سواحل آنتالیا

بین سواحل آنتالیا، کجا بریم؟

سواحل آنتالیا

شهری ساحلی، با آب و هوای مدیترانه‌ای و منظره‌های سرسبز! آیا همچین بهشتی وجود دارد؟ بله، شهر شگفت‌انگیز آنتالیا در کشور ترکیه با جذابیت‌های منحصربفرد و امکانات فراوان، بهترین مقصد برای گذراندن یک تعطیلات عالی است. در واقع، سواحل آنتالیا، چیزی است که باعث محبوبیت دو چندان این شهر شده است. پس اگر می‌خواهید سفر متفاوت و فراموش نشدنی را تجربه کنید؛ رزرو بلیط هواپیما آنتالیا شما را به کشف دنیایی متفاوت خواهد برد.

بهترین سواحل آنتالیا از نظر مردم!

1.  ساحل لارا

سواحل آنتالیا

با بهترین و محبوب‌ترین ساحل آنتالیا شروع می‌کنیم. در اینجا اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد؛ مناظر زیبا، دریای تمیز، تفریحاتی سرگرم کننده همگی در کنار هم بهترین زمان از تعطیلات را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته فقط این‌ها نیستند که لارا به یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیا تبدیل کرده‌اند. ساحل طلایی نام دیگری است که به لارا داده شده است؛ فکر می‌کنید چرا؟ به این دلیل که ساحل لارا از ماسه‌های ریز طلایی رنگ ساخته شده و زیبایی چشم نوازی را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد. از همه این‌ها که بگذریم، دریا در این ساحل بسیار گرمتر از مناطق دیگر آنتالیا است و همین باعث شده تا گردشگران عاشق ساحل لارا باشند.  

آدرس: فاصله 20 کیلومتر از مرکز شهر

امکانات: امکانات کافی برای انواع تفریحات دریایی، رستوران و کافه، مناطق مناسب کمپینگ

تفریحات: ورزش‌های ساحلی؛ شنا، کمپینگ و حمام آفتاب

2.  ساحل مرمرلی

ساحل مرمرلی

یکی دیگر از بهترین سواحل آنتالیا، ساحل مرمرلی است. تصور کنید از میان کوچه‌های قدیمی و زیبای کالیچی به ساحلی خیره کننده با دریایی فیروزه‌ای رنگ می‌رسید. تقابل زیبایی خانه‌های قدیمی و ساحل مرمرلی چشمانتان را نوازش خواهد کرد. به طوری که پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌ها و رسیدن به این ساحل زیبا را تا ابد فراموش نخواهید کرد. شاید یکی از دلایلی که ساحل مرمرلی همانند دیگر سواحل آنتالیا شناخته شده نیست؛ این باشد که این ساحل درست در پشت یک صخره قرار گرفته و بیشتر مردم محلی برای آبنتی به اینجا می‌روند. امروزه مسافرانی که به اینجا می‌آیند؛ می‌توانند در تابستان‌ها صندلی‌های استراحت پیدا کنند و از آفتاب گرفتن و شنا لذت ببرند.

آدرس: ساحل درست در کنار بندر کالیچی در پشت صخره قرار دارد

امکانات: اجاره کلیه وسایل شنا، استراحتگاه‌های مناسب، رستوران

تفریحات: شنا، استراحت و حمام آفتاب

3.  ساحل کاپوتاس

سواحل آنتالیا

یکی دیگر از سواحل آنتالیاکه در آن آب‌های فیروزه‌ای و مناظر خیره کننده، عقل از سرتان می‌برد، ساحل کاپوتاس، یک مکان دنج و زیبا برای لذت بردن از اوقات فراغت ساحلی است. کاپوتاس یا کاپوتاش از باحال‌ترین و دیدنی‌ترین سوال این شهر به شمار می‌آید؛ چراکه در اینجا منظره‌های چشم نواز را در آغوش می‌گیرید و اوقات بسیار خوشی را خواهید گذراند. اگر بخواهید در مورد ویژگی‌های خاص این ساحل بدانید؛ باید بگوییم که کاپوتاس به حدی آبی است که منظره خارق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. اینجا دنج، زیبا و سرگرم کننده است و مطمئن باشید که اوقات خوشی را در کنار دوستانتان سپری خواهید کرد.

آدرس: بین شهر کاس و شهر کالکان قرار دارد.

امکانات: فروشندگان غذا و نوشیدنی

تفریحات: شنا و آبتنی در آب‌های فیروزه‌ای رنگ، ورزش‌های آبی و آفتاب گرفتن

4.  ساحل پاتارا

ساحل پاتارا

پاتارا ساحلی است که چند ساعت با مرکز شهر فاصله دارد؛ اما اجازه ندهید این چند ساعت شما را از دیدن بهشتی گمشده با زیبایی‌هایی چشم نواز دریغ کند. پاتارا از بهترین سواحل آنتالیا است که 18 کیلومتر طول دارد. ویژگی خاص این ماسه‌های سفید آن است که قطعا نفس شما را بند می‌آورد. قدم زدن در این ماسه‌ها در کنار موج‌های آبی تیره آب، آرامش عمیقی را در وجودتان به همراه خواهد داشت. یک نکته جالب دیگر درباره ساحل پاتارا، ساحلی است که دارای منطقه حفاظت شده‌ برای لاک پشت‌هایی که در اینجا تخم می‌گذارند. پس شاید بخت با شما یار بود و لاک پشت‌ها را از نزدیک تماشا کردید.

