frankfurt
15 فروردین 1402
آلمان

بهترین زمان سفر به فرانکفورت از نظر تنوع فصل‌ها و رویدادها

فرانکفورت، شهر بورس و مدرنیته، به دلیل قدرت اقتصادی، اهمیت فرهنگی و جاذبه‌های خود همواره موردتوجه گردشگران زیادی قرار داشته‌است. به همین دلیل دانستن بهترین زمان سفر به فرانکفورت در آفرینش سفری خاص و دلپذیر به کمک مسافران می‌آید. اگر قصد گردش در این شهر را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با ارائه نکات مهم، انتخاب زمان مناسب سفر را برای شما آسان کنیم.

ماه آوریل تا سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از شهر فرانکفورت است. در این زمان‌ها است که شهر از دمای معتدل و روزهای آفتابی برخوردار است و پارک‌های متعدد آنجا در اوج سرسبزی و خرمی، زیر نور درخشان روز می‌درخشند.

دمای شهر فرانکفورت در سراسر سال از 30 درجه تا 77 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت به زیر 17 درجه یا بالاتر از 88 درجه فارنهایت می‌رسد. در روزهای پاییزی، برگ‌ درختان انبوه، جلوه‌ای طلایی و رویایی به چشم‌انداز شهر می‌بخشند. در ماه دسامبر، فرانکفورت میزبان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کریسمس آلمان است. در ماه مارس اگر به صندلی‌ خانه‌ها دقت کنید، پتوهای پشمی ضخیمی را می‌بینید که روی پشتی صندلی‌ها آویزان شده‌است. 

اما در هر زمان از سال که به فرانکفورت سفر کنید، آخر هفته‌ها (مخصوصاً یکشنبه‌ها زمانی که بیشتر مغازه‌ها تعطیل هستند)، مردم محلی را می‌بینید که با شور و نشاط در مسیر پارک‌ها و کنار رودخانه‌ها مشغول پیاده‌روی هستند. ناگفته نماند که پیاده‌روی آخر هفته، یک تفریح محبوب آلمانی به شمار می‌آید.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

بهترین زمان سفر به فرانکفورت در فصل‌های مختلف سال

فصل بهار و فستیوال سوسیس‌های فرانکفورتر

بهترین زمان سفر به فرانکفورت

فصل بهار با باغ‌های چشم‌‍‌نواز شکوفه به شهر فرانکفورت می‌آید. آب‌وهوای شهر در این فصل معتدل است و باران کم می‌بارد.

اما همه چیز به باغ شکوفه ختم نمی‌شود! اگر اهل شکم‌گردی هستید، باید به شما بگوییم که یک فستیوال خوشمزه به نام سوسیس فرانکفورتر در فصل بهار در این شهر برگزار می‌شود و طرفداران زیادی دارد. 

از 23 ماه مارس تا 15 آوریل، شهربازی «راتس وگ» میزبان بزرگ‌ترین جشنواره فولکلور در منطقه «راین ماین» فرانکفورت است. این نمایشگاه سنتی که قدمت آن به قرن چهاردهم می‌رسد، با فستیوال سوسیس، بازار بزرگ هنر و صنایع‌دستی و وسیله‌های بازی هیجان‌انگیز خود، جمعیت زیادی را به سوی خود می‌کشاند. پس اگر به این نوع آب‌وهوا، هیاهو و هیجانات علاقه دارید، فصل بهار می‌تواند بهترین زمان سفر به فرانکفورت برای شما باشد.

سفر به فرانکفورت در فصل تابستان و تجربه غروبی دیرهنگام!

تابستان، محبوب‌ترین زمان برای سفر به آلمان است و دلیل خوبی هم دارد؛ در ماه ژوئن، نور روز 16 ساعت سخاوتمندانه در شهر می‌تابد. به این معنی که خورشید تا حدود ساعت 9:30 شب غروب نمی‌کند. (یعنی یک ساعت دیرتر از شهر نیویورک.)

frankfurt

جالب است بدانید که در ساختمان‌های فرانکفورت، عموماً تهویه‌ نصب نشده؛ چراکه دمای هوا به ندرت به بالای 80 درجه فارنهایت می‌رسد.

پیاده‌روی و گشت‌وگزار در فصل تابستان فرانکفورت سرشار از حس زندگی و پویایی است. بسیاری از کافه‌ها، صندلی‌های بیرونی می‌چینند و شما می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و از آنجا هیاهوی شهر را تماشا کنید. همچنین رویدادها و فستیوال‌های بی‌شماری در فضای باز در این فصل برپا می‌شود که مردم محلی و مسافران را به سوی خود جذب می‌کند؛ به عنوان مثال، نمایش فیلم در هوای آزاد. در امتداد رودخانه ماین، کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که برای صرف وعده‌های غذایی به همراه موسیقی زنده آن هم هنگام غروب، گزینه‌ای بسیار رویایی است.

عصرهای تابستان در این شهر معمولا خنک است. ماه آگوست می‌تواند بارانی باشد. در این ماه حتما یک ژاکت سبک و یک چتر همراه با خود داشته‌باشید.

فصل تابستان در فرانکفورت، فصلی شلوغ است و گردشگران زیادی به آنجا می‌آیند؛ پس اگر دغدغه قیمت هتل و بلیط هواپیما دارید، باید این نکته را درنظر بگیرید که در این فصل هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

فصل پاییز و شهر طلایی

از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر اگر به یکی از برج‌های مرتفع فرانکفورت بروید، در مناظر وسیع شاخ و برگ‌های طلایی درختان شهر غرق می‌شوید! در ماه اکتبر، آسمان به سمت خاکستری متمایل می‌شود و هوای ابری سال از حدود 12 اکتبر شروع می‌شود، کمی بیشتر از پنج ماه طول می‌کشد و در حدود 21 مارس به پایان می‌رسد.

فصل زمستان

بهترین زمان سفر به فرانکفورت

دمای هوا در شهر فرانکفورت در زمستان دقیقاً بالای صفر است؛ به این معنی که احتمال بارش باران پیش‌بینی می‌شود. در ماه دسامبر، بازار کریسمس فرانکفورت در میان مناطق دیدنی «رومربرگ»، «میدان سنت‌ پاول»، «ماینکای (اسکله اصلی)»، «میدانHauptwache » و «میدان فردریش-استولتز» گسترده می‌شود.

اگر می‌خواهید در فصل زمستان در این شهر آفتاب را ببینید، باید صبح زود از خواب بیدار شوید. روزها در این فصل کوتاه است و نور حدود ساعت 4:30 بعد از ظهر ناپدید می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین زمان سفر به فرانکفورت را با توجه به آب‌وهوا و رویدادهایی فصلی به شما ارائه دهیم. حتما به این نکته دقت کنید که فرانکفورت در ماه ژانویه سردترین و در ماه جولای گرم‌ترین آب‌وهوا را دارد و ممکن است برای سفر مشکل‌ساز شود. در فصل تابستان ممکن به دلیل هجوم گردشگران، هزینه‌های سفر افزایش پیدا کند، اما اگر در فصل پاییز و زمستان به فرانکفورت بروید، از مقدار هزینه‌ها به دلیل خلوتی شهر کم می‌شود.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که بهترین زمان برای سفر به فرانکفورت بین ماه های مارس و ژوئن است که فصل بهار و اوایل تابستان در شهر در نظر گرفته می‌شود. نمایشگاه‌های تجاری و فستیوال‌های رنگارنگی در این زمان‌ها وجود دارد که در تمام طول سال برگزار می‌شوند؛ بنابراین هر زمانی به جز فصل بارانی، زمان خوبی برای بازدید از فرانکفورت است.

نظرات کاربران