Antalya or Dubai
17 اردیبهشت 1402
آنتالیا

دبی بریم یا آنتالیا؛ مقایسه همه جانبه برای عاشقان ساحل و دریا!

اگر بین دو راهی دبی بریم یا آنتالیا مانده‌اید، دقیقا در جای درستی قرار دارید. ما قصد داریم در این مقاله این دو شهر را در فاکتورهای مختلف مورد مقایسه قرار دهیم. اینکه هزینه‌های سفر در هر کدام به چه صورت است، چه موقع برای سفر مناسب خواهد بود، تفریحات و جاهای دیدنی هر کدام به شکل است و موارد این چنین! 

رزرو تور دبی

پس با ما همراه شوید و تور آنتالیا و تور دبی را به خوبی و از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید.

دبی چه تفاوتی با آنتالیا دارد؟

مسلما دبی با آنتالیا با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت. بدین شکل تصمیم‌گیری برای رزرو تور آسان‌تر خواهد بود.برای شما راحت‌تر خواهد بود. پس ببینیم باید دبی بریم یا آنتالیا.

دبی، شهر آسمان خراش ها!

Dubai

دبی از آن شهرهای مدرن است که لحظه به لحظه در حال پیشرفت است. این شهر در هیچ چیز کم نمی‌آورد. مکان‌های تفریحی متنوع از آکواریوم‌های غول‌پیکر گرفته تا اسکی در وسط بیابان، موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، سواحل و خلاصه هر چیزی که برای یک سفر خاص بخواهید، دبی دارد. حتی اقامت در هتل‌های رویایی این شهر نیز لوکس و مجلل است، تصور کنید در اولین هتل 5 ستاره دنیا با تزئین طلا و سنگ مرمر اقامت خواهید داشت. البته این‌ها به این معنی نیست که این شهر مختص پولدارها است، در اینجا برای هر بودجه‌ای چیزی وجود دارد. 

آنتالیا، شهری شاد، آرام و مجلل!

آنتالیا هم همانند دبی شهری لوکس و مجلل است. این شهر توریستی بیشتر از هر چیز به خاطر دریای زمردی رنگش و سواحل بی‌نظیرش معروف است. خیلی‌ها تعطیلات آنتالیا را برای استراحت در کنار سواحل، خوردن غذاهای خوشمزه ترکی و البته خرید انتخاب می‌کنند. جاذبه‌های زیادی در آنتالیا وجود دارد که باعث می‌شود بین دو راهی دبی بریم یا آنتالیا به سراغ دومی بروید. 

دبی یا آنتالیا کدام یک برای موزه‌ ها و دیدنی های تاریخی بهتر است؟

در هر دو شهر به اندازه کافی مکان‌های تاریخی و موزه وجود دارد. پس اگر جزو افرادی هستید که به تاریخ علاقه دارید، این دو شهر می‌تواند شما را سرگرم نگه دارند. 

وقتی صحبت از موزه باشد، دبی یک سر و گردن بالاتر است. این شهر دارای برترین موزه‌های معروف در دنیا است: موزه قهوه، سکه، موزه سینما، موزه مروارید، موزه آیند، موزه زنان و بسیار مکان دیگر که هر کدام شما را به دیدن شگفتی‌های بی‌نظیر می‌کشانند. مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های زیاد دیگری هم در این شهر پر زرق و برق وجود دارد که می‌تواند به شگفتی برج خلیفه اشاره کرد. 

در مقابل، آنتالیا شهری تاریخی‌تر است و جاذبه‌های تاریخی در این شهر به وفور پیدا می‌شود. سفر در بین این جاذبه‌ها در حال و هوای شهری ساحلی واقعا دوست داشتنی و جذاب است. شهر باستانی (کالیشی)، بندرگاه قدیمی، موزه آنتالیا، مناره ییولی، دروازه هادریان، قلعه رومی، آسپندوس، ترمسوس، الیمپوس و کیمرا، ساحل کنیالتی، چشمه کارست، پارک ملی کوپرولو کانیون، بندرگاه کاله ایجی، شهر باستانی پرگه و… برخی از جاهای شگفت‌انگیز این شهر هستند. 

