موزه‌های فرانکفورت

راهنمای سفر به فرانکفورت؛ شهر بانک مرکزی اروپا

فرانکفورت

فرانکفورت یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی اروپا (و جهان) است و البته این موضوع دلیل خوبی هم دارد! این کشور ترکیبی غنی از تاریخ، فرهنگ و کیفیت بالای زندگی را ارائه می دهد – اما فرانکفورت در کجا قرار می گیرد؟ فرانکفورت به عنوان پایتخت مالی اتحادیه اروپا شناخته می شود و به خاطر زندگی شبانه پرهیاهو، تنوع، شهر قدیمی تاریخی و ثروت فرهنگی خود مشهور است. اگر به دنبال مکانی برای نقل مکان و لذت بردن از زندگی هستید، فرانکفورت یکی از بهترین شهرهای جهان است. با ما و راهنمای سفر به فرانکفورت هماره باشید!

راهنمای سفر به فرانکورت و بهترین زمان سفر

جغرافیا و اقلیم فرانکفورت

بهترین زمان برای سفر به فرانکفورت از نظر آب و هوا بین ماه های اسفند تا تیر است که فصل بهار و اوایل تابستان در شهر در نظر گرفته می شود.

همچنین از نظر پیدا کردن بلیط هواپیما فرانکورت ارزان، بعد از کریسمس زمان خوبی است که سفر کنید! زیرا که گردشگران آنجا را ترک کرده اند، قیمت ها در پایین ترین حد خود بوده و شهر معمولا سرد و تاریک است و باران فراوانی می بارد.

بهترین زمان برای جشنواره های فرانکفورت :

  • نمایشگاه کتاب در اکتبر
  • کارناوال و مهمانی های خاص در ماه فوریه
  • جشنواره سبزیجات در ماه مارس
  • جشنواره های بهاری در ماه آوریل
  • جشنواره میدان اپرا و موسیقی در ژوئن
  • و البته شب سال در در فرانکفورت!

فرانکفورت به چی معروفه ؟

Frankfurter Dom

در ابتدای راهنمای سفر به فرانکفورت، خوب است درباره تاریخچه این شهر بدانید؛ منطقه ای که اکنون فرانکفورت نامیده می شود، قبلاً یک باتلاق بزرگ بود که فقط از یک طرف با پای پیاده قابل عبور بود و از هر جهت دیگر تقریباً غیر قابل دسترسی! به همین دلیل، و به دلیل نزدیکی به یک جاده رومی که به نزدیکی ماینتس می رفت، فرانکفورت به عنوان یک پاسگاه نظامی کوچک در چند قرن قبل از میلاد تأسیس شد.

پس از امپراتوری روم و در سراسر قرون وسطی، این شهر رشد کرد و به سرعت به یکی از بزرگترین مراکز تجاری اروپا تبدیل شد. همچنین به عنوان محلی که تقریباً تمام امپراتوران آلمان تا دوران مدرن تاج گذاری می کردند، انتخاب شد! چندی بعد و هنگامی که دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در ماینتس اختراع شد، فرانکفورت را به سمت تبدیل شدن به پایتخت نشر و صحنه ادبی اروپا سوق داد. این میراث خیره کننده تا به امروز ادامه داشته و فرانکفورت را به یکی از مشهورترین شهرهای آلمان تبدیل کرده است.

اما آنچه واقعاً این شهر به آن معروف است؛ افق معروف فرانکفورت است. با مشاهده از دور، می‌توانید ترکیبی عجیب از برج‌های کلیساهای قرون وسطایی و آسمان‌خراش‌های باشکوه را ببینید. در ادامه راهنمای سفر به فرانکفورت با ما باشید :

رومر معروف در فرانکفورت آلمان

شهر فرانکفورت معروف است به ساختمان های بسیار خوبی که دارد و شما می توانید هنگام سفر از آن بازدید کنید، اما تالار شهر رومر یکی از مهم ترین آن هاست که از سه خانه شیروانی شیب دار تشکیل شده و درست بر فراز میدان رومبرگ است. این تالار شهر از بسیاری جهات چشمگیر است، از جمله این واقعیت که بیش از 600 سال در آنجا بوده است! همچنین اینجا یک نمونه زیبا از معماری کلاسیک آلمانی است و حتما باید از آن بازدید کرد.

خرید بدون پایان !