آدرس: این ساحل در نزدیکی شهر باستانی لیکیا پاتارا است.

امکانات: دوش، کافه‌ها، صندلی‌های آفتابگیر، چترهای اجاره‌ای و…

تفریحات: فعالیت‌های دریایی، شنا و آبتنی و آفتاب گرفتن

5.  ساحل چیرالی

سواحل آنتالیا

شاید شهرت آنتالیا را به خاطر استراحتگاه‌های مجلل و سواحل زیبایش بدانید که غیر از این هم نیست. ولی ساحل چیرالی چیزی فراتر از تصور شماست. چیرالی خود یک جاذبه گردشگری آنتالیا به شمار می‌آید که در بین مسافران و افراد محلی به طور گسترده‌ای محبوب است. اینجا به غیر از اینکه مملو از زیبایی‌های طبیعی است؛ دارای پیچ و تاب‌های تاریخی نیز می‌باشد. اگر به دنبال مکانی زیبا و بکر هستید، ساحل چیرالی بهترین آن است. رزرو هتل آنتالیا در اطراف این ساحل یا حتی هاستل و اقامتگاه بسیار راحت و آسان است. همه چیز برای یک تعطیلات عالی برای شما مهیاست.

آدرس: حدود یک ساعت به سمت جنوب غربی آنتالیا رانندگی کنید.

امکانات: قایق‌های تفریحی، رستوران و کافه‌های سنگی، اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیبا، انواع پارک‌های آبی

تفریحات: ورزش‌های آبی، شنا و آبتنی، استراحت و آفتاب گرفتن

6.  ساحل عمومی اینچیرالتی (Inciralti)

ساحل عمومی اینچیرالتی

ساحل عمومی اینچیرالتی، یکی دیگر از سواحل آنتالیا که بسیار محبوب و در زیبایی منحصر بفرد است؛ به خاطر پله‌های چوبی، امواج تند و ساحل زیبایش معروف است. از خصوصیات این ساحل، نزدیکی آن به بسیاری از هتل‌ها و مراکز خرید است. هر موقع از خرید کردن و گشت و گذار در مراکز خرید خسته شدید؛ به راحتی خودتان را به این ساحل برسانید و ساعتی استراحت کنید. این ساحل عمومی، علاوه بر اینکه یک استراحتگاه عالی است؛ بسیار آرام و بکر نیز می‌باشد. اگر به دنبال گذراندن وقت در برخی از سواحل برتر آنتالیا هستید، این همان ساحلی است که می‌خواهید باشید.

آدرس: در کنار ساحل لارا و در تپه‌های مراد پاشا

امکانات: رستوران و کافه، چتر، صندلی‌های آفتابگیر

تفریحات: شنا و آبتنی، ورزش‌های آبی و حمام آفتاب

7.  ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا

در نزدیکی آنتالیا و در شهر آلانیا، ساحل محبوب کلئوپاترا قرار دارد. در حالی که در ساحل تمیز و زیبای کلئوپاترا قدم می‌رنید یا استراحت می‌کنید، تماشای مناظری از آبی بیکران دریا در روبروی شما و درختانی سرسبز در پشت سر شما؛ روحتان را نوازش می‌کند. این ساحل به طول 2 کیلومتر به اندازه کافی برای لذت بردن فضا دارد.

آدرس: در غرب شبه‌جزیره تاریخی آلانیا

امکانات: رستوران و کافه‌های متعدد، مناطق خصوصی، محل اقامت و…

تفریحات: غواصی، شنا، ورزش‌های آبی و آفتاب گرفتن

8. ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی

به جرات می‌توان گفت که یکی از زیباترین، لوکس‌ترین و جذاب‌ترین سواحل آنتالیا، ساحل کنیالتی است. این ساحل بین صخره‌ها و کوه‌های سبربز و دریای آبی قرار گرفته و زیبایی خیره کننده به آن بخشیده است. در اینجا، هم چیز از فضایی امن و بکر گرفته تا تفریحات هیجان انگیز برای همه سلیقه‌ها وجود دارد. جالب اینجاست که ساحل کنیالتی دارای تعدادی رستوران و کافه است که آن را به محلی برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند و با آمدن به اینجا از اوقات خود لذت می‌برند.

آدرس: در Kalekapısı

امکانات: هتل، رستوران، کافه، رختکن، دوش، صندلی‌های استراحت و…

تفریحات: تونل آبی، شهربازی، قایق سواری، شنا و…

در آخر

اگر هوس سفر کرده‌اید و دلتان می‌خواهد به یک شهر ساحلی با مکان‌های جذاب و دیدنی بروید؛ آن شهر قطعا آنتالیاست. در اینجا از مراکز تفریحی و خرید گرفته تا زیباترین سواحل آنتالیا، همگی برای بوجود آوردن بهترین خاطرات برای شما در کنار هم قرار گرفته‌اند.اگر دلتان می خواهد بدانید تا 100 کاری که باید در آنتالیا انجام بدهید، چیست؟ پس با ما همراه باشین (لینک مقاله)

سوالات متداول

بهترین ساحل آنتالیا کدام است؟

با وجود سواحل بی‌نظیر شاید بتوان ساحل لارا را بهترین آن معرفی کرد.

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا کدام است؟

بین آوریل و اکتبر ( اردیبهشت تا مهرماه) با آب و هوایی دلچسب و فستیوال‌های مختلف

چند روز در آنتالیا بمانم؟

حداقل 4 تا 5 روز برای دیدن زیبایی‌های این شهر لازم است.

نظرات کاربران