غذای کدام یک بهتر است؛ آنتالیا یا دبی؟ 

Antalya cuisine

به لحاظ تنوع غذایی و طعم هر دو مقصد خوشمزه هستند، پس زیاد فرقی نمی‌کند دبی بریم یا آنتالیا، البته اگر برای شکم‌گردی می‌روید. 

غذا در دبی محدودیتی ندارد. این شهر مملو از رستوران‌های دنج، زیبا و لوکس است که در هر گوشه از آن به چشم می‌خورند. نکته جالب این شهر این است که از هر کشور چندین رستوران در آن دیده می‌شود. به این معنی که فرقی نمی‌کند هوس غذاهای ژاپنی کرده باشید یا آمریکای لاتین در اینجا حتما رستوران وجود دارد تا شما یک دل سیر غذا بخورید. اما غذاهای سنتی عربی مزه‌ای دیگر دارند. 

آنتالیا هم سنت خود را حفظ کرده و هم از آشپزی مدرن عقب نماده ‌است. در این شهر می‌توانید غذاهای خوشمزه و اصیل ترکی را امتحان کنید یا ترکیبی از آشپزی مدرن و جهانی را. اگر بین اینکه دبی بریم یا آنتالیا، گزینه دوم را انتخاب کردید، حتما کباب‌ها و صبحانه ترکی را در رستوران نزدیک دریا نوش جان کنید.  

زندگی شبانه کدام یک بهتر است؟

اگر زندگی شبانه در اولویت شماست، گزینه‌های قابل مقایسه‌ای بین دبی و آنتالیا خواهید یافت.

زندگی شبانه در دبی کمی لوکس و گران به نظر می‌رسد. مردم بر روی کشتی‌های کروز مهمانی می‌گیرند و در کافه‌ها تا پاسی از شب با موسیقی و نوشیدنی از خودشان پذیرایی می‌کنند. البته جاذبه‌های دیدنی این شهر را می‌توان در شب هم دید که خودش نوعی تفریح شبانه به حساب می‌آید. 

زندگی شبانه در آنتالیا کمی پر انرژی‌تر خواهد بود. این شهر توریستی انواع تفریحات از کنسرت خواننده‌های معروف ترک گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌ها همگی می‌توانند تا صبح شما را سرگرم نگه دارند. 

دبی یا آنتالیا برای موسیقی بهتر است؟

Dubai music

دبی به طور کلی گزینه‌های موسیقی زنده و متنوع بیشتری نسبت به آنتالیا ارائه می‌دهد. این شهر دی‌جی‌ها و نوازندگان مشهور بین‌المللی را جذب می‌کند و یکی از بهترین صحنه‌های موسیقی جهان را به آن می‌دهد. در آنتالیا نیز صحنه موسیقی جذاب است، از کنسرت‌های راک گرفته تا سمفونی‌ها و کنسرت‌های خواننده‌های ترک. پس اگر بین دبی بریم یا آنتالیا شک دارید به سلیقه موسیقی هم توجه کنید. این می‌توان تا اندازه‌ای به شما کمک کند. 

هتل های کدام یک بهتر است؟

محل اقامت و هتل‌ها در دو شهر آنتالیا و دبی قابل مقایسه هستند و باید بگوییم که دبی از این نطر در دنیا حرف زیادی برای گفتن دارد. هتل‌ها در این شهر از امکانات و تفریحات عالی و مجللی برخوردار هستند و تعطیلات لوکس را به شما ارائه می‌دهند. برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از آتلانتیس، چهار فصل و برج العرب جمیرا.

با رزرو هتل در دبی، تنها سه کلیک فاصله دارید!

آنتالیا یک تعطیلات تفریحی فراموش‌نشدنی را ارائه می‌دهد. هتل‌های این شهر از لوکس گرفته تا بودجه‌های کم و مناسب خانواده‌ها، همه را راضی و خشنود نگه می‌دارد. برخی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌ها در این منطقه عبارت‌اند از Xanadu Resort Hotel، Susesi و Lara Barut، اما بسیاری دیگر نیز وجود دارند.

با رزرو هتل در آنتالیا، تنها سه کلیک فاصله دارید!

