آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا با لیست قیمت؛ راحت برنامه ریزی کنید!

جاهای دیدنی آنتالیا

سفر به آنتالیا؛ قطعا شما هم فکر می‌کنید با سفر به این شهر بکر و زیبا، فقط به ساحل می‌روید و استراحت می‌کنید. البته این انتخاب شماست؛ چون جاهای دیدنی آنتالیا به حدی زیاد و جالب هستند که می‌توانند سفر شما را طولانی‌تر کنند. بنابراین، اگر در حال برنامه‌ریزی برای رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما آنتالیا و موارد دیگر برای سفر هستید؛ یک لیست از این مکا‌ن‌های گردشگری این شهر هم همراه خودتان داشته باشید.

ما جاهای دیدنی آنتالیا را به دو گروه تاریخی و تفریحی تقسیم کرده‌ایم که براساس علاقه‌تان مکان‌‍‌های مختلف را انتخاب کنید و از کاوش در آنها نهایت استفاده و لذت را ببرید.

مکان‌های تفریحی و گردشگری آنتالیا

کالیچی

کالیچی

کالیچی، منطقه‌ای قدیمی در آنتالیا است که برای گشت و گذار بهترین گزینه است. در میان خیابان‌های سنگ فرش شده آن قدم بزنید و از دیدن مغازه‌های قدیمی با معماری جالب و دیدنی، لذت ببرید. می‌توانید برای خرید سوغاتی، کالیچی را انتخاب کنید؛ حتما چیزهای زیبا و جالبی پیدا خواهید کرد. البته، این منطقه، هتل، گالری‌های هنری و از همه مهمتر رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه هم دارد که هر وقت خسته شدید، می‌توانید با یک پرس غذای ترکی دلی از عزا درآورید.

اگر دلتان می خواهد با 40 تا از بهترین رستوارن های آنتالیا آشنا شوید: (لینک مقاله)

هزینه: بازدید از این منطقه رایگان است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی

اگر می‌خواهید بوتیک‌های رنگارنگ، کافه‌های دنج با مناظر دریا و کشتی‌های تفریحی را در کنار هم ببینید؛ باید بندر قدیمی را انتخاب کنید. این بندر در کنار صخره‌های زیبا قرار گرفته و خیلی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. اینجا مغازه‌های زیبای زیادی برای خرید وجود دارد؛ پس از گشتن در میان آنها به کافه‌ای دلنشین بروید و خودتان را به قهوه دعوت کنید البته با منظره غروب آفتاب.

هزینه: بازدید از این بندر رایگان است.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

تماشای اقیانوس از آکواریوم؛ بله در آنتالیا آکواریومی وجود دارد که می‌توانید انواع مختلف آبزیان را از نزدیک ببینید. در هر یک از 40 آکواریوم این مجموعه موجودات آبزی را خواهید دید که شاید هیچ وقت در تلویزیون هم آنها را ندیده باشید. اگر هم می‌خواهید نزدیکتر بروید و با دستان خودتان آنها را لمس کنید؛ لباس غواصی بپوشید به داخل آکواریوم بروید. مطمئنا، هیجان آن را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

هزینه: ورودی این آکواریوم 100 لیر است

مینی سیتی آنتالیا

Mini City Antalya

اگر می‌خواهید بیشتر جاهای دیدنی آنتالیا را از نزدیک ببینید؛ اما، وقت کافی برای این کار ندارید؛ پارک موزه مینی سیتی بهترین گزینه برای شما است. در این پارک شما می‌توانید مجموعه‌ای از پاموکاله هیراپولی، معبد آرتمیس در افسیوس، مسجد ایاصوفیه و… در ابعاد کوچک با تمام جزئیات تماشا کنید.

هزینه: بازدید از مینی سیتی 7 لیر است.

پارک کارالی اوغلو

Karalioglu Park, Antalya

رفتن به دل طبیعت و دیدن صحنه‌های سرسبز و بکر برای همه جذاب است. حس و حال تازه‌ای که در این مناطق بدست می‌آورید می‌تواند تا مدت‌ها همراه شما بماند. پارک کارالی اوغلو به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است که بسیار باشکوه و دیدنی است. شما می‌توانید برای تفریح و یا پیک نیک همراه عزیزانتان به این پارک بروید یا ساعاتی خوش را در کافه و رستوران داخل آن با خوشی سپری کنید و بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را نوش جان کنید.

هزینه: بازدید از این پارک رایگان است.

بسکوناک

Baskonak Antalya

اگر به دنبال جایی خوش آب و هوا (کمی سرد) با چشم اندازهای طبیعی بکر هستید؛ پارک بسکوناک بهترین انتخاب خواهد بود. در اینجا می‌توانید از قدم زدن و تفریح در میان درختان سرسبز و تماشای رودخانه خروشان آن لذت ببرید. اگر این منطقه را به عنوان یکی از سرسبزترین جاهای دیدنی آنتالیا انتخاب کردید؛ حتما با خودتان دوربین عکاسی ببرید؛ چراکه لوکشین‌های بسیار خاصی برای عکس گرفتن در اینجا وجود دارد.

هزینه: بازدید از این پارک رایگان است.

المپیوس و چیرالی

Olympios and Chirali Antalya

در لیست جاهای دیدنی آنتالیا دو روستای زیبا با نام‌های المپیوس و چیرالی قرار گرفته‌اند که منظره دریا و جنگل این دو روستا را خاص دیدنی کرده است. اگر اهل خوشگذرانی و مهمانی هستید، الیمپوس تا پاسی از شب پذیرای شما خواهد بود. برعکس، اگر به دنبال، مکانی خلوت و آرام می‌گردید، چیرالی برای شما مناسب خواهد بود. تله‌کابین، پاراگلایدر، غواصی، مکان‌های تاریخی، صخره نوردی، پیاده‌روی، خانه‌های درختی تنها بخشی از سرگرمی‌های این منطقه هستند.

هزینه: ورود به این منطقه رایگان است.

غار کارائین

Karain Cave, Antalya

اگر اهل غارنوردی، طبیعت‌گردی و کشف جاهای جدید هستید؛ دیدن غار کارائین می‌تواند برای شما جذاب و باحال باشد. صخره‌های جالب داخل غار، دریاچه کوچک درون آن و چشمه‌های اطراف غار می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما بوجود آورد. البته یک موزه کوچک در کنار کارائین است که کشفیات این غار را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

هزینه: ورودی این غار 5 لیر است.

آبشار و رودخانه‌ ماناوگات 

Manavgat waterfall and river in Antalya

گردشگران زیادی برای رفتینگ و قایق سواری به آبشار و رودخانه‌ ماناوگات می‌روند. البته فقط این نیست؛ وجود رودخانه پرخروش، آبشار 4 متری و فضای سرسبز اطراف آن باعث می‌شود تا لحظات تمام‌نشدنی را آرزو کنید. اگر از شلوغی شهر خسته شد؛ یک روز از تور آنتالیا را به این مکان اختصاص دهید.  

هزینه: ورودی این آبشار 6 لیر است.

تونک تپه

جاهای دیدنی آنتالیا

یک روز کامل را برای بازدید از تونک تپه در نظر بگیرید؛ حتما می‌پرسید چرا؟ جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حدی زیادی است که زمان زیادی برای دیدن همه آنها از شما می‌گیرد. با این حال، مهمترین آن کوهنوردی است؛ البته اگر به کوهنوردی هم علاقه ندارید، نگران نباشید؛ تله کابین تونک تپه شما را به دل ابرها می‌برد. شما می‌توانید در رستوران‌های تونک تپه غذاهای خوشمزه و رنگارنگ را نوش جان کنید و یا حتی در هتل‌ زیبای تونک تپه در بالاترین ارتفاع اقامتی فراموش نشدنی داشته باشید.  

هزینه: ورودی تله کابین 20 لیر است.

پارک دلفین سیا لانیا

جاهای دیدنی آنتالیا

اگر به ورزش‌های آبی علاقه دارید و می‌خواهید تجربه‌های هیجان انگیز داشته باشید؛ پارک دلفین سیا لانیا مختص شما خواهد بود. اینجا از جاهای دیدنی آنتالیا و البته بسیار سرگرم کننده و مهیج است که ساعاتی مفرح و شاد را برای شما بوجود می‌آورد. می‌توانید در کنار دلفین‌ها شیرهای دریایی بازی کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی از سفر آنتالیا بوجود آورید.

هزینه: ورودی بین 25 تا 30 لیر است.

دوست دارید درباره تمام پارک های آبی آنتالیا بخوانید؟ (لینک مقاله)

مکان‌های تاریخی آنتالیا

موزه آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

گذشته و تاریخ هر شهر را در موزه‌های آن جستجو کنید؛ البته اگر به تاریخ علاقه دارید. در شهر آنتالیا، موزه‌ای وجود دارد که تمام تاریخ غنی این شهر را با استفاده از یک کلکسیون تاریخی و گالری‌های هنری به نمایش می‌گذارد. مجموعه تالارهای این موزه شامل: مجسمه‌سازی، تاریخچه اولیه، تاریخ ماقبل، موزاییک، تابوت، مصنوعات کلیسا، سکه‌ها، اشیا کوچک، آثار مردم نگاری و… می‌باشند که هر کدام در نوع بسیار دیدنی و جالب هستند.

هزینه: ورودی این موزه 45 لیر است.

مسجد یولی مناره

جاهای دیدنی آنتالیا

مسجد یولی (ییولی) آنتالیا، یکی از سمبل‌های این شهر است که با کاشی‌های آبی و معماری متفاوت آن از نگاه گردشگران دور نمی‌ماند. البته ویژگی خاص این مسجد مناره استوانه‌ای شکل آن است که 12 ستون دارد و دیواره‌های آن از سنگ تراشیده شده‌اند. به همین دلیل است که بیشتر مردم این مسجد را بانام مسجد مناره می‌شناسند. در هنگام بازدید از این مسجد علاوه بر مناره، وجود سنگ‌های مرمر، سالن نماز و معماری ساده مسجد یوری، برای شما دیدنی و جالب خواهد بود.

هزینه: بازدید از این مسجد رایگان است.

قلعه رومیان

جاهای دیدنی آنتالیا

از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا، قلعه رومیان است که نشان‌دهنده تاریخ و تمدن این هست. هر گردشگری که به بازدید از این قلعه می‌رود، به‌محض وارد شدن خود را در زمان حکومت رومیان حس می‌کند. این بنا، هنوز هم هویت خود را حفظ کرده و با معماری زیبای خود، نهایت لذت از تماشای آن برای شما به ارمغان می‌آورد. مهمترین جز این قلعه، برج 14 متری آن است که از دو شکل هندسی مربع و دایره ساخته شده است. مطمئنا در اولین نگاه، این برج نظرتان را به خود جلب می‌کند.

هزینه: بازدید از این قلعه رایگان است.

آسپندوس

جاهای دیدنی آنتالیا

از برترین جاهای دیدنی آنتالیا، آمفی تئاتر آسپندوس است که هنوز هم معماری و زیبایی خود را حفظ کرده است. وقتی به این آمفی تئاتر قدم می‌گذارید؛ احساس می‌کنید که به یونان سفر کرده‌اید که بی دلیل هم نیست. همه چیز در آسپندوس به سبک و سیاق معماری‌های روم و یونان طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر، از این بنا برای برگزاری جشنواره‌های هنری استفاده می‌کنند.

هزینه: بازدید از این آمفی تئاتر در حدود 60 لیر است.

اینجا جزو 100 کاری است که باید در آنتالیا انجام بدین؛ 99 تای دیگه را در این مقاله بخوانید! (لینک مقاله)

برج ساعت آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

برج ساعت نه تنها یکی از جاهای دیدنی آنتالیا است، بلکه به عنوان نماد استواری و ایستادگی این شهر شناخته می‌شود. در زمان‌های گذشته در حدود 80 برج در آنتالیا ساخته شده که برج ساعت تنها بازمانده آن به حساب می‌آید. اگر به میدان کاله کاپیسی بروید، جایی که برج ساعت در آن قرار گرفته است، گردشگران زیادی را خواهید دید که برای دیدن سنگ‌های تراشیده شده و فضاهای دیدنی اطراف آن آمده‌اند.  

هزینه: بازدید از این مکان رایگان است.

در آخر

ماسه‌های طلایی‌رنگ، معماری‌های زیبای تاریخی، پارک‌های سرسبز و مکان‌های گردشگری بسیار، از جذابیت‌های شهر آنتالیا است. در این شهر شما هر آنچه را که از یک سفر خوب و باکیفیت انتظار دارید؛ به دست می‌آورید. کافی است جاهای دیدنی آنتالیا را بشناسید و آن‌ها را براساس علاقه‌تان مشخص کنید. یک برنامه‌ریزی کوچک می‌تواند سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان آورد.

اگر بین سواحل آنتالیا نمی توانید تصمیم بگیرید؛ ما برای شما مقاله راهنما داریم! (لینک مقاله)

همچنین پیشنهادات ما برای اقامت در بهترین هتل های یوآل : (لینک مقاله)

نظرات کاربران