آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟ با چقدر هزینه یک سفر خوب را خواهید داشت؟

آنتالیا

سفر به کشور ترکیه از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری برای همه به خصوص برای ما ایرانی‌ها است. این کشور با تمام زیبایی‌ها و امکانات خود هر آنچه را که یک تعطیلات مهیج و فراموش نشدنی نیاز دارد؛ در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از این شهرهای توریستی، آنتالیا با سواحل بکر و شگفت انگیز، مراکز خرید متنوع، هتل‌های لوکس و جاذبه‌های مختلف است که باعث می‌شوند نه پول‌تان هدر رود و نه حوصله‌تان سر برود. اگر هوس سفر به این شهر به سرتان زده و دنبال هزینه سفر به آنتالیا هستید؛ دقیقا در جای درستی قرار گرفته‌اید. بیایید با همدیگر کمی حساب و کتاب کنیم!

قبل از هرچیز راهنمای کامل سفر به آنتالیا را به همراه داشته باشید. (لینک مقاله راهنما)

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

مثل همه سفرهای و مقصدهای دیگر، هزینه سفر به آنتالیا کاملا به سبک و سیاق شما و سلیقه‌تان برمی‌گردد. به این معنی که، اهل کوله بستن و گشتن در بین شهرها هستید؛ کوله پشتی خودتان را جمع کنید و با کمترین هزینه در جای جای آنتالیا و دیگر شهرها بگردید. همچنین، می‌توانید به سراغ چمدانتان بروید و یک هتل لوکس رزرو کنید و در ساحل مشغول گرفتن حمام آفتاب شوید. البته رزرو تور آنتالیا هم گزینه خوب و مقرون به صرفه‌ای خواهد بود. به هر حال، ما در ادامه کمی درباره برخی از هزینه‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهیم

کی بریم آنتالیا؟

آنتالیا

شهر آنتالیا، آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد؛ بنابراین، بهار هوا مرطوب و خنک؛ تابستان گرم و دلنشین ولی خشک، پاییز کمی سرد و بارانی و در فصل زمستان آب و هوایی مرطوب با دمایی کمتر از 10 درجه را تجربه خواهید کرد. با این تفاسیر، اگر به دنبال بهترین زمان سفر به آنتالیا هستید؛ باید بگوییم بهار منتظر شماست؛ با آب و هوای خنک و مطبوع و گل‌های رنگارنگ. البته، تابستان هم فصل ایده‌آلی برای سفر خواهد بود که انتخاب آن، ترجیح شما خواهد بود. ولی انتظار صف‌های طولانی و سواحل شلوغ و در نتیجه آن قیمت‌های گران‌تر را داشته باشید.

بهترین و ارزان‌ترین فصل سفر به آنتالیا

معمولا ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌تر زمان برای سفر به هر مقصدی به نوع آب و هوای آن منطقه برمی‌گردد. آنتالیا هم به همین شکل است و در فصل زمستان به دلیل رطوبت و سردی هوا، معمولا گردشگران کمتری به دیدن این شهر می‌روند و همه چیز با قیمت کمتری ارائه می‌شود.

بنابراین هزینه سفر به آنتالیا با توجه به فصل می تواند بالا و پایین باشد!

هزینه بلیط هواپیما آنتالیا

قیمت بلیط هواپیما آنتالیا براساس فاکتورهای مختلفی عنوان می‌شود و به همین دلیل قیمت ثابتی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. اینکه بلیط رفت و برگشت آنتالیا را ترجیح می‌دهد یا دو بلیط یکطرفه را؛ نوع ایرلاین و کلاس پروازی که می‌خواهید و حتی زمان سفر، مشخص می‌کند که دقیقا قیمت این بلیط چه میزان باشد. با این حال، در چیزی بین 2 میلیون تا بعضا 9 میلیون (تعطیلات) می‌توان در نظر گرفت.

هزینه اقامت آنتالیا

اقامت در آنتالیا

آنتالیا به خاطر هتل های مجللش معروف است. (در مورد بهترین هتل‌های یوآل آنتالیا بخوانید) همچنین طبیعی است که بسیاری از افرادی که به این شهر می‌آیند، فقط می‌خواهند در هتل استراحت کنند و اوقات خوشی را در سواحل معروف شهر سپری کنند. بنابراین کیفیت خدمات هتل بسیار مهم است.

