Frankfurt

بررسی هزینه سفر به فرانکفورت از نظر اقامت‌گاه، حمل ‌و نقل و رستوران‌ها

وقتی صحبت از سفر  می‌شود، دغدغه مسافران تنها آماده کردن چمدان‌شان نیست، بلکه آن‌ها دغدغه‌های دیگری هم دارند؛ کجا اقامت کنند، در چه فصلی سفر کنند، در چه رستوران‌هایی غذا بخورند، از کدام جاذبه‌ها بازدید کنند و با چه وسایل حمل و نقلی رفت و آمد کنند. اما اگر بودجه مالی این مسافران محدود باشد یا سقف خاصی داشته باشد، هریک از دغدغه‌های بالا پررنگ‌تر شده و رنگ و بویی جدید به خود می‌گیرد. آن‌ها می‌خواهند در ارزان‌ترین فصل سفر کنند، در ارزان‌ترین و درعین‌حال باکیفیت‌ترین رستوران‌ها غذا بخورند، در راحت‌ترین هتل‌ها اقامت کنند و تفریحات رایگانی را انجام دهند. ما در این مقاله به بررسی هریک از این عوامل موثر برای سفر به فرانکفورت پرداخته‌ایم. برای آشنایی با روش‌های کاهش هزینه سفر به فرانکفورت، همراه ما باشید. 

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

نوع اقامت‌گاه؛ عامل موثر بر افزایش هزینه سفر

هاستل‌ها

هزینه سفر به فرانکفورت

یکی از عوامل موثر بر افزایش هزینه‌های‌ سفر به فرانکفورت، قیمت اقامت‌گاه‌‌هاست. برای این‌که از این میزان بکاهید، در هاستل‌ها اقامت کنید. هاستل‌ها، نوعی اقامت‌گاه‌های اجتماعی هستند که در هر اتاق آن، حداقل دو و حداکثر بیست تخت وجود دارد. یک شب اقامت در یک هاستل 4 تا 6تخته، 33 تا 40 دلار، یک اتاق 8‌تخته یا بیش‌تر 23 تا 26 دلار و یک اتاق خصوصی دونفره نیز حدود 171 دلار برای شما آب می‌خورد. هریک از اتاق‌های هاستل به وای‌فای رایگان مجهز بوده، صبحانه نیز با قیمت 6 تا 8 دلار ارائه می‌شود. بیش‌تر هاستل‌ها، به کافه یا سالن بار نیز مجهز است.

ارزان‌ترین هاستل‌های فرانکفورت

Hotel Europa Life

Hotel Hoechster Hof

Panorama Hostel 

EastSeven Berlin Hostel

Circus Hostel

Pfefferbett Hostel

MEININGER Berlin Central Station

Euro Youth Hostel

چادر

برای این‌که تا حد زیادی از هزینه‌های اقامت خود در سفر به فرانکفورت بکاهید، می‌توانید در چادر مسافرتی کمپینگ کنید. کمپینگ‌ها، خارج از شهر برپا می‌شود؛ بنابراین باید این نکته را هم در نظر بگیرید که فاصله شما از شهر و جاذبه‌های دیدنی آن افزایش می‌یابد؛ آن‌گاه هزینه حمل و نقل نیز افزوده می‌شود. هزینه یک شب کمپینگ در چادر مسافرتی، بدون برق، 16 دلار خواهد بود.

هتل‌ها

Mercure Hotel Frankfurt Eschborn Ost

برای این‌که تا حد زیادی از هزینه‌های اقامت خود در سفر به فرانکفورت بکاهید، می‌توانید در هتل‌های مقرون‌به‌صرفه اقامت کنید. این هتل‌ها، به امکاناتی هم‌چون وای‌فای رایگان، تلویزیون و حمام و دسشویی مجهز است. به‌طور کلی هزینه یک شب اقامت در هتل‌های مقرون‌به‌صرفه، 53 تا 69 دلار خواهد بود. صبحانه نیز، به‌قیمت 8 تا 10 دلار در بوفه این هتل‌ها در دسترس است.

