فرودگاه
28 شهریور 1401
آلمان

معرفی فرودگاه بین ‌المللی فرانکفورت آلمان | آنچه که باید قبل از پرواز بدانید

فرودگاه بین ‌المللی فرانکفورت آلمان

فرودگاه بین المللی فرانکفورت یکی از مهم‌ترین مراکز حمل و نقل هوایی جهان است و به عنوان قطب اصلی اروپا در شبکه متراکم جهانی خطوط هوایی Star Alliance شناخته می‌شود. فرودگاه فرانکفورت نه تنها به عنوان یک فرودگاه انتقال سریع شهرت دارد، بلکه دارای ارتباطات بین‌وجهی عالی است که حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای را به هم متصل می‌کند. این فرودگاه به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به شهر فرودگاهی فرانکفورت است، یک مکان تجاری جذاب که مراکز شهری را در سراسر جهان به هم مرتبط می‌کند.

در این مطلب تصمیم داریم فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت را معرفی کنیم. چنانچه بلیط هواپیما فرانکفورت را تهیه کردید، خواندن این مطلب برای شما مفید است.

چرا باید درباره فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت بدانیم؟

فرودگاه بین ‌المللی فرانکفورت آلمان

اگر به سفرها خارجی علاقه‌مند هستید، اگر دائماً به کشورهای اروپایی سفر می‌کنید، اگر دانستن تاریخچه فرودگاه‌های معروف دنیا برای شما جذاب است، خواندن این مطلب را از دست ندهید.در ضمن افرادی که بلیط هواپیما تهران فرانکفورت را در دست دارند و برای اولین‌بار به شهر سفر می‌کنند، کسب اطلاع از شرایط فرودگاه شیرین و لذتبخش است.

مشخصات فرودگاه بین المللی فرانکفورت

  • عنوان آلمانی فرودگاه بین المللی فرانکفورت: Flughafen Frankfurt am Main
  • آدرس فرودگاه بین المللی فرانکفورت: 12 کیلومتری جنووب غربی از مرکز فرانکفورت
  • مساحت فرودگاه: 2300 هکتار

تاریخچه فرودگاه فرانکفورت آلمان

blog-theme-(2)-(5)-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered

این فرودگاه به عنوان یک پایگاه تجاری آلمان در سال 1936 افتتاح شد و قسمت شمالی پایگاه به عنوان میدانی برای هواپیماهای بال ثابت و قسمت جنوبی آن در نزدیکی زپلینهایم به عنوان پایگاهی برای کشتی‌های هوایی استفاده می‌شد. در این تاریخ آلمان بدست نازی‌ها بود و فرودگاه فرانکفورت که به آن «راین-ماین» گفته می‌شد، نقش بسیار مهمی در پشتیبانی از نیروهای نازی را داشت.

در سال 1944 ارتش نازی با استفاده نیروی اسرای جنگی باندی بتونی برای فرود هواپیماهای جنگنده جدید ساخت. این باند توسط هواپیماهای جنگنده ارتش متوفقین به کلی از بین رفت. از سال 1946 و بعد از پایان جنگ جهان دوم فرودگاه بین المللی فرانکفورت بار دیگر پذیرای مسافران جدید بود.

قطب هواپیمایی لوفتهانزا

قطب هواپیمایی لوفتهانزا

فرودگاه فرانکفورت، قطب شرکت هواپیمایی لوفتهانزا و تمامی شرکت‌های تابع آن مانند لوفتهانزا سیتی‌لاین، لوفت‌هانزا کارگو‌ است. بنابراین اگر یکی از بلیط های این ایرلاین معروف دنیا را برای سفر به فرانکفورت تهیه کردید، فرودگاه بین المللی فرانکورت مقصد فرودگاه شما خواهد بود.

فرانکفورت فرودگاه بین المللی ِپر رفت و آمد

فرانکفورت فرودگاه بین المللی ِپر رفت و آمد

فرودگاه بین المللی فرانکفورت، بعداز فرودگاه هیترولندن، شارل‌دوگل پاریس و فرودگاه آمستردام به عنوان چهارمین فرودگاه پررفت و آمد در دنیا شناخته می‌شود. براساس آمارهای موجود نیز این فرودگاه در سال 2015 با جابه‌جایی حدود 2.076 میلیون تن مسافر به عنوان دوازدهیمن فرودگاه پر رفت و آمد در دنیا معرفی شد.

تمامی پروازهای این فرودگاه مسافری و یا باری هستند و به پروازهای نظامی اجازه وارد شدن به محدوده این آن داده نمی‌شود.

چه ایرلاین‌هایی در فرودگاه بین المللی فرانکفورت فعال هستند؟

فرانکفورت فرودگاه بین المللی ِپر رفت و آمد

در این فرودگاه بین‌المللی نزدیک به 100 ایرلاین از 100 کشور جهان به 306 شهر مختلف در دنیا پرواز دارند. از کشور ما نیز «ایران ایر» از مبدا «فرودگاه امام خمینی» به فرودگاه فرانکفورت پرواز دارد. در ضمن چندین ایرلاین حمل و نقل باری نیز در این فرودگاه فعالیت دارند.

ترمینال شماره 1

ترمینال شماره 1

این ترمینال قدیمی روزانه قابلیت جابه‌جایی نزدیک به 50 میلیون مسافر را در روز دارد. ترمینال شماره 1 به چهار بخش تقسیم شده که هر بخش برای بررسی مدارک پرواز و گذرنامه‌های مسافران در نظر گرفته شده‌اند.

چه ایرلاین‌هایی در ترمینال شماره 1 فرودگاه فرانکفورت هستند؟

  • ایرلاین لوفتهانزا
  • ایرلاین ایران ایر
  • ایرلاین‌های کانادایی
  • ایرلاین‌های ترکی
  • ایرلاین‌های سنگاپور
  • ایرلاین‌های تابلند

چه ایرلاین‌هایی در ترمینال شماره 2 فرودگاه فرانکفورت هستند؟

  • ایرلاین‌های آمریکایی
  • ایرلاین‌های انگلیسی
  • ایرلاین‌های ژاپنی
  • ایرلاین‌های اماراتی
  • ایرلاین‌های skyteam

امکانات فرودگاه بین المللی فرانکفورت

یکی از بخش‌های بسیار جذاب هر فرودگاه بین‌المللی می‌تواند امکانات آن فرودگاه باشد. مسافران زمانی که در انتظار نوبت پروازشان هستند و یا پرواز آنها با تاخیر روبه رو شده می‌توانند از امکانات فرودگاه نهایت استفاده را ببرند.

فرانکفورت فرودگاه بین المللی ِپر رفت و آمد

رستوران، کافه و فروشگاه

وجود رستوران‌های متنوع و با کیفیت در هر فرودگاه بین‌المللی از واجبات است. در هر دو ترمینال فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت انواع رستوران و کافه وجود دارد. همچنین از 220 برند فروشگاهی موجود در فرودگاه سوغاتی‌هایی را برای عزیزان خود تهیه کنید.

اتاق یوگا فرودگاه فرانکفورت

یوگا یکی از بهترین ورزش‌های دنیا برای آرام کردن ذهن و زدودن احساس اضطراب است. در این فرودگاه اتاق‌هایی مخصوص یوگا در هر دو ترمینال c و d تعبیه شده است. این اتاق‌ها مجهز به آینه‌های قدی، موسیقی، و متها مخصوص هستند.

اتاق بازی و فیلم

هم در ترمینال شماره یک و هم شماره دو فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت فضاهایی مخصوص بازی‌های هیجان‌انگیز با انواع کنسول‌های بازی وجود دارد. در ضمن افرادی هم که تمایل به فیلم دیدن دارند، می‌توانند از اتاق های مخصوص فیلم لذت ببرند.

اتاق سکوت

بعد از یک سفر طولانی و خسته کننده نیاز به سکوت و آرامش دارید؟ فرودگاه فرانکفورت به این مساله هم فکر و اتاق‌هایی را مخصوص سکوت و آرامش طراحی کرده است. در این اتاقه‌ا نهایت لذت را از سکوت و هیچ صدای مزاحمی را نشنیدن، ببرید.

اتاق مخصوص بازی کودکان

فضاهای مخصوص بازی، دستشویی، اتاق مخصوص شیردهی، کالاسکه‌های رایگان و فضاهای متنوعی در فرودگاه ببین‌المللی فرانکفورت برای کودکان در نظر گرفته شده است.

هتل های فرودگاهی

فرودگاه‌های بین‌المللی معمولاً دارای هتل‌های مرتبط با خود فضای فرودگاه هستند. مسافرانی که تمایل دارند شب قبل نزدیک فرودگاه باشند و یا بعد از یک پرواز خسته کننده در هتل استراحت کند و سپس روز خود را آغاز کنند این هتل‌ها گزینه مناسبی برا آنها هستند. متل وان و هتل استیجن هتل‌های فرودگاهی این ناحیه به حساب می‌آیند.

در پایان

اگر برای اولین بار قرار است قدم به فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت بگذارید، اصلا نترسید. از قبل نقشه فرودگاه را دانلود کنید و تمام قسمت‌ها و ترمینال‌های آن را مرور کنید. ترمینال مرتبط با ایرلاینتان را شناسایی و چند ساعت زودتر به ترمینال مربوطه برود.در تمامی قسمتهای فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت تابلوهای مخصوص راهنما تعبیه شده و با اندک تسلطی به زبان انگلیسی می‌توانید از پس تمامی موارد به راحتی برایید.

دوست دارید راهنما زندگی در فرانکفورت را بخوانید ؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران