Frankfurt city

معرفی شهر فرانکفورت؛ شهر بانک‌ها و بورس‌های جهانی

سفر به آلمان و شهرهای پیشرفته آن، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرد‌ه‌است. شهر فرانکفورت یکی از پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین شهرهای این کشور است که موقعیت‌های زیادی را برای افراد فراهم می‌کند. مطمئنا شهر تجاری و پایتخت مالی کشور آلمان، فرصت‌های زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. اما قبل از هر چیز بهتر است تا با معرفی شهر فرانکفورت بیشتر آشنا شوید و جزئیات کامل‌تری درباره آن بدانید تا از این طریق راحت‌تر برای آینده و زندگی خود تصمیم بگیرید. 

فرانکفورت در کدام کشور قرار دارد؟

Frankfurt

فرانکفورت یکی از مهم‌ترین مراکز مالی اروپا و بزرگ‌ترین شهر در کشور آلمان است. مهم چون بانک فدرال آلمان، بانک مرکزی اروپا و بورس فرانکفورت در این شهر قرار دارند. فرانکفورت همچنین از اهمیت زیادی به لحاظ اقتصادی، تجاری، فرهنگی، تاریخی و… برای کشور خود دارد و تنها شهر آلمانی است که در فهرست ده شهر برتر جهان آلفا قرار گرفته است. 

اما فقط فرانکفورت نیست که آلمان را به کشوری قدرتمند و پیشرفته تبدیل کرده و در این کشور شهرهای مهم دیگری نیز وجود دارد. شهرهایی مانند:

برلین: پایتخت آلمان شهری با فرهنگ‌های متنوع است. این کلانشهر با داشتن طبیعتی وصف‌ناپذیر و اقتصادی پویا، میزبان مهاجران زیادی است. تقریبا نیمی از شهر را درخت، جنگل، کانال آب، پارک و رودخانه پوشانده است و به هر طرف که می‌روید با طبیعتی وصف‌ناپذیر مواجه خواهید بود. 

مونیخ: این شهر را به خاطر جشنواره‌های بزرگش می‌شناسند. شهری پر از سنت‌های قدیمی و زیبایی بی‌نظیر. مونیخ در میان کوه‌های آلپ باواریا و در امتداد رودخانه ایزار قرار گرفته و با داشتن بیش از 80 موزه یکی از مقاصد تاریخی کشور آلمان به حساب می‌آید. در کل، مونیخ مرکز مالی آلمان و خانه تئاتر، دانشگاه و معماری‌های اصیل این کشور است. 

هایدلبرگ: هایدلبرگ یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دانشجویی جهان است که میزبان شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه‌ها فضای خیلی دیدنی دارند و با داشتن محیطی جوان و پرانرژی خیلی‌ها را برای ادامه تحصیل به این شهر می‌کشانند. 

کلن: کلن نیز یکی‌دیگر از شهرهای شلوغ، تاریخی و فرهنگی کشور آلمان است. شهری که بیش از هرچیز آن را با نمادها، ساختمان‌ها و معماری اصیل آلمانی می‌شناسند.  

هامبورگ: آیا چیزی زیباتر از یک شهر بندری وجود دارد؟ هامبورگ شهری جادویی است که بر روی رودخانه البه بنا شده و دومین بندر بزرگ اروپا است. در واقع، هامبورگ چیزهای زیادی برای دیدن و زندگی کردن دارد. این شهر همچنین یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اروپا برای علم، تحقیق و آموزش است.

معرفی شهر فرانکفورت

Frankfurt

فرانکفورت را سومین شهر بزرگ آلمان و یکی از مراکز اصلی مالی و اقتصادی این کشور می‌دانند. شهری که از یک طرف با آسمان‌خراش‌های مدرن و از طرف دیگر با شهر قدیمی احاطه شده‌است. در این شهر تا دلتان بخواهد موزه و مکان‌های تاریخی وجود دارد که در درون آن‌ها مجموعه‌های ارزشمندی را نگه‌ می‌دارند. 

اما چیزی که بیشتر از همه به آن معروف شده، وجود بانک‌ها و بورس اوراق بهادار مهم است. همچنین مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری از سراسر دنیا در این شهر گرد هم می‌آیند تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش بگذارند. 

بر‌اساس گزارش ارائه شده توسط Mercer Human Resource Consulting ، فرانکفورت در میان 10 شهر برتر جهان برای زندگی قرار دارد. اما این‌ها همه چیز درباره شهر فرانکفورت نیست، در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از این شهر دوست‌داشتنی و محبوب بدست آورید. 

