Commerzbank tower
17 اردیبهشت 1402
آلمان

بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت؛ برج سامسونگ تا کلیسای قدیمی

تنها یک شهر در جهان وجود دارد که جذابیت‌های دنیای قدیم را در کنار مدرن‌ترین ساختمان‌ ها حفظ کرده است: فرانکفورت. درست است که پنجمین شهر بزرگ آلمان، تحت‌تاثیر دو جنگ جهانی قرار گرفته و برخی از مکان‌ های دیدنی آن تخریب گشته است؛ اما با استعانت و کمک‌های مالی مردم، هنرمندان نامی جهان و افراد برجسته، بازسازی‌هایی صورت گرفته و آن جاذبه ‌های دیدنی را تا حد بسیار زیادی به حالت اولیه خود بازگردانده است. در طول این مقاله به معرفی بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت، از گل‌خانه‌ای شیشه‌ای تا مرکز خرید، موزه، برجی مدرن و کلیسایی قدیمی می‌پردازیم و در ادامه، آدرس، ساعت فعالیت و سایر اطلاعات‌شان را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

The Tropicarium Greenhouse

The Tropicarium Greenhouse

یکی از بهترین ساختمان‌ های فرانکفورت Tropicarium است. این گل‌خانه شیشه‌ای زیبا، در باغ گیاه‌شناسی 140 ساله فرانکفورت، یعنی PalmenGarten قرار دارد. گل‌خانه Tropicarium معماری ویژه‌ای دارد که توسط Gustav Schoser طراحی شده است. این گل‌خانه، از 7 واحد گل‌خانه‌ای بزرگ و 6 واحد گل‌خانه‌ای کوچک تشکیل شده است. هم‌چنین، 13000 گونه گیاهی بر اساس زیست‌گاه‌های طبیعی خود در گروه‌هایی از مناطق خشک تا گرم‌سیری و نیمه‌گرمسیری در این گل‌خانه نگهداری می‌شود.

آدرس:

Westend-Süd, 60323 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 9 صبح تا 6 بعدازظهر

Commerzbank tower

یکی دیگر از بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت Commerzbank tower است. برج Commerzbank که توسط نورمن فاستر طراحی شده، یک شاهکار مهندسی به حساب می‌آید؛ چرا که به جای فولاد، از بتن مقرون‌به‌صرفه استفاده کرده است. این برج که در سال 1997 تکمیل شد، 259 متر ارتفاع دارد و زمانی بلندترین ساختمان اروپا به شمار می‌آمد. شما به دو صورت می‌توانید از این برج بازدید کنید: می‌توانید هنگام تاریک شدن هوا از دور به منظره زیبای برج با چراغ‌های روشن آن بنگرید، یا پیش از غروب خورشید، با یک تور رایگان از آن بازدید کنید. توجه داشته باشید که تور بازدید از Commerzbank tower، فقط‌وفقط در آخرین شنبه هر ماه و برای 8 الی 18 نفر قابل دسترسی‌است.

Haus Wertheim

Haus Wertheim

یکی دیگر از بهترین ساختمان‌ های فرانکفورت Haus Wertheim است. Haus Wertheim، تنها ساختمان باقی‌مانده با اسکلت چوبی در شهر به شمار می‌آید که از دو جنگ جان سالم به در برده است. این خانه که در دوران رنسانس -حدود سال 1600- ساخته شد، برای اولین بار در سال 1926 بازسازی شد. در حال حاضر، طبقه همکف Haus Wertheim به کافه و رستوران اختصاص یافته و در محیطی با دیوارهای پوشیده از چینی‌های عتیقه و یادگاری‌ها، غذاهای کلاسیک آلمانی را ارائه می‌دهد. 

