Istanbul Chocolate Museum
17 اردیبهشت 1402
استانبول

موزه شکلات استانبول؛ شهرتی که طعم و لذت دارد

به دنیایی از شیرینی و شادی خوش آمدید، جایی که شکلات‌ها همانند طراحی‌های یک هنرمند دیوانه در آزادی پرواز پیدا می‌کنند. خوش آمدید به موزه شکلات استانبول، دنیایی که هر کدام از شکلات‌ها، قهوه‌ها و لذت‌های شیرین، یک داستان مختصر از هنر، عشق و تلاش انسانی را با خود دارند. اینجا جایی است که تاریخ، هنر و علم با یکدیگر ادغام می‌شوند و در هر لحظه، یک تکه شکلات به شما یک سفر لذت‌بخش می‌بخشد. بپیوندید تا در زندگی شیرینِ موزه شکلات استانبول، شاهد هنر، ذوق و جذابیتی بی‌پایان باشید. شکلات با ماست؛ شیرین، لذت‌آور و… جذاب!

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

رویای خود را در موزه شکلات استانبول ملاقات کنید

موزه شکلات

کارخانه شکلات سازی Pelit مدت‌هاست که به جای یک کارخانه به عنوان یک موزه شناخته می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند شاهکارهای هنری، قهرمانان افسانه‌ها و مجسمه‌های معروف را که با شکلات درست شده‌اند از نزدیک ببینند.

قدم زدن در میان آبشارهای شکلاتی و استشمام بوی شکلات در موزه، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی با کودکان در استانبول است. در این مجموعه بخش‌های زیادی وجود دارد که بخشی از آن را کارگاه‌های شکلات سازی و کیک سازی برای کودکان قرار داده‌اند. البته شک نکنید که خود شما هم به اندازه کودکان خوشحال و ذوق‌زده می‌شوید. 

قسمت‌های مختلف موزه شکلات استانبول

این موزه از 5 بخش تشکیل شده و هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های زیادی برای دیدن دارند. توصیه می‌کنیم اگر در سفرتان از موزه شکلات استانبول دیدن می‌کنید، زمان زیادی را به آن اختصاص دهید تا زیبایی‌ها و جزئیات بی‌نظیر آن با دقت و حوصله تماشا کنید. با ما همراه باشید تا از قبل شما را با آنچه که در انتظارتان است، آشنا کنیم:

بخوانید: موزه هنر ترکی-اسلامی استانبول

آبشار شکلاتی در سالن اصلی

در قسمت ورودی، آبشار شکلاتی را خواهید دید که با بوی شکلات از همان بدو ورود شما را مجذوب خود خواهد کرد. نگران نباشید، از شما به محض ورود با یک لیوان شکلات گرم پذیرایی خواهد شد تا کمی از هوستان کم کنند. 

مدیر موزه می‌گوید که آن‌ها در سال 1957 تصمیم گرفتند تا هر لحظه را به بهترین شکل زندگی کنند و به آن طعم شادی دهند. آن‌ها از آن زمان تاکنون به کارهای بزرگی دست یافته‌اند که همین آبشار یکی از کارهای شگفت‌انگیزشان است. اگر خواستید می‌توانید به آبشار ناخنک بزنید، اما نمی‌توانید دوباره همان انگشت را برای بار دوم استفاده کنید. 

در بخش دیگری از این سالن، تاریخچه شکلات به صورت نقاشی‌های دیواری و البته از جنس شکلات به معرض نمایش درآمده که در نوع خود بسیار جذاب است. در اینجا همچنین، خانه شکلاتی در اندازه واقعی و کشتی نوح پذیرای شماست.

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

به تالار استانبول بروید

Istanbul Chocolate Museum

از سالن اصلی و آبشار خوشمزه‌اش به بخش تالار استانبول بروید. همان‌طور که از نامش پیداست در اینجا شما شاهد بناهای مهم و سازه‌های ارزشمندی چون مسجد سلطان احمد، برج گالاتا، مسجد ایاصوفیه، پل تنگه بسفر، برج دختر و موارد دیگری از جنس شکلات خواهید بود. زیبایی و جزئیات این بناهایی که با شکلات ساخته شده‌اند به حدی چشم‌گیر است که تا ساعت‌ها شما را به خود خیره نگه می‌دارد. راستی دست زدن به این آثار ممنوع است.

