بهترین رستوران های تفلیس

30 تا از بهترین رستوران های تفلیس؛ غذاهای کلاسیک گرجی را در کجا بخوریم ؟

غذا یکی از چیزهایی است که می تواند شما را به قفقاز برگرداند، تفلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست، شما می توانید در این شهر خوشمزه ترین غذا ها را در بهترین رستوران های تفلیس میل کنید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید. غذاهای سنتی گرجستان پر از تضادهای خوشمزه است. در حالی که گوشت قرمز، لبنیات و کربوهیدرات‌ها به‌شدت در منوها دیده می شود، با استفاده از ادویه‌ها، مواد معطر و گیاهان تازه ترکیب بسیار جذاب را به وجود می آورد.

آشپزی گرجی محصولی از آب و هوای متنوع، تنوع قومی و منطقه ای باورنکردنی است، هرگوشه ای از این کشور تخصص های خاص خود را برای درست کردن غذا دارد، این غذاها قرن ها با تأثیرات خاورمیانه، آسیایی و اروپایی ترکیب شده و طعم خاصی را به وجود آورده است. مهمان نوازی گرجی بسیار معروف است که در کنار فرهنگشان به هر لقمه از غذا حس لذتبخشی بهتان می دهد.

می توان گفت گردو، سیر، بادمجان، شنبلیله آبی و عسل، طعم هاییست که همیشه غذاهای گرجستان را به خاطرتان می آورد.در ادامه بهترین رستوران های تفلیس که می توانید خودتان تمام این لذت ها را در آن ها از نزدیک تجربه کنید را به شما معرفی می کنیم.

OTSY

رستوران لوکس

سر آشپز این رستوران پس از تقریباً دو دهه آشپزی در خارج از کشور برای سفیران در فرانسه و اروپا، به تفلیس نقل مکان کرد تا رستوران خود را باز کند. او در «آشپزی تفلیسی»با تکنیک های اروپایی تخصص دارد!

در منطقه‌ای از تفلیس که تقریبا رفت و آمد در آن زیاد است، OtsY که نامش به معنای «بیست» است و در خیابانی با همین شماره قرار دارد، احساس خوبی به شما می دهد و دوست دارید ساعت ها در این رستوران بنشینید و از خوردن غذاهای گرجی لذت ببرید.

جورجی و تیمش ماه ها را صرف بازسازی خانه قدیمی خود کردند. در طبقه پایین، یک اتاق غذاخوری معمولی و یک تراس در حیاط دارد که مستقیماً رو به تئاتر Rezo Gabriadze است که اگر زمان‌بندی شما مناسب باشد، می‌توانید به صدا در آمدن برج ساعت را درست از روی میز خود تماشا کنید. در طبقه بالا، یک گالری چشمگیر و یک اتاق ناهار خوری رسمی باشکوه با پنجره های بزرگ مشرف به میدان وجود دارد.

همه چیز در منو به سبک گرجی طراحی شده است می توانید برای پیش غذا سالاد کلاسیک خیار و گوجه فرنگی با آجیکا فندق گشنیز، ماهی آزاد چاچا، خاچاپوری با خمیر ماست ماتسونی را سفارش دهید. برای غذاهای اصلی که بیشتر اروپایی هستند اما با به سبک گرجی و با محصولات محلی تهیه شدند، مانند مرغ آلا شکمرولی با سس کارامل سیر، قزل آلای برجومی با مارچوبه کبابی، گونه های گوشتی پخته شده را می توانید سفارش دهید، مطمئن باشید پس از سرو این غذاها از رفتن به این مکان که یکی از بهترین رستوران های تفلیس است پشیمان نخواهید شد.

HOLY

این رستوران جدیدترین رستورانی است که در Wine Factory N1 افتتاح شده ، Holy در داخل ساختمان بزرگ صورتی قرار دارد. سه قسمت غذاخوری مجزا دارد که همگی بی عیب و نقص هستند، تزئینات این رستوران منحصر به فرد است که با سفال ها و هنر معاصر گرجی تزئین شده، همچنین یک شومینه سرامیکی معمولی به سبک گرجی، نیز در این مکان قرار دارد که به فضا شکل خاصی بخشیده و این مکان چشم نواز را به یکی از بهترین رستوران های تفلیس تبدیل کرده است.

