فرانکفورت

سفر به برلین یا فرانکفورت؟ کدوم یکی را انتخاب کنیم؟

برلین یا فرانکفورت؟ راهنمای کامل!

سفر به آلمان، در صورتی که زبان سخت و پیچیده‌شان را کنار بگذاریم؛ در نوع خودش خیلی جالب است. شما در اینجا یک دوگانگی از مدرنیته و قرون وسطی را خواهید دید. فقط این نیست! این کشور با داشتن تاریخ غنی خود، مکان‌های تاریخی فراوانی دارد؛ موسیقی و هنر آن زبانزد است و سالن‌های اپرای فراوانی دارد. اگر هم اهل تفریح و خوشگذرانی هستید؛ اصلا نگران نباشید، آلمان پر از صحنه‌هایی طبیعی است که عقل از سرتان می‌برد. خلاصه بگوییم، سفر به این کشور برای ما ایرانی‌ها خیلی محبوب و پرطرفدار است. اما، درباره شهرهای معروف آن چیزی می‌دانید؟ مثلا برلین یا فرانکفورت؟

شهرهای باحال و جالب زیادی در آلمان برای سفر وجود دارد؛ برای مثال پایتخت آن، یعنی برلین یا شهر زیبای فرانکفورت که به عنوان مرکز مالی آلمان نیز شناخته می‌شود. خلاصه اگر بین این دو شهر سر دو راهی مانده‌اید و نمی‌دانید برلین یا فرانکفورت را انتخاب کنید؛ بهتر است یک سری اطلاعات درباره آن‌ها بدانید!

یک مقایسه کامل بین دو شهر پرطرفدار آلمانی!

برلین یا فرانکفورت؟ کدام را انتخاب می کنید؟

برلین: این شهر بین‌المللی و مدرن است و خیلی از افراد به خصوص جوان‌ها را از سراسر جهان برای زندگی به سمت خودش کشانده است. شهری خلاق، مدرنیته و مملو از نوازندگان، هنرمندان، نویسندگان و… که آن را به یکی از پرجنب و جوش‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است. در این شهر می‌توانید تجربه‌های متفاوتی داشته باشید؛ در شهر قدم بزنید و از تماشای معماری باشکوه خیابان‌ها لذت ببرید؛ کنسرت‌های موسیقی را در سبک‌های مختلف امتحان کنید؛ گالری گردی بروید یا در طبیعت دست نخورده آن غرق زیبایی‌های برلین شوید. مشتاق رزرو بلیط هواپیما تهران برلین هستید؟

فرانکفورت: در مقابل زمانی که بلیط هواپیما تهران فرانکفورت را رزرو می‌کنید؛ باید بدانید که این شهر مرکز اصلی تجاری و مالی آلمان به شمار می‌آید. پس، بین انتخاب برلین یا فرانکفورت به این نکته مهم توجه کنید؛ چراکه بسیاری از دفاتر مرکزی شرکت‌های جهانی در مرکز فرانکفورت قرار دارند. آنچه که در این شهر خواهید دید کارخانه‌های فولاد، شیشه، بتن و همچنین آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و ساختمان‌های مرتفع است. حتماً فکر می‌کنید قرار است به‌جای یک شهر با یک بانک روبرو شوید؛ اما، دقیق این شکلی نیست، در فرانکفورت هم جاذبه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

برلین یا فرانکفورت، کدامیک دیدنی‌ها و جاذبه‌های بهتری دارد؟

جای تعجب نیست که هر دو شهر جاذبه‌های توریستی منحصربفردی دارند که باعث می‌شوند تا سفر شما باحال و ارزش هزینه کردن را داشته باشد.

برلین: این شهر را پایتخت هنر معاصر جهان می‌نامند؛ پس انتظار مجموعه‌های هنری و گالری‌های متنوع با سبک‌های عجیب و غریب را داشته باشید. همچنین موزه‌های و مکان‌های تاریخی زیادی در برلین وجود دارد که می‌توانید بیشتر درباره گذشته آلمان بدانید. البته، دیدن دیوار برلین و نقاشی‌های جالب و پرمفهوم آن را هم فراموش نکنید. از جاهای دیدنی این شهر می‌توان به سایر مکان‌های جذاب: ساختمان نمادین پارلمان رایشستاگ، دروازه براندنبورگ، میدان ژاندارمنمارکت، کلیسای کوچک برلین و کاخ شارلوتنبورگ اشاره کرد. اگر هم علاقه‌ای به این موارد ندارید؛ در ادامه زندگی شبانه باحال این شهر را به شما نشان می‌دهیم.

فرانکفورت: اگر بحث تاریخ و فرهنگ این شهر باشد، به موزه سوفر سر بزنید. موزه سوفر یک بلوار واقعی از موزه‌ها و گالری‌های کلاس جهانی است که همه چیز را از معماری گرفته تا هنرهای زیبا، قوم‌شناسی، فیلم، تاریخ یهود و فیلم را پوشش می‌دهد. اگر هم علاقه‌ای ندارید؛ روز خود را در بازار دستفروشان شروع کنید و از آنجا به رومربرگ قلب تاریخی فرانکفورت با انبوهی از معماری‌های جذاب قرون وسطایی و جنگل شهر فرانکفورت بروید. پس از آن، یک گشت بعد از ظهر در رودخانه مین داشته باشید تا حال و هوایی تازه و خوب را به شما هدیه دهد.

خلاصه بگوییم جاهای دیدنی برلین یا فرانکفورت بیشتر حول محور تاریخی این کشور می‌چرخند؛ با این حال، در فرانکفورت مکان‌های باحال بیشتری نسبت به برلین وجود دارد.

برلین یا فرانکفورت، کدامیک زندگی شبانه بهتری دارد؟

برلین یا فرانکفورت؛ زندگی شبانه !

برای خیلی‌ها تفریح و خوشگذرانی در شب به اندازه روز و حتی بیشتر اهمیت دارد. بین برلین یا فرانکفورت هم حقیقت این است که زندگی شبانه برلین در صدر فهرست قرار گرفته و جز بهترین مکان‌ها در اروپا است. در اینجا شاهد جشنواره‌های موسیقی باحال، کلوپ‌های شبانه و نوازندگان خیابانی هستید که شب برلین را به یک دنیایی دیگر تبدیل می‌کنند. البته در فرانکفورت هم به همین منوال است ولی این شهر به خاطر اجرای عالی جاز به صورت زنده محبوب و مشهور شده و موسیقی در شب حال و هوایی دیگر به این شهر می‌دهد. در کل، اگر بخواهیم زندگی شبانه خفن و پرانرژی را به یک شهر اختصاص دهیم، قطعا آن برلین است.

برلین یا فرانکفورت، کدامیک اقامت بهتری دارند؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر و رزرو بلیط هواپیما برلین یا فرانکفورت، این است که کجا بمانیم. آیا هزینه‌ها مقرون به صرفه است؟ بیایید کمی صادقانه با این موضوع برخورد کنیم، اقامت در شهرهای اروپایی آنطور که فکر می‌کنید ارزان و مقرون به صرفه نیستند. شاید در برخی از نقاط شهر یا با توجه به امکانات هتل‌های تفاوت قیمت وجود داشته باشد، اما به معنای واقعی ارزان نیست.

از آنجایی که شهر برلین از مقصدهای محبوب و پرطرفدار است؛ پس بد نیست بدانید که اقامت در حدود 125 دلار برای شما هزینه در برخواهد داشت. البته همراه با امکاناتی مانند غذا و نوشیدنی، حمل و نقل عمومی، ورود به جاذبه‌های شهر مانند موزه‌ها. البته، برخی از اقامتگاه‌ها مثل هاستل هم هستند که بتوان با 60 دلار هم هزینه‌های خودتان را کنترل کنید. در مورد اقامت فرانکفورت جالب است که از برلین گرانتر و در حدود 150 دلار برایتان آب می‌خورد. هر چند که در هر دو شهر اقامت در هاستل مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. با این حال تصمیم با شماست!

برلین یا فرانکفورت، کدامیک غذاهای بهتری دارد؟

غذا، غذای آلمانی است و برلین یا فرانکفورت فرق چندانی با هم ندارند. اگر به غذاهای اصیل آلمانی علاقه دارید و به دنبال رستوران‌های مدرن کوچک و دنج هستید؛ فرانکفورت مزه‌های لذیذ و خارق‌العاده‌ای از غذاهای آلمانی را به شما ارائه می‌دهد. در مقابل، برلین کمی به روزتر است و در کنار غذاهای سنتی، غذاهای بین المللی هم سرو می‌شود. از سوی دیگر، برلین فرهنگ غذایی مناسب‌تری دارد. به عنوان مثال، دونر کباب، غذای فست فود همه جا در اواخر شب است که تقریباً در هر گوشه خیابان یافت می‌شود. همچنین ترکیبی باورنکردنی از غذاهای بیشتر فرهنگ‌های سراسر جهان را در این شهر پیدا می‌شود.

برلین یا فرانکفورت، کدامیک دسترسی بهتری به مناطق دیگر دارند؟

برلین یا فرانکفورت؛ حمل و نقل کدام بهتره؟

زمانی که بلیط هواپیما خود را به مقصد آلمان رزرو می‌کنید؛ شاید دلتان بخواهد از این فرصت برای دیدن شهرها و مناطق بیشتری استفاده کنید. هر دو شهر فرصت‌های عالی از گشت و گذار را به شما ارائه می‌دهند؛ اما خارج از این دو شهر چطور؟

موقعیت مکانی فرانکفورت و قرارگیری آن در مرکز آلمان، شرایط بهتری برای سفرهای یک روزه به شهرهای اطراف را به همراه دارد. ماشین، اتوبوس یا حتی قطار را به مقصد دهکده‌های جذاب اطراف این شهر انتخاب کنید و پا فراتر از فرانکفورت تاریخی بگذارید. در مقابل، برلین هم شهم خاص خودش را از سفرهای یک روزه به مناطق اطراف را دارد؛ هر چند که بیشتر تاریخی هستند.

دوست دارید درباره سفر به فرانکفورت بیشتر بدانید؟ (لینک مقاله)

در آخر

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم؛ اگر برای اولین بار است که بلیط هواپیما تهران فرانکفورت یا برلین را رزرو می‌کنید و بین دو راهی این شهر مانده‌اید؛ برلین را انتخاب کنید. هر چند که هر دو این شهر فضا، فرهنگ و جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. اما، واقعیت این است که میلیون‌ها نفر به دلیل سرزندگی، قطب‌های هنری و فرهنگی، مقرون‌به‌صرفه بودن، زندگی شبانه بی‌نظیر و ثروت تاریخی جالب، به آلمان سفر می‌کنند و پایتخت آن در رأس فهرست خود قرار دارد. هر چند که ما فقط راه را به شما نشان می‌دهیم و تصمیم‌گیرنده نهایی خود شما هستید!

نظرات کاربران