یکی از دلایلی که چرا بسیاری از مردم از سرتاسر آلمان و حتی سایر کشورهای اتحادیه اروپا، بازدید از فرانکفورت را انتخاب می کنند را می توان در یک کلمه توصیف کرد: Zeil. این بلوار تقریباً از قلب فرانکفورت می‌گذرد و آن را به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها تبدیل می‌کند. سمت چپ و راست این بلوار، مملو از فرصت‌های خرید است که هیچ وقت به پایان نمی رسد!

بزرگترین فرودگاه آلمان!

راهنمای سفر به فرانکفورت

فرانکفورت به عنوان خانه بزرگترین فرودگاه آلمان و شلوغ ترین فرودگاه باری در تمام اروپا شناخته شده است. این فرودگاه سالانه بیش از 2 میلیون تن بار را جابجا می کند و در یک سال آمار 65 میلیون مسافر را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه در حال گسترش است و در حال حاضر 23 کیلومتر مربع از زمین را پوشش می دهد.

همچنین خوب است بدانید که فرانکفورت یک مرکز جهانی برای تجارت، فرهنگ، آموزش، گردشگری و حمل و نقل است و طبق آمارهای مندرج از «شبکه تحقیقاتی جهانی شدن شهرهای جهان» فرانکفورت به عنوان یک شهر جهانی آلفا رتبه‌بندی شده است. این شهر محل تاسیس بسیاری از دفاتر مرکزی شرکت‌های جهانی و اروپایی است.

همه چیز درباره فرودگاه فرانکفورت آلمان؛ (لینک مقاله)

به جز هواپیما؛

موقعیت مرکزی فرانکفورت در آلمان و اروپا، آن را به قطب اصلی حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای تبدیل کرده است. ایستگاه راه آهن مرکزی فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن در اروپا و شلوغ‌ترین تقاطع است که توسط دویچه‌بان، شرکت راه‌آهن ملی آلمان، با ۳۴۲ قطار در روز به مقاصد داخلی و اروپایی اداره می‌شود. فرانکفورتر کروز، اتوبان نزدیک به فرودگاه، پر استفاده‌ترین اتوبان در اتحادیه اروپا است که روزانه 320000 خودرو از آن استفاده می‌کنند.

ورزش در فرانکفورت آلمان

راهنمای سفر به فرانکفورت

فرانکفورت به عنوان خانه باشگاه فوتبال اینتراخت فرانکفورت، تیم هاکی روی یخ لوون فرانکفورت، باشگاه بسکتبال فرانکفورت Skyliners، ماراتن فرانکفورت شناخته می‌شود. در ضمن فرانکفورت یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال در سال های 1974 و 2006 بود.

اقتصاد شهر فرانکفورت

راهنمای سفر به فرانکفورت

یکی از مسایل مهم راهنمای سفر به فرانکفورت، با قرارگیری بانک مرکزی اروپا، این شهر بزرگترین مرکز مالی در قاره اروپا است. هدف این بانک  حفظ تعادل قیمت‌ها با کنترل تورم  است. علاوه بر بانک مرکزی، دویچه بوندس‌بانک، بورس فرانکفورت و چندین بانک تجاری بزرگ در آن قرار دارند.بورس فرانکفورت از نظر ارزش بازار یکی از بزرگترین بورس‌های جهان است و بیش از 90 درصد از گردش مالی بازار آلمان را به خود اختصاص داده است.در سال 2010، 63 بانک ملی و 152 بانک بین المللی دفاتر ثبت شده خود را در فرانکفورت داشتند، از جمله بانک های بزرگ آلمان، به ویژه Deutsche Bank، DZ Bank، KfW و Commerzbank و چندین نهاد بانکی دیگر.

زندگی در فرانکفورت آلمان چگونه است؟ (لینک مقاله)

سخن پایانی

در مقاله راهنمای سفر به فرانکفورت با ابعاد مختلفی از شهر فرانکفورت آشنا شدیم. کشور آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیاست و در اینجا متوجه شدیم که قدرت اقتصادی آلمان در دل شهر فرانکفورت و رشد اقتصادی بالای جای دارد. فرانکفورت با بهره‌مندی از سیستم حمل‌ونقل پیشرفته هوایی و زمینی، جاهای دیدنی فراوان، اقلیم مناسب و دانشگاه‌های معتبر شهری منحصر به فرد برای سفر و یا زندگی است. نظر شما در رابطه با فرانکفورت چیست؟ آیا تاکنون تجربه سفر به این شهر را داشته‌اید؟

علاقه مند به مقایسه سفر به فرانکفورت یا برلین هستید؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران