همه آنچه که باید درباره شهر کودکان دبی بدانید

همه آنچه که باید درباره شهر کودکان دبی بدانید!

آیا می‌خواهید فرزندتان چیز جدیدی یاد بگیرد و در عین حال سرگرم شود؟ به شهر کودکان دبی بروید، اولین عرصه آموزشی در نوع خود که امکانات تفریحی و سرگرمی را به شیوه‌ای متفاوت برای یادگیری کودکان طراحی کرده و فضایی فوق‌العاده را به وجود آورده است. در اینجا فرزندان شما می‌توانند آنچه را که در کتاب‌ها و مدرسه می‌خوانند به شکلی عملی و البته جذاب کشف کنند؛ برای مثال، اسرار زمین یا آناتومی انسان!

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

درباره شهر کودکان دبی

شهر کودکان دبی اولین شهر آموزشی امارات متحده عربی است که به کودکان دو تا پانزده ساله اختصاص داده شده است. جایی که آن‌ها می‌توانند در آن تحقیق، کاوش و بازی کنند و درباره دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، بیاموزند. فضای این شهر به شکلی طراحی شده تا در گروه‌های خانواده و کودک با هم تعامل داشته باشند و به نوعی همکاری کنند. این شهر شامل یک مرکز طبیعت، یک مرکز اکتشاف فضایی، یک مرکز بدن انسان، یک مرکز کامپیوتر و ارتباطات، یک افلاک نما، بخشی در مورد نحوه زندگی ما، یک بخش فرهنگ بین‌المللی، و یک منطقه برای کودکان نوپا است. علاوه بر این، شهر کودکان سمینارهای آموزشی روزانه را در گالری‌های مختلف یا سالن‌های ساخته‌شده در طول سال ارائه می‌دهد، همچنین اجراهای سرگرم‌کننده در تئاتر شهر کودکان برای دانش‌آموزان، کودکان و خانواده‌ها.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی؛ بدون کیف پول خوش بگذرانید!

در شهر کودکان دبی چه خبر است؟

چیزهای زیاد و بخش‌های متنوعی در شهر کودکان دبی وجود دارد که بهتر است از قبل با آن‌ها ‌آشنا شوید. برای مثال، می‌توانید گالری‌های مخصوص علوم کاربردی، طبیعت، بدن انسان، اکتشاف فضا و فرهنگ محلی و بین‌المللی را در شهر کودکان بیابید.

علوم زمین یکی از محبوب‌ترین گالری‌هایی است که اغلب کودکان از آن استقبال می‌کنند. معمولا وقتی کودکان به این شهر وارد می‌شود، اول از همه سفر اکتشافی خود را از این گالری شروع می‌کنند. پس اگر فرزند شما دانشمند نوپایی است که به این موضوعات علاقه‌ی زیادی دارد، مطمئنا خلاقیت و ذوق آن در این بخش برانگیخته خواهد شد. لازم به ذکر است که این گالری که با همکاری سازمان آمریکایی “موسسه آب و هوا” و اداره ملی اقیانوسی و جوی سازماندهی شده تا تصاویر مختلفی را که از ناسا بدست آمده را با وضوح بالا به نمایش بگذارد.

گالری فرهنگ بین المللی (International Culture)

گالری فرهنگ بین المللی در شهر کودکان دبی شامل طیف گسترده‌ای از اشیاء است که فرهنگ‌های مختلف را در سراسر جهان نشان می‌دهد. کودک شما می‌تواند در این گالری خاص، همه چیز را در مورد آداب و رسوم، هنرها و دستاوردهای مردم با فرهنگ‌های دیگر کشف کند. شمشیرهای تشریفاتی، لباس‌هایی بر اساس فصول و انواع مختلف نقشه‌ها از جمله چیزهایی هستند که در این گالری در اختیار کودک شما قرار می‌گیرد تا درک بهتری نسبت به اطلاعات داده شده به آن‌ها داشته باشند.

بخوانید: راهنمای خرید سوغات دبی: گنجینه‌هایی که نباید در سفرتان از دست بدهید

گالری بدن انسان (Human Body)

اگر یک پزشک جوان در خانه دارید، او را به این قسمت از گالری ببرید. آن‌ها مطمئناً این قسمت از مکان را دوست خواهند داشت، زیرا مدل‌هایی از بخش‌های مختلف بدن را به شکلی ساده و دیدنی به نمایش می‌گذارند که واقعا جالب و آموزنده هستند. برای مثال، یک مدل بزرگ از دهان در این مکان وجود دارد که می‌توانید وارد آن شوید و جزئیات آن را کشف کنید!

گالری مرکز طبیعت (Nature Center)

اگر می‌خواهید فرزندتان همه چیز را در مورد محیط زیست و حیات وحش امارات بداند، مرکز طبیعت شهر کودکان دبی بهترین مکان برای او خواهد بود. این بخش‌ از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده تا کودک شما بتواند همه آنچه را که در تلویزیون و مستندها تماشا کرده را از نزدیک ببیند و لمس کند. مرکز طبیعت دارای یک سالن نمایش AV، گیاهان شکاری و مدل‌هایی از دایناسورها است.

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی؛ از سواری با فراری تا شنا در بلندترین استخر بی‌انتها !

گالری اکتشافات فضایی (Space Exploration)

گالری اکتشافات فضایی (Space Exploration)

در گالری Space Exploration، شما و فرزندتان می‌توانید برخی از اسرار طبیعت و فضا را بدانید. این گالری دارای یک صندلی ژیروسکوپ، نمونه‌هایی از سنگ، دستکش‌های لباس فضایی و یک ماکت از هواپیمای آپولو است. بنابراین بهترین مکان برای علاقه‌مندان به فضا و ستارگان خواهد بود.

گالری روشی که ما زندگی می‌کنیم (The Way We Live)

این بخش از شهر کودکان دبی که از مصنوعات مختلف و کپی‌هایی از بناهای تاریخی مختلف تشکیل شده است به شما و فرزندتان این امکان را می‌دهد که دبی را از دریچه‌ای تاریخی تماشا کنید. نمونه‌های نخل خرما، دست‌نوشته‌های قدیمی عربی و یک قایق بادبانی از نمایشگاه‌های این گالری هستند.

منطقه کودک نوپا (Toddler’s area)

با بیش از 30 نمایشگاه و بازی، منطقه کودکان نوپا یک مرکز سرگرمی برای کودکان کوچک شما است. در صورتی که کودک زیر6 سال دارید، این منطقه با داشتن وسایل بازی، پیانو و مربیان حرفه‌ای بهترین مکان برای سرگرمی کودک شما خواهد بود. 

بخوانید: کامل ترین راهنمای فرودگاه های دبی در سال 2024

چیزهای بیشتری برای لذت بردن در شهر کودکان دبی

به غیر از گالری‌ها، یک افلاک نما و محل بازی نیز در محل وجود دارد که قطعا می‌توانید با فرزندتان از آن دیدن کنید و خاطرات فراموش نشدنی از سفرتان به دبی برایشان بسازید.

سیاره نما (Planetarium)

بخش سیاره نما یا همان افلاک نمای شهر کودکان دبی برنامه‌ها و نمایش‌های آموزشی فراوانی دارد. این قسمت هر روز فیلم های جدید و متنوع زیادی را نشان می‌دهد که جذابیت موضوع افلاک نما را دو چندان می‌کند. این بخش همچنین مجهز به سیستم 6 کاناله تمام گنبد، تصاویر را با وضوح 9 مگاپیکسل است که کل فضا را پوشش می‌دهد و این حس را به وجود می‌آورد که گویی دقیقا در فضا هستید.

مرکز منابع (Resource Centre)

مرکز منابع مکانی عالی برای کودکان خردسال و کنجکاو شماست که نمی‌توانند حتی یک روز را بدون مطالعه بگذرانند. این دارای صدها کتاب، مجله و برنامه نرم افزاری است که در آن کودکان می‌توانند همه چیز را در مورد فرهنگ، جغرافیا، طبیعت، علم و بدن انسان بیاموزند. اما اگر کودگ شما به زبان انگلیسی مسلط است، احتمالا این بخش می‌تواند برایش جذاب باشد.

بخوانید: گوشه‌ای از بهشت در دبی: چرا باید منطقه الممزر دبی را ببینید

نکاتی که باید هنگام بازدید از شهر کودکان در نظر بگیرید

شهر کودکان دبی

هنگام بازدید از شهر کودکان دبی باید به چند نکته توجه کنید:

  • کودکان باید حتما همراه با بزرگسالان همراه باشند.
  • بزرگسالان باید وسایل کمک آموزشی را با کودکان به اشتراک بگذارند.
  • سیگار کشیدن ممنوع است.
  • برای هر نمایش، کارگاه یا نمایشی که رزرو کرده‌اید، باید به موقع در محل حضور داشته باشید.
  • دویدن در محوطه گالری‌های شهر کودکان مجاز نیست.

هزینه ورودی شهر کودکان دبی

قیمت بلیط شهر کودکان دبی بر اساس نوع بازدیدکنندگان متفاوت است.

