Sri Lanka

بهترین جاهای دیدنی آسیا در سال 2023

آسیا بهترین و متنوع‌ترین قاره جهان است. از این لحاظ که به هر جای آن را سفر کنید با شگفتی‌های عجیب و غریب و در عین حال دیدنی روبرو خواهید شد. اصلا بگذارید این‌گونه بگوییم، به چه چیزی علاقه دارید: تاریخ، طبیعت، جنگل‌های استوایی، شهرهای شلوغ، تفریحات تمام‌نشدنی، استراحت و ساحل، غذاهای خوشمزه یا معابد باستانی. در لیست بهترین جاهای دیدنی آسیا، ما شما را به سفری در نقطه به نقطه این قاره می‌بریم و شگفتی‌های هر کدام را برایتان به نمایش می‌گذاریم. آماده یک سفر کوتاه به دور آسیا هستید!؟

چرا آسیا؟

آسیا بزرگ‌ترین قاره جهان است. در هر گوشه از آن با یگ فرهنگ و تمدن برخوردر می‌کنید. در برخی مناطق با قله‌های پوشیده از برف، آتشفشان‌ها برخی دیگر با سواحل و جنگل‌های سرسبز. بنابراین، اگر از قبل به دنبال برنامه‌ریزی سفری خاص و مقصدی جدید برای سال 2023 هستید، بهترین جاهای دیدنی آسیا می‌تواند به شما کمک کند تا قدم در شگفت‌انگیزترین مناطق این قاره دوست‌داشتنی بگذارید. 

انتخاب مقصد کاملا به خودتان بستگی دارد، به دنبال یک مکان رمانتیک مانند مالدیو یا نپال یا خانه بلندترین کوه جهان هستید، می‌خواهید به دنیایی مدرن مانند تایلند و سنگاپور بروید یا به دنبال کشف غذاهای جدید و فرهنگ‌های متفاوت می‌گردید. در هر صورت مطمئنا یکی از مکان‌های زیر مقصد بعدی شما خواهد بود. 

لیست بهترین جاهای دیدنی آسیا در سال 2023

اگر به دنبال ایده‌هایی برای خاص کردن تجربه‌های سفر خود در سال 2023 هستید، این مکان‌های توریستی در آسیا را بررسی کنید تا تجربه جدید را برای شما به ارمغان بیاورند. 

مقاله پیشنهادی: بزرگترین و کوچکترین کشور آسیا؛ از روسیه تا مالدیو

سنگاپور؛ بهترین شهر برای کشف دنیای مدرن

Singapore

کشور جزیره‌ای سنگاپور از نظر فناوری و اقتصاد یکی از محبوب‎ترین شهرها در آسیا است. این کشور به دلیل نقاط خیره‌کننده‌اش بهشتی، هتل‌های مجلل فراوان و فرهنگ آشپزی خوشمزه خود شناخته شده‌است. غذاهای اینجا تلفیقی از غذاهای هندی، چینی، اندونزیایی و انواع دیگر است. علت این تنوع هم وجود مهاجرین زیاد به این شهر است. در سفر به سنگاپور سری به محله چینی‌ها بزنید و از محصولات مراقبت از پوست آن‌ها خریداری کنید، پشیمان نخواهید شد. 

بهترین مکان‌های سنگاپور برای دیدن: جزایر سنتوزا، مارینا بی سندز، باغ‌های کنار خلیج، پرواز سنگاپور، پارک پرندگان جورونگ، اسکله کلارک، جاده ارچارد، محله چینی

چیزهایی که باید بخورید: ساتای، غذاهای خیابانی، خرچنگ چیلی، ناسی گورنگ

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا ژوئن (آذر تا خرداد)

نحوه دسترسی: فرودگاه چانگی سنگاپور به بیشتر شهرهای دنیا پرواز دارد. 

اندونزی؛ بهترین مقصد برای تفریحات ساحلی

اندونزی یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا و بزرگ‌ترین مجمع الجزایر روی زمین است. این کشور ترکیبی از هزاران جزیره است (بیش از 17000 جزیره مطمئنا)، بنابراین تا دلتان بخواهد سواحل بکر و دست‌نخورده در اینجا پیدا می‌کنید. این کشور همچنین خانه بالی (بلیط هواپیما بالی) است، جزیره‌‎ای که گردشگران از سراسر جهان به دیدن آن می‌آیند. چون این جزیره مملو از پارک‌هایی با حیات‌وحش جذاب، سواحل زیبا و چندین مکان تاریخی است تا روزهای خوشی را برای شما به وجود آورد. 

بهترین جاهای دیدنی اندونزی: پارک میمون‌ها در اوبود، سواحل در بالی، کوتا و لومبوک

چیزهایی که باید بخورید: ناسی گورنگ، آب نارگیل، رندانگ، ساتای

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا ژوئن برای آب و هوای کاملا خنک (آذر تا خرداد)

نحوه دسترسی:  در سرتاسر اندونزی، می‌توانید به کشورهای دیگر متصل شوید، البته از طریق هوایی. 

گوا؛ سواحل بهشتی دیگر در آسیا

Goa

در حالی که اندونزی بهشت ساحلی است، شهر گوا در هند نیز دست کمی از آن ندارد. گوا از بهترین جاهای دیدنی آسیا با داشتن برخی از خیره‌کننده‌ترین سواحل، بهشتی برای عاشقان دریا است. خیلی از افراد به خصوص جوان‌ها این منطقه کمتر شناخته شده را برای سفر ساحلی خودشان انتخاب می‌کنند. در این ایالت انتظار دیدنی گنجینه‌های طبیعی و همچنین مکان‌های تاریخی فراوان باشید.

بهترین جاهای دیدنی گوا: سواحل، قلعه‌ها، پارک‌های ملی، آبشارها، باغ‌های ادویه

چیزهایی که باید بخورید:  Xacuti، Poi، کاری به سبک Goan

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن)

نحوه دسترسی: گوا با پرواز به تمام کشورهای بزرگ دسترسی دارد و همچنین با قطار به راحتی می‌توانید خودتان را به این شهر برسانید.

جزیره سعدیات، ابوظبی؛ بهترین مقصد برای یک عروسی رویایی

جزیره سعدیات واقع در ابوظبی، ترکیبی زیبا از میراث، مدرنیته و فرهنگ است. این جزیره برای برگزاری یک عروسی رویایی از همه نظر ایده آل است. چون دارای استراحتگاه‌های لوکس، هتل‌ها، مکان‌های ساحلی و غذاهای خوشمزه است. صبرکنید این همه ماجرا نیست؛ در ابوظبی مکان‌هایی مانند جزیره یاس وجود دارد که به خاطر ماجراجویی و گردشگری و همچنین غذاهای لذیذ و دلچسب مشهور هستند. اینجا یکی از بهترین جاهای آسیا برای عروسی و ماه عسل است. 

بهترین جاهای دیدنی ابوظبی: جزیره یاس، دبی

چیزهایی که باید بخورید: شاورما، برنج مرغ، ما خوبوز

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین)

نحوه دسترسی: ابوظبی و امارات از طریق پرواز به کشورهای زیادی در تمامی دنیا دسترسی دارند. شما می‌توانید بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید و خودتان را به شهری خارق‌العاده ببرید. 

بانکوک؛ بهترین مقصد برای گردش و خرید

Bangkok

بانکوک بهشتی است باورنکردنی، البته برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند. بانکوک، پایتخت تایلند، مراکز خرید و بازارهای محلی زیادی دارد که در آن هر چیزی را که فکرش را کنید، پیدا می‌شود. لباس‌های شیک و مد روز، اکسسوری‌ها و… . بانکوک قطعاً در مورد روند مد از بیشتر کشورها جلوتر است و یک تجربه خرید عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین جاهای دیدنی بانکوک: معبد طلوع، قطار آسمانی، مراکز خرید و بازارهای محلی

چیزهایی که باید بخورید: کاری تایلندی، ساتای، پد تای، پنکیک موز سرخ شده، پیراشکی

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند)

نحوه دسترسی: فرودگاه بانکوک به و از اکثر کشورهای بزرگ پرواز دارد.

مالدیو؛ مقصدی رمانتیک و رویایی

هیچ مقصدی مانند مالدیو وجود ندارد که از عاشقانه صحبت کند. بهشت ساحلی آن به خاطر استراحتگاه‌های مجلل، ویلاهای روی دریا و شگفت‌انگیزترین تجربه‌هایی که باید از آن لذت ببرید، شهرت دارد. مناظر رویایی مالدیو آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا تبدیل کرده و جای تعجب نیست که این مقصد ماه عسل برای بسیاری از تازه عروس و دامادها است! مدتی را در کنار دریا بگذرانید، غواصی کنید یا جزایر بکر آن را کشف کنید.

بهترین کارهایی که در مالدیو باید انجام داد: غواصی، ساحل درخشان، موزه ملی

چیزهایی که باید بخورید: گارودیه، مسروشی، سالاد گل موز

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس (مهر تا فروردین)

نحوه دسترسی: فرودگاه ماله با بیشتر مقاصد در سراسر جهان متصل است. از فرودگاه نیز می‌توانید سوار هواپیمای دریایی یا کشتی شوید تا به جزیره برسید. فراموش نکنید که تور مالدیو بهترین‌ها را برای شما به همراه دارد. 

ژاپن؛ بهترین مقصد برای تماشای زیبایی‌های طبیعت

Bangkok

اگر به فرهنگ، میراث و غذاهای لذیذ فراوان فکر می‌کنید، مکان توریستی در آسیا که قطعا به ذهن شما خطور می‌کند، ژاپن است. این کشور به خاطر شکوفه‌های گیلاس، معابد باستانی، سنت‌های دوران کهن‌سالی و پیشکش‌های خوش‌مزه‌ای که به دنیا داده است، شناخته می‌شود. همچنین یکی از امن‌ترین مقاصد برای مسافران انفرادی (مخصوصاً زنان) است. سفر به ژاپن یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا، تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود. 

بهترین کارها برای کشف ژاپن: معابد، قطارهای گلوله‌ای، مراسم چای ژاپنی

چیزهایی که باید بخورید: نودل Udon، سوشی، چای ژاپنی، Okonimiyaki

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا مه (اسفند تا خرداد) برای دیدن شکوفه های گیلاس، سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آذر) 

نحوه دسترسی: فرودگاه‌های ژاپن ارتباط خوبی با کشورهای بزرگ در سراسر جهان دارند.

قطر؛ بهترین مقصد تعطیلات خانوادگی

قطر یکی از محبوب‌ترین مقاصد نوظهور برای مسافران بوده‌است. این کشور (به ویژه دوحه، پایتخت آن)، میزبان میزبان بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان است. وجود لوکس‌ترین هتل‌ها، تفریحات تمام نشدنی، سواحل زیبا، دنیایی از غذاها و مراکز خرید با برندهای جهانی. خلاصه که قطر یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا برای سفر و حتی تعطیلات خانوادگی است. بلیط هواپیما دبی، قطعا اوقات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین چیزها برای کشف: دوحه، مساجد، سواحل، مراکز خرید، رستوران‌ها و… 

چیزهایی برای خوردن: مجبوس، لقیمات، سالونه

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا اوایل مارس (آدر تا اسفند)

نحوه دسترسی: قطر با پروازهای سراسر جهان قابل دسترسی است.

اوتاراکند؛ مقصدی جدید و ناشناخته

Uttarakhand

اوتاراکند برای مدت طولانی مقصدی مذهبی و معنوی در هند بوده، اما امروزه یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا برای تفریح و گشت و گذار است. اگر اهل ماجراجویی هستید و به دنبال کشف مکان‌های جدید، اوتاراکند با دریاچه‌ها، معابد و کوه‌های بسیار بهترین مقصد برای شما خواهد بود. 

بهترین چیزها برای کاوش: رفتینگ در ریشیکش، دریاچه‌ها، پیاده‌روی در جنگل

چیزهایی برای خوردن: بهانگ کی چاتنی، بال میتای، خادی، آرسا

بهترین زمان برای بازدید: مه تا اکتبر (خرداد تا مهر)

نحوه دسترسی: برای رفتن به این شهر می‌توانید مسیر هوایی، جاده یا قطار را انتخاب کنید. 

کامبوج؛ مقصدی زیبا و خارق‌العاده

کامبوج، مقصد سلطنتی یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا است. این شهر زیبا به خاطر مناظر بی‌نظیر، دشت‌های سرسبز و در کل زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌اش معروف است. این راهم اضافه کنیم که به همان اندازه که کامبوج به خاطر مکان‌های زیبایش مشهور است به همان اندازه برای غذاهایش محبوب و دوست‌داشتن خواهد بود، غذاهایی با طعم‌های غنی، گرمسیری و اومامی (در لغتنامه ژاپنی به معنای خوشمزه ولذیذ است).

بهترین چیزها برای کشف: انگکور وات، کوه رونگ، پنوم پن

چیزهایی برای خوردن: آموک، کوی تیو، خرچنگ فلفلی

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند)

نحوه دسترسی: کامبوج از طریق هوایی به خوبی قابل دسترسی است.

بالی؛ بهترین مقصد برای غرق شدن در طبیعت

Bali

بالی در اندونزی، مکانی رویایی که به خاطر زیبایی طبیعی آن است. اینجا کم از بهشت ندارد و از همه جای دنیا به این نقطه سفر می‌کنند تا سواحلی زیبایش، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های بکرش را کشف کنند. طبیعت در بالی به طرز شگفت‌انگیزی با دیگر شهرها فرق می‌کند و قطعا آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی آسیا تبدیل کرده‌است.  

بهترین چیزها برای کاوش در بالی: Uluwatu، Ubud Monkey Park، Mount Batur

چیزهایی برای خوردن: بابی گولینگ، کپی لواک، لاور

بهترین زمان برای بازدید: زمستان (دسامبر تا مارس)

نحوه دسترسی: این جزیره از طریق هوایی به خوبی با تمام کشورهای اصلی ارتباط دارد.

رزرو بلیط هواپیما بالی

سریلانکا؛ بهترین مقصد حیات وحش

سریلانکا کشوری مسحورکننده است. طبیعت آن شما را به دنیایی دیگر می‌برد. این کشور به خاطر سواحل، طبیعت و حیات‌وحش خارق‌العاده‌اش معروف شده و همه این‌ها دست در دست هم می‌دهند تا شگفت‌انگیزترین تجربه سفر را برای شما به ارمغان بیاورند. اگر قرار باشد یکی از مکان‌های این لیست را انتخاب کنید، قطعا سریلانکا است، اما در فصل مناسب! در مسیرهای طبیعی راه بروید، از پارک‌های حیات‌وحش دیدن کنید و جانوران وحشی را از نزدیک ببینید.

بهترین چیزها برای کاوش: معابد، قلعه‌ها، جنگل‌ها

چیزهایی برای خوردن: سامبال، کاری، روتی

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس (مهر تا فروردین)

نحوه دسترسی: سریلانکا از طریق هوا یا دریا قابل دسترسی است.

رزرو بلیط هواپیما سریلانکا

کدامیک را انتخاب می‌کنید!؟

در لیست بهترین جاهای دیدنی آسیا شما را به کشف دیدنی‌های جذاب این قاره بی‌نظیر بردیم. شهرهایی با فرهنگ و زیبایی‌های متفاوت که هر کدام تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای شما به وجود می2آورند. شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

نظرات کاربران