Ethnography museum in the open air of Tbilisi

بهترین موزه های تفلیس؛ از چاپخانه استالین تا موزه موما!

ده ها موزه و گالری هنری عالی در تفلیس وجود دارد که می توانید در آنها با تمام جنبه های تاریخ و فرهنگ گرجستان آشنا شوید. توجه داشته باشید که تقریبا تمام بهترین موزه های تفلیس و اطراف گرجستان در روزهای دوشنبه و تعطیلات رسمی تعطیل هستند. حالا همراه ما باشید تا با بلیط هواپیما تفلیس؛ سری هم به تاریخ بزنید!

موزه گرجستان (موزه ملی گرجستان)

Museum of Georgia

موزه گرجستان که در خیابان روستاولی واقع شده است، بزرگترین و از بهترین موزه های تفلیس محسوب می شود ودیدن آن ضروری است، به خصوص اگر اولین بار است که به گرجستان سفر می کنید.

این موزه که در سال 1852 به عنوان موزه انجمن سلطنتی جغرافیای روسیه در بخش قفقاز تأسیس شد، دارای تاریخ طولانی و پرتلاطم است. در سال 1921، مجموعه ها برای نگهداری به باتومی، سپس به کوتایسی و در نهایت به فرانسه منتقل شدند. پس از جنگ جهانی دوم، تمام اشیاء به تفلیس بازگردانده شد و یک موزه جدید برای آن ها تأسیس شد.

نکته قابل توجه در اینجا قطعاً خزانه باستان شناسی در زیرزمین است که جواهرات، طلا، زیور آلات، سرامیک، سلاح و سایر اقلام مربوط به پادشاهی کلخیس را به نمایش می گذارد. نمونه های بیشتری از آثار به جا مانده از این دوران را می توانید در موزه باستان شناسی در وانی در نزدیکی کوتایسی مشاهده کنید.در این موزه علائم گسترده ای به زبان انگلیسی وجود دارد، اما اگر می خواهید عمیق تر درباره موضوعات بدانید، می توانید به همراه یک راهنما به این موزه بروید.

جزئیات بیشتر

در طبقه بالای این موزه، سالن نمایشگاه اشغال شوروی، یک موزه مجزا در موزه ملی است. این نمایشگاه دائمی به مستندسازی سال های گرجستان به عنوان جمهوری شوروی اختصاص دارد و جدول زمانی وقایع از انقلاب سرخ تا سال 1991 را به شما ارائه می دهد.

اگر اطلاعات زیادی در مورد تاریخ شوروی ندارید، این نقطه برای شروع عالی است. ادای احترام به بسیاری از هنرمندان، دانشجویان و شخصیت های مذهبی گرجی که در دوران حکومت وحشت استالین جان خود را از دست دادند، بخشی از این موزه است. همچنین در این موزه می توانید در مورد وضعیت اسفبار جوامع آلمانی گرجستان در طول جنگ جهانی دوم نیز اطلاعاتی به دست بیاورید.

شما می خواهید وقت خود را در این موزه صرف کنید؟ بنابراین حداقل 90 دقیقه به خود فرصت دهید تا هر دو نمایشگاه را با جزئیات ببینید، به علاوه 15 تا 30 دقیقه نیز برای نمایش باستان شناسی اختصاص دهید.

گالری ملی


گالری ملی گرجستان در سال 1920 تأسیس شد و در پایان سال 2021 تحت بازسازی گسترده‌ای قرار گرفت. این نمایشگاه نسبت به قبل بزرگ‌تر است و یک راهنمای صوتی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. پیشنهاد می کنیم یک ساعت در این گالری به خودتان فرصت دهید تا همه چیز را ببینید. گالری ملی تقریباً به طور انحصاری به دو نقاش بدوی گرجستانی، نیکو پیروسمانی و ایراکلی پرجیانی اختصاص دارد. در این گالری با بسیاری از آثار پیروسمانی آشنا می شوید، او به عنوان هنرمند ملی گرجستان بسیار معروف و شناخته شده است و کپی های نقاشی های او در همه جای تفلیس دیده می شود.