منوی این رستوران از غذای گرجی مدرن تهیه شده، گزینه‌های غذای بدون گوشت و چند وعده غذایی خلاقانه که ترکیبی از طعم‌های گرجی را نشان می‌دهد را می توانید در منوی این رستوران مشاهده کنید. بادمجان تمپورا را با سس بادزه خامه‌ای گردو، فلفل قرمز و روغن‌های گیاهی یکی از پیشنهاد های این رستوارن است که توصیه می کنیم آن را حتما امتحان کنید. همه غذاها از جمله پیش‌غذاهای کلاسیک، بافت‌های متفاوت و ظاهری نسبتاً منحصربه‌فرد دارند.

SAGHIGHINO

هر کسی که در طول روز فعالیت کمتری داشته باشد ؛ممکن است این فضا را به عنوان پاتوق کنار بگذارد. Saghighino واقع در یک حیاط کوچک  است که یک اتاق غذاخوری سرپوشیده بزرگتر در مجاورت خود دارد، این رستوران به طرز جادویی از شکافی بین ساختمان‌های آجری باستانی در پلخانوی تاریخی بیرون آمده و به چشم می خورد.

این مکان آرام یکی از بهترین رستوران های تفلیس است و منوی یک صفحه‌ای آن ساده و شیک است. پخالی و ذرت کبابی، مجموعه‌ای از سالادهای گرجی، به علاوه سوسیس کوپاتی، مرغ در شاه توت و خرگوش در سس گردو برای غذای اصلی، مجموعه غذاهایی هستند که می توانید در این رستوران سفارش دهید.

SALT AT SATBURI

رستوران لوکس

رستوران نمک یکی از از شیک ترین ، خاص ترین و بهترین رستوران های تفلیس است و اگر به گیاهان علاقه دارید می توانید به این رستوران سری بزنید.

در این رستوران، فقط می توانید غذای گرجی سفارش دهید. پیشنهاد ما کواری است، کوفته هایی که با سیب زمینی پر شده و در پنیر غنی و سس ترافل سیاه غلطانده شده است. شاید این غذا را در هیچ جای دیگر از تفلیس نتوانید پیدا کنید. برخی از رستوران‌ها سعی می‌کنند این غذای معروف این رستوران را که  پنیر روی پنیر است به‌عنوان «براتای گرجستانی» معرفی کنند، اما رستوران نمک مالک آن است.

یکی دیگر از نکات برجسته این رستوران سالاد گوجه فرنگی و سولگونی است که تست کردن آن را حتما به شما توصیه می کنیم. مواد اولیه این رستوان بسیار تازه و خوش طعم است، پس برای یک بار هم که شده سری به رستوران نمک بزنید.

TAMARA

یافتن غذاهای عالی در مرکز توریستی تفلیس کار آسانی نیست. تامارا که در سال 2022 افتتاح شد، یک مکان بی نظیر با مهمان نوازی عالی در منطقه میدان قدیم و بهترین انتخاب برای غذاهای سنتی گرجی است ، این رستوران تازه تاسیس به راحتی در لیست بهترین رستوران های تفلیس جا خوش کرده است.

محصولات این رستوران با بالاترین کیفیت به میهمانان ارائه می شود. همه چیز در تامارا مطابق با طعم های سنتی است اما با کمی تغییر در دستور پخت اصلی به مشترین عرضه میشود. مخروط‌های پنیر کوتیج نادوگی با ترافل و انارپیشنهاد ویژه این رستوران است، mxlovana نیز که مملو از گیاهان تازه و پنیر کهنه است، برای کسانی که به غذاهای گیاهی علاقه دارند پیشنهاد بسیار مناسبی است. فراموش نکیند که سس گردوی تامارا را کنار غذایتان حتما سفارش دهید، این سس طعم بهشتی به غذایتان می دهد.

PICTOGRAMA

پیکتوگراما اولین رستوران تفلیس است که در سرو غذاهای منطقه ی Khevsureti، منطقه ای تاریخی در قفقاز بزرگ، تخصص دارد.

به طور طبیعی چیزی که باید سفارش داد خینکالی است. تهیه شده به سبک کوهستانی با گوشت گاو آبدار و بدون سبزیجات. این غذای خمیری نرم و کمی جویدنی است. برای طعم بیشتر می توانید سرکه سفید یا کره ذوب شده را به این غذا اضافه کنید. غذاهای دیگری در منو وجود دارد که در هیچ کجای تفلیس نمی توانید آنها را پیدا کنید، از جمله کوسربوو دنده گوشت گاو پخته شده به روش مخصوص ، همین ترکیب دوست داشتنی نام این رستوران را در میان بهترین رستوران های تفلیس نمایان میکند.

CAFE DAPHNA (BEST KHINKALI IN TBILISI)

خوشمزه گردی در تفلیس

غذای کافه دافنا به خوبی سرو می شود. اگر در بازار Dry Bridge هستید یا در حال گشت و گذار در اطراف خیابان روستاولی در حال گشت و گذار، این رستوران یک فضای معمولی و با قیمت مناسب در انتظار شماست.

خینکالی این رستوران در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل اینجا به راحتی درلیست بهترین رستوران های تفلیس دیده میشود. خینکالی پر، آبدار و با انواع گیاهان و ادویه و ترشی جات. نسخه تهیه شده از سیب زمینی این غذای سنتی گرجی نیز بسیار خوشمزه است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

ASI KHINKALI

رستوران بعدی که می توانید بهترین خینکالی ها را در آن میل کنید قطعا “آسی خینکالی” است، در این رستوران که از بهترین رستوران های تفلیس است هر تعداد خیناکلی که بخواهید می توانید سفارش دهید، خینکالی های آسی بزرگ هستند ، که می توانید همراه آنها یک سالاد کلاسیک گرجستانی با سبزیجات مختلف و انار، یا یک سالاد تکلاپی خلاقانه که با میوه خرد شده تهیه شده است، سفارش دهید.

آسی خینکالی به معنای «صد خینکالی» است، دارای دو میز در یک حیاط کوچک به‌علاوه یک اتاق غذاخوری در یک سرداب است.

SHEMOMECHAMA

در زبان گرجی، کلمه shemomechama به معنای “به طور تصادفی همه چیز را خوردم” است. زیاده روی کردن در خوردن غذا به طور تصادفی یا عمدی در این رستوران با این همه غذاهای خوشمزه کار سختی نیست.

هر دو رستوران Shemomechama دارای آشپزخانه اوپن هستند، بنابراین شما می توانید هنگام پخت، غذای خود تماشا کنید. مهمتر از آن، سرآشپزها می توانند در حالی که بهترین خینکالی های تفلیس را در یکی از بهترین رستوران های تفلیس نوش جان میکنید، آرامش را در چهره شما ببینند. کوفته ها دست ساز هستند و زمان پخت آن ها ارزش صبر کردن را دارد. گوشت کبابی و سالاد گوجه فرنگی با خیار کلاسیک نیز درجه یک هستند و آب نبات Orbeliani، یک آب نبات گردویی خوشمزه است که برای دسر سرو می کنند.

در این رستوران غذاها نام‌های عجیب و غریب دارند مثلاً «خینکالی بی‌آموز». رستوران‌ها به سبک شوروی ساخته شده‌اند و طعم بی نظیر غذا های این رستوران هرگز از ذهنتان پاک نخواهد شد.

AMO RAME

بهترین رستوران های تفلیس

کافه هنری اصلی Amo Rame در پشت میدان آزادی واقع شده است و مدت‌هاست که یکی از مکان‌های ثابت در تفلیس بوده است. شعبه جدید آنها در خیابان آغماشانبلی در تابستان 2022 افتتاح شد و دارای فضای باز زیباییست که چشم نوازی آن در کنار طعم لذیذ غذاها آن را به یکی از بهترین رستوران های تفلیس تبدیل کرده است.

حال و هوای آن جا بسیار دلپذیر است و غذای تازه و سالم گرجستانی در آن سرو می شود، از جمله غذاهایی که با قارچ و پنیر درست می شوند، بسیار پر طرفدار هستند.

THE KING & THE BIRD

این رستوران در اواخر سال 2021 راه اندازی شد و به دلیل تهیه ی منحصر به فرد خینکالی بسیار معروف است، این کوفته های مینیاتوری در یک ظرف سفالی عمیق با رویه های منحصر به فرد سرو می شود. برخی از انواع خینکالی با پنیر و کشک خینکالی با پستو و زرشک است که می توانید در این رستوران سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید.

غذای دیگر منحصر به فرد این رستوران گوشت گاو است ​​که در سس گیلاس با تشمیجابی (سیب زمینی فرم گرفته با پنیر سولگونی) درست می کنند. دکور این رستوران نیز با روحیه قدیمی و کلاسیک خودش را در دل بسیاری از مردم محلی و گردشگران جا داده و به یکی از بهترین رستوران های تفلیس تبدیل شده.

KAKHELEBI

Kakhelebi در غذاهای منطقه کاختی شرقی گرجستان، تخصص دارد. بسیاری از محصولات ارگانیک تازه مانند گوشت از مزرعه صاحب این رستوران به دست می آید، در این رستوران می توانید همراه با غذای خود نان پوری سنتی که در محل پخت می شود را نیز سفارش دهید و از چشیدن طعم غذایی سالم در یکی از بهترین رستوران های تفلیس لذت ببرید.

منوی رستوران کاخلبی روی سه چیز تمرکز دارد: سالاد های متنوع، مانند سالاد خاکشیر با توت فرنگی و انار کم آب که امتحان کردنش را به شما توصیه می کنیم. سوپ های سنتی و گوشت های طعم دار شده مانند گوشت مرینت شده کبابی، مرغ آب پز مخصوص و کباب. این رستوران بهترین باربیکیو را در تفلیس دارد که می توانید ساعت ها به همراه دوستانتان در آن وقت بگذرانید و کباب بخورید.

کاختی همچنین “خانه” دسرهای گرجستانی است که از میوه های هسته دار و انگور تهیه می شوند، بنابراین مجموعه ای از شیرینی ها را نیز در منو پیدا خواهید کرد. نظیر این رستوران را در هیچ کجای شهر نمی توانید پیدا کنید.

در طبقه بالای این رستوران، غذاخوری و بالکن برای نشتن وجود دارد. در طبقه پایین، یک غذاخوری و نانوایی به سبک کافه تریا پیدا خواهید کرد، که همیشه هنگام ناهار شلوغ است.

SALOBIE BIA (یکی از بهترین رستوران های تفلیس برای غذاهای کلاسیک گرجستانی)

تفلیس و رستوران ها

Salobie Bia که در وسط خیابان شلوغ روستاولی در زیرسالن تئاتر واقع شده است، یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس است که به انتظار شما نشسته. اتاق ناهارخوری با نقاشی ها و پوسترهای یکپارچه سازی شده گچ بری شده است. این رستوران قطعا یکی از مکان های مورد پسند شما خواهد بود، برای صرف یک وعده ناهار یا شام حتما به آن سری بزنید. اگر برای شام این رستوران را انتخاب می کنید، زودتر به آن جا بروید ا میز رزرو کنید، زیرا بعد از ساعت 7 شب بسیار شلوغ می شود.

شعار “غذای ساده گرجی” همه چیز را بازگو می کند. این رستوران یک منوی دست‌نویس دارد که رسپی غذاهای سنتی در آن نوشته شده. پیشنهاد می کنیم ست لوبیا با ترشی و نان ذرت، شکمرولی (مرغ و سیر) و خرچو این رستوران را امتحان کنید. فراموش نکنید که دسرهای این رستوران را در پایان غذای خود سفارش دهید، سفارش شربت آلو ترش تکمالی با موس شکلات سفید یکی از بهترین گزینه هاست.

SHUSHABANDI

این رستوران در منطقه ای است که رستوران های زیادی در کنار یکدیگر هستند که بهترین آن ها رستوران شوشابندی است. این رستوران مجلل دنیای قدیم را به خوبی به نمایش می گذارد.

منوی شوشابندی شامل همه ی غذاهای کلاسیک گرجی است، مرغ با سس گردو و الارجی، گوشت گوساله مخصوص، apkhazura (کوفته با زرشک)، سالادهای خلاقانه به همراه پنیر ایمرتی با سس آجیکا سبز و نان های ذرت خوشمزه، غذاهایی هستند که می توانید آن ها را سفارش دهید و از چشیدن طعم های سنتی گرجی در یکی از بهترین رستوران های تفلیس لذت ببرید.

VERIKO

Veriko یکی از به ترین رستوران‌های تفلیس برای صرف غذاهای گرجی است و غذای آن در میان مردم محلی بسیار محبوب است. در این مکان عاشق غذا خوردن در بالکن سرپوشیده آن بخصوص در فصل پاییز خواهید شد.