بسته به کیفیت هتل باید هزینه‌ای بین 100 تا 600 لیر ترکیه در هر شب را در نظر داشته باشید و نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه کرد؛ نوع خدمات است. همانطور که بسیاری از هتل‌های آنتالیا از صبح تا شب یا 24 ساعت شبانه روز به مهمانان خدمات پذیرایی ارائه می‌دهند. ممکن است هزینه‌های اقامت افزایش پیدا کند. این هتل‌ها به کسانی که قصد ندارند زیاد از آن خارج شوند؛ پیشنهاد می‌شود؛ چراکه هر نوع تفریح و امکاناتی را که فکرش را کنید؛ در اختیارتان می‌گذارند؛ از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا گرفته تا انواع غذاهای خوشمزه ترکی و فروشگاه‌ها سوغاتی و غیره. 

هزینه خورد و خوراک آنتالیا

نه تنها آنتالیا، بلکه ترکیه به خاطر غذاهای خوشمزه و تازه معروف و محبوب است. شما به راحتی می‌توانید در غذاخوری‌های محلی یا رستوران‌های لوکس این شهر، خوشمزه‌ترین غذاها را نوش جان کنید. مطمئناً حداقل یکی دو نوع غذای ترکی خورده‌اید و می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم!

از آنجایی که غذا بخش مهمی از هزینه سفر به آنتالیا است؛ بنابراین، برای دانستن هزینه‌های خورد و خوراک در سفر به این شهر، باید میزان غذا و نوع رستوران‌های مورد نظر خودتان را بدانید. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان در ترکیه حدود 15 تا 25 لیر است. در مورد رستوران‌های متوسط ​​باید بین 25 تا 50 لیر پرداخت کنید و قیمت رستوران‌های لوکس از 50 لیر یا بیشتر شروع می‌شود و همچنین برای امتحان یک فست فود مانند مک دونالد باید بین 19 تا 25 لیر هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل در آنتالیا

حمل و نقل آنتالیا

خوب با توجه به اینکه آنتالیا شهری نسبتا بزرگی است؛ بنابراین بخشی از هزینه‌های سفر به حمل و نقل درون شهری برمی‌گردد. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ سفر به آنتالیا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. خوشبختانه این شهر سیستم حمل و نقل بسیار خوبی دارد.

یکی از بهترین راه‌ها برای رفت و آمد درون شهری، استفاده از اتوبوس‌های عمومی است. برای این کار باید ابتدا کارت الکترونیکی بخرید. هزینه هر سفر بین دو تا سه لیر است و راه بعدی استفاده از مترو خواهد بود؛ معمولا استفاده از مترو در حدود 5 لیر هزینه خواهد داشت. اگر هم از اتوبوس و مترو خسته شدید؛ تاکسی‌های زیادی در اطراف شما خواهند بود. هزینه ورودی تاکسی‌ها 5 لیر است و به ازای هر کیلومتر سه لیر اضافه می‌شود.

هزینه فعالیت‌ها و جاذبه‌های آنتالیا

در آنتالیا تا دلتان بخواهد تفریح و جاذبه برای دیدن و کاوش کردن وجود دارد. به همین خاطر است که اغلب افراد به دنبال جاهای دیدنی آنتالیا هستند و می‌خواهند از هزینه‌های آن باخبر شوند. با این حال، باید بگوییم که هزینه بازدید از اماکن گردشگری و باستانی آنتالیا جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بسیار زیاد است. از پارک‌های آبی گرفته تا جاذبه‌های تاریخی معروف شهر، هر کدام مزایای خاص خود را دارند. اگر هم علاقه‌ای به دیدن این جاذبه‌ها ندارید؛ سواحل زیبا و بکر آنتالیا در انتظار شما هستند. برخی از هزینه سفر به آنتالیا که مربوط به جاذبه‌ها می‌شود عبارت است از:

  • هزینه ورودی پارک آبی: 30 تا 50 لیر
  • هزینه غواصی: 170 لیر
  • ورودی موزه باستان شناسی: 20 لیر
  • هزینه ورود به سرزمین دلفین: 100 لیر
  • هزینه آفرود: 190 لیر

در آخر

در این مقاله سعی کردیم تا جزئیاتی از هزینه سفر به آنتالیا را در اختیارتان قرار دهیم. همان طور که می‌بینید، هزینه‌های مختلفی در این شهر وجود دارد و خدمات از معمولی گرفته تا لوکس به گردشگران ارائه می‌شوند. بنابراین، طیف وسیعی از قیمت‌ها در آنتالیا موجود است که سفر به آن را با هر نوع بودجه‌ای امکان پذیر کرده است. 

به راحتی بلیط هواپیما تهران آنتالیا آنلاین رارزرو کنید!

نظرات کاربران