تئاتر اپرای ملی گرجستان، تئاتر آکادمیک دولتی روستاولی و موزه هنرهای زیبای گرجستان را خواهید دید.

این خیابان 1.5 کیلومتر طول دارد و برای دیدن کامل آن باید حداقل یک بار در طول اقامت خود در تفلیس در آن پیاده روی کنید. روستاولی همیشه شلوغ است، برای عبور از خیابان می توانید از معابر زیرزمینی نیز استفاده کنید.

خیابانی که ب جاهای دیدنی تفلیس فاصله ای ندارد!

موزه ها بخش مهم جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس موزه های خوبی دارد، بنابراین اگر به هنر علاقه دارید یا اگر آب و هوا بد است، بازدید از این موزه ها می توانند به برنامه سفر تفلیس شما اضافه شوند. برخی از موزه‌هایی که ارزش بازدید دارند عبارتند از: موزه ملی گرجستان، موزه هنر گرجستان یا موزه هنرهای زیبای گرجستان.

بخوانید: موزه های تفلیس

هنرهای خیابانی شگفت انگیز را ببینید

در سال های اخیر هنر خیابانی در تفلیس بسیار رونق گرفت و امروزه می توانید آثار شگفت انگیز زیادی را در سراسر شهر پیدا کنید. در میان آن ها، میتوانید بره ای که توسط هنرمند محلی Lamb در سراسر شهر نقاشی شده است را ببینید، این حیوان ممکن است زیبا باشد اما معمولاً یک پیام پنهان در پشت آن وجود دارد که به فرهنگ، غذا و مذهب گرجستان اشاره دارد.

بهترین مکان‌ها برای دیدن هنر خیابانی در تفلیس، گذرگاه‌های زیر میدان قهرمانان، فابریکا هستند.

در امتداد خیابان دیوید آغماشانبلی پیاده راه بروید

خیابان دیوید آغماشنبلی، میدان زاربروکن را به خیابان گیورگی تسابادزه متصل می کند و یکی از خیابان های اصلی در بخش تاریخی تفلیس است. در حالی که کل خیابان جالب و پر از معماری زیبا است، باید به ویژه روی قسمتی که از میدان زاربروکن شروع می شود تمرکز کنید. این بخش به تازگی بازسازی شده است، و کاملاً برای پیاده روی مناسب است و می توانید خانه های زیبا و همچنین رستوران های زیادی را در آنجا پیدا کنید.این جا یکی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس برای وقت گذرانی است که مطمئناً می‌توانید مکان خوبی برای استراحت در آن پیدا کنید.

از بازار دزرتر خرید کنید

بزرگترین، قدیمی ترین و محبوب ترین بازار دزرتر است که در نزدیکی ایستگاه قطار قرار دارد.این بازار بزرگ، شلوغ، پر سر و صدا است و می‌توانید هر چیزی را در آن جا تهیه کنید: میوه‌ها و سبزیجات تازه، پنیر خانگی، ادویه جات و…

اگر مقداری روسی یا گرجی بلد باشید، قطعا در این بازار به شما کمک می کند، می‌توانید قیمت‌ها را بپرسید، دقیقاً آنچه را که نیاز دارید بخواهید، کمی چانه بزنید از خرید لذت ببرید. در بازار دزرتر مهم نیست که چقدر قاطعانه فکر می کنید، در نهایت بسیار بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید خرید خواهید کرد.

شما هم بازار و خرید را جزو مهم ترین جاهای دیدنی تفلیس می دانید؟

بخوانید: بهترین مراکز خرید تفلیس

از رفتن به کافه های تفلیس لذت ببرید

تفلیس

تفلیس کافه های قدیمی زیادی دارد، همچنین اگر به کافه های مدرن هم علاقه داشته باشید پیدا کردنشان در شهر چندان کار سختی نخواهد بود. چه قهوه سیاه کلاسیک را دوست داشته باشید و چه قهوه‌های جایگزین، مطمئن باشید از آنچه کافه‌های تفلیس ارائه می‌دهند راضی خواهید بود.

هیچ منطقه خاصی وجود ندارد که بتوانید بهترین کافه ها را در آن پیدا کنید، آنها در سراسر شهر قرار دارند. برخی از کافه هایی که میتوانید در مرکز تفلیس به آن ها سر بزنید عبارتند از Linville، The Museum، Erti Kava یا Fabrika.

برای سفرهای یک روزه از تفلیس خارج شوید

در طول سفر خود به گرجستان، می توانید از تفلیس به عنوان مرکزی برای دیدن بسیاری از نقاط برجسته در سراسر کشور استفاده کنید، زیرا می توانید شهر را برای سفرهای یک روزه  به اطراف ترک کنید. شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی به برخی از شهر های اطراف تفلیس بروید، اما بسیاری از آن ها فقط با تور یا با ماشین شخصی قابل دسترسی هستند. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای تورهای مقرون به صرفه از تفلیس وجود دارد و می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک برنامه سفر کامل به گرجستان را برنامه‌ریزی کنید.