اطلاعات کلی شهر فرانکفورت

نام شهر: Frankfurt

ایالت: هسن

زبان: آلمانی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: 763,380

واحد پول: یورو با کد اختصاری EUR

اختلاف ساعت ایران با شهر فرانکفورت آلمان: ۳:۳۰+

طول پروازهای تهران فرانکفورت: 5 ساعت و30 دقیقه

آب و هوای شهر فرانکفورت

یکی از مهم‌ترین موارد در معرفی شهر فرانکفورت، آب‌وهوای آن است، فرقی نمی‌کند برای سفر و گذراندن تعطیلات باشد یا مهاجرت. فرانکفورت، شهری است که تابستان‌های خوب و معتدل و زمستان‌های سرد و یخبندان دارد. دما در زمستان زیر صفر است و در تابستان حداکثر 25 درجه سانتی‌گراد. بنابراین، بهترین زمان سفر به این شهر، فصل گرما خواهد بود. هر چند که برای سفر گردشگری، اوایل پاییز و اواخر بهار هم گزینه‌های خوبی هستند، هوا خنک و شهر هم خلوت‌تر است. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های فرانکفورت

Goethe University

در معرفی شهر فرانکفورت به بخش مهم یعنی وضعیت تحصیل و دانشگاه‌‌های فرانکفورت می‌رسیم. استاندارد امکانات آموزشی در فرانکفورت با بقیه آلمان برابری می‌کند. مدارس دولتی و خصوصی از بالاترین کیفیت آموزشی برخوردار هستند و فرانکفورت خانه تعدادی از دانشگاه‌های برتر آلمان است. برخی از این دانشگاه‌های معتبر عبارت‌اند از: 

  • دانشگاه گوته: رتبه کشوری 18
  • دانشگاه علوم کاربردی: رتبه کشوری 74
  • دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی: رتبه کشوری 133
  • دانشکده دارایی و مدیریت: رتبه کشوری 114

رفت‌وآمد و گردش در شهر فرانکفورت

سیستم حمل‌و‌نقل ارزان، زندگی در شهر فرانکفورت را راحت‌تر کرده‌است. وجود وسایل نقلیه مختلف و یکپارچگی و گستردگی آن‌ها در سرتاسر شهر موجب شده تا رفت‌وآمد آسان شود. حتی قطارهای سریع‌السیر شما را به دیگر شهرهای آلمان می‌برند. 

مترو: نام مترو فرانکفورت U-Bahn است و 9 خط ویژه در سطح شهر دارد.

ترموا: سیستم حمل‌ونقل دوستدار محیط‌زیست و کارآمد که در همه جای شهر وجود دارند. ایستگاه‌های زیادی در فرانکفورت برای تراموا قرار داده شده و به عنوان یکی از وسایل نقلیه محبوب شناخته می‌شوند. 

تاکسی: تاکسی‌ها در سطح شهر پراکنده هستند و هزینه آن‌ها برحسب کیلومتر شمار خواهد بود. 

اتوبوس: اتوبوس‌ها نقش کم‌رنگی در سیستم حمل‌ونقل مردم فرانکفورت دارند. بااین‌حال یکی از گزینه‌های رفت‌وآمد به حساب می‌آیند. 

هزینه های زندگی در شهر فرانکفورت

Frankfurt

تجربه زندگی در شهر فرانکفورت بسیار عالی است، اما شاید درآمد آن در نگاه اول بسیار پایین به نظر برسد، بااین‌حال قدرت خرید در این شهر بالا است. این بدان معناست که شما می‌توانید با هزینه کمتر به کیفیت زندگی عالی در فرانکفورت برسید. 

به عبارت دیگر، حقوق و هزینه زندگی به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین ملی در فرانکفورت است. براساس نظرسنجی هزینه زندگی مرسر در سال 2016، فرانکفورت دومین شهر گران آلمان پس از مونیخ است. بنابراین، قبل از اینکه شغلی را بپذیرید یا قصد مهاجرت به فرانکفورت داشته باشید، هزینه‌های زندگی در این شهر را به صورت دقیق بررسی کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که مالیات‌ در آلمان زیاد است، به خصوص برای افراد مجرد شاغل. 

در معرفی شهر فرانکفورت برخی از هزینه‌های زندگی در این شهر را به شما ارائه می‌کنیم: 

  • هزینه‌های تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره 3561.2 دلار (3332.9 یورو) بدون اجاره است.
  • هزینه‌های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره 1054.7 دلار (987.1 یورو) است.
  • اجاره ماهانه خانه 85 متر مربع در منطقه گران قیمت 2017 یورو
  • اجاره ماهانه خانه 85 متر مربع در منطقه معمولی 1570 یورو

شرایط دریافت ویزا شهر فرانکفورت

سفر به آلمان و شهر فرانکفورت برای خیلی‌ها می‌تواند با یک موقعیت شغلی و زندگی خوب همراه باشد. اغلب افراد برای ادامه زندگی، تحصیل یا تجارت خود این شهر را انتخاب می‌کنند. برای رفتن به این شهر، قبل از هر چیز باید به دنبال ویزای فرانکفورت باشید. 

با توجه به شرایط و هدف از سفرتان می‌توانید یکی از ویزاهای زیر را برای رفتن به فرانکفورت انتخاب کنید:

  • ویزای تجارت یا کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای سرمایه‌گذاری

چگونه ویزای توریستی فرانکفورت را بگیریم؟

در معرفی شهر فرانکفورت، آن را بیشتر مقصد تجاری و مالی مشخص کردیم. درصورتی‌که این شهر دارای مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های فراوانی است که می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند. فقط کافی است تا طبیعت زیبای این شهر را بشناسید و به سراغ رزرو بلیط هواپیما فرانکفورت بروید. شهری استثنایی برای گذراندنی یک تعطیلات فراموش نشدنی. 

ویزای توریستی فرانکفورت برای سفرهای گردشی و کوتاه‌مدت صادر می‌شود و معمولا تا 90 روز دارای اعتبار هستند. شما با ارائه مدارک به سفارت‌خانه آلمان و انجام مصاحبه می‌توانید مراحل دریافت این ویزا را طی کنید. 

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی فرانکفورت

  • اصل شناسنامه و کپی آن
  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • مدارک نشان‌دهند تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت فرانکفورت
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

فرودگاه‌ های شهر فرانکفورت

Airports of Frankfurt city

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. بی‌دلیل هم نیست، چون این شهر یکی از مراکز اصلی امور مالی، بازرگانی، فرهنگی، حمل‌و‌نقل، آموزشی و گردشگری آلمان است و طبیعتا افراد بسیار زیادی به این شهر سفر و تجارت می‌کنند. 

فرودگاه فرانکفورت در طول سال چیزی در حدود 65 میلیون نفر به بیش از 100 کشور جهان جابجا می‌کند. موقعیت آن در 12 کیلومتری مرکز شهر واقع شده و با تاکسی، مترو و اتوبوس قابل دسترس است.

قطاری به نام S-Bahn وجود دارد که فرودگاه فرانکفورت را به مرکز شهر متصل می‌کند و تنها 10 دقیقه طول می‌کشد. خطوط زیادی از فرودگاه به شهر وجود دارد به عنوان مثال 1، 8 و 9. هزینه بلیط برای یک سفر 5 یورو است. هزینه بلیط اتوبوس به داخل شهر هم ۱۵ یورو است.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و به دنبال قیمت بلیط هواپیما تهران فرانکفورت می‌گردید، می‌تواند آن را از سه کلیک و با ایرلاین ایران ایر رزرو کنید و سفری راحت داشته باشید. 

قوانین و فرهنگ شهر فرانکفورت

  • فرانکفورت یک جنگل بزرگ در قلب شهر دارد و اهمیت زیادی به فضای سبز و محیط زیست خود می‌دهد.
  • دفتر مرکزی بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت قرار دارد.
  • مردم شهر فرانکفورت بسیار سخت‌کوش هستند و پشت‌کار بالایی دارند.
  • آلمانی‌ها برای حریم خصوصی خودشان ارزش زیادی قائل هستند. پس زیاد در این رابطه کنجکاو نباشید.
  • مردن این شهر میانه خوبی با شوخی‌کردن ندارند. 
  • بیش از 25 درصد از مردم فرانکفورت مهاجر هستند.

کلام آخر

فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان و مرکز تجاری و مالی این کشور است. همین ویژگی‌ باعث شده تا افراد زیادی فکر مهاجرت به این شهر به سرشان بزند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، قبل از هر چیز مقاله معرفی شهر فرانکفورت مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری از این شهر بدانید. 

می‌توانید قیمت بلیط شهر فرانکفورت به تهران و برعکس را از سایت سه کلیک چک کرده و رزرو کنید.

نظرات کاربران