Museum of Sydney

14تا از بهترین موزه های سیدنی؛ گذشته، حال و آینده شهر را تماشا کنید!

سیدنی شهری است که نمی توانید در آن صبر کنید؛ این شهر میزبان جاذبه ها و تجربیات شگفت انگیز بسیاری است. سیدنی همراه با رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی فوق العاده اش، خانه موزه‌های شگفت‌انگیزی است، که هر کدام تشنگی شما را برای دانش سیراب می کند. بسیاری از موزه‌های سیدنی تجربه یادگیری در مورد تاریخ‌ طبیعی، تاریخ نظامی، تلاش‌های علمی، نوآوری‌های طراحی و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال برنامه ریزی گشت ها در سفر به سیدنی هستید، در این مقاله لیست بهترین موزه های سیدنی برای انتخاب یک سفر تاریخی آماده شده است.

1. Australian Museum

موزه های سیدنی

موزه استرالیا قدیمی ترین موزه کشور و پنجمین موزه تاریخ طبیعی قدیمی در جهان است. موزه استرالیا که یکی از بهترین موزه های سیدنی است، محل نگهداری 21.9 میلیون نمونه اشیاء فرهنگی از جمله مجموعه‌های بومی و اقیانوس آرام است. همچنین نمایشگاه هایی وجود دارد که جزایر اقیانوس آرام، آسیا، آفریقا و قاره آمریکا را پوشش می دهد. علاوه بر همه اینها، موزه استرالیا محل برگزاری نمایشگاهی از مجموعه ماقبل تاریخ، برخی از مرگبارترین و بامزه ترین حیوانات استرالیایی،  مجموعه ای از سنگ های قیمتی و همچنین نمایشگاه دائمی 200 گنجینه از استرالیا است. ورود به موزه رایگان است، با این حال، نمایشگاه ها ممکن است هزینه داشته باشند.

آدرس:  1 William St, Darlinghurst NSW 2010

ساعت کاری: دوشنبه – چهارشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، پنجشنبه 10:00 صبح تا 9:00 بعد از ظهر، جمعه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

2. Museum of Sydney

موزه سیدنی بر پایه اولین خانه دولتی استرالیا ساخته شده است. این موزه که از بهترین موزه های سیدنی است، ترکیبی از تجهیزات مدرن، یادگاری های نوستالژیک و نمایشگاه های در حال تغییر را ارائه می دهد. موزه سیدنی گذشته، حال و آینده شهر را به نمایش گذاشته است. ورود به موزه برای کودکان گروه سنی 0 تا 15 سال رایگان و برای بزرگسالان 15 دلار است.

آدرس: Bridge St &, Phillip St, Sydney NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه – چهارشنبه تعطیل، پنجشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، جمعه 10:00 صبح تا 8:00 بعد از ظهر، شنبه – یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

موزه های سیدنی

گالری هنر NSW یکی از موزه‌های هنری شاخص استرالیا و همچنین موسسه هنرهای تجسمی پیشرو در این ایالت است. ساختمان کلاسیک و عظیم آن، خانه مجموعه وسیعی از رسانه های هنرهای زیبای استرالیا است، از جمله آثار استعماری و قرن نوزدهم استرالیا و استادان قدیمی اروپایی و همچنین خلاقیت‌های معاصر. گالری هنر NSW یکی از بهترین موزه های سیدنی و یکی از بزرگترین گالری های استرالیا است. ورود به گالری و همچنین گالری های دائمی و بیشتر نمایشگاه ها و رویدادها رایگان است.

