ثروتمندترین شهرهای اروپا

ثروتمندترین شهرهای اروپا در سال 2023

ثروتمندترین شهرهای اروپا

اروپا با داشتن موقعیت‌های مناسب از جهات مختلف دارای شهرهای است که به لحاظ اقتصادی و فناوری بسیار پیشرفته هستند و تولید ناخالص بالایی را بوجود آورده‌اند. همین مورد باعث شده تا برخی شهرها از نظر اقتصادی پیشرفت زیادی داشته باشند و ثروت زیادی از این راه کسب کنند. شاید شما هم علاقه داشته باشید تا قبل از سفر به شهرهای اروپایی یا سرمایه‌گذاری و شراکت در این شهرها، اطلاعات مبنی بر ثروتمندترین شهرهای اروپا را بدانید. از این رو قبل از رزرو بلیط هواپیما، بیایید با یکدیگر شهرهای ثروتمند را که اقتصاد قوی دارند، بهتر بشناسیم.

ثروتمندترین شهرهای اروپا در سال 2022

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده، لیست زیر ثروتمند‌ترین شهرهای اروپا در سال 2022 هستند که بر اساس تولید ناخالص ملی (GDP) ارائه شده است. این شهرهای شامل:

1) لندن، انگلستان

 لندن، انگلستان

لندن رتبه اول ثروتمندترین شهرهای اروپا را با تولید ناخالص داخلی 879 میلیارد دلاری داراست. این شهر غنی و ثروتمند در قرن نوزدهم دچار یک انقلاب صنعتی شد و به سرعت شروع به رشد نمود. اقتصاد لندن بیشتر به امور مالی، بانکی و بیمه برمی‌گردد. این شهر همچنین میزبان شرکت‌های زیادی است که تعداد آنها به 840 هزار می‌رسد. همین مورد سبب شده تا علاوه بر خدمات مالی، در ساخت و ساز و علم و فناوری نیز فعال باشد. لندن در مجموع به عنوان مهم‌ترین شهر برای ثروتمندان، در رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری و سبک زندگی، در صدر قرار گرفت.

رزرو بلیط هواپیما لندن با سه کلیک!

2) پاریس، فرانسه

پاریس، فرانسه

پاریس نیز به عنوان یکی دیگر از ثروتمندترین شهرهای اروپا با تولید ناخالص (GDP) معادل 850 میلیارد دلار مقام دوم را نصیب خود کرده است. تقریبا یک سوم اقتصاد کشور فرانسه در این شهر است که باعث شده تا اقتصاد بزرگ و قدرتمند را داشته باشد. حدود 80 درصد از فعالیت شرکت‌های پاریس مربوط به حوزه خدمات و تجارت است. با این حال، در آموزش، سلامت و خدمات مالی نیز فعال می‌باشد.

رزرو تور پاریس و سفر به سرزمین عاشقان!

3)  مسکو، روسیه

 مسکو، روسیه

اقتصاد مسکو بر فعالیت‌هایی مانند صنعت هوانوردی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تولید ماشین و لوازم جانبی، پتروشیمی، تولید ابزار برای صنایع مختلف و تولید نانو مواد پایه گذاری شده است. این اقتصاد موجب شده تا تولید ناخالص داخلی شهر مسکو به 553 میلیارد دلار در سال 2020 برسد.

4) راین- روهر، آلمان

راین- روهر، آلمان

تولید ناخالص 485 میلیارد دلاری شهر راین، روهر در کشور آلمان، آن را به چهارمین شهر از ثروتمندترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. بیشتر اقتصاد این شهر در بخش‌های مختلف فناوری، خدمات مالی و خدمات بیمه است که توانسته علاوه بر جذب شرکت‌های مطرح خارجی به چنین ثروت و اقتصاد دست یابد.

5) استانبول، ترکیه

استانبول، ترکیه

شهر استانبول در سال‌های اخیر تلاش زیادی در پیشرفت اقتصاد خود داشته است. با این حال آنچه که استانبول را به ثروت 348 میلیارد دلاری رسانده است، صنعت گردشگری و تجارت آن می‌باشد. جدایی از گردشگری و توریست که بخش مهمی از اقتصاد استانبول است، تولید و تجارت در زمین‌های مختلف مانند پوشاک نیز نقش مهمی در ثروتمند شدن این شهر ایفا کرده است.