ساعات کاری: 10 صبح الی 18 سه شنبه تا یکشنبه (دوشنبه ها تعطیل)

قیمت بلیط: 25 لاری

راهنمای صوتی: 10 لاری

تور با راهنما: 45-60 لاری

ART PALACE OF GEORGIA

تفلیس

پس از بازدید از دو موزه اصلی تفلیس، وقت آن است که چند موزه کمتر شناخته شده را در اطراف شهر ببینید. اولین و یکی از بهترین موزه های مورد علاقه گردشگران در تفلیس، کاخ هنر است.

همانطور که از نام این موزه پیداست، به نمایشگاه هایی در زمینه تئاتر، سینما، فولکلور، اپرا و باله گرجستان به هنر اختصاص دارد. این گابری شامل مجموعه ای از 300000 شی شامل لباس های زیبا، وسایل فیلم، نت های موسیقی و طرح های اورجینال دکور که توسط هنرمند گرجستانی، پتر اوتسکلی طراحی شده، است.

کاخ هنر در منطقه تاریخی چوگورتی در داخل یک عمارت افسانه‌ای به سبک گوتیک قرن نوزدهمی ساخته شده که توسط معمار آلمانی پل استرن برای دوک کنستانتین اولدنبورگ طراحی شده است. این خانه به خودی خود یک اثر هنری است، بسیاری از اتاق ها با نقاشی های دیواری طراحی شده و شومینه های تزئین شده کار دست است. در این موزه هنرهای دیدنی زیادی وجود دارد، بنابراین باید حداقل 60 تا 75 دقیقه برای بازدید خود اختصاص دهید.

ساعات کاری: 10:30 صبح تا 18 بعد از ظهر سه شنبه تا یکشنبه (دوشنبه ها تعطیل)

قیمت بلیط: 5 لاری (فقط نقدی)

موزه چاپخانه زیرزمینی (چاپخانه استالین)

چاپخانه تبلیغاتی غیرقانونی که توسط جوزف استالین جوان در تفلیس در زیر خانه‌ای در منطقه آولاباری تأسیس شده است، بخش مهمی از تاریخ جهان به شمار می رود.دستگاه چاپ این چاپخانه در سال 1903 توسط استالین و دوستان بلشویکش به تفلیس قاچاق شد و از آن برای چاپ هزاران جزوه به زبان های گرجی، روسی و ارمنی استفاده می‌شد. در سال 1906، مطبوعات مخفی مورد حمله قرار گرفتند.

موزه ای که در دهه 1950 در این شهر تأسیس شد در دهه 1990 متروک شد. امروزه، این دستگاه که کهنه شده، که در زیر یک لامپ در اتاق چاپ زیرزمینی قرار دارد.

علیرغم مدیریت کتابخانه ملی پارلمان گرجستان، ظاهراً هیچ ساعت رسمی کار و قیمت بلیط رسمی برای بازدید از این چاپخانه وجود ندارد. سرپرست موزه، سوسو، در این ملک زندگی می‌کند و هر روز آنجاست تا به بازدیدکنندگان اجازه ورود دهد. توصیه می‌کنیم یک روز هفته بعد از ساعت 11 صبح به آنجا بروید. موزه کوچک است، بنابراین فقط باید حدود 20 دقیقه برای بازدید خود زمان اختصاص دهید.

ساعات کاری: بدون ساعت رسمی

قیمت بلیط: حدود 10 لاری

موزه تاریخ طب گرجستان

تفلیس


یکی از بهترین موزه های گرجستان که مانند یک جواهر پنهان است، موزه تاریخ طب نام دارد.همان‌طور که از نام آن پیداست، این موزه به تاریخ پزشکی در گرجستان اختصاص دارد و اولین مؤسسه در نوع خود در اتحاد جماهیر شوروی بود که در سال 1963 افتتاح شد. این نمایشگاه با پادشاهی کولخیس و مدیا آغاز شد، که آثار ترکیبی معروفی از آنها ساخته شد. در این بخش؛ گرجستان می‌تواند مدعی باشد که خانه پزشکی اش مدرن است .

چه منتظر شماست ؟

دو طبقه از اشیاء و دست نوشته‌ها به طیفی از موضوعات مختلف مربوط می‌شوند که به تاریخ شهر و کشور مربوط می‌شود، از ۷۰۰ نوع آب معدنی شفابخش و گیاهان بومی گرجستان نیز می توانید در این موزه ببیند، همچنین می توانید شاهد علم پشت درمان در حمام‌های گوگرد تفلیس نیز باشید.

این موزه دو طبقه دارد و بسیاری از آموزش ها به انگلیسی به خوبی نوشته شده. حداقل 1.5 ساعت برای بازدید خود در این موزه در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم سر زدن به این موزه را در لیست کارهای خود درسفر به تفلیس بگنجانید، بخصوص اگر به علم طب علاقه دارید.

ساعات کاری: 11 صبح الی 18 سه شنبه تا یکشنبه (دوشنبه ها تعطیل)

قیمت بلیط: 5 لاری (فقط نقدی)

موزه خودرو تفلیس

این موزه عجیب و غریب اولین موزه در نوع خود در قفقاز محسوب می شود، که در سال 2014 توسط Gia Mamulashvili، یک کلکسیونر خصوصی اتومبیل های عتیقه درست شد. از آن زمان به بعد این نمایشگاه گسترش یافت و شامل بیش از 50 اتومبیل و موتور سیکلت قدیمی و کمیاب شد که بسیاری از آنها در اتحاد جماهیر شوروی تولید می شد.

به طرز چشمگیری، هر یک از خودروها در وضعیت خوبی نگهداری می شوند، حتی در شرایط خاص بعضی از آن‌ها برای اجاره در دسترس هستند. ولگا، لاداها و مسکویچ های درجه یک در رنگ های متنوع، ZIM-12 و آمبولانس UAZ متعلق به دوران شوروی هستند که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

حتی اگر علاقه ای به ماشین نداشته باشید، بعد از رفتن به این موزه نظرتان عوض خواهد شد. این موزه حدودا 30 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد و نسبت به جاذبه های دیگر شهر کمی دور است، اما ارزش رفتن را دارد. اگر خارج از تابستان به آنجا سفر می‌کنید، توصیه می کنیم از قبل بلیطتان را رزرو کنید. کارکنان این موزه انگلیسی صحبت می کنند و بسیار مهربان هستند. فقط 15-20 دقیقه طول می کشد تا نمایشگاه کامل را ببینید.

ساعات کاری: 11 صبح تا 6 بعد از ظهر سه شنبه تا یکشنبه (دوشنبه ها تعطیل) – از قبل تماس بگیرید

قیمت بلیط: 10 لاری

موزه مردم نگاری در هوای آزاد تفلیس

Ethnography museum in the open air of Tbilisi

فضای کلاسیک دیگر که در تفلیس می توانید از آن بازدید کنید، موزه مردم‌نگاری در فضای باز است که در سال 1966 توسط گیورگی چیتایا تأسیس شد. این موزه در فضای باز، با هدف به نمایش گذاشتن تنوع گرجستان، در بین موزه های گرجستان منحصر به فرد است و مکانی فوق العاده برای گذراندن یک بعد از ظهر بهاری یا پاییزی است.رویدادهای ویژه ای مانند جشنواره Art-Gene Fest و کارگاه های آموزشی اغلب در ماه های تابستان در این مکان برگزار می شود. این موزه همه جانبه یک انتخاب عالی برای خانواده هایی است که همراه با کودکانشان هستند.

این موزه در نزدیکی دریاچه لاک پشت واقع شده است. ساده ترین راه برای رسیدن به آنجا، استفاده از تله کابین از پارک واکه است. مقداری پیاده‌روی وجود دارد (عمدتاً مسطح) بنابراین حداقل دو ساعت زمان بگذارید تا موزه را به طور کامل ببینید. هنگامی که در منطقه هستید، برای صرف غذا در Rachis Ubani، یک رستوران گرجی دوست‌داشتنی با مناظر دیدنی شهر توقف کنید.

به نظر می رسد موزه مردم نگاری از بهترین موزه های تفلیس باشد!

ساعات کاری: 10 صبح الی 18 سه شنبه تا یکشنبه (دوشنبه ها تعطیل)

قیمت بلیط: 20 لاری

MOMA TBILISI

به عنوان آخرین پیشنهاد لیست بهترین موزه های تفلیس؛ مشاهده گالری Moma حدود 45-60 دقیقه طول می کشد و آثار هنری زیبایی انتظارتان را خواهند کشید. یک کافه در حیاط این موزه وجود دارد و صادقانه می گوییم که باید قهوه و کیک موزه را امتحان کنید!

نظرات کاربران