Veriko کمی گران تر از رستوران های دیگر است، اما غذای خوشمزه و برخورد دوستانه کارکنان این رستوران ارزش رفتن به آن را دارد. شکمرولی خامه ای این رستوران بسیار محبوب و خوشمزه است و سوسیس کوپاتی خانگی با سس آلو و الارجی طعم بی نظیری دارد که باید آن را حتما تجربه کنید.

AMRA

این رستوران اولین رستوران آبخازی تفلیس است، امرا در ابتدا در سال 1956 در سوخومی، پایتخت ساحلی غرب آبخازیا افتتاح شد. مانند بسیاری از خانواده های دیگر، صاحبان امرا پس از جنگ در دهه 1990 مجبور به ترک تفلیس شدند. آن ها بعدها رستوران محبوب خود را در تفلیس راه اندازی کردند و حالا به لطف این خانواده این رستوران در لیست بهترین رستوران های تفلیس از جایگاه برخوردار است.

اگر غذایی با طعم و مزه لذیذ گرجی می‌خواهید، دیگر به دنبال آن نباشید. تخصص این رستوران آجیکای آتشین، درشت و معطر آبخازی است و می توانید آن را به روش های مختلف امتحان کنید. در این رستوران مرغ پخته شده در فر با پوسته آجیکا که با حرارت ملایمی میپزد که باید آن را حتما تست کنید. برگر آجیکا با سس ماست و ترشی یکی از بهترین برگرهای تفلیس است. یکی دیگر از غذاهایی که باید امتحان کنید، «تخم مرغ اسکاتلندی» است، یک تخم مرغ آب پز برش داده شده و با خمیر گردو پر شده که در عین سادگی بسیار خوشمزه است.

بعد از صرف غذا بستنی به سبک سوخومی، با مارمالاد مرکبات و آجیل خرد شده را نوش جان کنید.

RIGI GASTRODOUQAN

بهترین رستوران های تفلیس

Rigi Gastrodouqan الهام گرفته از رستوران‌های سنتی در تفلیس قدیم و یکی از بهترین رستوران های تفلیس است. سبک معماری و آشپزخانه‌های باز در اطراف اتاق غذاخوری بی‌نقص طراحی شده‌اند تا منعکس‌کننده سبک قدیمی و فروشگاه‌های بازاری باشند که در زمان جاده ابریشم در تفلیس محبوب بودند.

چند غذا در منوی این رستوران وجود دارد که در هیچ کجای شهر نمی توانید آنها را پیدا کنید، از جمله بسیاری از غذاهای سنتی تفلیس و طیف گسترده ای از غذاهای منطقه ی قفقاز.

SHEEN-AURA

این رستوران یک گالری خانوادگی است، ترکیبی از جشن موسیقی و هنر محلی است. عصرها، حیاط میزبان رویدادهای هنری،شعرخوانی و اجرای آکوستیک است که صرف غذا را به یک تجربه ی باورنکردنی در میان بهترین رستوران های تفلیس تبدیل میکند.

در روز، شین آئورا یک منوی ناهار خوشمزه به مهمانان ارائه می دهد وتمرکز زیادی روی غذاهای گرجی غربی دارد. چوب های گبجالیا، خرچو (خورش گردوی گاو) و الارجی سرخ شده (آب ذرت پنیری) از جمله غذاهایی هستند که باید در این رستوران تست کنید.

بخش های بزرگ رستوران و قیمت های بسیار مناسب از مزیت های این رستوران هستند. کارکنان شین آئورا نیز دوست داشتنی هستند.

MAKASHVILEBTAN

این رستوران کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده است که در نتیجه از مسیر اصلی توریستی خارج شده است. این رستوران در داخل خانه‌ای تاریخی قرار دارد که زمانی متعلق به ماکاشویلی‌های نجیب بود، این رستوران حال‌وهوای قدیمی تفلیس را با غذاهای پرجنب‌وجوش و سرگرم‌کننده هماهنگ می‌کند و به راحتی تبدیل به یکی از بهترین رستوران های تفلیس شده است.

با ورود به ناهار خوری چند اتاقه، قطعاً احساس می کنید که وارد یک خانه خصوصی شده اید، در حالی که باغ پشتی و تراس مخفی برای ناهار خوری تابستانی بسیار مناسب است.