رزرو هتل در استانبول و اقامت رویایی!

6) روتردام، هلند

روتردام، هلند

روتردام به عنوان یکی از ثروتمند‌ترین شهرهای اروپا در کشور هلند واقع شده است. این شهر در حال تغییر از یک اقتصاد صنعتی به یک اقتصاد مبتنی بر خدمات است. همین موجب شده تا ثروت روتردام به 320 میلیارد دلار برسد. از طرفی، بخش‌هایی که اقتصاد این شهر بر آن پایه گذاری شده شامل: خدمات مالی، مواد شیمیایی، بهداشت، معماری و لجستیک هستند.

7) آمستردام، هلند

مستردام، هلند

آمستردام شهری است که بیشتر به دلیل جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مجموعه‌های هنری شناخته می‌شود. اما اقتصاد پر رونق آن نیز سبب شده تا به یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا با تولید ناخالص 320 میلیارد دلاری برسد. این شهر دلیل موقعیت مطلوب خود به یک مرکز تجاری در سطح جهانی تبدیل شده و هزاران شرکت بین المللی و استارت آپ را در خود جای داده است.

بلیط هواپیما آمستردام را رزرو کنید.

8) میلان، ایتالیا

میلان، ایتالیا

میلان را ثروتمندترین شهر ایتالیا می‌نامند؛ چرا که، ساختار اقتصادی آن بیشتر بر خدمات و تولید متکی است. در کل میزان تولید ناخالص داخلی در این شهر 312 میلیارد دلار است که سه چهارم آن را بخش خدمات تشکیل می‌دهد و حدود 65 درصد از کل افراد شاغل کشور را به کار می‌گیرد. در بخش خدمات، مهم‌ترین مشارکت کنندگان بخش عمده فروشی، خرده فروشی و بخش حمل و نقل هستند. اقتصاد میلان از موفقیت مد، تولید، بانکداری، گردشگری و همچنین صنعت پزشکی برخوردار است.

9) مادرید، اسپانیا

مادرید، اسپانیا

در قرن بیستم اقتصاد شهر مادرید به شکل قابل توجهی رشد کرد تا امروز که توانسته در بخش تولید محصولات با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ به جایگاه بالایی در جهان برسد. به هر حال، بخش خدمات شهر مادرید به عنوان اقتصاد اصلی این شهر شناخته می‌شود و توانسته به درآمدی 262 میلیارد دلاری دست یابد. علاوه بر این، عملکرد مثبت شهر مادرید موجب شده تا میزبان شرکت‌های زیادی گردد.

خرید بلیط هواپیما تهران مادرید؛ سفر به سرزمین فوتبالی ها!

10) بروکسل، بلژیک

10) بروکسل، بلژیک

اقتصاد شهر بروکسل بیشتر بر پایه فعالیت‌های صنایع خدماتی و خدمات عمومی می‌باشد. در حالت کلی، بیشتر اقتصاد کشور بلژیک را صادرات تشکیل می‌دهد که 9 درصد آن متعلق به شهر بروکسل است. متالورژی، فولاد، منسوجات، مواد شیمیایی، شیشه، کاغذ و صنایع غذایی صنایع غالب هستند که موجب شده تا تولید ناخالص داخلی آن به حدود 254 میلیارد دلار برسد.

در آخر

قاره اروپا به لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. همین امر موجب شده تا برخی از شهرها پیشرفت زیادی داشته باشند و روند رشد سریعتری را طی کنند. شناخت ثروتمندترین شهرهای اروپا عنوانی است که ما در این مقاله به صورت خلاصه به آن پرداختیم.

سوالات متداول

دیگر شهرهای ثروتمند اروپا کدامند؟

فرانکفورت، مونیخ، وین، بارسلونا، رم، هامبورگ، اشتوتگارت، برلین، استکهلم و ورشو کشور لهستان دیگر شهرهای ثروتمند در اروپا هستند.

کدام شهر اروپا بیشترین ثروتمند را دارد؟

با توجه به اینکه لندن یکی از بزرگترین شهرهای اروپا است؛ بیشترین میزان میلیونر را داراست.

نظرات کاربران