معماری مدرن در تفلیس را کشف کنید

هنگامی که میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان در سال 2004 به قدرت رسید، می‌خواست گرجستان را به کشوری مدرن تبدیل کند و بخشی از این روند را در معماری به نمایش گذاشت.

محبوب‌ترین سازه که از آن زمان به جا مانده پل صلح است. این پل در واقع پل عابر پیاده است که تفلیس قدیم را به پارک رایک متصل می کند، اما ساختمان‌های دیگری در اطراف این پل وجود دارند که برای طراحی جالب‌شان ارزش دیدن دارند، ساختمان هایی مانند: خانه دادگستری، تالار موسیقی یا وزارت امور داخلی. هنوز هم ساختمان‌های مدرن و جدید به منظره شهر تفلیس اضافه می‌شوند، که این موضوع نشان دهنده ی پیشرفت این شهر زیبا و قدیمی است.

همچنان به دنبال تماشای دیگر جاهای دیدنی تفلیس هستید؟

از کلیسای جامع تثلیث دیدن کنید

تفلیس

کلیسای جامع تثلیث یکی از متمایزترین جاهای دیدنی تفلیس است که بر فراز شهر قرار دارد و می‌توانید آن را از همه جای شهر ببینید، این کلیسا یکی از بزرگترین ساختمان‌های مذهبی در جهان است. ساخت و ساز کلیسای تثلیث  در سال 2004 به پایان رسید و از آن زمان به بعد به عنوان کلیسای جامع اصلی ارتدکس گرجستان انتخاب شد.

سبک کلیسای جامع با کلیساهای قدیمی که می توانید در تفلیس قدیم ببینید متفاوت است. داخل این کلیسا واقعاً بزرگ و روشن است و تزئینات زیادی ندارد، اما یکی از آن مکان‌هایی است که نمی‌توانید در تفلیس بازدیدش را از دست بدهید. از میدان روبروی کلیسای جامع، می توانید چشم انداز زیبای شهر را نیز ببینید.

عکس های زیبا بگیرید

تفلیس یکی از دیدنی ترین شهرهاست و گرفتن عکس های زیبا در تفلیس واقعاً کار سختی نیست. در میان همه مکان‌های عالی برای بازدید، مکان‌هایی وجود دارد که برای عکس‌های اینستا شما مناسب هستند، به خصوص در تفلیس قدیم. حمام، باغ گیاه‌شناسی، خانه شیشه‌ای رنگارنگ، حیاط ایتالیایی و موارد دیگر… می توانید مطمئن باشید که تعدادی عکس عالی از تفلیس را به خانه می‌برید!

سوار مترو شوید

متروی تفلیس سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای رفت و آمد در شهر است و مطمئنا در مدت اقامت خود در تفلیس از آن استفاده خواهید کرد. این یک سیستم معمولی مترو است که از زمان شوروی به جا مانده، با پله برقی سریع و قطارهای قدیمی و پر سر و صدا اما کارآمد. برای ورود به سکو فقط به کارت حمل و نقل عمومی نیاز دارید.

در حالی که ایستگاه‌های متروی تفلیس به اندازه مسکو، تاشکند یا خارکف بزرگ و دیدنی نیستند، اما برخی از ایستگاه‌های زیبا مانند دانشگاه فنی، گورامیشویلی یا ایسانی وجود دارند. در این مترو ها می‌توانید موزاییک ها و نقش های برجسته زیبای شوروی را تحسین کنید.

از بنای تاریخی کرونیکل جورجیا دیدن کنید

این یکی از دیوانه کننده ترین بناهایی است که تا به حال دیده اید! این بنای عظیم توسط زوراب تسرتلیتو به مناسبت یادبود 3000 سال حاکمیت گرجستان و 2000 سال مسیحیت در گرجستان ساخته شده است. او کار روی این پروژه را در سال 1985 آغاز کرد و هرگز آن را به پایان نرساند، ممکن است متوجه شوید که برخی از قسمت‌ها هنوز نیاز به ساخت دارند.

این بنای تاریخی بسیار بزرگ است که بر روی 16 ستون می توانید تاریخ گرجستان و حاکمان آن را ببینید.

کلیسای متخی از جاهای دیدنی و البته معروف تفلیس

تفلیس

کلیسای متیخی که بر روی صخره‌ای بر روی رودخانه کورا از تفلیس قدیم قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کلیساهای تفلیس است که در قرن سیزدهم در نزدیکی کاخ سلطنتی سابق ساخته شده است.

در حالی که خود کلیسا جالب است، دلیل اصلی بازدید از این کلیسا، منظره زیبای تفلیس قدیم و قلعه ناریکالا است. یکی از بهترین مناظری که می توانید در تفلیس پیدا کنید. در مقابل کلیسا مجسمه پادشاه واختانگ گورگسالی قرار دارد که به عنوان بنیانگذار تفلیس شناخته می شود.

مسجد زیبای جمعه را ببینید

با قرار گرفتن در بین برخی از زیباترین ساختمان‌های تفلیس مانند حمام‌ها، خانه‌های بازسازی‌شده رنگارنگ و قلعه ناریکالا به راحتی می‌توان مناره مسجد جمعه را که در این منطقه قرار دارد را دید. این مکان در واقع بسیار خاص است. این مسجد اولین بار در قرن هجدهم توسط امپراتوری عثمانی ساخته شد اما در طول سال ها چندین بار تخریب و بازسازی شده. تا سال 1951 مسجد جمعه به مسلمانان سنی وقف شده بود، اما پس از تخریب مسجد آبی (که قبلاً متعلق به مسلمانان شیعه بود)، این دو گروه در کنار هم نماز می خوانند، جالب است بدانید این مسجد دو محراب دارد که همین امر سبب خاص بودن این مکان مقدس شده است.

در میدان آزادی توقف کنید

تفلیس

بیشتر بازدیدکنندگان معمولاً از طریق میدان آزادی، میدان اصلی تفلیس بین شهر قدیمی و خیابان روستاولی، به آن هجوم می‌آورند، اما برای تماشای زیبایی‌های این میدان یک لحظه توقف ارزشش را دارد.

زمانی که گرجستان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، این میدان لنین نامیده می شد و درست در وسط آن می توانستید مجسمه غول پیکر لنین را ببینید. بعد از آن از سال 2006 مجسمه طلایی سنت جورج، حامی گرجستان در وسط میدان نهاده شد که هدیه ای از طرف هنرمند زوراب تسرتلی است که این مجسمه را ساخته. چند ساختمان زیبا در اطراف میدان آزادی از جمله تالار شهر تفلیس وجود دارد، اما یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید شعبه بانک گرجستان در میدان آزادی 5-7 است. از بیرون زیبا به نظر می رسد اما فضای اصلی داخلی آن هنر نو و یک شاهکار واقعی است.

منطقه نزدیک ایستگاه مترو مرجانیشویلی را کاوش کنید

هنگامی که مردم به ایستگاه مترو مرجانیشویلی می رسند، معمولاً به سمت فابریکا یا قسمت عابر پیاده خیابان دیوید آغماشنبلی می روند. اما این منطقه جاذبه های بسیار زیادی را به گرشگران ارائه می دهد!

برخی ساختمان‌های هنری عالی مانند تئاتر مرجانیشویلی یا سینما آپولو، چند نمونه عالی از معماری دوران شوروی و همچنین حیاط‌های مخفی ایتالیایی در این خیابان وجود دارند. بهترین راه برای یافتن همه شگفتی‌های بزرگ مرجانیشویلی این است که فقط در اطراف آن پرسه بزنید، چند مسیر انحرافی بین مکان‌ها پیدا کنید و به آن ها سر بزنید، قطعا از دیدن این خیابان ها شگفت زده خواهید شد.

برای خرید کتاب در مورد گرجستان و منطقه قفقاز

در حیاط خیابان روستاولی، کتابفروشی کوچکی وجود دارد  موسسه فرهنگی نمادین، به ویژه در بین مهاجران. در این کتابخانه می توانید مجموعه گسترده ای از کتاب ها به زبان انگلیسی، درباره گرجستان و منطقه قفقاز یا نویسندگان گرجی را پیدا کنید. اگر می‌خواهید چند کتاب محلی تهیه کنید، اینجا بهترین مکان برای رفتن است.

از کتابخانه ملی گرجستان دیدن کنید

کتابخانه ملی گرجستان

کتابخانه ملی گرجستان یکی از جواهرات پنهان تفلیس است، این کتابخانه درست در مرکز شهر و نزدیک میدان آزادی قرار دارد. در واقع دو ساختمان وجود دارد که در آن طرف خیابان قرار دارند و هر دو ارزش دیدن از بیرون و داخل را دارند.

در یکی از ساختمان‌ها می‌توانید از موزه کتاب، با مجموعه کتاب‌های کمیاب و قدیمی‌ترین چاپ‌های گرجی دیدن کنید. متأسفانه، داخل این ساختمان واقعاً خیره‌کننده است. پس در سفر خود حتما سری به این کتابخانه بزنید.

در خیابان های پشتی نزدیک خیابان روستاولی بگردید

این منطقه دیگری است که ارزش دیدن را دارد. به جای قدم زدن در خیابان شلوغ روستاولی، این خیابان را بالا ببرید و در کوچه پس کوچه ها پرسه بزنید. شما می‌توانید دنیایی کاملاً متفاوت را ببینید. بچه‌ها در خیابان‌ها بازی می‌کنند، همسایه‌ها جلوی خانه‌هایشان غیبت می‌کنند و مردم محلی در مغازه‌های کوچک مشغول خرید مواد غذایی هستند.

همچنین تعداد زیادی خانه زیبا، هنر خیابانی و ساختمان های شگفت انگیز مانند ساختمان زیبای دادگاه عالی، قهوه‌خانه جذاب Erti Kavaارتی کاوا یا معماری جالب مدرنیستی وجود دارد.

در آخر

ما در این مطلب سعی کردیم شما را به سفری کوتاه در شهر تفلیس گرجستان ببریم تا با شگفتی ها و جاهای دیدنی تفلیس بیشتر آشنا شوید و برای سفر به این شهر تاریخی و زیبا لیستی از جاهایی که باید بروید را تهیه کنید تا از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرید.

نظرات کاربران