آنتالیا
10 اسفند 1399
جهانگردی

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا

خستگی ناشی از فشارهای روزمره روی انسان ها و زمان کاری زیاد موجب شده بیشتر افراد برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه های زیادی برای رفتن به مسافرت بریزند. یک سفر رویایی می تواند خستگی روحی و جسمی را از تن هر کسی بیرون کند. علاوه بر این ماه عسل زمانی است که برای بسیاری از زوج های جوان خاطره انگیز است و بنابراین بیشتر افراد تمایل دارند مسافرتی تکرار نشدنی را در این دوران تجربه کنند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد علاقه مند به مسافرت، سفر به ترکیه و رفتن به آنتالیا است. در واقع می‌توان گفت سفر به آنتالیا یک تجربه همه جانبه را برای شما رقم خواهد زد.شما میتوانید برای داشتن سفری عالی با رزرو بلیط هواپیما آنتالیا از قبل تجربه ی بی نظیری را برای خود رقم بزنید در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

رزرو تور اروپا

شنا، آب تنی، آفتاب گرفتن در سواحل دیدنی، استراحت و تفرج در هتل ها و فروشگاه ها و مراکز خرید و همچنین خوردن غذاهای لذیذ و متنوع ترکی از جمله تجربه هایی است که در سفر به آنتالیا کسب خواهید کرد. هتل های آنتالیا امکانات رفاهی و تفریحی کاملی را در اختیار مسافران قرار می دهند.  همین امر موجب شده سفر به آنتالیا هم برای مجردها و هم برای متاهل ها یک تجربه فراموش نشدنی را رقم بزند. از نکات حائز اهمیت دیگر این است که قیمت بلیط و مسافرت به این منطقه دیدنی آنقدرها هم گران نیست و شما می ‌توانید با یک برنامه‌ ریزی مناسب در هتل هایی با کیفیت و خوش قیمت اقامت کنید و از تفریحات متنوع موجود در آنتالیا لذت ببرید.

یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که در آنتالیا تعداد زیادی هتل موجود است که تنها برای تفریح و استراحت طراحی شده‌ اند و با داشتن چندین استخر و ساحل اختصاصی و داشتن کلیه امکانات تفریحی این امکان را برای مسافران فراهم می کنند که حتی با گذران روزها در هتل از کلیه تجاربی که باید از آنتالیا و سفر با آن کسب کنند لذت ببرند. در ادامه اطلاعات کلی که برای سفر به آنتالیا موردنیاز هر مسافری خواهد بود را بررسی می کنیم.

هزینه سفر به آنتالیا

انتالیا

به طور کلی هزینه هر سفری به عوامل مختلفی بستگی دارد و هزینه سفر به آنتالیا نیز از این امر مستثنا نیست. قیمت هتل، هزینه‌بلیط، زمان سفر، هزینه ‌های مربوط به خورد و خوراک و بخش های دیدنی و تفریحی و گردشگری همگی در تعیین قیمت نهایی سفر به آنتالیا تاثیر گذار هستند. برای مثال قیمت بلیط از تهران به آنتالیا بسته به نوع شرکت هواپیمایی انتخابی، زمان حرکت، کلاس پرواز و زمان خرید بلیط متفاوت خواهد بود و محدوده قیمت بلیط تهران- آنتالیا از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان متنوع است. افرادی که تمایل دارند از مسیر زیبای آنکارا به آنتالیا و تماشای آن لذت ببرند، باید در ابتدا پرواز تهران به آنکارا بگیرند و از آنکارا به آنتالیا با اتوبوس سفر کنند و یا می توان با اتوبوس از تهران به آنکارا و سپس از آنکارا به آنتالیا حرکت کند که با این کار می توان مقدار زیادی از هزینه ‌ها را کاهش داد. نکته‌ ای که هنگام سفر زمینی به آنتالیا باید مد نظر داشته باشید این است که تابستان را برای سفر زمینی هرگز انتخاب نکنید، زیرا دمای شرجی هوا در این فصل مناسب سفر زمینی نخواهد بود. علاوه بر این سعی کنید حتماً چند نرم ‌افزار بدون نیاز به اینترنت و نیز یک نقشه همراه خود داشته باشید که در صورت قطعی اینترنت دچار مشکل نشوید.

رستوران ماینددوز کوفته در سفر به آنتالیا

این رستوران به کباب های خوشمزه و خوش قیمت خود معروف است. منوی این رستوران شامل انواع مختلف غذا های ترکی و کباب است.

پاسپورت دومینیکا

 رستوران پاناروما

 کیفیت غذا و چشم‌ انداز زیبای این رستوران و همچنین کادر خوش برخورد و خونگرم آن از جمله مواردی است که همه گردشگران را به خود جذب کرده است. علاوه بر این قیمت مواد غذایی ارائه شده در این رستوران بسیار مناسب است.

 رستوران فیسیلیتی

Facility restaurant

این رستوران یک کسب و کار خانگی است که توسط سه بانو مدیریت می شود و بهترین غذاهای باکیفیت خانگی را می ‌توانید در این رستوران میل کنید.

هزینه حمل و نقل داخلی در سفر به آنتالیا

برای گردشگران خارجی یک نکته حائز اهمیت چگونگی عبور و مرور از هتل به جاهای دیدنی است. شما می توانید به این منظور از اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی هایی که در سطح شهر وجود دارند، استفاده کنید. تا کسی راحت ترین وسیله و البته گران قیمت ترین وسیله برای عبور و مرور در شهر آنتالیا است. کرایه تاکسی ها بین سه و نیم تا ۵ لیر متغیر است. علاوه بر این شما می توانید برای راحتی بیشتر از تاکسی ‌های دربست استفاده کنید که هزینه آن ها بین ۲۰ الی ۲۵ لیر متغیر است. محبوب ترین وسیله حمل و نقل در میان گردشگران خارجی اتوبوس است زیرا شما می توانید به سادگی کارت اتوبوس خود را که هزینه تهیه آن ۵ لیتر است، شارژ کنید و با آن در مسیرهای مختلف حرکت کنید، اما جالب‌ترین نکته که باید همه گردشگران و به نظر داشته باشند این است که مسیر تراموای آنتالیا از همه جاذبه های گردشگری این شهر عبور می ‌کند و بنابراین توصیه می‌ شود که حتماً همه گردشگران از این وسیله برای عبور و مرور استفاده کنند.

در نهایت توجه داشته باشید در صورتی که در زمان های پرمتقاضی مانند عید نوروز به ترکیه و آنتالیا سفر نکنید و اواخر شهریور و پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب نمایید، می توانید تا حد زیادی هزینه بلیط و سفر خود را کاهش دهید. علاوه بر این توصیه می‌ شود تورهای تفریحی مانند سافاری را از باجه ‌های داخل خود شهر آنتالیا تهیه کنید زیرا هتل ‌ها این تورها را گران تر از باجه ‌های شهری به فروش می ‌رسانند.

فرودگاه های آنتالیا

نکته بسیار مهمی که تعداد زیادی از گردشگران فراموش می‌ کنند آن را مد نظر بگیرند، انتخاب فرودگاه مناسب است. معمولاً دو سری پرواز از ایران به مقصد آنتالیا انجام می ‌شود؛ پروازهای ترک و ایرانی. فرودگاه آنتالیا، فرودگاهی کوچک است که حدود ۳ ساعت یعنی ۱۴۰ کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد. تورهایی که با پروازهای ایرانی برگزار می شوند در این فرودگاه می نشیند.

فرودگاه دیگر آنتالیا فرودگاه بین المللی آنتالیا است که پروازهای ترک مستقیم تهران- آنتالیا را پوشش می‌ دهند. این پرواز ها نسبت به پروازهای ایرانی گران تر هستند. این فرودگاه، فرودگاه اصلی آنتالیا است و در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. توصیه می شود چنانچه تمایل دارید در هزینه ‌های خود صرفه ‌جویی کنید از پروازهای ایرانی استفاده کنید زیرا این پروازها تا حد زیادی هزینه بلیت را برای سفر به آنتالیا کاهش می‌ دهند.

هتل ها در سفر به آنتالیا

در سفر آنتالیا یکی از مهم ترین گزینه های سفر انتخاب هتل است چرا که برخی از هتل ‌ها امکانات تفریحی زیادی دارند و برای افرادی مناسب است که تمایل دارند بیشتر زمان خود را در هتل صرف کنند و در واقع هتل در آنتالیا زمینه گردش و تفریح اصلی آن ها محسوب می ‌شود. بنابراین این افراد باید کمی بیشتر هزینه کنند و یک هتل مجهز با امکانات رفاهی کامل برای خود رزرو کنند. در این هتل ‌ها مراسم مختلف موسیقی و رقص، شعبده بازی، انواع مسابقه ها، ماساژ، کف پارتی و آب تنی برگزار می شود.

مهم ترین مناطق در سفر به آنتالیا

آنتالیا از نظر مناطق مهم به سه بخش شرقی، مرکزی و غربی تقسیم می ‌شود. معروف ‌ترین ساحل و مرکز توریستی در بخش شرقی آنتالیا قرار دارد که موسوم به منطقه بلک است و ساحل لارا در آن واقع شده است. ساحل کنیالتی و کمر دو ساحلی هستند که در بخش مرکزی و غربی آنتالیا واقع شده اند. لازم است بدانید همه این مناطق با استفاده از حمل و نقل عمومی در آنتالیا قابل دسترسی هستند. در ادامه مناطق مهم به تفصیل شرح داده خواهد شد.

منطقه لارا

همانطور که پیش از این نیز بدان اشاره شد، لارا در شرق آنتالیا قرار گرفته است. این منطقه مملو از هتل های جذاب با امکانات تفریحی و مراکز خرید متنوع است. ساحل آنتالیا در این قسمت ماسه ای است. هتل لارا، لابوتیک، هتل بارون و دلفین بی گرند در این منطقه واقع شده است. همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، ساحل لارا یک ساحل شنی با دریای زلال است. لارا، بزرگ ترین ساحل تفریحی آنتالیا است و انواع و اقسام امکانات رفاهی و تفریحی و کلوپ های ورزشی و دریایی در این منطقه آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

منطقه بلک

 این منطقه در واقع یک شهرک در ۳۰ کیلومتری شهر آنتالیا است و یکی از لوکس ترین مناطق این شهر محسوب می ‌شود. این منطقه به خاطر زمین ‌های گلف خود در سراسر دنیا شهرت دارد. هتل سوئنو دلوکس بلک و هتل لیماک آرکادیا ریزورت از جمله هتل های معروف این منطقه به شمار می ‌روند. وجود جنگل های کاج و مناطق باستانی مانند اسپندوس و پرگه جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است.

منطقه کمر

منطقه کمر

 منطقه  کمر بیشترین فاصله را تا مرکز شهر آنتالیا دارد. در این منطقه دریا، کوهستان و جنگل را در کنار هم تجربه می کنید. ساحل این منطقه سنگریزه ‌ای است. هتل لیماک لیمرا، هتل کویین الیزابت الیت، هتل نیروانا لاگون، هتل آوانتگارد و هتل اورنج کانتی از جمله هتل های معروف این منطقه محسوب می ‌شوند.

مناسب ترین زمان برای سفر به آنتالیا

با توجه به آب و هوای آفتابی و معتدل آنتالیا، اواسط خرداد تا اوایل مهر بهترین زمان برای استفاده مسافران از دریا و ساحل و آفتاب خوب این منطقه است. پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا و باران های موسمی برای شنا و آفتاب گرفتن مناسب نیست. به طور کلی می‌ توان گفت از اواخر فروردین تا اواسط آبان ماه زمان مناسبی برای سفر به آنتالیا محسوب می شود، اما در صورتی که می خواهید هزینه کمتری برای سفر به آنتالیا پرداخت کنید، می ‌توانید در پاییز و زمستان که شهر از مسافران خالی می شود و هتل ها تخفیف های زیادی را ارائه می کنند به این شهر سفر کنید.

تفریحات سفر به آنتالیا

لازم است بدانید تفریحات موجود در آنتالیا تنها تفریحات دریایی نیستند، بلکه قایق سواری و پارک های آبی و غرفه های توریستی موجود در این شهر از جمله تفریحات مطرح و پر طرفدار در میان گردشگران به شمار می روند. در ادامه پارک های آبی معروف آنتالیا به شما معرفی خواهند شد.

 پارک آبی آکوالند

این پارک بزرگترین پارک آبی آنتالیا است. استخر های متنوع، موسیقی زنده، رستوران، کافی شاپ و سرزمین دلفین ها از جمله امکانات موجود در این پارک آبی به شمار می‌ رود.

 پارک آبی لند آف لجندز

 این پارک آبی در هتلی با این نام واقع شده است که همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

 پارک ابی ریکسوس پرمیوم تروی

 پارک ابی ریکسوس پرمیوم تروی

 این پارک آبی که در منطقه بلک واقع شده است، شامل سرسره ها، آبشارها و وسایل بازی متنوع و همچنین سرزمین دلفین ها است. تفریح دیگری که در آنتالیا بسیار مطرح است، قایق سواری در رودخانه پرخروش این شهر است. شنا، پرش از روی صخره و گردش در جنگل در کنار این برنامه قایق‌ سواری تجربه ای فراموش نشدنی برای همه گردشگران فراهم می کند. توجه داشته باشید در مسیر عکاس ‌ها و فیلمبرداران زیادی هستند که از شما عکاسی می ‌کنند و در پایان عکس یا فیلم مورد نظر را برایتان آماده می‌ کنند. توجه داشته باشید همراه داشتن کفش های پلاستیکی و صندل های بند دار و کرم های ضد آفتاب برای این تفریح جزو واجبات است. سافاری با ماشین جیپ نیز تفریحی است که برای بسیاری از گردشگران تفریحی هیجان انگیز محسوب می‌ شود. رانندگی در مسیر کوهستانی و جنگلی آنتالیا و صرف غذا در رستوران های محلی می ‌تواند خاطره‌ ای فراموش نشدنی از سفر به آنتالیا برای هر گردشگری رقم بزند.

مناطق دیدنی سفر به آنتالیا

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره شد، آنتالیا یک شهر همه چیز تمام است که در آن انواع جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی موجود است. در ادامه چند منطقه دیدنی و مشهور آنتالیا را به شما معرفی می کنیم.

 منطقه باستانی آسپینس

شهری باستانی که در گذشته یک منطقه تجاری و مذهبی بوده است و آنچه از آن باقیمانده شامل معابد، سالن های تئاتر، حمام ها، میدان اصلی، کلیسا و استادیوم است.

 پاموک قلعه

 این قلعه که به قلعه پنبه ‌ای نیز موسوم است، یکی از بهترین دیدنی های آنتالیا به شمار می ‌رود. تراس پاموکاله از تراورتن و سنگ های رسوبی ساخته شده است. وجود چشمه های آب گرم شکل و رنگ و لعاب ویژه ‌ای به این منطقه بخشیده است.

 غار موزه کارائین

این غار قدیمی که قدمت آن به دوران پارینه سنگی برمی ‌گردد در شرق کوهستان چان واقع شده است. در این غار یک موزه کوچک وجود دارد که در آن آثار متعلق به ۱۶۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح نگهداری می شود.

موزه باستان شناسی آنتالیا

 این موزه بزرگ یک گالری دارد که بالغ بر ۵ هزار اثر هنری را در خود جای داده است. علاوه بر این ۱۳ تالار جانبی نمایشگاهی نیز در این موزه موجود است. این موزه آثار ساخته دست مربوط به قدیمی ‌ترین عصر ترکیه تا دوران عثمانی را در خود جای داده است. آکواریوم آنتالیا

 بزرگترین آکواریوم دنیا را می توانید در آنتالیا پیدا کنید. این آکواریوم با مساحت حدود ۳ هکتار در سال ۲۰۱۲ در آنتالیا ساخته شد. طراحی ویژه تونل های زیر آب این آکواریوم چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

دروازه هادریان

دروازه هادریان

دروازه هادریان یک بنای تاریخی است که قدمتش به سال های قبل از میلاد باز می گردد. این دروازه در واقع بخشی از یک دیوار باستانی بوده است که در گذشته پیرامون شهر را در احاطه داشته است.

 اولد تاون

شهر قدیمی آنتالیا که به دلیل داشتن خانه هایی با سقف های قرمز رنگ معروف است.  این شهر مناسب برای خرید و گشت و گذار است. همچنین برج‌ ساعت، دروازه بزرگ، میدان اصلی و مسجد معروف این شهر قدیمی از دیگر مناطق دیدنی آنتالیا محسوب می‌ شوند.

مراکز خرید در سفر به آنتالیا

در صورتی که تنها به قصد خرید به ترکیه سفر می کنید و آنتالیا را انتخاب کرده ‌اید لازم است بدانید استانبول مرکز خرید ترکیه محسوب می ‌شود، اما نگران نباشید. مراکز خرید متنوع آنتالیا هم می ‌توانند رضایت شما را جلب کنند. در ادامه چند مرکز خرید مهم آنتالیا به شما معرفی خواهد شد:

بازار بزرگ انتالیا، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید شی مال آنتالیا، مرکز خرید تراسیتی و دوگو گاراژی.

لازم به ذکر است در دو گاراژی می توانید محصولات محلی، ادویه های ترکی و صنایع دستی ترکیه را خریداری نمایید.

 اما در نهایت لازم است توجه داشته باشید هنگامی که قصد سفر به یک شهر خارجی را دارید یکی از مهم ترین مسائل رعایت بایدها و نبایدهای مقصد است. در ادامه بایدها و نبایدهای شهر آنتالیا به شما معرفی خواهد شد:

بایدها و نبایدها در سفر به آنتالیا

با توجه به آنکه ترکیه یک کشور مسلمان نشین است، توجه داشته باشید هنگام بازدید از مکان های مذهبی حتماً پوشش مناسب را رعایت کنید. گردشگران در شهرهای توریستی همواره در معرض خطر سرقت قرار دارند، بنابراین توجه داشته باشید هنگامی که درون تاکسی می نشینید مراقب وسایل شخصی خود باشید. هرگز در مکان های عمومی سیگار نکشید. در شهرهای توریستی ترکیه مانند استانبول، آنکارا و آنتالیا، سرویس‌های بهداشتی مجهزی برای رفاه حال گردشگران فراهم است و علاوه بر این می توانید از سرویس های بهداشتی موجود در مساجد و مراکز خرید نیز استفاده نمایید. همچنین در سرتاسر ترکیه دستگاه ‌های خودپرداز وجود دارد، لذا توصیه می‌ شود پول نقد زیادی همراهتان نداشته باشید تا از گزند سارقان در امان باشید. آخرین نکته اینکه هرگز در مکانهای عمومی با صدای بلند با یک دیگر و یا با تلفن همراه صحبت نکنید.

در نهایت برای آشنایی بیشتر با قوانین آنتالیا همراه ما باشید. (لینک مقاله)

نظرات کاربران