 ارزان‌ترین هتل‌های فرانکفورت

Mercure Hotel Frankfurt Eschborn Ost

Villa Orchard Frankfurt

NH Frankfurt Airport West

Micador Appartementhaus

H+ Hotel Wiesbaden Niedernhausen

Maritim Hotel Darmstadt

Airbnb 

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه سفر، اقامت در یک Airbnb است. Airbnb، یک اپلیکیشن آنلاین اجاره منزل است که در آن امکان اجاره اتاق خصوصی تا خانه، برای مدت‌زمان کوتاه تا بلند وجود دارد. Airbnb در مقایسه با اجاره یک واحد آپارتمان مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ چرا که قیمت یک اتاق آن به‌ازای یک شبانه‌روز، حدود 37 تا 58 دلار است، در حالی که اجاره یک واحد آپارتمان برای یک شب، از 85 تا 133 دلار خواهد بود. فراموش نکنید که Airbnbها را از قبل رزرو کنید، وگرنه هرچه نزدیک‌تر به تاریخ اقامت‌تان آن را اجاره کنید، قیمت‌ها دوبرابر خواهد شد.

خوشمزه ترین قسمت هزینه سفر به فرانکفورت

هزینه سفر به فرانکفورت

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش هزینه‌‌های سفر به فرانکفورت، قیمت غذاهاست. البته باید توجه داشته باشید که غذاهای فرانکفورت، درعین‌حال، ارزان و دلچسب است. گوشت، جزو وعده اصلی غذاهای این شهر، به‌ویژه سوسیس و کالباس، به شمار می‌آید. بیش از 1500 نوع مختلف سوسیس در این شهر وجود دارد که با عنوان wurst شناخته می‌شوند. فرانکفورت، گزینه‌های غذایی ارزان زیادی دارد؛ از جمله آنان می‌توان از کوفته‌ سیب‌زمینی با کلم ترش، صبحانه شامل نان، پنیر، تخم‌مرغ آب‌پز و یک بطری آب، یک بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌شده، پیتزا، یک کاسه بزرگ سالاد، پنکیک آلمانی و حتی خوردن یک وعده غذا در مک‌دونالد نام برد.

غذاقیمت
سوسیس کری وورست و فرانکفورترکم‌تر از 5 دلار
یک بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌شدهکم‌تر از 7 دلار
یک وعده غذای ترکیبی در مک‌دونالدحدود 10 دلار
پیتزا9 تا 11 دلار
پنکیک آلمانی8 تا 10 دلار
یک کاسه بزرگ سالاد9 تا 12 دلار

ارزان‌ترین رستوران‌های فرانکفورت

Gaststätte Atschel

Im Herzen Afrikas

Ebbelwoi Unser

Medici

Ristorante Italiano I Siciliani

Holbein’s Café Restaurant

خودتان غذا بپزید

اگر هم می‌خواهید تا حد زیادتری از هزینه‌های خورد و خوراک‌تان در سفر به فرانکفورت بکاهید، خودتان غذا بپزید. برای این کار کافی‌ست به فروش‌گاه‌های مواد غذایی بروید و مواد اولیه‌ای چون برنج، ماکارونی، گوشت، سبزیجات و مواد موردنیازتان را بخرید. سوپرمارکت‌هایی مانند ، Lidl، Penny و Netto، بسیار منصفانه هستند؛ از آنان خرید کنید. هزینه مواد غذایی، به اقلامی که می‌خرید بستگی دارد، اما به‌طور کلی هزینه خرید روزانه، کم‌تر از 10 دلار نخواهد شد.

شیوه حمل و نقل؛ عامل موثر بر افزایش هزینه سفر

Buses in Frankfurt

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش هزینه‌‌های سفر به فرانکفورت، شیوه حمل ‌و نقل است. برای این‌که تا حد زیادی از هزینه‌های سفر به فرانکفورت بکاهید، لازم است با وسایل حمل ‌و نقل عمومی سفر کنید. تمامی شیوه‌های حمل‌ و نقل، شامل تاکسی، اتوبوس، قطار، تراموا، مترو U-Bahn، دوچرخه و S-Bahn در فرانکفورت وجود دارد. در ادامه به برخی از آنان می‌پردازیم.

اتوبوس: اتوبوس‌ها شما را به هرجایی که بخواهید می‌برند؛ به‌ویژه مکان‌هایی که قطار و تراموا نمی‌تواند از آن‌جا عبور کند. جالب است بدانید قیمت بلیط اتوبوس با قیمت بلیط قطار و تراموا برابری می‌کند. برای تهیه بلیط اتوبوس نیز می‌توانید آنان را از کیوسک‌های کنار ایستگاه‌ها یا از رانندگان اتوبوس خریداری کنید.

دوچرخه: دوچرخه یکی دیگر از راه‌های آسان و ارزان برای حمل ‌و نقل به شمار می‌رود. شرکت‌هایی مانند Call a Bike یا nextbike، دارای ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در سراسر شهر هستند. شما می‌توانید یک دوچرخه از آنان بگیرید و آن را به‌مدت نصف روز، کم‌تر یا حتی به‌مدت یک‌هفته نزد خود نگه دارید. هزینه اجاره دوچرخه، از 9 تا 16 دلار متغیر خواهد بود. توجه داشته باشید اگر دوچرخه را به‌مدت یک‌هفته کرایه کنید، ارزان‌تر برای‌تان حساب می‌کنند.

U-Bahnها و S-Bahnها: این دو وسیله حمل ‌و نقل، راه ارتباطی خوبی به یکدیگر دارند؛ بنابراین متناسب با نیازتان، هرکدام را که بخواهید، می‌توانید سوار شوید. قیمت بلیط یک‌نفره U-Bahnها یا S-Bahnها، حدود 3 دلار خواهد بود. اگر هم مسافت سفر شما کم‌تر از 2 کیلومتر باشد، این هزینه به حدود 2 دلار کاهش خواهد داشت. بلیط‌ها را نیز می‌توانید از ایستگاه‌ها یا از اپلیکیشن RMV-App تهیه کنید.

تاکسی: تاکسی یکی دیگر از راه‌های آسان و ارزان برای حمل‌ و نقل به شمار می‌رود. کرایه پایه تاکسی‌ها در فرانکفورت، 3.7 دلار است. اما تا 15 کیلومتر اول، به‌ازای هر کیلومتر اضافه‌تر، 2 دلار اضافه خواهد شد؛ در کیلومترهای بعدی نیز این رقم به 1.8 دلار می‌رسد.

Ridesharing و Uber: این دو تاکسی تلفنی نیز در فرانکفورت در دسترس است، اما با توجه به سیستم جامع و مقرون‌به‌صرفه حمل ‌و نقل در فرانکفورت، شما عملا به آن نیازی نخواهید داشت.

هزینه سفر به فرانکفورت از نظر آب و هوا

هزینه سفر به فرانکفورت

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش هزینه‌های‌ سفر به فرانکفورت، شرایط آب و هوایی‌ست. مطمئنا قیمت بلیط‌های هواپیما و اقامت‌گاه‌ها در تمامی فصل‌های سال یکسان نیست؛ چرا که این مقدار به ازدحام و خلوتی جمعیت نیز بستگی دارد. به‌طور کلی، در فصل‌هایی که شرایط آب و هوایی نامطلوب است، از میزان استقبال گردشگران کم شده و در نتیجه هزینه بلیط هواپیما، اقامت‌گاه‌ها و سایر آنان افزایش می‌یابد. عکس این قضیه نیز صادق است؛ هنگامی که آب و هوا ملایم و مطبوع باشد، استقبال گردشگران زیاد شده، بر جمعیت بازدیدکندگان افزوده می‌شود و در نتیجه هزینه‌ها بالا می‌رود. در ادامه، به بررسی این وضعیت در هریک از فصل‌ها می‌پردازیم.

بهار و پاییز

فرانکفورت در فصل بهار و پاییز، دمای هوای خنک‌تر و روزهای آفتابی‌تری را تجربه می‌کند. در این فصل، بسیاری از گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی به این شهر هجوم می‌آورند. به‌دلیل شلوغی جمعیت، هزینه بلیط هواپیما، هتل‌ها و بازدید از جاذبه‌ها افزایش می‌یابد؛ در نتیجه بهار و پاییز، پرازدحام‌ترین و گران‌ترین زمان سفر به هامبورگ است.

تابستان

Frankfurt in summer

تابستان، فصل اوج گردشگری‌ست؛ میانگین دمای روز 20 درجه سانتی‌گراد بوده و روزها آفتابی‌ست. بسیاری از گردشگران، به‌علت به‌دل‌پذیربودن آب‌وهوا در این فصل به فرانکفورت هجوم می‌آورند؛ بنابراین شهر شلوغ‌تر، هزینه بلیط هواپیما، اقامت‌گاه‌ها و بازدید از جاذبه‌های دیدنی نیز گران‌تر از سایر فصل‌های دیگر خواهد بود. به‌طور کلی، تابستان گران‌ترین زمان سفر به فرانکفورت خواهد بود.

