باتومی

هزینه های سفر به باتومی در سال 2023 چقدر است؟

باتومی

چه به فکر یک سفر طولانی کوله گردی باشید یا سفری لوکس و چند روزه برای تعطیلات، برنامه ریزی برای هزینه های سفر به باتومی بخش مهمی از فرآیند سفر است. باتومی یک مقصد گردشگری بسیار مقرون به صرفه بوده و قیمت ها بر اساس استانداردهای اروپایی، در باتومی پایین است. در بیشتر موارد، آنچه در ازای پرداخت پول، دریافت می کنید کیفیت بسیار بالایی دارد و مطمئناً این مورد برای اقامت و غذا نیز صادق است.

قیمت ها در باتومی برای سال 2023

باتومی

واحد پول رسمی گرجستان لاری است که به اختصار GEL نامیده می شود. گرجستان از اسکناس و سکه استفاده می کند که تتری نامیده می شود. نرخ ارز نوسانات زیادی دارد و گاهی اوقات کاملاً چشمگیر است. در زمان نوشتن این مقاله 1 دلار آمریکا برابر با 2.75 لاری بوده است. توجه داشته باشید قیمت ها در این مقاله تخمینی و به صورت میانگین بوده و نوسانات ارز سبب تغییر آنها برای محاسبه هزینه های سفر به باتومی خواهد شد.

هزینه تلفن همراه در باتومی

هزینه های سفر به باتومی را از سیم کارت و اینترنت همراهی شروع می کنیم؛ زیرا که امروزه بدون موبایل کارها پیش نمیروند! هزینه یک عدد سیم کارت به علاوه 1 گیگابایت اینترنت همراه از 5.3 دلار آغاز می شود. راه اندازی یک سیم کارت محلی در باتومی برای گردشگران بسیار آسان و مقرون به صرفه است. اگر زمانی که در حال حرکت هستید بتوانید آنلاین شوید، از دردسرهای زیادی برای پیدا کردن نجات خواهید یافت. “مگتی”  هم از نظر قیمت و هم از نظر پوشش دهی، ارائه دهنده خوبی است.

قیمت سیم کارت مگتی 10 لاری و بسته دیتا از 5 لاری برای 1 گیگابایت تا 30 لاری برای 20 گیگابایت است. اگر از کاربران پر حجم دیتا هستید، مگتی 4G نامحدود را به مدت 7 روز تنها با 9 لاری (یا 24 ساعت با 2 لاری) ارائه می دهد. پیشنهاد ما به شما این است که از خرید سیم کارت توریستی در فرودگاه خودداری کرده و صبر کنید تا بتوانید از شعبه Magti در شهر سیم کارت را تهیه و در هزینه های سفر به باتومی صرفه جویی کنید.

هزینه اقامت در باتومی

هاستل

باتومی

شما تعداد زیادی ازهاستل ها را با استاندارد بالایی از راحتی و تمیزی پیدا خواهید کرد. به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 10-12 دلار برای یک تخت در هاستل های باتومی پرداخت کنید.

اتاق خصوصی در یک مهمانخانه متوسط

توصیه می کنیم در باتومی، برای صرفه جویی در هزینه های سفر به باتومی به جای هاستل در مهمانخانه ها اقامت کنید. قیمت اغلب یکسان است، با این تفاوت که مهمان‌خانه‌ها دارای مزایای اضافی زیادی هستند؛ از جمله فرصت ملاقات با یک خانواده محلی و خوردن غذاهای خانگی.

در مهمانخانه ها صبحانه، ناهار و شام معمولاً 15 تا 25 لاری برای هر نفر بسته به وعده غذایی، ارائه می شود.

سوئیت در یک هتل بوتیک

باتومی

به طور متوسط هزینه یک شب اقامت در یک بوتیک هتل در باتومی برای شما بین 75 تا 100 دلار خواهد بود. اگر هزینه های سفر به باتومی شما محدودیت ندارد، پیشنهاد می کنیم که اقامت در سوئیت های بوتیک هتل های باتومی را انتخاب کنید و از خدمات آنها لذت ببرید.

هزینه غذا و نوشیدنی در گرجستان

یک فنجان قهوه

باتومی

تعداد کافی شاپ های تخصصی در باتومی رو به افزایش است. می توانید انتظار داشته باشید که برای یک کاپوچینو یا لاته در یک کافه خوب مانند Coffee LAB، Santino یا Shavi Coffee Roasters حدود 7 یا 8 لاری بپردازید، در حالی که کافی شاپ های محلی مانند Coffeesta و Cafes Richard قیمت های پایین تری دارند، حدود 4-5 لاری. قهوه سیاه (آمریکانو) و قهوه ترک همیشه به طور قابل توجهی ارزان تر از قهوه های دیگر هستند.

یک عدد کوفته خینکالی

خینکالی از جمله خوراکی های گرجستان است که چه کوله گرد باشید یا مسافر لوکس، نمی توانید از امتحان کردن آن بگذرید. شما باید 2 لاری برای یک عدد خینکالی پنیر مخصوص یا گوشت بره بپردازید و برای محاسبه هزینه های سفر به باتومی به یاد داشته باشید که اکثر رستوران ها، خینکالی را  از حداقل 5 عدد سفارش می گیرند.

غذا برای 2 نفر در یک رستوران گرجستانی متوسط

رستوران‌های سبک میخانه‌ای که غذاهای محلی گرجی را سرو می‌کنند، در شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک‌تر قیمت‌های ثابتی دارند. اندازه وعده ها نیز مشابه است. به طور متوسط، معمولاً 45 تا 60 لاری برای یک وعده غذایی دو نفره هزینه خواهید داشت. این شامل سه غذا (به عنوان مثال یک سالاد، یک غذای گوشتی و 10 عدد خینکالی) به اضافه نان و نوشیدنی است. در یک غذاخوری مقرون به صرفه می‌توانید با صرف 30 لاری همین غذا را سفارش دهید، در حالی که یک رستوران شیک‌تر در باتومی ممکن است برای دو نفر بین 100 تا 120 لاری برای هزینه های سفر به باتومی شما خرج داشته باشد. توجه داشته باشید، به طور کلی رستوران های بین المللی (برگر، پیتزا و غیره) حدود 20 تا 30 درصد هزینه بیشتری دارند.

مالیات بر ارزش افزوده / هزینه خدمات

باتومی

برای محاسبه هزینه های سفر به باتومی باید بدانید که به صورت استاندارد 18% مالیات بر ارزش افزوده برای کلیه کالاها و خدمات در گرجستان وجود دارد. رستوران ها موظفند هر گونه هزینه اضافی را در پایین منو چاپ کنند. در خواربارفروشی ها و فروشگاه های بزرگ، قیمت نمایشگر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. برخی از رستوران‌ها علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده، هزینه خدمات را نیز اضافه می‌کنند. معمولاً این هزینه 10٪ است، اما ممکن است تا 20٪ را هم در رستوران های پرفروش و توریستی ببینید.

هزینه حمل و نقل در گرجستان

ترانسفر فرودگاهی

باتومی

اگر به تفلیس پرواز می کنید، به شدت توصیه می کنیم از قبل یک ترانسفر فرودگاهی به محل اقامت خود را رزرو کنید. هزینه این ترانسفر خصوصی در هزینه های سفر به باتومی آنقدر مقرون به صرفه است که ارزش جایگزینی به جای تاکسی یا مترو را دارد. هزینه انتقال از فرودگاه بوتامی به شهر در صورت رزرو از طریق 17 دلار است. هنگام رزرو، جزئیات پرواز خود را وارد کنید  و راننده در انتظار فرود پرواز شما خواهد بود.

کرایه مترو / اتوبوس شهری

تفلیس و باتومی هر دو دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی هستند. کرایه اتوبوس یا مترو در باتومی 1 لاری (40 سنت) است و 90 دقیقه اعتبار دارد. اشتراک نامحدود حمل و نقل (کارت سفر) اکنون برای یک روز (3 لاری)، یک هفته (20 لاری)، یک ماه (40 لاری)، سه ماه (100 لاری)، شش ماه (150 لاری) و یک سال (250 لاری) در دسترس است. کارت حمل و نقل MetroMoney قابل شارژ مجدد 2 لاری است و در تفلیس و باتومی قابل استفاده است. کارت های حمل و نقل برای صرفه جویی در هزینه های سفر به باتومی بسیار مناسب هستند.

کرایه تاکسی در داخل شهر

تاکسی‌ها در گرجستان قیمت ثابتی ندارند، بنابراین استفاده از اپلیکیشنی مانند Bolt (یک جایگزین محلی برای اوبر) برای سفارش خودرو به شدت توصیه می‌شود. اگر در خیابان تاکسی می‌خواهید، همیشه قبل از سوار شدن، ابتدا در مورد کرایه مذاکره کنید. به عنوان یک قاعده کلی، باید انتظار داشته باشید که کرایه پایه 2-3 لاری به اضافه تقریباً 1 لاری برای هر کیلومتر پرداخت کنید.

بلیط بین شهری ون مارشوتکا (مینی بوس)

وانت مارشوتکا ساده ترین و راه و گزینه ای مقرون به صرفه در هزینه های سفر به باتومی است. همانطور که گفته شد، در پایان سال 2021، کرایه‌های marshrutka حدود 20 تا 40 درصد افزایش یافت و قیمت‌ها در طول سال 2022 همچنان افزایش یافت. کرایه های Marshrutka از 5 تا 15 لاری متغیر است. قیمت اکثر مسیرهای بین شهری بین 5 تا 30 لاری است. گران ترین کرایه های مارشوتکا برای سواحل دریای سیاه (30-40 لاری) است.

هزینه فعالیت ها و سرگرمی ها در گرجستان

باتومی

بلیط موزه

بیشتر موزه ها و گالری ها در باتومی بین 3 تا 5 لاری قیمت دارند. موسسات محلی کوچکتر و خانه موزه ها مانند موزه باستان شناسی در باتومی، 3 لاری هزینه دارند، در حالی که موزه های محبوب تر مانند موزه استالین در گوری و موزه ملی گرجستان در تفلیس هر دو 15 لاری هزینه دارند. اگر قصد بازدید از چندین موزه و گالری در باتومی را دارید، می توانید با خرید یک کارت روزانه 20 لاری در هزینه های سفر به باتومی صرفه جویی کنید. بازدید کودکان زیر 6 سال معمولا رایگان است و ممکن است برای دانش آموزان زیر 18 سال تخفیف در نظر گرفته شود.

بلیت اپرا، باله یا تئاتر

باله ملی سوخیشویلی (که ترکیبی از رقص کلاسیک گرجی و معاصر است) اغلب در ماه‌های پاییز در باتومی اجرا دارد که هزینه آن برای محاسبه در هزینه های سفر به باتومی از 30 لاری است. اجرای رقص سنتی کارتولی در هنگام شام (که به صورت شبانه در طول فصل پرطرفدار توسط بسیاری از رستوران ها ارائه می شود) نیز ارزش دیدن دارد، اما ممکن است هزینه بسیار بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

بلیط سینما

چندین سینما در باتومی وجود دارد که فیلم‌های جدید اکران شده را به زبان انگلیسی با زیرنویس گرجی یا با زیرنویس انگلیسی نمایش می‌دهند.

هزینه بلیط سینما در باتومی بین 10 تا 16 لاری است.

میانگین بودجه سفر به باتومی

سفر مقرون به صرفه: 25-35 دلار در روز

سفر میان رده: 40-60 دلار در روز

سفر سطح بالا: 100+ دلار در روز

باتومی

کاهش هزینه های سفر به باتومی در چند قدم!

  • از سفر در فصل تابستان (مخصوصاً در سواحل دریای سیاه) خودداری کنید. به جای آن در فصل های بهار و پاییز هر دو آب و هوای عالی و تخفیف های خوبی برای اقامت دارند.
  • اگر کارت دانشجویی دارید، حتما آن را همراه ببرید. بسیاری از موزه ها و سایت های فرهنگی تخفیف دانشجویی ارائه می دهند.
  • اگر در حال پرواز هستید، از قبل ترانسفر را رزرو کنید تا اینکه بخواهید برای صرفه جویی در هزینه های سفر به باتومی با تاکسی مذاکره کنید.
  • وقتی رسیدید یک سیم کارت محلی بخرید تا بتوانید از یک برنامه تاکسی مانند Bolt استفاده کنید.
  • از تورهای پیاده روی رایگان برای پس انداز در هزینه های سفر به باتومی استفاده کنید و بر جاذبه های رایگان مانند کلیساها و پارک های ملی تمرکز کنید.
  • از GoTrip برای نقل و انتقالات بین شهری استفاده کنید؛ زیرا که قیمت ها تا 40٪ ارزان تر از تاکسی های معمولی است.
  • میان وعده هایی مانند خاچاپوری یا لوبیانی، ترکیب اصلی یک صبحانه خوشمزه هستند و هرگز بیش از 5 لاری در هزینه های سفر به باتومی قیمت ندارند.

آماده رزرو بلیط هواپیما هستید؟

نظرات کاربران