برای خانواده ها

  • کودکان دو تا پانزده ساله برای ورود به سالن باید 10 درهم بپردازند.
  • بزرگسالان از 16 سال به بعد باید 15 درهم به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنند.
  • خانواده‌ها (شامل دو بزرگسال و کودک) برای ورود به شهر کودکان باید 40 درهم بپردازند.
  • زیر دو سال می‌تواند به صورت رایگان وارد شود.
  • افراد مصمم با دو نفر همراه می‌توانند به صورت رایگان وارد شوند.
  • بلیط‌های ورودی شهر کودکان شامل هزینه ورودی کریک پارک نمی‌شود. برای ورود به کریک پارک باید 5 درهم بپردازید.

برای مدارس و گردشگران

  • مدارس باید حداقل 20 کودک داشته باشند تا از تخفیف ویژه برخوردار شوند که به ازای هر دانش‌آموز 5 درهم خواهد بود و به دنبال آن برای دو نفر همراه ورودی رایگان خواهد بود.
  • توریست و گروه خصوصی باید حداقل شامل 20 نفر باشد که هر یک از آن‌ها باید 10 درهم برای هر نفر بپردازند. همچنین به عنوان بخشی از این پیشنهاد، ورود رایگان برای یک نفر همراه شرکتی/تور امکان‌پذیر خواهد بود.

امکانات شهر کودکان دبی

برخی از امکاناتی که شهر کودکان دبی می‌تواند به شما ارائه دهد شامل:

  • کافه
  • اتاق پرستاری
  • فروشگاه خرید سوغاتی
  • کمدها برای وسایل اضافی
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • امکانات اتاق تعویض پوشک برای نوزادان

تسهیلات برای افراد کم توان در شهر کودکان دبی

امکانات انحصاری زیادی برای افراد کم توان و معلول در شهر کودکان دبی وجود دارد که شامل:

  • درب های خودکار برای تسهیل ورود و خروج
  • در دسترس بودن داستان‌های بریل
  • ویلچر
  • آسانسورهای انحصاری مجهز به دکمه‌های کنترل کم ارتفاع و بازوهای پشتیبانی
  • پله برقی با اسلحه کنار نردبان
  • پارکینگ ویژه

اطلاعات مکان، زمان و تماس شهر کودکان دبی

در اینجا برخی از اطلاعات اولیه در مورد شهر کودکان وجود دارد که قبل از برنامه ریزی برای بازدید از آن باید بدانید.

مکان شهر کودکان: کریک پارک، دبی

زمان بندی شهر کودکان دبی: 09:00 صبح تا 07:00 بعد از ظهر، جمعه تا شنبه: 02:00 بعد از ظهر تا 08:00 بعد از ظهر

تماس: +971-4-334-0808

خلاصه کلام اینکه …

بازدید از شهر کودکان دبی قطعا برای شما و فرزندانتان بهترین خاطره را خواهد داشت. در کنار وقت‌گذرانی با کودکتان می‌توانید اطلاعات و آموزش‌های زیادی را نصیب فرزندانتان کنید و سفری به یادماندنی برایشان بسازید. چون فرزندان شما نه تنها سرگرم خواهند شد بلکه چیزهای زیادی نیز یاد خواهند گرفت!

شما چی فکر می‌کنید؟ آیا در سفر به دبی برنامه گشت و گذار در این شهر را برای کودک خود اجرایی خواهید کرد؟ اصلا آیا قبلا به این مکان رفته‌اید؟ خوشحال می‌شویم تا نطراتتان را درباره شهر کودکان بخوانیم.

سوالات متداول

آیا باید بلیط شهر کودکان را از قبل رزرو کنم؟

توصیه می‌کنیم بلیط‌های الکترونیکی را از قبل رزرو کنید تا با خیال راحت به بازدید از این مکان بروید. چون به احتمال زیاد این مکان شلوغ خواهد بود و پیدا کردن بلیط حضوری سخت!

از چه مکان هایی در نزدیکی شهر کودکان دبی دیدن کنیم؟

نمایش دلفین و فوک: مقصد داخلی بزرگ با نمایش دلفین و فوک‌ها، تجربیات تعاملی و یک رستوران آسیایی.

باشگاه گلف و قایق بادبانی نهر دبی: مکان بسیار خوبی برای بازی گلف است و کارکنان بسیار خوب و دوستانه هستند و همیشه انگیزه بازی را دارند.

رستوران های نزدیک شهر کودکان دبی کدامند؟

Baskin Robbins: این مکان یک بستنی‌فروشی رنگارنگ است که به‌خاطر طعم‌های فراوان به‌علاوه شربت و ماست معروف است.

دلفیناریوم پارک الخور: این پارک از مزیت قرار گرفتن در نسیم خنک نهر برخوردار است و همچنین انبوهی از گیاهان و فضای سبز همراه با پیچ و خم‌ها و یک مسیر طبیعی را داراست. مناطق باربیکیو و مکان‌های بازی کودکان نیز در سراسر پارک و رستوران‌های متنوع وجود دارد.

نظرات کاربران