دبی بریم یا آنتالیا، کدام یک برای غواصی و شنا بهتر است؟ 

آنتالیا با داشتن سواحل معروف جهانی، یک مقصد بسیار محبوب برای تعطیلات است. سواحل آنتالیا از بهترین سواحل ترکیه هستند. آنها شنی با آب گرم و تعدادی استراحتگاه در اطراف هستند. به همین خاطر شنا و تفریحات آبی در این شهر بسیار دوست‌داشتنی و مهیج هستند. البته مکان‌های متعددی برای غواصی وجود دارد. 

دبی نیز دارای تعدادی سواحل خصوصی و عمومی است. تقریباً همه آنها ساخته دست بشر هستند، بنابراین بزرگ، مسطح و دارای ماسه نرم هستند. همچنین به طور کلی شنا کردن در اکثر سواحل بی‌خطر است. اما مکان‌ها خوبی برای غواصی و تجربه دنیای زیر آب در آن پیدا می‌شود. 

برای خرید دبی برویم یا آنتالیا ؟

Dubai Mall

اگر به دنبال خرید هستید، دبی و آنتالیا هر دو مکان‌های زیادی دارند که می‌توانند شما را خوشحال کنند. 

برخی گردشگران و توریست‌ها فقط و فقط برای خرید به دبی می‌روند. این شهر مراکز خرید رویایی دارد که هر کدام به اندازه یک شهر هستند. در آن‌ها می‌توانید انواع وسایل و لباس‌های برندهای مطرح جهان را خریداری کنید و حتی به تفریح و خوشگذرانی هم بپردازید. اصلا کل تعطیلاتتان را به مراکز خرید دبی بروید، خسته نخواهید شد.

آنتالیا هم به اندزه کافی مراکز خرید لوکس و عالی دارد که بتوانید انواع سوغاتی‌های خوب و حتی ارزان بخرید. یکی از ویژگی‌های این شهر ، مراکز خریدش هستند که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. حتی بازارهای محلی این شهر جذاب و دیدنی هستند. 

نظر شما چیست، برای خرید دبی بریم یا آنتالیا!؟

چه مدت در دبی یا آنتالیا بمانیم؟ 

در دبی یا آنتالیا، فعالیت های زیادی برای پر کردن وقت خود خواهید داشت. بیشتر بازدیدکنندگان به دلیل تعداد کلی مناظر و فعالیت‌ها، زمان بیشتری نسبت به آنتالیا در دبی می‌گذرانند.

مدت زمان ایده آل برای سفر به دبی 3-7 روز و آنتالیا 2-5 روز خواهد بود. 

کدام شهر ارزان تر است، آنتالیا یا دبی؟

Antalya

یکی از مهمترین دلایل برای انتخاب اینکه دبی بریم یا آنتالیا، هزینه‌های سفر به این دو شهر است. به صورت میانگی هزینه‌های روزانه در هر شهر شامل: 

  • دبی 248 دلار
  • آنتالیا 73 دلار

این هزینه برای دو نفر و شامل اقامت، غذا، سرگرمی و حمل و نقل است.  

برای رزرو ارزان تور دبی و رزرو تور ارزان آنتالیا، سه کلیک به شما کمک می کند.

بهترین زمان برای سفر به دبی یا آنتالیا چه زمانی است؟

آنتالیا دارای آب و هوای معتدل با چهار فصل متمایز است، اما دبی آب و هوای گرمسیری دارد که در تمام فصول سال وجود دارد. 

بهترین زمان سفر به دبی معمولا فصل زمستان به خاطر آب و هوای بهاری این شهر است و بهترین زمان سفر به آنتالیا، فصل تابستان است که می‌توانید از تفریحات آبی نهایت استفاده را کنید. 

کلام آخر

دبی بریم یا آنتالیا، عنوان مقاله‌ای بود که به آن پرداختیم. مقایسه بین هزینه‌ها، مراکز خرید، موسیقی، تفریحات، مکان‌های تاریخی، هتل‌ها و رستوران‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای داشتن یک تعطیلات خاطره‌انگیز داشته باشید. 

بلیط هواپیما دبی یا بلیط هواپیما آنتالیا کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ 

نظرات کاربران