آدرس: Art Gallery Rd, Sydney NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه – سه شنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، چهارشنبه 10:00 صبح تا 9:00 بعد از ظهر، پنجشنبه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

4. Powerhouse Museum

موزه پاورهاوس شعبه اصلی موزه علوم و هنرهای کاربردی در سیدنی (MASS) است. این موزه در ایستگاه برق قدیمی اولتیمو قرار دارد که زمانی ترامواهای برقی سیدنی در آنجا بودند. نیروگاه عظیم فضاهای زیادی دارد که مملو از نمایشگاه های هنری و علمی تعاملی است که مجموعه ای چندگانه از مد، طراحی و فناوری تا حمل و نقل، فضا، مهندسی و محیط زیست را پوشش می دهد. Powerhouse یکی از بهترین موزه های سیدنی برای آشنایی کودکان با هنرهای کاربردی است. ورود به موزه برای کودکان 16 سال یا کمتر رایگان و 15 دلار برای بزرگسالان است.

همین حالا با خرید بلیط هواپیما سیدنی؛ به کاوش در استرالیا بپردازید!

آدرس: 500 Harris St, Ultimo NSW 2007

ساعت کاری: دوشنبه – چهارشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، پنجشنبه 10:00 صبح تا 9:00 بعد از ظهر، جمعه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

5. Museum of Contemporary Art Australia

Museum of Contemporary Art Australia

موزه هنرهای معاصر استرالیا میزبان مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها و رویدادها است که آثار هنرمندان معاصر استرالیا و سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. یکی از بهترین موزه های سیدنی که محل نمایش بیش از 4000 اثر از هنرمندان استرالیایی است. موزه همچنین تمرکز قابل توجهی بر آثار هنرمندان بومی و جزیره‌ای تنگه تورس دارد. آثار هنری در اینجا همه اشکال هنری از جمله نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، آثار روی کاغذ و همچنین تصاویر متحرک را در بر می گیرد. ورود به گالری رایگان است.

آدرس: 140 George St, The Rocks NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه تعطیل، سه شنبه – پنج شنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، جمعه 10:00 صبح تا 9:00 بعد از ظهر، شنبه – یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

6. The Mint

ضرابخانه، قدیمی ترین ساختمان عمومی باقی مانده در مرکز منطقه تجاری سیدنی است. این سازه استعماری که در سال 1816 ساخته شد، در سال 2003 تغییر کاربری داد تا معماری کلاسیک را در محیطی معاصر بیشتر به نمایش بگذارد. این موزه همچنین میزبان کتابخانه و مجموعه تحقیقاتی کارولین سیمپسون است، تنها آرشیو در استرالیا که به تاریخچه خانه، از جمله طراحی داخلی و باغ اختصاص دارد. یکی از بهترین موزه های سیدنی که آن را می‌توانید در خیابان معتبر مک‌کواری، درست در کنار پارلمان نیو ساوت ولز بیابید. ورود به موزه رایگان است.

آدرس: 10 Macquarie St, Sydney NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه – جمعه 9:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر، شنبه – یکشنبه تعطیل است

7. Australian National Maritime Museum

موزه های سیدنی

موزه ملی دریایی استرالیا (ANMM) یک موزه دریایی فدرال در بندر دارلینگ است. یکی از بهترین موزه های سیدنی، که میزبان مجموعه‌ها و نمایشگاه‌هایی با مضمون دریایی است که پیوندهای نزدیک استرالیا به دریا را بررسی می‌کند. نمایش‌های دائمی از ارتباط جمعیت بومی استرالیا با اقیانوس تا اکتشافات اولیه اروپایی و مهاجرت از طریق دریا را شامل می‌شود. مجموعه موزه همچنین داستان‌هایی از نجات‌های جسورانه نیروی دریایی، سفرهای انفرادی با قایق‌های بادبانی در سراسر جهان و ماجراجویی‌های موج سواری را به تصویر می‌کشد. شناورهای به نمایش گذاشته شده شامل زیردریایی HMAS Onslow، ناوشکن تفنگ بزرگ HMAS Vampire، کشتی بلند 1874 جیمز کریگ و ماکت باشکوه HMB Endeavour کاپیتان کوک هستند. ورودی موزه دریایی 25 دلار برای بزرگسالان، 15 دلار برای کودکان (زیر 15 سال) و رایگان برای کودکان (زیر 4 سال) است.