از تالار رهبران و سیاستمداران دیدن کنید

در موزه شکلات استانبول بخشی برای رهبران و سیاستمداران تعبیه شده که تمامی مجسمه‌های این افراد را به ظرافتی دیدنی از جنس شکلات ساخته‌اند. در کشور ترکیه افراد سرشناس و مردان بزرگی وجود داشته که دربین مردم از احترام زیادی برخوردار هستند. در این تالار شما با این افراد آشنا خواهید شد و از تماشای جزئیات مجسمه‌سازی شکلاتی به وجد خواهید آمد. آتاتورک، عثمان قاضی و سلطان محمد فاتح موسس امپراتوری عثمانی برخی از این رهبران هستند. 

بخوانید: موزه پرا استانبول

با هنرمندان در همین تالار آشنا شوید

بخش دیگری از موزه شکلات استانبول به تالار هنرمندان اختصاص دارد. همان‌طور که از نامش پیداست، هنرمندان بزرگ ترک را با مجسمه‌های شکلاتی در معرض نمایش قرار داده‌اند و درباره زندگینامه ‌هر کدام و آثارشان نیز اطلاعاتی قرار دادند. علاوه ‌بر هنرمندان بزرگ ترک، دیگر هنرمندان جهان چون پیکاسو و سالوادور دالی و آثار هنری ارزشمند در اینجا وجود دارد که طرافت هر کدام مثال زدنی است. از دیدن تندیس شکلاتی مونالیزا از آثار داوینچی لذت ببرید. 

یک بخش جداگانه برای کودکان وجود دارد، در بخش با جدیدترین قهرمانان خیالی لحظات بسیار لذت بخشی را با فرزندان خود خواهید داشت.

تالار مولانا را از دست ندهید

موزه شکلات

اتاق مولانا اتاق دیگری است که شما آن را تحسین خواهید کرد. در موزه شکلات استانبول، شاعر، متفکر و فیلسوف اسلامی مولانا، دراویش چرخان از شکلات سفید اصلی و سایر پیکره‌ها از شکلات تیره و شیری ساخته شده‌اند. خیلی جالب است که مولانا و پیروانش در حال رقص سماع به شکل مجسمه شکلاتی بازسازی شدند. اینجا به حدی جزئیات به کار رفته که تصور می‌کنید همه چیز واقعی است. 

در تالار تمدن گذشته ترکیه را ببینید

ترکیه به خاطر موقعیت استراتژیک خود از گذشته تا به امروز پل ارتباطی برای شرق و غرب به حساب می‌آمده و در طول سال‌های طولانی تحت سلطه عثمانی‌ها بوده‌است. در تالار تمدن شما شاهد تمدن‌های قبلی ترکیه هستید که به شیوه‌ای جذاب با شکلات به نمایش گذاشته شده‌اند. از بناهای باستانی گرفته تا ماکت‌های از تمدن هیت‌ها و امپراتوری ترکیه. 

بخوانید: موزه مادام توسو استانبول

آثار باستانی در موزه شکلات

تصور کنید به جز زمینی که روی آن راه می‌روید، اینجا همه چیز از شکلات ساخته شده‌است. خانه هانسل و گرتل جای خود را در موزه شکلات باز کرده است. ضمناً دست زدن به محصولات ممنوع است!

در اینجا یک درخت کاکائو و بسیاری از چهره‌های دیگر وجود دارد، کشتی نوح یکی از اولین آثار موزه است، کشتی‌ای که او برای محافظت از خانواده خود و تمام حیوانات جهان در برابر سیل ساخت.

برای ساخت این مجموعه از شکلات تلخ، شکلات شیری و شکلات سفید استفاده شده‌است. در کنار یا جلوی تمامی کارها یک پلاک اطلاعاتی وجود دارد. نقاشی‌های موزاییکی، ساخته شده از شکلات، نسخه احیا شده خیابان قدیمی استانبول وجود دارد. شاه بلوط فروش، ماست فروش، کفاش، شربت فروش، نان شیرینی فروش، رب و میوه فروش و همه از شکلات ساخته شده‌اند و واقعی به نظر می‌رسند.

