Main Tower

جاذبه های دیدنی فرانکفورت؛ 14 پیشنهاد برای گردش در شهر گوته!

در آلمان همه راه ها به فرانکفورت ختم می شود. فرانکفورت مرکز اقتصادی کشور آلمان است، بزرگترین اتوبان، شلوغ ترین ایستگاه قطار و بزرگترین فرودگاه این کشور را در خود جای داده است. روزانه جمعیت و انرژی زیادی در فرانکفورت جا به جا می شود که این انرژی به گردشگران نیز منتقل می شود. هدف از سفر به این شهر لذت بردن است، جاذبه های دیدنی فرانکفورت، رستوران ها و کافه های دیدنی آن، همگی شما را برای بازگشت مجدد به این مقصد، وسوسه خواهند کرد.

1. Museumsufer (Museum Embankment)

فرانکفورت

در دهه 1980، مقامات شهری ایده بلوار موزه ها را مطرح کردند، که نهایتا در اطراف استدل، یک موزه هنرهای زیبا با شاهکارهای هفت قرن پدید آمد و میزبان مجموعه‌ای از موزه‌های جدید گردید. امروزه، Museumsufer به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت، میزبان برخی از مهم ترین موزه های آلمان است. از هنرهای کاربردی و معماری تا فیلم، تاریخ یهودیان، مجسمه سازی و عتیقه. در کنار این موزه دو موزه کمتر شناخته شده قوم شناسی (بقایای تاریخی دوران گذشته) و موزه «تجربه کتاب مقدس» یا موزه کاریکاتورا برای هنر کمیک، نیز وجود دارند.

2. Main Tower

Main Tower اولین ساختمان بلند اروپا با نمای کاملا شیشه ای و 200 متر ارتفاع است که به عنوان چهارمین ساختمان بلند آلمان و مرتفع ترین نقطه دید در فرانکفورت شناخته می شود. این برج تنها ساختمانی است که برای عموم قابل دسترسی است و وقتی آب و هوا خوب باشد، می توانید از روی پشت بام یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت، شاهد مناظر دیدنی از شهر مانند تپه‌های Taunus، Spessart و Vogelsberg، فرودگاه شلوغ فرانکفورت و Commerzbank Arena باشید.

3. Frankfurt City Forest

فرانکفورت

یکی از آخرین آثار باقی مانده از جنگل وسیع امپراتوری آلمان، جنگل شهر فرانکفورت (Stadtwald) در بیش از 5000 هکتار است که این شهر را به یکی از جنگلی ترین مناطق شهری آلمان تبدیل می کند. این جنگل در فاصله 15 دقیقه ای از مرکز شهر با مجموعه ای 450 کیلومتری از مسیرهای پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری قرار دارد. اگر به دنبال جاذبه های دیدنی فرانکفورت در داخل شهر هستید، می توانید دو پارک Günthersburg و Grüneburgpark را بازدید کنید که اولی در مجاورت باغ گیاه شناسی (Palmengarten) و دومی در منطقه Nordend قرار دارند. Grüneburgpark در تابستان ها به محل برگزاری برنامه های تئاتر و موسیقی تبدیل می شود.

4. Schaumainkai flea market

هر2 شنبه؛ یکبار ، در هر ماه شانس بازدید از بازار Flohmärkte Schaumainkai را خواهید داشت. یک لیوان قهوه داغ تهیه کنید و پیاده روی درخت کاری شده قسمت جنوبی رودخانه مین، بین غرفه های شلوغ پرسه بزنید. در این بازار که یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت است، مجموعه ای متنوع از از اسباب‌بازی‌های دست دوم، لباس‌های محلی، دوچرخه‌های دست دوم، صنایع دستی و مبلمان عتیقه را خواهی یافت. شما می توانید این گشت را با بازدید از یکی از موزه های شهر ترکیب کنید.

فرانکفورت

5. Berger Strasse upper

بهترین کافه‌های فرانکفورت را در خیابان زیبای Berger Strasse upper بیابید. چهارشنبه ها و شنبه ها بازار هفتگی کشاورزان در نزدیکی ایستگاه متروی Bornheim Mitte، بین برج ساعت قدیمی (Uhrtürmchen) و Saalburgstrasse برگزار می شود. از این بازار عبور ‌کنید و به سمت شمال، دور از مرکز شهر، بروید. اینجا در Berger Strasse   upperساختمان های نیمه چوبی از دهه 1600 و ده ها رستوران و کافه را خواهید دید که در فصل بهار صندلی ها را در فضای بیرونی می چینند و وقتی خورشید غروب می کند، خیابان با شمع و فانوس می درخشد. این خیابان یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت برای یک وعده غذای آلمانی فوق العاده است. اما اگر زمان برای صرف غذا ندارید، حتما یخ اسپاگتی (بستنی وانیلی فشرده شده در رشته‌های اسپاگتی مانند، که با سس توت فرنگی سرو می‌شود) را امتحان کنید.

6. Kultur- und Kongresszentrum Jahrhunderthalle

فرانکفورت

اگر قصد دارید در بین بازدید از جاذبه های دیدنی فرانکفورت به دیدن استعدادهای نوظهور موسیقی بروید، Music Sneak at Kultur- und Kongreszentrum Jahrhunderthalle مقصد مناسبی برایتان خواهد بود. اینجا یک مجموعه کنسرت آکوستیک آزمایشی و ماهانه است. که در هر اجرا سالن کنسرت از 400 طرفدار موسیقی پر می شود و مجری در هر شب، سه کنسرت 30 دقیقه ای را معرفی می کند، اما اجراکنندگان تا شروع نمایش مشخص نمی شوند. هنرمندان نوظهور از ژانرهای مختلفی به این سالن می آیند تا شانس خود را برای معرفی به دیگر و شناخته شدن امتحان کنند.

7. Erzeugermarkt Konstablerwache

بازار Konstablerwache، بزرگترین بازار کشاورزان ایالت است که به حفظ تکنیک‌های سنتی اختصاص دارد، غرفه‌هایی از بیش از 50 مجموعه مزرعه‌ای منطقه و بسیاری از محصولات ارگانیک از تولیدکنندگان معتبر در آن وجود دارد. در این بازار انواع گوشت پخته شده، نان قهوه ای دلچسب آلمانی و پنیرهای مختلف و تمام مواد ساندویچی را خواهید یافت. این بازار همچنین یک مکان عالی برای امتحان Grüne Sosse (سس سبز، یک خامه ترش تند مخلوط با گیاهان) است. این بازار سنتی و ارگانیک یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت است که می بایست در آن طعم پنیر دستی نیمه شفاف آلمانی که با پیاز خرد شده و دانه های زیره تزئین شده را بچشید.

8. Kleinmarkthalle

فرانکفورت

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فرانکفورت، جایی که نزدیک به 160 غرفه بازار در مساحتی بالغ بر 16000 فوت مربع به فروش غذاهای تازه آماده، محصولات و گل می پردازند، Kleinmarkthalle است. در این بازار انواع گوشت های پخته شده، عسل، میوه های خشک، آجیل، ماکارونی دست ساز و پنیر، غذاهای لذیذ منطقه ای، محصولات وارداتی از سراسر اروپا و فراتر از آن را خواهید یافت.

9. English Theatre

اپرا در فرانکفورت دارای تاریخ غنی است و اولین نمایش های جهانی مانند “کارمینا بورانا” اثر کارل ارف در اینجا برگزار شده است. خانه اپرای شهر که در سال 1963 ساخته شده است، در همان ساختمان تئاتر Schauspiel فرانکفورت قرار دارد و تنها چند قدم دورتر، می توانید تئاتر انگلیسی، بزرگترین تئاتر انگلیسی زبان در قاره اروپا را پیدا کنید. اگرچه تست‌ها و تمرین‌های اولیه در لندن و نیویورک سیتی انجام می‌شود، زیرا اکثر بازیگران خارجی هستند، اما اجرای نهایی در یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت یعنی خانه تئاتر انگلیسی برگزار خواهد شد.

10. SuperKato

فرانکفورت

این سوپرمارکت کوچک ژاپنی که در میان محلی ها برای صرف ناهار محبوب است، سوشی درجه یک را با قیمت های شگفت آور پایین ارائه می دهد. برای سفارش می توانید ترکیب خود را انتخاب کنید یا از میان رول های تازه درست شده سرآشپز انتخاب کنید، آنها در جعبه های چوبی پشت سر آشپز چیده شده اند. آنها چند میز بلند در داخل و خارج برای نشستن فراهم می کنند، اما فضا محدود است. بنابراین اگر آب و هوا خوب است، بهترین انتخاب شما این است که سفارشتان را تحویل بگیرید و برای رفتن به ساحل رودخانه اصلی، فقط پنج دقیقه پیاده روی کنید تا سوشی های لذیذتان را در کنار یکی از جاذبه های دیدنی فرانکفورت میل کنید.

11. Ebbelwei-Express

این تراموای کلاسیک یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فرانکفورت است که توسط سازمان حمل و نقل محلی سازماندهی شده است، و با موسیقی پرهیجانی در یک تور رفت و برگشت تقریباً یک ساعته یک نمای کلی از بناهای تاریخی و مکان های به یاد ماندنی در طول مسیر به شما ارائه می دهد. بلیط تمام روز معتبر است، بنابراین می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید پیاده و سوار شوید و با سرعت خود به تور بروید.

12. Robert-Johnson club

فرانکفورت

برخی می گویند سیستم صوتی افسانه ای در این باشگاه بهترین سیستم صوتی در اروپا است. علیرغم نامگذاری به نام رابرت جانسون، نوازنده موسیقی بلوز، بیت‌های تکنو در اینجا جذابیت دارند و از اجراهای دی‌جی‌های مشهور بین‌المللی و محلی می‌آیند. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فرانکفورت برای تفریحات شبانه، کلوب کوچکی در ناحیه آفنباخ است. اینجا یک کلوب دوستانه با ظرفیت کمتر از 100 نفر است که شب خاطره انگیزی را برایتان در سفر رقم خواهد زد. می توانید برای تماشای مناظر رودخانه مین به تراس بروید و کمی از هیاهوی داخل دور شوید.

13. Go on a Byke ride

دیدن افرادی که روزها برای رفتن به سرکار یا انجام کارهای روزانه سوار بر دوچرخه هستند، قطعا شما را برای یک سواری وسوسه خواهد کرد. کافیست یکی از برنامه های اشتراک دوچرخه مانند Byke را دانلود کنید تا در سریع ترین زمان، سفری با دوچرخه در شهر برای بازدید از جاذبه های دیدنی فرانکفورت، داشته باشید. علاوه بر خطوط یکپارچه در سراسر شهر، GrünGürtel-Radweg  (مسیر 50 مایلی دوچرخه سواری دالان سبز) ،  برای یک مسیر کوتاه تر، می توانید مسیر شش مایلی اطراف پارک صنعتی Höchst را امتحان کنید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران فرانکفورت را چک کنید.

نظرات کاربران