آدرس: 2 Murray St, Sydney NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

8. Hyde Park Barracks Museum

موزه پادگان هاید پارک نه تنها یک مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در بخش تاریخی سیدنی است، بلکه یک نمونه زنده خارق‌العاده از استرالیای اولیه استعماری است. موزه پادگان هاید پارک یکی از مهم‌ترین مکان‌های محکومان استرالیا است که حدود 50000 محکوم بریتانیایی را بین سال‌های 1819 تا 1848 را در خود جای داده است. این موزه با نمایش‌های بصری مصنوعاتی مانند ابزار نجاری محکومان و لباس‌های محکومان، نگاهی متحرک به زندگی محکومان را ارائه می‌دهد. این موزه همچنین دارای امکانات صوتی و تجربیات تعاملی و همچنین پایگاه داده ای برای داستان های زندانیان است. هزینه ورودی یکی از بهترین موزه های سیدنی 24 دلار برای بزرگسالان، 16 دلار برای کودکان (5 تا 15 سال)، رایگان برای کودکان زیر 5 سال. به علاوه ورود رایگان هر شنبه و یکشنبه

آدرس: Queens Square, Macquarie St, Sydney NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه – چهارشنبه تعطیل، پنجشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، جمعه – شنبه بسته، یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

9. Sydney Jewish Museum

موزه های سیدنی

یکی دیگر از بهترین موزه های سیدنی، موزه یهودی سیدنی است که به مستندسازی و آموزش تاریخ هولوکاست و همچنین تاریخ قوم یهود در استرالیا اختصاص دارد. این موزه همچنین به بررسی مسائل حقوق بشر در استرالیا می پردازد. موزه یهودی در تالار تاریخی مکابین قرار دارد که در اصل برای یادبود یهودیان نیو ساوت ولز که در جنگ جهانی اول خدمت کرده بودند، ساخته شد. این موزه دارای آثار تاریخی، فیلم‌های ویدئویی، رسانه‌های تعاملی، داستان های شخصی و همچنین گفتگوهای حضوری از بازماندگان هولوکاست است. ورودی موزه 9 دلار برای دانش آموزان، 15 دلار برای بزرگسالان و 12 دلار برای سالمندان است. ورود کودکان زیر 10 سال رایگان است.

آدرس: 148 Darlinghurst Rd, Darlinghurst NSW 2010

ساعت کاری: دوشنبه – پنج شنبه 10:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر، جمعه – شنبه تعطیل، یکشنبه 10:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر

10. Justice & Police Museum

«موزه عدالت و پلیس» یک ایستگاه پلیس، دفاتر و دادگاه سابق در فهرست میراث فرهنگی استرالیا است. موزه عدالت و پلیس شما را به دنیای جنایت، مجازات و پلیس با سلول‌های نگهداری، دفاتر، اتاق‌های اتهام و دادگاه‌های دهه 1890 می‌کشاند. این موزه دارای آرشیو وسیعی از مصنوعات تاریخی، اسناد، عکاسی از صحنه جرم و همچنین عکس‌های پزشکی قانونی است که بیش از یک قرن از دنیای فوت شده ها در جرائم سیدنی را نشان می‌دهد.. ورودی بازدید از یکی از بهترین موزه های سیدنی 15 دلار برای بزرگسالان است.

آدرس: Cnr Phillip St &, Albert St, Sydney NSW 2000

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه تعطیل، شنبه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