چه چیزهای دیگری در موزه شکلات است؟

Istanbul Chocolate Museum

در این موزه آثار شکلاتی با ارزش و زیبایی برای دیدن وجود دارد: درب کاخ دولما باغچه، یکی از قصرهای کمیاب امپراتوری عثمانی، کاملاً شکلاتی سفید است. از طرفی اتاق استانبول موزه، بسیار محبوب و دیدنی خواهد بود. در کل، آثار مهم زیادی در اینجا وجود دارد: ایستگاه قطار حیدرپاشا، پل بسفر، تراموا نوستالژی تکسیم، مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا، هیپودروم و برج دوشیزه منتظر بازدید شما از اینجا هستند.

بهترین فعالیت ها در موزه شکلات

با داشتن یک دور عالی در طول بازدید از موزه شکلات استانبول، باید خود را برای قدم زدن در اطراف موزه آماده کنید تا در مورد مراحل این فرآیند بیشتر بدانید و در مورد گذشته اطلاعات کسب کنید. یکی دیگر از موارد انگیزشی، تورهای راهنما هستند که می توانند پیاده روی شما را بسیار راحت تر و منظم تر کنند.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول برای کودکان؛ از هتل های مناسب تا پارک!

با تاریخچه شکلات آشنا شوید

آیا تا به حال فکر کرده اید که این شکلات از کجا آمده است؟ موزه شکلات Pelit در استانبول تمام جزئیات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما را با کل تاریخچه اولین افرادی که درخت کاکائو را کشف کردند و اینکه چگونه سطوح زیادی برای رسیدن به این نتیجه شکلات داشته‌اند، آشنا می‌کند. در پایان نیز درباره چگونگی گسترش آن در سطح بین المللی بیشتر روایت خواهند کرد.

در مورد تنوع شکلات و نحوه ساخت آن بدانید

 موزه شکلات

با گشت و گذار در موزه شکلات Pelit استانبول، می توانید انواع شکلات ها را بشناسید و بدانید که هر کدام از این انواع مختلف فرآیند متفاوتی دارند. از تنوعی که تماشا خواهید کرد شگفت زده خواهید شد. همچنین متوجه خواهید شد که کارخانه‌های خاصی برای ساخت این نوع شکلات‌های خاص وجود دارد و برای ساخت کامل آن به چند دستگاه ساخت نیاز است.

شکلات نوش جان کنید

بعد از این همه لذت، موزه به شما اجازه می‌دهد طعم شکلات را بچشید! آیا این شگفت انگیزترین فعالیت تا کنون نیست؟ از طعم چندین نوع شکلات لذت خواهید برد! چیزی که این امتحان را بسیار دیوانه کننده‌تر می‌کند، چشیدن آبشار شکلاتی است. این یک خاطره شیرین برای سفرتان به استانبول خواهد بود!

بخوانید: موزه کاریه استانبول

در نمایشگاه شکلات به دنیایی دیگر سفر کنید

درست کردن شکلات تنها فعالیتی نیست که در موزه شکلات استانبول تماشا خواهید کرد. همچنین نمایشگاه‌هایی از شکلات به اشکال مختلف مانند شخصیت‌های کارتونی و تاریخی، کشتی‌های دریایی، مناظر طبیعی، مکان‌های دیدنی شهر و حیوانات وجود دارد. همه این سبک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدانید تلاش‌های زیادی برای این مکان انجام شده است.

سوغاتی شکلات بخرید

 موزه شکلات

اگر می‌خواهید برای خانواده خود مقداری شکلات بخرید، فروشگاهی در موزه شکلات Pelit استانبول وجود دارد. این ایده خوبی خواهد بود که با دادن شکلات قدردانی و مراقبت را به اشتراک بگذارید!

ساعت کاری موزه شکلات استانبول

این موزه 7 روز در هفته باز است و ساعت 10 صبح باز است. ساعت 17:00 بعد از ظهر بسته می‌شود. آخر هفته‌ها هم خیلی شلوغ می‌شود.