زمستان؛ ارزان‌ترین زمان سفر به فرانکفورت

دمای هوای فرانکفورت در فصل زمستان به منفی یک درجه فارنهایت می‌رسد. مسلما تحمل سرما برای هیچ‌کس خوشایند نیست، چه برسد به این‌که هنگام بارش برف از هتل بیرون بیاید و از جاذبه‌ها بازدید کند. اما در این فصل از سال، بازارهای کریسمس برگزار می‌شود. سردی آب‌وهوا، بارش برف، عدم امکان بازدید از جاذبه‌های دیدنی غیرسرپوشیده در فصل زمستان و عدم استقبال گردشگران، باعث شده تا هزینه بلیط هواپیما، اقامت‌گاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی به‌طرز چشم‌گیری کاهش یابد؛ از همین رو، زمستان اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر به هامبورگ به شمار می‌رود.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی؛ عامل افزایش هزینه سفر به فرانکفورت

هزینه سفر به فرانکفورت

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش هزینه‌های سفر به فرانکفورت، بازدید از جاذبه‌هاست. درست است که برخی از جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت ورودی غیررایگان دارند، اما در مقابل، بازدید از برخی دیگر از آنان نیز رایگان است؛ بنابراین جای نگرانی نیست. از جمله جاذبه‌های تماشایی و رایگان فرانکفورت می‌توان به Frankfurt Stock Exchange، Romerberg، St. Paul’s Church، klassikstadt، Roman Ruins یا Kaiserpfalz franconofurd، Museo della Moneta della Bundesbank tedesca و غیره اشاره کرد.

جدول تخمین بودجه هزینه سفر به فرانکفورت ؛ از معمولی تا لوکس

وجه پیشنهادی ما برای تجربه سفری معمولی به فرانکفورت، روزانه 64 دلار است. شما با این مقدار، در یک هاستل چندتخته اقامت می‌کنید، تمامی وعده‌های غذایی را خودتان می‌پزید، با وسایل حمل ‌و نقل عمومی رفت‌وآمد می‌کنید و فعالیت‌های رایگانی مانند تورهای پیاده‌روی را همراهی می‌کنید. با روزی 64 دلار، سفری معمولی را در این شهر تجربه خواهید کرد.

مبلغ پیشنهادی ما برای تجربه سفری میانه به فرانکفورت، روزانه 144 دلار است. شما با پرداخت این پول، در یک اتاق خصوصی در Airbnb اقامت می‌کنید، برخی از وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌ها میل می‌کنید اما برخی دیگر را خودتان می‌پزید، دوچرخه اجاره می‌کنید یا گاهی از تاکسی استفاده می‌کنید، به سالن‌های بار رفته و نوشیدنی می‌نوشید، هم‌چنین از موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی که ورودی غیررایگان دارند نیز بازدید می‌کنید.

وجه پیشنهادی ما برای تجربه سفری لوکس به فرانکفورت، روزانه 251 دلار و حتی بیش‌تر است. شما با پرداخت این پول، در هتلی ارزان اقامت می‌کنید، اما تمامی وعده‌های غذایی خود را بیرون نوش جان می‌کنید، برای رفت‌ و آمد با تاکسی جابه‌جا می‌شوید و در هر تور یا جاذبه دیدنی که می‌خواهید، شرکت می‌کنید.

Dollar

در جدول زیر نیز، میانگین مخارج روزانه، وابسته به سبک سفرتان را برای شما آورده‌ایم. توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام، میانگین هستند؛ بنابراین ممکن است شما بعضی روزها کم‌تر خرج کنید و بعضی روزها بیش‌تر. ما فقط می‌خواهیم به شما چشم‌اندازی کلی درباره انواع بودجه‌بندی در سفر به فرانکفورت بدهیم.

سطح‌بندیمحل اقامتغذاحمل ‌و نقلبازدید از جاذبه‌هامیانگین خرج روزانه
معمولی26 دلار16 دلار10 دلار12 دلار64 دلار 
متوسط64 دلار38 دلار21 دلار21 دلار144 دلار
لوکس107 دلار64 دلار 43 دلار37 دلار251 دلار

نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به فرانکفورت

فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آلمان و یکی از ثروت‌مندترین مراکز اروپا به شمار می‌رود. اما این نکته را نگفتیم تا شما را از سفر به این شهر منصرف کنیم؛ شما با چند ترفند ساده می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ به فرانکفورت سفر کنید و لذت ببرید، هم‌چنین در پول‌تان نیز صرفه‌جویی کنید. در زیر، به چند نکته برای صرفه‌جویی در مصرف پول در این سفر می‌پردازیم.

بلیط Museumsufer را بخرید: اگر عاشق بازدید از موزه‌ها هستید، بلیط Museumsufer را خریداری کنید. این بلیط، امکان بازدید همه‌جانبه از 34 مورد از بهترین موزه‌های فرانکفورت را طی دور روز، با قیمت استثنایی 22 دلار، برای شما فراهم می‌کند. شما در این تور، از موزه‌هایی هم‌چون Museum für Kommunikation Frankfurt، Portikus، MOMEM یا Museum of Modern Electronic Music، junges museum و 30 موزه دیگر دیدن می‌کنید.

کارت فرانکفورت را بخرید: کارت فرانکفورت، امکانات بیش‌تری نسبت به Museumsufer دارد. کارت فرانکفورت، امکان جابه‌جایی رایگان با وسایل حمل ‌و نقل عمومی را ممکن می‌سازد. هم‌چنین، تا 50 درصد تخفیف برای شرکت در تورها، حضور در موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید کارت یک‌روزه یا دوروزه فرانکفورت را به‌ترتیب با قیمت 12 تا 18 دلار تهیه کنید. 

در تور رایگان پیاده‌روی شرکت کنید: تور پیاده‌روی، امکان بازدید همه‌جانبه از مراکز تاریخی و نقاط برجسته شهر را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. شما در این تور، همراه با یک راهنما در شهر گشت می‌زنید. شرکت در این تور، راهی عالی برای صرفه‌جویی در وقت و پول‌تان به حساب می‌آید. 

هزینه سفر به فرانکفورت

از اپلیکیشن Couchsurfing کمک بگیرید: Couchsurfing به شما این امکان را می‌دهد که در خانه یکی از افراد محلی، به‌انتخاب خود و به‌صورت رایگان، اقامت کنید. علاوه بر آن، با اهل خانه تعامل برقرار کرده و از آن‌ها بخواهید که بکرترین نقاط دیدنی شهر را به شما نشان دهند.

از SaTOURday استفاده کنید: در آخرین شنبه‌های تمامی ماه‌های سال به‌جز ماه‌های دسامبر و آگوست، ورودی بسیاری از موزه‌ها رایگان است. در این روزها، به‌غیر از بازدید از موزه‌ها، کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند در تورهای ویژه، کارگاه‌ها و سایر فعالیت‌ها شرکت و علاوه بر آن، حسابی تحقیق و اکتشاف کنند.

کارت حمل ‌و نقل روزانه دریافت کنید:  اگر می‌خواهید تمامی نقاط جذاب شهر را ببینید و درعین‌حال در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، کارت حمل‌ و نقل روزانه فرانکفورت را بخرید. این کارت، حدود 6 دلار است؛ این قیمت، ارزان‌تر از گرفتن یک تاکسی دربست خواهد بود.

یک قمقمه آب همراه‌تان داشته باشید: فرانکفورت، دارای آب لوله‌کشی قابل‌شرب است. بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کمک به حفظ محیط‌زیست درنتیجه خرید کم‌تر بطری‌های پلاستیکی، یک قمقمه آب همراهتان داشته باشید. LifeStraw یک قمقمه معتبر است. این برند، هرنوع آب، از آب مرداب گرفته تا آب فاضلاب را حسابی تصفیه و قابل نوشیدن می‌کند.

در آخر

در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر هزینه سفر به فرانکفورت پرداختیم. شرایط آب و هوایی، انتخاب شیوه حمل و نقل، نوع اقامت‌گاه، وضعیت خورد و خوراک و بازدید از مکان‌های دیدنی، همه‌وهمه در شمار این عوامل به شمار می‌آید. در ادامه مقاله نیز نکاتی را برای صرفه‌جویی هرچه بیش‌تر در این سفر به شما گوشزد کردیم. امیدواریم که پیشنهادات ما را آویزه گوش‌تان کنید تا سفری اقتصادی و درعین‌حال لذت‌بخش را تجربه کنید.

نظرات کاربران