11. Sydney Observatory

موزه های سیدنی

رصدخانه سیدنی همچنین بخشی از موزه هنرهای کاربردی و علوم (MAAS) است. رصدخانه متعلق به دهه 1850 و از میراث دولتی است که گنبدهای تلسکوپ مسی، یک تئاتر فضایی سه بعدی و همچنین سیاره‌نمای سیدنی را در خود جای داده است. این سایت به طور انحصاری توسط اخترشناسان دولتی در طول قرن 19 و 20 مورد استفاده قرار می گرفت. اما در سال 1982 این ساختمان به موزه و رصدخانه عمومی و یکی از بهترین موزه های سیدنی تبدیل شد. در اینجا مجموعه ای دائمی از ابزار، مصنوعات، کتاب ها، عکس ها، تلسکوپ های تاریخی و حتی قدیمی ترین تلسکوپ استرالیا را خواهید دید. سیاره‌نمای دیجیتالی فیلم‌هایی درباره نجوم، پرواز فضایی، و صورت‌های فلکی و همچنین داستان‌های بومیان کیهان نشان می‌دهد. حتی رویدادها، کارگاه‌های آموزشی، گفتگوها و فعالیت‌های کودکان به طور منظم وجود دارد.

آدرس: 1003 Upper Fort St, Millers Point NSW 2000

ساعت کاری: به دلیل نگهداری میراث موقتاً بسته است.

12. Chau Chak Wing Museum

موزه Chau Chak Wing جدیدترین و یکی از بهترین موزه های سیدنی است. این موزه جدید دارای مجموعه عظیمی است که 150 سال از ساخت آن می گذرد. مجموعه موزه ترکیبی از هنر، علم، تاریخ و فرهنگ های باستانی است که همه زیر یک سقف هستند. این موزه ترکیبی از سه مجموعه قدرتمند از خزانه های دانشگاه سیدنی شامل سه مومیایی مصر باستان و آثار موجود در مقبره های آنان است. همچنین 18 نمایشگاه دیگر، از تاکسیدرمی گرفته تا هنرهای معاصر و سنتی وجود دارد. همراه با مجموعه ای از اشیاء تاریخی از رومیان باستان، یونانی ها، قبرسی ها، ایتالیایی ها، چینی ها و بومیان استرالیا. موزه بال چاو چاک همچنین دارای یکی از بزرگترین مدل های تاریخی لگو است که تا کنون ساخته شده است؛مدل لگوی پمپئی. ورود رایگان است.

آدرس: University Pl, Camperdown NSW 2006

ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

13. Old Government House

Museum of Sydney

خانه دولت قدیمی یک بنای تاریخی ثبت شده در میراث جهانی و قدیمی ترین ساختمان عمومی در استرالیا است. این بنا بین سال های 1799 تا 1818 توسط محکومان ساخته شد و در 260 هکتار زمین قرار دارد. این موزه که از بهترین موزه های سیدنی است، دارای مهم ترین مجموعه کشور، مجموعه مبلمان National Trust و همچنین منسوجات اولیه و لوازم خانگی قابل توجه از زمان فرمانداران اولیه مستعمره است. هزینه ورودی 10 دلار برای کودک و 15 دلار برای بزرگسالان است.

آدرس: Cnr Pitt and, Macquarie St, Parramatta NSW 2150

ساعت کاری: دوشنبه – چهارشنبه تعطیل، پنجشنبه – یکشنبه 10:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر

14. Science Space

“فضای علمی” یک موزه علمی تعاملی در وولونگونگ است. این موزه دارای بیش از 100 نمایشگاه تعاملی، یک نمایش افلاک نما، نمایش های علمی، کارگاه های آموزشی و حتی پیشرفته ترین سیاره نما از نظر دیجیتالی NSW است. شما همچنین می توانید بدن خود را از طریق یک لنز حساس به گرما ببینید، قدرت خود را آزمایش کنید و از قدرت مغناطیس شگفت زده شوید. حتی می توانید تونل باد عمودی را امتحان کنید یا با دایناسورهای انیماترونیک در یکی از بهترین موزه های سیدنی روبرو شوید.

آدرس: Innovation Campus, 60 Squires Way, North Wollongong NSW 2500

ساعت کاری: دوشنبه – سه شنبه 10:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر، چهارشنبه تعطیل، پنجشنبه تا یکشنبه 10:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران سیدنی را برسی کنید!

نظرات کاربران