فرانکفورت آلمان
26 شهریور 1401
آلمان

زندگی در فرانکفورت آلمان | مهمترین نکات + معرفی بهترین محله ها

فرانکفورت آلمان

کیفیت زندگی در فرانکفورت کاملاً فوق العاده است، به خصوص زمانی که زبان آلمانی را دوست داشته باشید! در یک کلام می توان گفت که نکات وجنبه های مثبت زندگی فرانکفورت بسیار بیشتر از چیزهای منفی آن است، پس جای تعجب نیست که فرانکفورت رتبه دوازدهم را در فهرست زیست پذیرترین شهرها دنیا در سال 2019 دارد. اگر قصد مهاجرت و تهیه بلیط هواپیما فرانکفورت را دارید؛ با ما همراه باشید.

در فرانکفورت آلمانی باید صحبت کنیم ؟

ساکنان فرانکفورت به آلمانی صحبت می‌کنند، اما از آنجایی که فرانکفورت یک مرکز تجاری است، اکثر مردم چند زبانه خواهند بود و هر چه به مرکز شهر نزدیک‌تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید با انگلیسی کارتان را راه بیاندازید!

خوب است بدانید که فرانکفورت یکی از گران‌ترین شهرها برای زندگی در آلمان است (اگرچه ارزان‌تر از مونیخ است)!

آب و هوای فرانکفورت چه جوری است؟

آب‌وهوای فرانکفورت نسبت به برخی دیگر از شهرهای آلمان کمی دلپذیرتر است. این شهر زمستان‌های طاقت فرسای برلین و تابستانهای بسیار گرم برلین را ندارد. با این حال، مانند بسیاری از شهرهای آلمان، بارندگی در فرانکفورت زیاد است. حتی تابستانهای فرانکفورت پرباران است اما بسیاری از مردم محلی بدون چتر از خانه خارج می‌شوند.

اقلیم و آب و هوای فرانکفورت

خدمات بهداشتی و پزشکی در فرانکفورت چگونه است؟

فرانکفورت آلمان

فرانکفورت در واقع یکی از معتبرترین شهرهای آلمان از نظر ارائه مراقبت‌های بهداشتی است. در ضمن شهروندان فرانکفورت نیز به خودی خود در رابطه با مسئولیتهای بهداشتی خود آگاه هستند. بیمارستان‌ها چه دولتی و چه خصوصی در این شهر فراوان هستند و با استانداردهای عالی خدمات بهداشتی را به شهروندان ارائه می‌دهند و به طور کلی بیمارستان های فرانکفورت کارامدتر از سایر شهرهای آلمان هستند.

هزینه های خدمات بهداشتی در آلمان توسط بیمه پوشش داده می شوند. هزینه بیمه بین شما و کارفرما تقسیم می شود (البته باید مبلغ کمی برای قرار ملاقات با پزشک بپردازید). با این حال کارفرمایان در فرانکفورت به احتمال زیاد بیمه درمانی خصوصی را به عنوان یک کمک هزینه اضافی بیمه به شما پیشنهاد کنند. فرانکفورت دارای تعدادی متخصص در زمینه‌های مختلف پزشکی است و  بیمه خصوصی به شما کمک می‌کند تا در لیست انتظار برای دریافت خدمات بهداشتی نمانید.

چگونگی انتقال پول به فرانکفورت

انتقال پول به فرانکفورت

اگر قصد مهاجرت و زندگی در فرانکفورت را دارید، احتمالاً باید بخشی از پس انداز خود را به یورو تبدیل کنید. با این حال، بهتر است از بانک‌های خیابانی برای این فرآیند استفاده نکنید، زیرا معمولاً باید کارمزد بالایی بپردازید و بهترین نرخ ارز را دریافت نخواهید کرد.

برای اینکار تمام خدمات عمده انتقال پول در بازار را مقایسه و مورد مناسب یعنی بهترین ارائه دهنده انتقال پول را انتخاب کنید.

ویزا و مجوز کار در فرانکفورت

ویزا و مجوز کار در فرانکفورت

روی کاغذ، تهیه مدارک مناسب برای نقل مکان به فرانکفورت بسیار ساده هستند. اگر می‌خواهید برای زندگی یا کار در این کشور بمانید، باید برای Aufenthaltserlaubnis (مجوز اقامت موقت که می‌تواند برای هر چیزی صادر شود) درخواست دهید. برای مدت از 1 تا 3 سال به شما Niederlassungserlaubnis (اجازه اقامت دائم، که فقط برای افرادی قابل اعمال است که بیش از پنج سال در این کشور زندگی کرده‌اند و امتحان شهروندی را گذرانده‌اند) تعلق می‌گیرد.

بسیار توصیه می شود که قبل از ترک کشورتان، حواستان در رابطه با دریافت مجوز – و محل اقامت خود در فرانکفورت جمع باشد. از آنجایی که مهاجرت به فرانکفورت بسیار محبوب است، مقامات محلی فقط مجوزهایی را برای کارمندانی تایید می کنند که ثابت کنند حقوق حداقل 400 یورو در ماه یا بالاتر برای تامین هزینه‌های مسکن خود دارند.

سفارتخانه های آلمان

سفارتخانه های آلمان

برای هر انجام هرگونه اقدام در زمینه مهاجرت و سفر به شهرهای آلمان بایستی به سفارتخانه‌ آلمان در تهران مراجعه کنید.

سفر حیوانات خانگی

سفر حیوانات خانگی

اگر تصمیم دارید حیوان خانگی خود را با خود به فرانکفورت بیاورید، ابتدا مطمئن شوید که اجازه این کار را دارید. اگر حیوان خانگی شما پاسپورت حیوان خانگی، ریزتراشه و مدرکی مبنی بر همه واکسیناسیون ها از جمله هاری داشته باشد و قوانین بین‌المللی را نقض نمیکند میتوانید آن را به آلمان بیاورید.

اگر سگی را به فرانکفورت می آورید، باید اسم آن را نیز در مقامات محلی ثبت کنید و ظرف دو هفته پس از ورود، یک Hundesteuer یا مالیات سگ بپردازید.

حمل و نقل و جابجایی به فرانکفورت

حمل و نقل و جابجایی به فرانکفورت

بندر فرانکفورت ممکن است خانه بسیاری از کشتی‌های کروز لوکس نباشد، اما بندری شناخته شده برای حمل‌ونقل بار است. بسیای از وسائل سنگین را میتوان از طری حمل‌ونقل آبی به فرانکفورت آورد تا از هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی جلوگیری شود.

همچنین فرانکفورت دارای طیف گسترده ای از گزینه های حمل و نقل است. U-Bahn، S-Bahn، تراموا و اتوبوس که گشت و گذار در فرانکفورت را راحت می کند. به علاوه وسعت کوچک شهر باعث می شود بدون توجه به هر اتفاقی سفری سریع داشته باشید.

استخدام در فرانکفورت

blog-theme (2) (5)-Recovered-Recovered-Recovered-Recovered

فرانکفورت به عنوان یکی از پایتخت‌های تجاری اروپا با نرخ بیکاری بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود، بنابراین اگر کسب و کار شما در حوزه مالی باشد، انواع فرصت‌های ناب پیشرفت برای شما در فرانکفورت وجود دارد.  رشته داروسازی نیز در فرانکفورت حضور قابل توجهی دارد، به طورکلی اگر پیشینه علمی قوی داشته باشید، اینجا کار پیدا خواهید کرد. البته تمامی موارد استخدام وکار را در شرایطی که اجازه ااقمت در فرانکفورت را پیدا کرده‌اید، در نظر گبرید.

با این حال، یکی از مزایایی که خواهید داشت این است که انگلیسی زبان اصلی صحبت در معاملات تجاری در سراسر جهان از جمله فرانکفورت است. تسلط به این زبان به شما نسبت به سایر متقاضیان برای همان شغل برتری می‌بخشد. با این حال یادگیری آلمانی توصیه می‌شود، زیرا این زبان مادری بسیاری از تصمیم گیرندگان کلیدی است.

هرچند این فقط شغلهای بانکداری و تجارت در فرانکفورت وجود ندارند. برای شما به عنوان کارمندان بین‌المللی و یا پرستار بچه نیز کار وجود دارد. قوانین کار در فرانکفورت به طورکلی سفتوسخت است. برای مثال شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر در فرانکفورت کار کنید مگر اینکه اسپانسر بومی داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که کنسب و کار شما به طور کلی به نفع شهر خواهد بود.

تحصیلات در فرانکفورت؛ دانشگاه ها و کالج های فرانکفورت

تحصیلات در فرانکفورت

مدرسه فرانکفورت (Frankfurter Schule) یکی از مشهورترین مؤسسات آموزشی در جهان به لطف مطالعاتش در زمینه فلسفه و جامعه شناسی است. با این حال، مراکز آموزشی معروف بیشتری در شهر وجود دارد. دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته یکی از قدیمی‌ترین موسسات در شهر است که بیش از 70 درصد دانشجویان آن را دانش‌آموزان بین‌المللی تشکیل می‌دهند – و همچنین شامل مدرسه بازرگانی گوته است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای جوانانی تبدیل می‌کند که در نظر گرفته می‌شوند.

مدارس بین المللی فرانکفورت

با وجود تعداد قابل توجهی از مهاجران از سراسر جهان به فرانکفورت، مدارس بین‌المللی زیادی در این شهر وجود ندارد.با این حال مدارس بین‌المللی استروتوف، مدرسه بین‌المللی فرانکفورت یا مدرسه متروپولیتن ازجمله موارد بسیار معروف این شهر هستند.

محله های فرانکفورت

محله های فرانکفورت

محله‌هایی در فرانکفورت وجود دارند که مطابق با خواسته‌های مختلف افراد هستند. چه به دنبال زندگی در جایی مملو ازسرزندگی و نشاط باشید و چه در منطقه‌ای ساکت و آرام، در هر دو صورت فرانکفورت برای شما پیشنهادات خوبی دارد.

اگر می‌خواهید به مرکز تجاری شهر نزدیک شوید، به محله Niederrad نگاه کنید ولی باید بودجه لازم برای اقامت در این منطقه گران‌ فرانکفورت را داشته باشید. Niederrad به فرودگاه نزدیک است (اما نه به اندازه ای که در معرض آلودگی صوتی قرار بگیرید)، به این معنی که در آستانه درب منزل خود، امکانات حمل و نقل عمومی عالی و همچنین سرگرمی های زیادی خواهید داشت.

 Grüneburgpark گزینه دیگری برای کسانی است که نگران بودجه نیستند. این منطقه گران‌قیمت‌ترین منطقه فرانکفورت است و مملو از ساختمان‌های شیک و فضاهای سبز عمومی است.

محله بورنهایم گزینه‌های اقامتی فراوانی با انواع آپارتمان‌های مرتفع و دسترسی آسان به مرکز شهر فراهم می‌کند، و زاکسنهاوزن بهشتی برای آدمهای مهجر از فرهنگهای مختلف است. در این بخش از شهر هیچ کمبودی برای انجام دادن کارها نخواهید داشت. در قلب منطقه موزه قرار دارد. در همین حال برای محل زندگی مناسب خانوارها باید نگاهی به Kronberg – نزدیک به انواع مدارس عالی – یا Nordend بیندازید، که منطقه‌ای آرام با حس قوی روحیه اجتماعی است.

جمع‌بندی

در حالی که فرانکفورت بسیار تجملی است؛ از بوتیک‌های شانل گرفته تا رستوران‌های ستاره‌دار میشلین، اما جذابیت یک شهر قرون وسطایی را حفط کرده است! اینجا تنها شهر در جهان است که دو بانک مرکزی دارد – بانک مرکزی اروپا (ECB) و بوندس بانک آلمان. بنابراین اگر انتخاب شما زندگی در فرانکفورت است؛ اشتباه نکرده اید!

نظرات کاربران