دستور العمل های گرجستانی در قلب منو قرار دارند و بیشتر غذاهای محبوب را در منو خواهید دید. توصیه ما غذای بزباشی است، یک غذای کاختی از کوفته‌های ادویه‌دار و زیره سبز در سوپ که کنارش نان تازه سرو می‌شود، و ترکیبی از دیپ‌های رنگارنگ (کدو تنبل، چغندر، فلفل دلمه‌ای) برای پیش‌غذا است.

IASAMANI

ایاسامانی (به زبان گرجی، یاس بنفش) در خانه ای تاریخی در قدیمی ترین محله تفلیس، سولولاکی، واقع شده است. ترکیبی از ملحفه‌های سفید شفاف و رنگ‌های جدا شده روی دیوارها آنقدر کاملاً «تفلیسی» است که تجربه ای متفاوت از رستوران را به شما ارائه می دهد.

منوی انتخاب شده این رستوران بر اساس محصولات فصلی هستند و مرتباً تغییر می کند. به طور مثال  تابستان ، سالاد توت جزو غذاهایی است که باید آن را امتحان کنید. گبجالیا (یک غذای پنیری منطقه ای از غرب گرجستان) است که می تواند انتخاب بعدیتان باشد.

NINIA’S GARDEN

بهترین رستوران های تفلیس

باغ نینیا که در محله پلخانووی تفلیس قرار دارد، در داخل یک ساختمان آجری قدیمی با دهلیز خنک و شاخه های انگور پوشیده در باغی جذاب واقع شده است. این رستوران که بسیار با ظرافت طراحی شده، منوی شیک را با خدمات عالی و فضایی آرام به میهمانان خود ارائه می دهد. پیشنهاد میکنیم در صبح یکشنبه به این رستوران سر بزنید تا از منوی ویژه صبحانه ی یکی از بهترین رستوران های تفلیس لذت کافی را ببرید.

منوی این رستوران دستور العمل های کلاسیک گرجستان را با برخی از غذاها و طعم های خاورمیانه ای ارائه می دهد. رب با چغندر، خرگوش با سس گردو و پولنتا سرخ شده و گوشت گوساله با مایه پنیری، همگی جزو غذاهایی هستند که باید در این رستوران آن ها را تست کنید.

HONORE

اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید، Honore در غذاهای ساده و فوق العاده خوشمزه گوشتی گرجستان تخصص دارد، غذاهایی مانند گوشت طعم دار شده کبابی، مرغ زغالی، کباب های خوش طعم محلی و مخصوص با پیاز قرمز، سماق و سبزیجات کبابی بسیار خوشمزه هستند.

حیاط این رستوران محیطی عالی برای یک ناهار طولانی است، پیشنهاد میکنیم با یکی از دوستان خوش صحبت خود به این رستوران بروید تا ساعت ها با او گفت و گو کنید، کباب بخورید و لذت ببرید. ورودی هونور با یک نقاشی دیواری خیابانی فوق العاده توسط هنرمند گرجستانی، ماشولند، تزیین شده است.

غذای خوشمزه در کنار هنر محلی و فضای زیبا Honore را به یکی از بهترین رستوران های تفلیس تبدیل کرده است که باید از آن دیدن کنید.

CULINARIUM KHASHERIA

تکونا گاچیلادزه، سرآشپز آموزش دیده ای در نیویورک است، هر یک از غذاهای او مبتکرانه و خوشمزه است. اگر اهل غذا هستید، رستوران شاخص او، کولیناریوم، که یکی از بهترین تجربه‌های غذاخوری معاصر تفلیس است را از دست ندهید.

غذاهای معروف این رستوران، خاشی و سوپ های متنوع است. غذاهای کولیناریوم با آجیکا و زنجبیل تازه تهیه می شوند که طعم خاصی به غذاها می دهند، همین موضوع باعث متفاوت بودن طعم غذاهای این رستوران شده است. همچنین پیشنهاد سرآشپز امتحان کردن، سوپ خینکالی کولیناریوم که یک آبگوشت خوشمزه به سبک آسیایی با قارچ شیتاکه با کوفته های کوچک درست شده است.

این رستوران مکان مناسبی برای صرف غذا پس از بازدید از حمام های گوگردی که در مجاورت این رستوران قرار دارد است.

SHAVI LOMI

شاوی لومی یا «شیر سیاه» یکی از غذاخوری‌های تفلیس است که شاید در مورد آن شنیده باشید. این رستوران بین مردم محلی بسیار محبوب است.

Shavi Lomi که توسط گروهی از افراد (شامل سرآشپز، طراح داخلی و کارگردان فیلم) اداره می شود، چیزی بیش از یک رستوران است. این رستوران یک فضای فرهنگی پرجنب‌وجوش و مکانی فوق‌العاده برای وقت گذراندن در میان بهترین رستوران های تفلیس است.

سرآشپز مریکو گوبلادزه از غذاهای اصلی گرجستان الهام می گیرد و سپس آن ها را به سطح جدیدی ارتقا می دهد. اتاق اصلی این رستوران رو به باغ است، فضاهای ناهار خوری صمیمی وفوق العاده دنج در زمستان و تراس در فصل تابستان و بهار شگفت انگیزی که در سایه درخت آلوی غول پیکر قرار دارد، این رستوران را بسیار خاص و منحصر به فرد کرده است.

یکی از محبوب‌ترین چیزهایی که در این رستوران می‌توان سفارش داد، گوبی است، یک کاسه چوبی بزرگ از پخالی، بادمجان و سایر پیش‌غذاهای گرجی که امتحان کردنشان در تفلیس واجب است. آنها همچنین یک بشقاب ناهار بزرگ را با جونجولی ترشی، پنیر تازه و یک تکه نان سرو می کنند. پیشنهاد ما این است پس از خوردن پیش غذا، سوسیس کوپاتی کره‌ای که روی تختی از برنج فشرده سرو می‌شود، و توپ‌های پنیری با سس ماست و بلغور سبز دارد را حتما امتحان کنید.

منوی زمستانی این رستوران نیز با فصل های دیگرش متفاوت است که گوشت گاو با سس و پوره انار و ماهی قزل آلا با پرتقال تازه و پلو ادویه دار از بهترین غذاهای منو محسوب می شود.

CHVENI

بهترین رستوران های تفلیس

بخش بازسازی شده ومحل پیاده‌روی خیابان آغماشنبلی دارای برخی از زیباترین نماهای تفلیس است. اما کافه ها و رستوران های این خیابان برای توریست ها بسیار مناسب هستند. اگر خود را در این قسمت از شهر (یا در بازار پل خشک) نزدیک می بینید، پیشنهاد می کنیم از خیابان های فرعی به سمت Chveni بروید.

Chveni یک هاستل بوتیک با یک رستوران است. این رستوران کوچک اما دوست‌داشتنی است، با میزهای آفتاب‌گیر و اجاق هیزمی در فضای باز، محیط جذابی را به وجود آورده. سرآشپز این رستوران که برنده جایزه های زیادی نیز هست، طعم های سنتی گرجستان را به شیوه ای کاملاً منحصر به فرد ترکیب می کند. به عنوان مثال، “کروکت های گرجی”. غذاهایی که باید در این رستوران سفارش دهید عبارتند از: مرغ با سس شکمرولی، توپ قمی با سس بادزه، توپ های لوبیو با سس جونجولی یا توپک های الارجی و کوچماچی با ساتیوی.

منوی این رستوران بسیار متنوع است، با یک بخش اختصاصی سوشی و طیف وسیعی از غذاهای آسیایی می توانید ساعت ها در این رستوران از خوردن خوراکی های مورد علاقه تان لذت ببرید و خاطره ی صرف غذا در یکی از بهترین رستوران های تفلیس را برای دوستان خود به سوغات ببرید.

ALUBALI

رستورانی در حیاط روباز در Alubali که در خیابان روبه‌روی خیابان روستاولی قرار دارد، بین توریست ها بسیار معروف است. این رستوران مدرن غذاهای مگرلی ارائه می دهد و محصولات ارگانیک و فصلی را در منوی خود گنجانده و سالم ترین وعده ی غذایی را در میان بهترین رستوران های تفلیس دارد.

در نتیجه، منو مرتباً تغییر می‌کند، سوسیس کوپاتی به سبک روستایی، پنیر سولگونی خانگی و کباب ساده اما خوشمزه که در لواش لقمه و روی آن سماق پاشیده شده نیز ارزش رفتن و امتحان کردن را دارد. در فصل بهار نیز چاکاپولی (خورش بره، آلو سبز و ترخون) را امتحان کنید.

ZALA RESTAURANT & CELLAR

Zala رستورانی به سبک خانوادگی است که به دنبال مدرنیزه کردن طعم‌های کلاسیک و روش‌های آشپزی است و در عین حال به ریشه‌های خود وفادار مانده. این رستوارن همچنین همبرگرهای خوبی را سرو می کند، همبرگر گوشت گاو آبدار با سس انگور از جمله غذاهایی است که باید در این رستوران امتحان کنید.

قارچ صدفی پخته شده در ساپراوی، ماهی قزل آلا گرجی با سس مرکبات، سوپ چیخیرتم و خرچو با قمی نیز در منوی این رستوران وجود دارد.

یک اتاق ناهارخوری زیبا با دیوارهای آجری نمایان و گیاهان پربرگ فراوان و یک حیاط کوچک در پشت این رستوران وجود دارد، که می توانید از فضای آن لذت ببرید. در ناهار، زالا کمی خلوت است، اما پس از غروب حورشید ، حال و هوای آن کمی جذاب‌تر می شود.

SOFIA MELNIKOVA’S FANTASTIC DOUQAN

Fantastic Douqan اثر سوفیا ملنیکوا که به افتخار یک خواننده برجسته اپرا نامگذاری شده، یکی دیگر از رستوران های تفلیس است، به ویژه برای صرف غذا در تابستان، توریست ها از آن بسیار استقبال می کنند. لوکیشن “مخفی” در حیاط پشتی تئاتر روستاولی که بی شباهت به حیاط خانه های ایتالیایی نیست این مکان را مانند یک جواهر در خود پنهان کرده. این رستوران، بسیار محبوب است و از بهترین رستوران های تفلیس است میتوانید در آن غذایی به یاد ماندنی را صرف کنید.

منو صوفیا متنوع است، نودل تایلندی، برگر بلوچیز با ترشی گرجی، پاستا و غذاهای ایتالیایی، راگوی بادمجان سرد اجپسندلی و خینکالی از جمله غذاهایی هستند که می توانید در این رستوران آن ها را سفارش دهید و امتحان کنید.

کارکنان خوش برخورد و موسیقی خوب، حال و هوای عالی به این مکان می بخشد. اگر می‌خواهید یک میز در فضای باز برای ناهار در زیر شاخه ی درختان انگور داشته باشید، باید از قبل آن را رزرو کنید.

REPUBLIC 24

بهترین رستوران های تفلیس

جمهوری 24 یک تجربه بی نظیر را به شما ارائه می دهد. رستوران‌ها در داخل ساختمان  شیشه‌ای فوق‌مدرن در نزدیکی ایستگاه مترو روستاولی واقع شده اند، می توانید هنگام خوردن غذا از منظره ی خیابان شلوغ با چشم انداز هتل رادیسون بلو (هتل ایوریا سابق) لذت ببرید.

دکور و خدمات در این رستوران بسیار عالی است. قیمت‌ها کمی گران‌تر از برخی از رستوران‌های دیگری که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم است، اما ارزش ساختن خاطره ای خوب در یکی از بهترین رستوران های تفلیس را دارد.

پیشنهاد این رستوران پخلوانی پر شده است. خینکالی جمهوری 24 به عنوان یکی از بهترین‌های شهر شناخته می‌شود، انواع زیادی از خینکالی برای انتخاب در منو وجود دارد، از جمله یک نسخه که با ادویه‌های آسیایی طعم‌دار شده و در سبد بخارپز بامبو سرو می‌شود.

همچنین یک فروشگاه کوچک اغذیه فروشی در مکان این رستوران وجود دارد که نوشیدنی، ادویه و پنیر می فروشد. اگر قصد خرید سوغاتی دارید حتما سری به آن بزنید.

در آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین رستوران های تفلیس را به شما معرفی کنیم، تا زمانی که بلیط هواپیما آنلاین را رزرو کردید؛ خیالتان از بابت قسمت خئوشمزه سفر راحت باشد!دیگر انتخاب با شماست که دوست دارید در این شهر تاریخی چه نوع غذاهایی را امتحان کنید.

نظرات کاربران