آدرس:

Fahrtor 1, 60311 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 11 صبح تا 11 شب

شماره تلفن:

281432 69 49+

وب‌سایت:

http://www.haus-wertheym.de/

IG Farben Haus

یکی دیگر از بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت IG Farben Haus است. این ساختمان‌ها، نمونه‌ای گسترده از معماری مدرن به شمار می‌آید که توسط Hans Poelzig طراحی شده است. IG Farben Haus، زمانی بزرگ‌ترین ساختمان اداری در اروپا و مقر بزرگ‌ترین شرکت شیمیایی آلمان بود؛ شرکتی که گاز مرگ‌بار مورداستفاده در اردوگاه‌های اجباری Auschwitz را تامین می‌کرد. این ساختمان در سال 1930 ساخته شده و دارای 6 ستون مکعب‌مستطیل است که با یک مکعب‌مستطیل منحنی 250 متری، به هم متصل شده است. IG Farben Haus در گذشته به‌عنوان پنتاگون اروپا –بزرگ‌ترین ساختمان اداری– شناخته می‌شد که توسط نیروهای متنفقین و سپس دولت ایالات متحده مورداستفاده قرار گرفت و در سال 1995 به آلمانی‌ها تحویل داده شد. IG Farben Haus در حال حاضر پردیس Westend دانشگاه گوته فرانکفورت به حساب می‌آید.

آدرس:

Norbert-Wollheim-Platz 1, 60323 Frankfurt am Main

شماره تلفن:

7980 69 49+

وب‌سایت:

www.uni-frankfurt.de

Museum für Kommunikation Frankfurt

Museum für Kommunikation Frankfurt

یکی دیگر از بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت Museum für Kommunikation Frankfurt است. Museum für Kommunikation Frankfurt یا موزه ارتباطات فرانکفورت، در امتداد کرانه جنوبی رودخانه Main قرار دارد. این ساختمان، در سال 1990 با ساختمان جدید طراحی‌شده توسط شرکت آلمانی Behnisch Architekten بازگشایی شد. معماران برای حفظ منظره پارک و درختان کهنسال اطراف موزه، سطح دیوارهای نمایشگاه اصلی را شیشه‌ای ساخته‌اند. ورودی شیشه‌ای و شفافیت داخلی فضا که از بیرون مشخص است، حس دعوت‌کنندگی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. نمایشگاه اصلی در طبقه زیرزمین قرار دارد و تاریخ‌چه‌ای جامع از توسعه و گسترش روش‌های مختلف ارتباطی در طول تاریخ بشر، از جمله درشکه، پست، تلگراف، تلفن، رادیو، تلویزیون، رایانه و تبلت را به نمایش می‌گذارد.

 یک کافه نیز در طبقه زیرزمین قرار دارد؛ هم‌چنین طبقه اول نیز دارای نمایشگاهی مخصوص کودکان است. طبقه دوم نیز به نمایشگاه‌های موقت اختصاص دارد. هزینه ورود به موزه ارتباطات فرانکفورت، برای افراد 16 سال به بالا، حدود 5 دلار خواهد بود.

آدرس:

Schaumainkai 53, 60596 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تلفن:

60600 69 49+

وب‌سایت:

http://www.mfk-frankfurt.de/

The Alte Oper Frankfurt

یکی دیگر از بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت The Alte Oper Frankfurt یا ساختمان اپراست. این ساختمان، در سال 1880 توسط معمار برلینی –آقای ریچارد لوکائه– طراحی شد و در طول جنگ جهانی اول تاحدودی آسیب دید. اما جنگ جهانی دوم، سبب تخریب اپرای فرانکفورت شد. Alte Oper در آگوست سال 1981، به‌لطف تلاش‌ها و کمک‌های مالی مردم، هنرمندان و روشن‌فکران مشهور جهان، بازسازی و بار دیگر درهای خود را به روی عموم گشود. طی این بازسازی، بسیاری از تزئینات اصلی بنا، نقش‌برجسته‌ها، مدال‌ها، نقاشی‌های دیواری، کاشی‌ها و موزاییک‌ها ترمیم شد. در حال حاضر حدود 450 رویداد فرهنگی، با حضور 475 هزار بازدیدکننده در این جاذبه دیدنی فرانکفورت برگزار می‌گردد.

آدرس:

Opernpl. 1, 60313 Frankfurt am Main

شماره تلفن:

13400 69 49+

وب‌سایت:

https://www.alteoper.de/

The Römer City Hall

The Römer City Hall

یکی دیگر از بهترین ساختمان‌ های فرانکفورت The Römer City Hall است. این مجموعه که از 9 خانه تشکیل شده، دارای ساختمان‌هایی سه‌ طبقه است. بخش‌هایی از ساختمان میانی که رو به میدان سنگ‌فرش‌شده رومربرگ قرار دارد، به قرون‌وسطی برمی‌گردد. Römer City Hall به‌مدت 600 سال  تالار اصلی شهر فرانکفورت بوده است و به‌خاطر سقف شیروانی پلکانی خود، در شمار مکان ‌های چشم‌گیر و دیدنی فرانکفورت به حساب می‌آید.

آدرس:

Römerberg 23, 60311 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 24ساعته

شماره تلفن:

21201 69 49+

وب‌سایت:

https://www.frankfurt.de/

MyZeil

یکی دیگر از بهترین ساختمان‌ های فرانکفورت MyZeil است. این مرکز خرید شیشه‌ای، توسط معمار ایتالیایی – Massimiliano Fuksas– طراحی شده است. او به‌هنگام طراحی شکل سیال پوسته شیشه‌ای و فولادی MyZeil، از موج‌های رودخانه الهام گرفت؛ از همین رو سقف مرکز خرید را مواج ساخت تا نور طبیعی را به فضای داخلی دعوت کند. این مرکز خرید به‌طور رسمی در سال 2009 افتتاح شد.

آدرس:

Zeil 106, 60313 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها: تعطیل

همه‌روزه 10 صبح تا 8 شب

شماره تلفن:

29723970 69 49+

وب‌سایت:

https://myzeil.de/

Museum Angewandte Kunst

Museum Angewandte Kunst

یکی دیگر از بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت Museum Angewandte Kunst است. معمار این بنا –ریچارد مایر– یک ویلای خانوادگی نئوکلاسیک قرن نوزدهمی را با یک مجموعه ساختمانی مدرن ادغام کرد تا موزه هنرهای کاربردی Angewandte Kunst را بنا کند. این سه ساختمان جدید مکعبی‌شکل، به‌صورت Lمانند کنار هم قرار گرفته‌اند. Angewandte Kunst، نمایشگاه‌های غیردائمی با تمرکز بر هنر معاصر و هم‌چنین مجموعه‌های کوچک دائمی را ارائه می‌دهد. ورود به این مکان دیدنی در آخرین شنبه هر ماه رایگان است؛ در سایر روزهای هفته نیز، بزرگ‌سالان باید حدود 13 دلار بپردازند.

آدرس:

Schaumainkai 17, 60594 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تلفن:

21234037 69 49+

وب‌سایت:

https://www.museumangewandtekunst.de/

Justinuskirche

یکی دیگر از بهترین ساختمان‌ های فرانکفورت Justinuskirche است. این ساختمان، نمونه‌ای بسیار نادر و نمادی از یک کلیسای قرون وسطایی‌ست که تا به امروز باقی مانده است. بسیاری از افراد، پیوند زناشویی خود را در این کلیسا می‌بندند و قسم می‌خورند که تا آخر عمر، شریک و غم‌خوار یک‌دیگر باشند. هم‌چنین، مراسم کاتولیک‌ها، هر هفته در Justinuskirche برگزار می‌شود. از ماه می تا سپتامبر و حوالی کریسمس نیز، کلیسا میزبان کنسرت‌های قدیمی مربوط به سال 1740 خواهد بود. باغ‌های کلیسای Justinuskirche فرانکفورت نیز از منظره‌ای دیدنی برخوردار است؛ پیشنهاد می‌کنیم در آن‌جا قدم بزنید و لذت ببرید.

آدرس:

Justinuspl. 3, 65929 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 2 تا 5 بعدازظهر

در آخر

ما در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین ساختمان ‌های فرانکفورت پرداختیم. گل‌خانه Tropicarium، کلیسای قرون وسطایی Justinuskirche، مرکز خرید شیشه‌ای MyZeil، رودخانه Main، تالار قدیمی شهر با سقف پلکانی شیروانی، ساختمان اداری IG Farben Haus و غیره، از جمله این مکان‌ ها به شمار می‌آیند. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نظرات کاربران