هزینه ورودی موزه شکلات در سال 2023 چقدر است؟

هزینه ورودی موزه شکلات از سال 2023 بدون توجه به دانشجو بودن یا نبودن آن‌ها 50 لیر است. تخفیف فقط برای گروه‌های دانش آموزی در نظر گرفته شده است. برای گروه سنی 0 تا 3 سال هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

چگونه به موزه شکلات Pelit برویم؟

موزه شکلات

اگر با یک راننده محلی ماشین کرایه کنید، خیلی سریع و آسان به موزه شکلات استانبول خواهید رسید. البته شاید کمی گران تمام شود. اگر هم قصد دارید با وسیله نقلیه شخصی خود بیایید، پس از گذر از عوارضی Mahmutbey در بزرگراه Tem، بعد از باجه‌های عوارضی Esenyurt به راحتی می‌توانید به اینجا برسید. با اتوبوس هم باید در ایستگاه بیلیک‌دوزو پیاده شوید با کمی پیاده‌روی به موزه خواهید رسید. 

اطلاعات آدرس و تماس

آدرس: Koza Mahallesi 1678 Sk. No: 19 (Sanayi Mahallesi Evren Sanayi Sitesi Akbatı A.V.M. Behind) Esenyurt-İSTANBUL

تلفن: 902124111300

بخوانید: موزه ساکیب سابانجی استانبول

جاهای دیدنی نزدیک موزه شکلات

زمانی که در موزه شکلات Pelit استانبول هستید، هرگز از دیدن جاذبه‌های بزرگ اطراف، به عنوان مثال پارک بوگازکوی استانبول، در 4.45 کیلومتری، غافل نشوید. البته فقط این نیست و دیگر جاذبه های زیر نیز می‌توانند اوقات خوشی را بعد از بازدید از موزه برای شما به ارمغان بیاورند.

  • مرکز خرید آکباتی (850 متر)
  • مرکز خرید توریوم (8 کیلومتر)
  • پارک رجب طیب اردوغان (7 کیلومتر)
  • پارک جنگلی شاملار (24 کیلومتر)

هتل های نزدیک موزه شکلات

هتل نمایشگاه و کنوانسیون Kaya Istanbul Fair and Convention یکی از بهترین هتل های استانبول است که نزدیک به موزه است با مسافت 13.24 کیلومتر که به دلیل موقعیت ایده آل خود و همچنین ارائه خدمات عالی شهرت دارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این هتل به عنوان یکی از برترین هتل‌های 5 ستاره استانبول به شمار می رود و بالاترین میزان رضایت مسافران را به همراه داشته است.

در فاصله 8.98 کیلومتری از موزه، یکی از بهترین هتل‌ها، هتل تویاپ پالاس استانبول است که به دلیل خدمات شگفت انگیزی که هتل ارائه می دهد، شهرت بسیار خوبی دارد. شایان ذکر است که مناظر فوق العاده ای که هتل به آن می نگرد، آن را به یکی از 5 استارت برتر استانبول تبدیل کرده است.

با رزرو هتل استانبول از سه کلیک با خیال راحت سفر کنید.

حرف آخر

موزه شکلات استانبول همانند دیگر موزه‌ها خسته‌کننده نیست. اینجا دنیایی از شکلات است که همه جذابیت خاصی را به نمایش می‌گذارد، بوی شکلات و زیبایی بصری آثار، هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت و ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند.

سوالات متداول

موزه شکلات استانبول چه تجربه‌هایی برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد؟

موزه شکلات استانبول تجربه‌های جذاب آموزشی و خلاقانه را در زمینه تولید شکلات و تاریخچه آن ارائه می‌دهد.

چه ویژگی‌های منحصر به فردی در موزه شکلات استانبول وجود دارد؟

موزه شکلات استانبول با ارائه نمایشگاه‌های هنری از شکلات، کارگاه‌های آموزشی، و تولیدات دست ساز شکلات‌های خاص، تجربه منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

چگونه موزه به تاریخچه شکلات در استانبول می‌پردازد؟

موزه شکلات استانبول از طریق نمایشگاه‌ها، جزئیات تاریخی و توضیحات آموزشی به بازدیدکنندگان تاریخچه شکلات در این منطقه را باز می‌کند.

چه تجهیزاتی در موزه برای تولید شکلات وجود دارد؟

موزه شکلات استانبول تجهیزات مدرن و حرفه‌ای برای تولید شکلات، از جمله قالب‌گیری و آزمایش طعم، به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

آیا موزه برنامه‌های آموزشی خاصی برای کودکان دارد؟

بله، موزه شکلات استانبول برنامه‌های آموزشی جذاب و کارگاه‌های خلاقانه را برای کودکان با هدف آشنایی با مراحل تولید شکلات ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران